IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Auteur:
Topic : Daar waar deugfascist Mediaplayer met d'r lelijke incel rotkop het nieuws eenzijdig predikt. [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Freduk
Usericon van Freduk
Posted 04-08-2024 21:09 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 6:26 schreef ElitE het volgende:
Jij bedoelt niet vóór jaren 70 voor de satellietdata maar als ijkmeting om de IR data mee te calibreren?



Ik bedoel voor 2020 of eigenlijk de overgangsperiode 2020-2022. Van oudsher worden IR metingen van satellieten gebruikt, maar niet uitsluitend en in plaats daarvan in samenspraak met andere temperatuurmetingen aan land, op weerstations, op boeien enzovoorts, om tot een sluitend geheel te komen.
Zo was men er als de kippen bij om meetdata naar boven bij te stellen toen een vulkaanuitbarsting het de IR metingen wat bemoeilijkte, iets wat natuurlijk zeker wel plaats vindt.
De mix van IR metingen vanuit satellieten en vanuit directe metingen op land of op zee is iets waar van oudsher vrij mee 'geoptimaliseerd' kon worden om tot een 'zo betrouwbaar mogelijk resultaat' te komen.
Het is deze mix van verschillende bronnen aan meetdata die de afgelopen paar jaar volledig omgeschakeld is naar uitsluitend IR metingen, en die gaven altijd al wat hoger aan.
Ik denk dus dat dit de plotseling hoger gemeten zeewatertemperatuur verklaart, vooral omdat de zon niet opeens heel veel meer kan gaan schijnen of de aarde opeens zoveel minder warmte kan gaan afstaan binnen zo een kort tijdsbestek, zonder dat er voor de rest grote observeerbare verschillen zijn.
Alles wijst op een meetfout, of eerder verkeerde interpretatie van meetdata, zij dat bewust of onbewust.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 04-08-2024 21:10]


Winter is coming


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 05-08-2024 6:31 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 20:50 schreef Natural Disaster het volgende:
https://www.nu.nl/buitenland/6323350/honderden-betogers-belagen-politie-in-rotherham-ook-rellen-in-andere-engelse-steden.html

Daar is een burgeroorlog aanstaande. Dat krijg je als de overheden zich ontvouwen als islamknuffelaars.

En ondertussen worden de beelden van de geimporteerden die met machettes, bijlen en ander wapentuig over straat lopen vakkundig door de staatsmedia achtergehouden.

Maar heb het niet over omvolking... Dan huilen die doorgedraaide lefties met de kop in het zand weer zo hard dat ze aan de andere kant van het universum te horen zijn.

Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor het in Spanje, Frankrijk en Italie en ook hier mis gaat.



quote:
Op 4 augustus 2024 20:55 schreef ANaturallyDisaster het volgende:
MaAr HeT kOmT aLlEmAaL dOoR eXtReEmReChTs!!!


Overigens probeert links weer met man en macht de kop in het zand stekend de problemen weg te wuiven omdat die bruine die eerder in de week die kinderen neerstak in de UK geboren is uit een christelijk gezin.


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 6:26 schreef ElitE het volgende:
Heb met IR punt thermometers gewerkt en met Flir warmte cameras.Flir cameras zijn een anders verhaal had er een op een CAT s61 , was wel leuk om mee te spelen, handig met vochtplekken, lekken en voorkomen dat je in leidingen boort. En vergeet niet het koudste biertje uit de koelkast te selecteren.

Moet ik ook voor privé hebben (IR punt)... In het lab mee rondgelopen, en sowieso leuk spel maar ook best accuraat (afhankelijk van wat je koopt natuurlijk). Blijft wel een de facto oppervlaktemeter.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 21:09 schreef Freduk het volgende:
Ik bedoel voor 2020 of eigenlijk de overgangsperiode 2020-2022. Van oudsher worden IR metingen van satellieten gebruikt, maar niet uitsluitend en in plaats daarvan in samenspraak met andere temperatuurmetingen aan land, op weerstations, op boeien enzovoorts, om tot een sluitend geheel te komen.
Zo was men er als de kippen bij om meetdata naar boven bij te stellen toen een vulkaanuitbarsting het de IR metingen wat bemoeilijkte, iets wat natuurlijk zeker wel plaats vindt.
De mix van IR metingen vanuit satellieten en vanuit directe metingen op land of op zee is iets waar van oudsher vrij mee 'geoptimaliseerd' kon worden om tot een 'zo betrouwbaar mogelijk resultaat' te komen.
Het is deze mix van verschillende bronnen aan meetdata die de afgelopen paar jaar volledig omgeschakeld is naar uitsluitend IR metingen, en die gaven altijd al wat hoger aan.
Ik denk dus dat dit de plotseling hoger gemeten zeewatertemperatuur verklaart, vooral omdat de zon niet opeens heel veel meer kan gaan schijnen of de aarde opeens zoveel minder warmte kan gaan afstaan binnen zo een kort tijdsbestek, zonder dat er voor de rest grote observeerbare verschillen zijn.
Alles wijst op een meetfout, of eerder verkeerde interpretatie van meetdata, zij dat bewust of onbewust.

Je tikt allerlei klepels aan, en denk dat je een groot deel van de klok hebt.

Als iets volledig is overgegaan van de ene naar de andere meetmethode, en inderdaad geen proxybronnen of andere metingen meer gebruikt introduceer je per definitie een trendbreuk.

Maar is dat hier aan de hand? Voor dit langetermijnsanalyses kijkt men juist graag terug naar hoe dingen gemeten waren vroeger, en probeert men er weer een consistent beeld van te maken. Ofwel door correcties/combinaties op basis van bestaande of nieuwe data, of door gewoon over te gaan op iets helemaal nieuws.

Voor zo'n analyse over zee-temperatuur kijkt men ook liever niet naar hoe het vroeger was op basis van wat er toen in de krant stond of zo. Die onderzoekers begrijpen best dat er wat meer voor nodig is.

Dus, kritisch zijn is goed, maar dit is ook wel een beetje lukraak in het rond schieten.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 13:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2024 20:50 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het gaat duren voor het in Spanje, Frankrijk en Italie en ook hier mis gaat.


Wat menig rechts commentator met ingehouden blijdschap zit af te wachten. Eerst de vuren opstoken en dan het inferno aanschouwen.


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 05-08-2024 14:04 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2024 13:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Dus, kritisch zijn is goed, maar dit is ook wel een beetje lukraak in het rond schieten.


Eigenlijk zeg jij hier niks behalve: "Ik denk dat het gewoon toch goed is hoor" dat is toch niks waarmee je normaliter een discussie je kant op kan laten rollen?


Metingen uit het verleden worden inderdaad ook wel meegenomen en zelfs vrij vaak aangepast, waarbij het opvallend is dat die aanpassing altijd in lijn is met het "steeds sneller opwarmende aarde yo!" verhaal, en ook dat vind ik heel opvallend. Als je 40x kop/munt opgooit, en het is altijd kop, dan zal jij dat verdacht vinden. Maar als je 40% temperatuurmetingen uit het verleden aanpast, en die gaan altijd als gevolg alleen maar meer het klimaatverhaal ondersteunen, en nooit de andere kant op, dan is dat blijkbaar wel pico bello.

Ik geef ten eerste aan dat zo'n plotselinge verandering helemaal niet kan, maar laat ik het anders zeggen: niet logisch is in vgl met alle andere processen van warmteuitwisseling.
Voorts geef ik aan waar waarschijnlijk de meetfout vandaan komt, en dat is dus, nogmaals, omdat men gestopt is om de satellietdata naast andere metingen te leggen en te middelen, maar ze nu gewoon meteen overpent(*).

Dan is "nee wel goed hoor, en je hebt de klok wel horen luiden maar.. blabla" als inhoudelijk enige reactie wel wat zwak.

(*) Na 'optimalisatie', uiteraard.



Winter is coming


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 15:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2024 14:04 schreef Freduk het volgende:
Eigenlijk zeg jij hier niks behalve: "Ik denk dat het gewoon toch goed is hoor" dat is toch niks waarmee je normaliter een discussie je kant op kan laten rollen?


Klopt, ik zeg niet veel meer dan dat, maar ik heb ook erg weinig om op te gaan. Er is amper discussie.

Jij poneert geen statement, geen falsifieerbaar iets. Ja, ruimhartig gegeven zeg je nog nog wat er allemaal mis zou kunnen zijn. En ja, dat kan allemaal mis zijn.

Maar leg dan uit waarom/waar het misgegaan is, of als we dat niet weten waar de foutmarges zitten, of wat dan ook. Enige wat we krijgen is 'het zou mis kunnen zijn', wat een fijne bevestiging is van hoe wetenschap zou moeten werken maar niks zegt over waarschijnlijkheid/waar het dan fout gaat.
quote:
Metingen uit het verleden worden inderdaad ook wel meegenomen en zelfs vrij vaak aangepast


Voortdurend, en al dan niet goed.

Was de correctie terecht? Is die correct uitgevoerd?
quote:
, waarbij het opvallend is dat die aanpassing altijd in lijn is met het "steeds sneller opwarmende aarde yo!" verhaal, en ook dat vind ik heel opvallend.

Als je 40x kop/munt opgooit, en het is altijd kop, dan zal jij dat verdacht vinden. Maar als je 40% temperatuurmetingen uit het verleden aanpast, en die gaan altijd als gevolg alleen maar meer het klimaatverhaal ondersteunen, en nooit de andere kant op, dan is dat blijkbaar wel pico bello.


Zulke zelfverzonnen statistische vergelijken vallen op, ja.

Dit en je vorige punt zijn heel wat anders. Als we het goed willen doen, wordt eerst de methodologie opgesteld en gepubliceerd. Dan gaan we naar de data kijken, volgens de methodologie toepassen, en dan worden er conclusies getrokken.

Dat gaat uiteraard niet altijd helemaal goed. En dus wordt er meestal achteraf alsnog een keer gekeken of eea plausibel is. De controle daarop kan sterker. Of mensen niet teveel van de eerder gestelde methodologie afwijken.
quote:
Ik geef ten eerste aan dat zo'n plotselinge verandering helemaal niet kan, maar laat ik het anders zeggen: niet logisch is in vgl met alle andere processen van warmteuitwisseling.


OK, en waarom denk je dat dat niet kan? En hoe verhoudt zich dat tot de modellen die door de algemene klimaatwetenschap gebruikt worden?
quote:
Voorts geef ik aan waar waarschijnlijk de meetfout vandaan komt, en dat is dus, nogmaals, omdat men gestopt is om de satellietdata naast andere metingen te leggen en te middelen, maar ze nu gewoon meteen overpent(*).
Ja, kan heel goed, laat de fout maar zien. Of anders waar de methodologie tekort komt om de juiste info uit de data vrij te geven.
quote:
Dan is "nee wel goed hoor, en je hebt de klok wel horen luiden maar.. blabla" als inhoudelijk enige reactie wel wat zwak.

In 'inhoudelijke enige reactie' doe je me tekort. Verder is dat soort woordgebruik van mijn kant zeker niet direct inhoudelijk. Maar ik geef meer dan dat, toch? Mag ik hopen. Als het niet gezien wordt, prima, de realiteit voortschrijdt/voorschrijft.
quote:

(*) Na 'optimalisatie', uiteraard.


Wat bedoel je hier met optimalisatie? Want dat heeft een sterk maatschappelijke connotatie, maar ook een sterk winskunide. Waar probeer je nu te zeggen?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 05-08-2024 15:38]


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2024 15:37 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 5 augustus 2024 13:26 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat menig rechts commentator met ingehouden blijdschap zit af te wachten. Eerst de vuren opstoken en dan het inferno aanschouwen.


Nee hoor, dat volgt er een simpel en terecht "Zie je wel.".




Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 05-08-2024 15:39 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Fusion was ook op de Pride parade?

https://pbs.twimg.com/media/GUENrlKXkAIAybO?format=jpg&name=small

Of was het AarsNatgepist?



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2024 15:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2024 15:37 schreef Natural Disaster het volgende:
Nee hoor, dat volgt er een simpel en terecht "Zie je wel.".

Die discussie wil ik misschien later aan. Ben nu al druk genoeg met dingen die enigszins meetbaar zijn.

Weet wel zeker dat wie dan ook van ons de "zie je wel" gaat gebruiken, of we van tevoren gelijk hebben of niet


I wish I was a butterfly || Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.


ANaturallyDisaster
The Idol
Usericon van ANaturallyDisaster
Posted 06-08-2024 12:26 by ANaturallyDisaster Wijzig reactieProfiel van ANaturallyDisasterQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2024 15:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ben nu al druk genoeg met dingen die enigszins meetbaar zijn.



Je plassertje ja?


Wees niet bang, ik kom zo weer voorbij. | Jij hebt enkel een hoofd om je oren uit elkaar te houden.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-08-2024 8:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 07-08-2024 8:44 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Nou ja, de rest van het jaar is het feest voor de rest. Hoera!




Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-08-2024 21:57 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-08-2024 7:51 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door Natural Disaster op 08-08-2024 7:52]


Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-08-2024 21:41 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-08-2024 13:24 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2024 15:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Klopt, ik zeg niet veel meer dan dat, maar ik heb ook erg weinig om op te gaan. Er is amper discussie.

Jij poneert geen statement, geen falsifieerbaar iets. Ja, ruimhartig gegeven zeg je nog nog wat er allemaal mis zou kunnen zijn. En ja, dat kan allemaal mis zijn.



Mijn stelling is dat de hoger dan ooit vastgelegde oceaantemperatuur het gevolg is van een andere meetmethode.

Ik leg uit dat dat hetgeen wat anders is aan de huidige meetmethode t.o.v. de vorige is dat de samenstelling van de verschillende bronnen waaruit de gemiddelde oceaantemperatuur naar voren wordt gebracht anders is.

Dit proces wordt ook wel optimalisatie genoemd, en deze is vanaf begin 2023 of daaromstreeks anders, en de hogere vastgelegde oceaantemperatuur is een direct gevolg van deze andere manier van meten.



Winter is coming


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-08-2024 13:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik denk dat je gelijk hebt. Toch wel frappant dat de honderdenduizenden wetenschappers hier nooit over nagedacht hebben. Zal vast wel zijn omdat ze door de Reptielen van WEF monddood gemaakt worden.


When your people matter, menstrual health matters


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 09-08-2024 14:03 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Het is dan ook een pseudowetenschap.


Winter is coming


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 09-08-2024 14:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Zekers. Met als enig doel om ons hardwerkende burgers als makke schapen bang te houden en onze monnies te pakken en te gbruiken voor satanische ped0 partiez


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 09-08-2024 19:53 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Wat was die oude wijheid ook alweer?

Owja:

Wetenschap is ook maar een mening.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


SimsalaWim
Usericon van SimsalaWim
Posted 09-08-2024 20:07 by SimsalaWim Wijzig reactieProfiel van SimsalaWimQuote dit bericht

Een pedowetenschap dus.




[Dit bericht is gewijzigd door SimsalaWim op 09-08-2024 20:10]


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 09-08-2024 23:39 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2024 21:41 schreef Natural Disaster het volgende:
https://twitter.com/CathLouisa1976/status/1821502219323130234





Dit grapje heb ik ze ook al eens zien doen met:

Aantal inbraken in Nederland verminderd maar niet in [insert plaatsnaam].

Mensen weer bang, missie geslaagd


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


OPPEREINDBAAS
The user formerly known as EINDBAAS
Usericon van OPPEREINDBAAS
Posted 09-08-2024 23:45 by OPPEREINDBAAS Wijzig reactieProfiel van OPPEREINDBAASQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2024 14:20 schreef Fusion het volgende:
Zekers. Met als enig doel om ons hardwerkende burgers als makke schapen bang te houden en onze monnies te pakken en te gbruiken voor satanische ped0 partiez

De angst dat hier een kern van waarheid in zit zit diep he. Heel diep.


Dwazen die menen wijs te zijn, zijn de ergste dwazen.


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 10-08-2024 8:12 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

quote:
Op 9 augustus 2024 23:45 schreef OPPEREINDBAAS het volgende:
De angst dat hier een kern van waarheid in zit zit diep he. Heel diep.


Kom kom, een beetje empathie mag wel. Hij moest tenslotte al van een Porsjah terug naar een Auto Union dus het gaat 'm ook niet voor de wind. Hij wil het alleen nog niet inzien/toegeven.



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


Dit topic is 36 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen