![]() |
||||||
![]() |
||||||
|
||||||
| Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 | ||||
| Auteur: |
|
|||
|
Afgelopen vrijdag zijn we naar Project Hail Mary geweest. Het bleek een zeer prettig vermakelijke film, dus een aanrader voor de liefhebbers van het genre. https://www.imdb.com/title/tt12042730/?ref_=fn_t_1 [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 30-03-2026 20:49] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|||||||||
|
one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
quote: Eeuwige held! Dank! http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
quote: |
|||||||||
|
Een van mijn favoriete films die ik niet meer hoef te zien. Ontzettend intens idd. |
|||||||||
|
quote: Haha, mooie categorie. Misschien maar eens een lijstje van maken op Letterboxd, ik heb er zo ook wel een paar. Weet niet of ik Possession daar in op zou nemen, die wil ik op zich nog wel eens kijken. Die scene in de metro...! |
|||||||||
|
Irriversible is er ook zo'neen. Kuripi ook. Funny Games is grenswerk. |
|||||||||
|
Funny Games en Irréversible zeker. Manchester by the Sea. The Broken Circle Breakdown. Grave of the Fireflies. |
|||||||||
|
quote: Die is bij vlagen ècht pijnlijk om te kijken. “Nickelback not only created a groundbreaking piece of buttrock, but they’ve also revolutionized our understanding of the universe." |
|||||||||
|
Martyrs niet vergeten! Eén keer gezien en toch wel de film waar ik mij het meest oncomfortabel bij heb gevoeld. Geen idee of ik die ooit nog ga terug zien. |
|||||||||
|
|
|||||||||
|
quote: Dit is een machtig mooie omschrijving, ja. Heb ik met Irréversible dus ook; één keer gezien, zeer indrukwekkend, maar hoeft niet per se nog een keer. http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." |
|||||||||
|
Die Franse horrorfilms van toen waren van hoogstaand niveau, heel naar, maar erg sterk. Dat waren nog goede horrorfilms, ja. "You're only living on borrowed time from your fate." |
|||||||||
|
Vanmiddag naar de bios geweest voor L'Engloutie of, in zeer lelijk Engels, The Girl in the Snow. Een buitenstaander uit de stad komt in een verafgelegen besneeuwd dorpje terecht, waar de inwoners vreemde rituelen en gebruiken kennen. Ondertussen zien we ontluikende seksualiteit, onheilspellende natuurshots en een mysterieuze verdwijning, vergezeld door een dronende folky soundtrack. Klinkt als folk horror en dat was het ook wel, maar dan in een arthouse jasje en zonder horror. Ik ben er puur op basis van de poster heen gegaan en had geen spijt. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 22-04-2026 19:44] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|||||||||
|
Herkeken: Szegénylegények (1966) van Miklós Jancsó. quote: ![]() Tevens een van de favoriete films van Béla Tarr ook. [Dit bericht is gewijzigd door Mythics op 22-04-2026 19:51] I didn't want any flowers, I only wanted to lie with my hands turned up and be utterly empty. How free it is, you have no idea how free. The peacefulness is so big it dazes you. - Sylvia Plath |
|||||||||
| Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 |
| Index / Nieuws, actualiteit en media |