|
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | ||||
Auteur: |
|
|
Jack komt terug als een zee-zombie om zijn dood te wreken, met in zijn zog alle andere doden van de Titanic The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
|
|
quote: En geen trage schoolslag! Nee! Borstcrawl! Zoef! Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
quote: Benieuwd. Misschien een versterker die ondertussen tot standje 12 kan? Leef met vlag en Wimpel, maar hou het simpel. |
|
Voor de liefhebbers (of kenners) van Borgen, hier zie je de zogezegd Deens premier in een heel andere rol, als cipier in een rauw gevangenisdrama. Niet te veel franjes, zeer goed geacteerd en mooi verhaal. [Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 11-01-2025 10:57] The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
De nieuwe Almodovar in de cinema gaan zien, zijn eerste Engelstalige. Zoals steeds bij Almodovar is alles tot in de puntjes afgewerkt; de interieurs, de wagens, de outfits van de acteurs en zoals altijd ook weer een zeer mooi, fleurrijk kleurenpallet. Qua verhaal is het iets minder dramatisch dan het gros van zijn films. Een streling voor het oog in ieder geval. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Nosferatu (2024). Was goed. Prachtig geschoten, zeer sfeervol zonder dat het te traag wordt, goed acteerwerk (Skarsgård, Dafoe, Taylor-Johnson, Depp, ...); alleen de editing/pacing was soms een beetje onevenwichtig waardoor film niet altijd even lekker loopt. Daardoor geen meesterwerk, maar 'gewoon' een goede film. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik heb Nosferatu ook gezien. Twee keer zelfs. De eerste keer zaten mijn verwachtingen mij een beetje in de weg. Ik had gehoopt op iets meer eigenheid zoals The Lighthouse, waar alleen het skelet van Nosferatu nog in te herkennen was. Een beetje zoals de Suspiria remake ook zijn eigen ding deed met alleen de dansschool met heksen als uitgangspunt. Hier voelde het een beetje alsof het lijstje met bekende scènes werd afgewerkt - op weliswaar prachtig geschoten wijze. En ik vond ook het acteerwerk van Depp en Hoult niet zo prettig. Bij de tweede kijkbeurt wist ik wat ik kon verwachten en vond ik hem eigenlijk gewoon erg goed. Ik voelde nu meer welke film Eggers heeft willen maken en dat heeft hij perfect gedaan. Een paar keer vond ik Depp nog wel een beetje op het randje, maar dit is gewoon een enorm sfeervolle gothic horror film. En gaaf hoe Orlok werd neergezet. Echt een originele toevoeging aan de vampiercanon. Quotes van de bezoeker op de rij achter mij: 'Ik had wel meer jump squares (sic) verwacht' en 'eigenlijk is het geen horrorfilm'. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Ongeacht hoe de film zelf verder was, is dit horen toch sowieso de moeite waard Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Als ik er nu meer over nadenk. Hoult was functioneel wat hij moest zijn, deed niks mis, was gewoon de rol die het moest zijn. Niet een min, en ergens een plus. Meisje-Depp vind ik eigenlijk geen goede actrice. In deze setting, deze rol, dit... esoterische? Vond ik wel dat ze het echt goed deed. En ja, het is klassieke gothic horror. Dat deed de film gewoon heel goed, dat ze daar gewoon serieus aan toe gaven. Wel met een moderne en dus relevante sensibiliteit die weinig regisseurs/makers waar kunnen maken. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-01-2025 17:42] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Wat zijn je favoriete dingen qua vampiers? Ben al veel te oud, maar deze fascinatie blijft. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-01-2025 17:44] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik bedoelde vooral dat hoe Nosferatu wordt neergezet als vampier die welhaast leidt onder zijn onsterfelijkheid, waarbij zijn lichaam ook de ontbinding van eeuwen dood zijn ondergaat origineel is. En ook dat hij het bloed rechtstreeks uit het hart drinkt, sluit mooi aan bij oudere folklore, maar zie je bijna nooit bij de aristocratische mooiboys uit de meeste films. Maar om toch een soort van antwoord te geven: ik ben groot liefhebber van Bram Stoker's Dracula. Ook de twee eerdere Nosferatu's zijn enorm goed. Near Dark, The Hunger en Lost Boys vond ik altijd leuk, maar zou die nog eens moeten herzien. Verder erg origineel en leuk: Only Lovers Left Alive, Humanist Vampire Seeking Consenting Suicidal Person, Let the Right One In, What We Do in the Shadows, A Girl Walks Home Alone at Night, Trouble Every Day. En ik vind Salem's Lot geweldig, maar dan vooral de roman. Van de drie adaptaties is denk ik die van Tobe Hooper de beste, maar ook vrij gedateerd. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik had een mooie reply hierop, en toen deed ik iets verkeerd met herladen of weet veel wat. Hopelijk is m'n reactie hierop morgen ook nog zinnig/inhoudelijk Edit: ZM, als het kan, fix het dat standaard smileys vertaald worden naar '????' [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 13-01-2025 19:38] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik ben benieuwd, maar ik bereid me er mentaal vast op voor dat het in net zo’n deceptie zal eindigen als onderstaande dode mus. quote: Oh, en wat ik ook heel goed vond aan Nosferatu was het camerawerk, met die 180 graden of meer draaibewegingen steeds. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 13-01-2025 19:55] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ohja Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Om het verhaal maar even af te maken: Ik heb Red Sparrow nog helemaal afgekeken. Met een fles wijn erbij was het toch nog in 1 zit te doen. Er komen nog wel redelijk wat losse scenes in voor waarvan ik zou zeggen dat ze goed gelukt zijn, en af en toe vond ik het ook nog wel enigszins wat spanning opwekken, en dat is natuurlijk de bedoeling. Grosso modo liep het precies zo af als ik voorspeld had, ze worden verliefd op elkaar, ze gaan samenwerken, die neef waar altijd al wat mee aan de hand was gaat eraan en het is weer een 'eind goed, al goed' standaardamerikaans verhaal. Op IMDB krijgt de film een 6.6, dat is wel echt teveel een 6.3 lijkt me wel de max, zelf vind ik het een mager zesje. Een film die ik adviseer als je het hele internet al leeggekeken hebt of echt ultra-ultra-hardcore KGB-film liefhebber bent. Gewoon hardcore KGB-film liefhebber zoals ik is niet genoeg om deze film te waarderen. ______________________ Ik kijk nooit van te voren op IMDB voor films want ik wil m'n eigen mening. Maar achteraf kijkend wist een IMDB gebruiker mooi te verwoorden wat er mis is met deze film, en zoals ik het ook vanaf het eerste moment ervoer: "The consequence of turning an espionage thriller into a mainstream blockbuster is that it sacrifices an intelligent story so that the average viewer can understand the plot, thus subjugating to monotony. The 140 minute runtime didn't bother me, and fortunately the third act elevates the much needed tension with a few twists and turns but ultimately I remained underwhelmed." [Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 19-01-2025 15:29] Winter is coming |
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina |