|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Dream Theater heeft behoorlijk wat groeiplaatjes op zijn naam staan, dus ik ga niet te snel oordelen [/cliché mode] |
|
True true :0. Al komt het technische gepriemel me af en toe de neusgaten uit. Ik weet nu wel dat het topmuzikanten zijn, maar af en toe voegen de show-offs niks toe aan de muziek. Neem nu In The Name Of God van ToT. Prachtig nummer, en dan opeens een kaal gitaar-keyboard stuk, super virtuoos maar totaal los van het geheel. Irritant, voor het über-technische Dream theater gedoe luister ik wel naar The Liquid Tension Experiment of iets dergelijks. [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 29-05-2005 17:28] |
|
naja of gewoon naar Images And Words, veruit de beste DT cd imo. Anders hebben we spastic ink nog hehe "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Scenes from a memory gaat er bij mij in als koek, maar IaW blijft geniaal |
|
De nieuwe klinkt erg lekker, al hebben ze voor de zangpartijen wel heel nadrukkelijk bij Muse gespiekt |
|
Ondanks dat ik het werk van Dream Theater echt geweldig vind, is de tweede plaat van Mullmuzzler momenteel toch even favoriet... wat een heerlijk ontspannen album!! no text supplied |
|
Ik heb 'm nu al vaak geluisterd en het is een gave plaat. Ik mis alleen de instrumentale stukken. Ze zijn er wel maar wat mij betreft niet genoeg. Vooral Petrucci's solo's mis ik vaak als ik deze plaat luister. Ergens op 3/4 van het nummer Octavarium zit wel een gaaf instrumentaal stukje maar daar blijft het eigenlijk wel bij. Owja ook nog in Never Enough iets. Er zit hier en daar wel wat meer, maar de zang overheerst in ieder geval meer dan vorige platen.. Labrie is een goeie zanger maar bij Dream Theater gaat het me niet zozeer om hem. Beste nummer: The Root of All Evil, derde deel van de alcohol-verslaving gerelateerde nummers en daarom ook gave referenties naar This Dying Soul en The Glass Prison Scenes from a memory blijft dus de beste. Dat was 't Nu zo snel mogelijk aanschaffen zo kan ie wel weer |
|
ja dat bevestigd dus al waarom ik het een matigeplaat vind. jammer dus... "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
quote: Wat verassend dat ze zich weer hebben laten 'beïnvloeden' door (op dat moment) populairdere bands. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Aandachtshoeren zijn het "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Ik ben m nu aan t beluisteren...(nog ff geen mening!!) [Dit bericht is gewijzigd door ratje op 31-05-2005 18:07] |
|
Ik heb m nu al een paar keer gedraaid, maar wat een schijtplaat zeg!! pfffffffffff Ik volg DT nu al zo'n 15 jaar, kep ze al meer dan 20 keer gezien, hun behoorde tot 1 van mijn favoriete bands (en Petrucci tot 1 van mijn grote voorbeelden). Maar dat gevoel raak ik steeds meer kwijt!! Vroeger klonken ze vernieuwend en deden ze originele dingen, nu klinken ze als een NU-metalband die toevallig wel hun instrumenten beheersen. Ik hoor alleen maar riffjes die ik al eens eerder heb gehoord. Het beukt allemaal wel lekker hoor, maar tis allemaal zo herkenbaar. Pleur dan die LaBrie eruit en bel eens aan bij Robb Flynn ofzo!! (als ze van stijl willen veranderen) Kep dus t idee dat ze van een bepaald imago af willen, nou laat GVD dan Symphony X met die eer ervan doorgaan..... Errug jammer dit..... |
|
quote: Ik heb maar 1 nummer van de nieuwe plaat gehoord, die klinkt erg lekker. (The Root of All Evil). Dus ik kan alleen maar hopen dat ik het heel erg met je oneens ga zijn nadat ik de hele cd gehoord heb... |
|
ja idd, ik geloof dat het eerste nummer al bestaat uit riffs van train of thought. Althans dat is wat ik ff snel kon horen. "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
np - panic attack "There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by." |
|
quote: Ik vind de plaat goed maar dat neemt niet weg dat ik het grotendeels wel met je eens ben. Qua orginaliteit is dit in mijn ogen hun minste plaat. Als Petrucci dan ook niet net een nieuwe solo plaat had uitgebracht had ik Octavarium niet overleefd. zo kan ie wel weer |
|
quote: Is idd een vervolg op een nummer van Train of Thoughts (This Dying Soul) dat trouwens een vervolg was op een nummer van Six Degrees (The Glass Prison). Niks mis mee. Best origineel eigenlijk. [Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 01-06-2005 23:53] When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: Doe eens een nieuwe batterij in die klok van je, je blijft hangen in de tijd..... |
|
quote: hahaha, nee hoor!!! |
|
quote: |
|
Of DT nog progressieve muziek maakt blijft een discxussiepunt, maar ze maken nogsteeds goede muziek! Octavarium klinkt erg lekker |
|
Ik heb drie nummers van de nieuwe plaat gehoord, maar tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk. |
|
Ik heb 'm net gekocht. Eerste indruk is dat hij een stuk sfeervoller is dan Train Of Thought en ook minder muzikale krachtpatserij, en dat bevalt me heel best. Ben dus gewoon weer onder de indruk!! "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
Ik zit nou Octavarium te luisteren, maar ik vind het af en toe echt op U2 lijken(i walk beside you). En ik mis de solo's... |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |