![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
quote: Ah een Franse film? (just kidding, ik ken m en vond m wel vet) Sissi heb ik een aantal keer als kind gezien, mn tante was fan. Is zulks uberhaupt te hijssen anno nu? Of is dat puur mn associatie? |
|||||||||
|
Geen idee. Vroeger moest ik het kijken bij Opa & Oma. Nu eens proberen hoe het is met een joint en vrijwilligheid. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
![]() Zojuist Skunk (2023) gekeken. De laatste film van Koen Mortier (Ex Drummer). Het verhaal gaat over een verwaarloosde jongen uit een probleemgezin (Colin van Amenra speelt de rol van alcoholistische vader), die in een jeugdinstelling komt en daar moet zien te overleven. Geen vernieuwend thema, maar Mortier weet de lijdensweg van de protagonist goed te verbeelden en omzeilt de valkuil van een optimistisch einde. Het lijden in deze film is nergens goed voor en dat zal de kijker weten ook. Indrukwekkend en nog tot 4 december op Netflix te zien. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
![]() In lijn met de laatste Superman film: als ik geweten had dat het een film was voor kinders/jong volwassenen, dan had ik 'm links laten liggen. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
quote: Gisteren gedaan. Tot mijn verbazing vond ik deze veel beter dan het origineel. Gaaf dat er een nummer van Popol Vuh (Aguirre) in de soundtrack is opgenomen, mooie vondst. |
|||||||||
|
Gisteren One battle after another gezien. Mooi geschoten, een goed geacteerd. Vooral Sean Penn speelt de sterren van de hemel. Ik heb er wel van genoten maar hij had van mij rustig een half uurtje korter mogen zijn. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|||||||||
|
![]() Het komt uiteindelijk allemaal goed. Als Formule 1 fan kon ik deze niet laten liggen. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Bizarre film, met een dun, droog (en erg geslaagd) laagje komedie. Al snel merk je echter de diepe tragiek van getraumatiseerde personages die elk op hun eigen onbeholpen manier ermee om proberen te gaan. Redelijk gewelddadig ook en, naar het einde toe, niet echt gerechtvaardigd. Erg straf geacteerd en echt knap hoe het verhaal je constant op het verkeerde been zet. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
Staat al tijdje op het lijstje. Komt rechts en links wel lang. Morgen kaartje voor Last Viking. Ook Mads. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Plotselinge aandrang om Last Action Hero te kijken? Met deze 6 minuten capture je de volledige essentie van de film: Winter is coming |
|||||||||
|
Ik ben er nog niet uit wat ik van deze errug gehypte film ("Je MOET hem zien!!") moet denken; zeker naar Amerikaanse normen is het een erg serene, rustig voorkabbelende film, met wel halverwege een erg dramatische wending. De beelden zijn stuk voor stuk pareltjes en ook het acteerwerk is erg genietbaar. Maar misschien iets van luchtigheid, iets minder constant serieux had nog wel gemogen. ![]() The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|||||||||
|
![]() Dat was een erg aangename zit. Het tempo, de dialoog (vooral van Humphrey) de deernes. Hele nette criminelen ook, met pak, slieps en hoed. Ik ga me wat meer orienteren op dit genre, deze acteur maar ook de periode. Ga er vanuit dat dat allemaal "ongeveer in dezelfde hoek zit" bekeken vanuit 2025. Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Vet. En dat is toch ook uiteindelijk wel een van mijn favorieten. Opvolgen met The Long Goodbye en Inherent Vice |
|||||||||
|
![]() Vermakelijke Agatha Christie-hommage waarbij er een moord plaatsvindt in een Engels landhuis en traditiegetrouw iedereen verdachte is en niets is wat het lijkt. Geen cinematografisch hoogstandje of zo, maar zeker genietbaar als je van dergelijke murder mysteries houdt. En Mischa Barton is een fijne verschijning. ![]() Van hetzelfde laken een pak, uiteraard, maar net een tandje meer geraffineerd. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Suspiria (2018) nog eens opgezet |
|||||||||
|
quote:Beide heerlijke films! The Long Goodbye is wel een vergeten pareltje. Eerste kerstdag: De UFO's van Soesterberg; Evenwichtige documentaire. Er wordt niet gestuurd. Het wordt duidelijk gemaakt dat er rond de luchtbasis van Soesterberg zeer waarschijnlijk daadwerkelijk UFO's hebben gevlogen, maar dat zouden volgens de mensen die aan het woord komen en de documentaire ook gewoon Russen of Amerikaanse testvliegtuigen kunnen zijn geweest. De maker kennende had ik verwacht dat er meer op aliens werd aangestuurd, daarom positief verrast hiermee. Wake Up Dead Man; Ik ben een liefhebber van Agatha Christie/Arthur Conan Doyle-achtige whodunit/Cosy Crime. Net als bij de eerdere delen heb ik echter het idee dat de Knives Out-serie hier een persiflage op is. Blanc is zeer arrogant, maar heeft iedere keer de grootste moeite het mysterie op te lossen, en wordt steeds op het verkeerde been gezet. Natuurlijk had je anders geen (boeiende) film gehad, maar als het niet met een knipoog was, had ik meer nederigheid van het personage verwacht. Hiernaast had ik bij deze aflevering wel erg een Raiders of the Lost Ark-vibe: Als Blanc er niet bij was geweest, had het plot zich net zo ontvouwen. Hij staat erbij, en kijkt ernaar. Verder een prima en vermakelijke film. Lekker kijkwerk. One Battle After Another: Lyrische recensies in de 'kwaliteitsbladen'. Nominaties. DiCaprio, Penn, Del Toro. Hier had ik eigenlijk wel hoge verwachtingen van, maar wat een waardeloze schijtfilm! Vervelende personages. 'Perfidia' en 'Junglepussy' kon ik beide wel persoonlijk doodslaan. Sowieso waren alle zwarte vrouwen bordkartonnen en clichématige karakters. De film moest (ook) een zwarte komedie zijn, maar niets, níéts was grappig of werkte. Het loopje van Penn's karakter, de wietkwekende nonnen met hun bever, totaal NIET grappig! Hiernaast ontbrak het hier en daar ook aan interne logica en consistentie. Niet kijken, zonde van je tijd. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
![]() Leto speelt oppervlakkiger dan uitgedroogd knackebrod. Anderson was ook niet geweldig. De rest ronduit slecht. Verhaal slaat nergens op. Dit gaat de Terminator kant uit en die franchise is helaas deaud. Visuals niet slecht maar ook niet top. Muziek/audio doet nostalgia bait en wil gaver klinken dan Bladerunner 2049. Lukt niet. 4/10 Succesvol weggetrolled sinds Zaterdag 15 December 2001 - 18:09.59: VAMPIE, Karnivoor, Flebbie, Dwaallicht, Heresie, Mental, Forever After, Slechtheid, Fusion, Snaack. |
|||||||||
|
Net The whale gezien met Brendan Fraser. Ik vond het een betere film dan George of the jungle. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Jij legt de lat wel heel erg laag.. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Ik vond Invitation to a Murder tenenkrommend slecht. (Bijna) niet om aan te kijken. En dat terwijl ik genre-fan ben, en dergelijke films zelden echt hoogstaand zijn. Durfde Murder at the Embassy niet meer aan zodra ik doorhad dat het het vervolg op ItaM is. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
Wat vond je van de Poirot films van Kenneth Branagh? one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote:Ja, zeker omdat 'George' zo ongeveer de film is die ik het meest haat, inclusief Fraser. Dus was The whale eem zeer aangename verrassing, hij draagt deze film met zijn acteerwerk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|||||||||
|
quote:Leuke, vermakelijke films. A Haunting in Venice is esthetisch echt een genot! Hoewel je het polt vrij snel al doorhebt, prachtig hoe alle puzzelstukjes en hints achteraf in elkaar vallen. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
|
quote:Schijnt dat hij in die film de sterren van de hemel acteert, maar geen zin om'm te gaan bekijken. Hoe jij het in jouw vorige post verwoordde kon je het trouwens ook een erg matige film vinden. Zo van: "Ik vond Meg2 een beter film dan Meg...", waarmee ik alsnog niet zeg dat Meg2 een goede film is. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie |
|||||||||
| Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |