![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 | ||||
Auteur: |
|
|
Mijn pluszoon had zin om met zijn moeder en mij naar de F1-film te gaan zien in de bios. Rond zulke über-macho-Amerikaanse-sportfilms loop ik doorgaans met een grote boog omheen, maar voor de gezelligheid ben ik meegegaan. Productioneel zit het allemaal erg snor natuurlijk; knappe beelden en geluid. Maar het verhaaltje, helaas, barst van de clichés zoals we die van talloze (sport)films kennen. Brad Pitt speelt bijna een persiflage van zichzelf als de übercoole, nonchalante poor lonesome cowboy die uiteraard toch een erg dramatische backstory heeft en uiteraard onweerstaanbaar is. Tja, op zich was het wel een gezellig avondje uit. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 17-07-2025 9:17] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Gisteren Superman gezien in de bioscoop. Geen fan. Hoop bombarie, veel fragmentarische actiescènes zonder opbouw en een nonsensverhaal rondom Lex Luthor die heel hard B3 en A7 en C13 roept tegen een horde IT'ers om Superman te verslaan. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 19-07-2025 21:46] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
Letyat zhuravli (1957), of The Cranes Are Flying, nog eens gezien. Prachtig Soviet (romantisch) drama temidden van de uitbreek van de Duitse invasie van Rusland tijdens WWII. ![]() I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
Zo blijf je wel depri ja... Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Gisteren Paris, Texas van Wim Wenders. ![]() Dag daarvoor Abel, van Alex van Warmerdam. Pareltje ook. [Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 20-07-2025 10:30] ![]() |
|
quote: Ik heb hem donderdag gezien en ben het helemaal met je eens. Normaliter niet echt fan van zombies (hier geïnfecteerden), maar dit was qua ervaring de beste horrorfilm van dit decennium voor mij. Misschien dat ik achteraf qua plot en thematiek wat minpuntjes zou kunnen noemen, maar tijdens de film zat ik er helemaal in. Bij de openingsscène met de Teletubbies vreesde ik heel even dat het een draak met ‘gewaagde humor’ zou worden, maar niets van dat. Montage inderdaad enorm origineel en ik zat zeker de eerste drie kwartier met een kloppend hart op het puntje van mijn stoel. Vooral de soundtrack trok de spanning naar een hoger niveau. Verder had de film ook echt een hart en was de sentimentaliteit nergens uitgerekt of melodramatisch. En qua personages werd het ook allemaal lekker klein gehouden, wat het stukken meeslepender maakte dan die grote ensemble casts in veel blockbusters van nu. Die laatste scène had beter tijdens of na de credits kunnen komen. Blij dat ik toch naar de bios ben gegaan hiervoor. quote: Onzin en onnodig om te melden. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Paris Texas blijft inderdaad een geweldige film! ![]() Mijn verloofde/zielsverwante was altijd groot fan overigens van Alex van Warmerdam. Veel films van hem samen gezien ook ![]() I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath ![]() |
|
quote: "Nee" + "Nee jij". Veel neerslachtige films boeken of muziek consumeren heeft wel degelijk een merkbare invloed. Als je het er over wilt hebben dan verhuizen we even naar het psychiatrie topic. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
‘Dat verschilt per persoon’ en ‘neuh, niet nodig’. Lief als je mensen goede raad wilt geven, maar deze belerende toon gaat denk ik niemand helpen. Overigens is die film helemaal niet per se depri. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Quote dat stuk even waar ik claim dat de film depri is. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Wilde zaterdag Star Trek uit 2009 nog eens kijken. Na een kwartier gelaten voor wat het is: overacting waar de originele Kirk nog een puntje aan zou kunnen zuigen. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
quote: Ga daar maar uitleggen dan. Ben oprecht benieuwd, want ik zou zeggen dat het grosso modo helpt ipv het erger maakt. Net als naar een kampvuur kijken; het gevaar is op afstand. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Fuck, krijg hele conflicterende geluiden over deze film ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
quote:Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een kortstondige ontlading dmv katharsis, of jezelf langdurig onderdompelen. Denk dat wat Slechtheid hier wil zeggen helemaal niet zo onzinnig is. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Zeker. Daarom ook oprecht benieuwd. No dogs, no masters. ![]() |
|
Voorbeeld 1: Vroeger waren separeercellen vrij sober ingericht: onverwoestbaar kussen, matras en deken. Verder zat je er dan helemaal alleen met al je verschrikkelijke gedachten. Tegenwoordig staat er een bank en een tv bijvoorbeeld (achter helder, onverwoestbaar kunststof). Schijnbaar is de sector erachter gekomen dat een patient overlaten aan zijn/haar eigen ziektebeeld zonder mogelijkheid tot afleiding totaal niet bevorderlijk is. Voorbeeld 2: Vroeger kon je opgenomen worden voor de spreekwoordelijke "ingegroeide kalknagens". Men keek nergens naar, gewoon opnemen die handel. Tegenwoordig heb je bijvoorbeeld het IHT team (Intensive Home Treatment). Die behandelen mensen thuis. Het type patient wat voorheen gewoon op een afdeling gezet werdt. Maar men is er dus achter gekomen dat een afdeling vol met kneiterzieke mensen helemaal geen gezonde omgeving is. Zelf meegemaakt, dus anecdotisch bewijs. Maar de sector gaat geen dingen veranderen gebaseerd op enkel anecdotisch bewijs... Dit zijn 2 voorbeelden. Maar je hebt bijvoorbeeld ook de depressivo die de hele dag met de gordijnen dicht thuis zit. Het advies is altijd: gordijnen opendoen en gaan wandelen. Directe blootstelling aan zonlicht bevorderd de aanmaak van vitamide D. En daar wordt je iets minder naar van dan de hele tijd binnen zitten (wel verschil, maar niks zaligmakends). Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
quote:Geen Scarlett. Kan niet iets zijn. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Je bent zelf geen Scarlett. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Goed, psychologie is lastig te vatten in harde regels, maar ik ga er ook vanuit dat de sector het zo goed mogelijk probeert te doen. Zijn er ook niet bij gebaat om onzinnige dingen te doen. Sterke voorbeelden wel. Zeker een link met media-consumptie. quote: Dit is wel vrij duidelijk, ja. Überhaupt naar buiten gaan en je verhouden tot de wereld, natuur of mensen of wat dan ook, laat je waarde in jezelf vinden. No dogs, no masters. ![]() |
|
quote: Als je dat niet claimt, waar verwijs je dan naar met ‘zo blijf je wel depri’ en ‘veel neerslachtige films’? En wat is is dan het verband tussen die twee opmerkingen? Er zal in het algemeen vast een correlatie zijn tussen je goed voelen en positieve dingen consumeren en omgekeerd, maar de causatie is volgens moeilijker vast te stellen. Los daarvan vond ik je ‘advies’ of constatering een beetje misplaatst. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Obligate "geen Scarlett in je broekje." http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote:Als Scarlett wél in mijn broekje zat, was is hier niet aan het posten. [Dit bericht is gewijzigd door KwelgeestIV op 21-07-2025 12:01] Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: ![]() No dogs, no masters. ![]() |
|
Duitse film (op Netflix) over een appartementsgebouw dat plots afgesloten wordt door een soort van 'nano-technologie'-muur. Best een onderhoudende film, zo'n mysterie-verhaal een beetje in de trant van een 'Lost', maar dan wél met een duidelijke richting in het verhaal en zelfs het einde was gelukkig niet zo open als ik had gevreesd bij dit soort films. Een heerlijk luchtig tussendoortje, zeg maar. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
![]() |
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |