IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-05-2005 17:21 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Dream Theater heeft behoorlijk wat groeiplaatjes op zijn naam staan, dus ik ga niet te snel oordelen

[/cliché mode]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2005 17:24 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 29 mei 2005 17:21 schreef Tormented soul het volgende:
Dream Theater heeft behoorlijk wat groeiplaatjes op zijn naam staan, dus ik ga niet te snel oordelen

[/cliché mode]


Naja laat ik het zo zeggen dat de nieuwe cd niet bijster interessant instrumentaal werk bevat. En dat is toch het voornaamste waar ik naar luister, dat geleuter van labrie dat boeit me niet. Dus wat dat betreft kan het voor andere heel anders liggen


"This one is older than shit, heavier than time!"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-05-2005 17:28 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

True true :0. Al komt het technische gepriemel me af en toe de neusgaten uit. Ik weet nu wel dat het topmuzikanten zijn, maar af en toe voegen de show-offs niks toe aan de muziek. Neem nu In The Name Of God van ToT. Prachtig nummer, en dan opeens een kaal gitaar-keyboard stuk, super virtuoos maar totaal los van het geheel. Irritant, voor het über-technische Dream theater gedoe luister ik wel naar The Liquid Tension Experiment of iets dergelijks.

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 29-05-2005 17:28]


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 29-05-2005 17:29 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

naja of gewoon naar Images And Words, veruit de beste DT cd imo.
Anders hebben we spastic ink nog hehe


"This one is older than shit, heavier than time!"


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 29-05-2005 17:31 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Scenes from a memory gaat er bij mij in als koek, maar IaW blijft geniaal


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 30-05-2005 12:54 by chriz Profiel van chrizhttp://www.youtube.com/user/facesofcain

De nieuwe klinkt erg lekker, al hebben ze voor de zangpartijen wel heel nadrukkelijk bij Muse gespiekt



lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 31-05-2005 0:21 by lykle_wolfheart Profiel van lykle_wolfhearthttp://www.gothtronic.com

Ondanks dat ik het werk van Dream Theater echt geweldig vind, is de tweede plaat van Mullmuzzler momenteel toch even favoriet... wat een heerlijk ontspannen album!!


no text supplied


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-05-2005 0:55 by Babylon Profiel van Babylon

Ik heb 'm nu al vaak geluisterd en het is een gave plaat. Ik mis alleen de instrumentale stukken. Ze zijn er wel maar wat mij betreft niet genoeg. Vooral Petrucci's solo's mis ik vaak als ik deze plaat luister. Ergens op 3/4 van het nummer Octavarium zit wel een gaaf instrumentaal stukje maar daar blijft het eigenlijk wel bij. Owja ook nog in Never Enough iets. Er zit hier en daar wel wat meer, maar de zang overheerst in ieder geval meer dan vorige platen.. Labrie is een goeie zanger maar bij Dream Theater gaat het me niet zozeer om hem.
Beste nummer: The Root of All Evil, derde deel van de alcohol-verslaving gerelateerde nummers en daarom ook gave referenties naar This Dying Soul en The Glass Prison

Scenes from a memory blijft dus de beste.


Dat was 't
Nu zo snel mogelijk aanschaffen


zo kan ie wel weer


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-05-2005 8:24 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

ja dat bevestigd dus al waarom ik het een matigeplaat vind. jammer dus...


"This one is older than shit, heavier than time!"


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 31-05-2005 9:45 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 30 mei 2005 12:54 schreef chriz het volgende:
De nieuwe klinkt erg lekker, al hebben ze voor de zangpartijen wel heel nadrukkelijk bij Muse gespiekt

Wat verassend dat ze zich weer hebben laten 'beïnvloeden' door (op dat moment) populairdere bands.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-05-2005 10:14 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

quote:
Op 31 mei 2005 9:45 schreef El Chulo het volgende:
Wat verassend dat ze zich weer hebben laten 'beïnvloeden' door (op dat moment) populairdere bands.


Aandachtshoeren zijn het


"This one is older than shit, heavier than time!"


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-05-2005 18:04 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Ik ben m nu aan t beluisteren...(nog ff geen mening!!)


[Dit bericht is gewijzigd door ratje op 31-05-2005 18:07]



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 31-05-2005 19:36 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

Ik heb m nu al een paar keer gedraaid, maar wat een schijtplaat zeg!! pfffffffffff

Ik volg DT nu al zo'n 15 jaar, kep ze al meer dan 20 keer gezien, hun behoorde tot 1 van mijn favoriete bands (en Petrucci tot 1 van mijn grote voorbeelden).
Maar dat gevoel raak ik steeds meer kwijt!!

Vroeger klonken ze vernieuwend en deden ze originele dingen, nu klinken ze als een NU-metalband die toevallig wel hun instrumenten beheersen.
Ik hoor alleen maar riffjes die ik al eens eerder heb gehoord.
Het beukt allemaal wel lekker hoor, maar tis allemaal zo herkenbaar.
Pleur dan die LaBrie eruit en bel eens aan bij Robb Flynn ofzo!! (als ze van stijl willen veranderen)

Kep dus t idee dat ze van een bepaald imago af willen, nou laat GVD dan Symphony X met die eer ervan doorgaan.....


Errug jammer dit.....



Femaze
Usericon van Femaze
Posted 31-05-2005 19:39 by Femaze Profiel van Femazehttp://www.mentalcaptivity.nl

quote:
Op 31 mei 2005 19:36 schreef ratje het volgende:
Ik heb m nu al een paar keer gedraaid, maar wat een schijtplaat zeg!! pfffffffffff

Ik volg DT nu al zo'n 15 jaar, kep ze al meer dan 20 keer gezien, hun behoorde tot 1 van mijn favoriete bands (en Petrucci tot 1 van mijn grote voorbeelden).
Maar dat gevoel raak ik steeds meer kwijt!!

Vroeger klonken ze vernieuwend en deden ze originele dingen, nu klinken ze als een NU-metalband die toevallig wel hun instrumenten beheersen.
Ik hoor alleen maar riffjes die ik al eens eerder heb gehoord.
Het beukt allemaal wel lekker hoor, maar tis allemaal zo herkenbaar.
Pleur dan die LaBrie eruit en bel eens aan bij Robb Flynn ofzo!! (als ze van stijl willen veranderen)

Kep dus t idee dat ze van een bepaald imago af willen, nou laat GVD dan Symphony X met die eer ervan doorgaan.....


Errug jammer dit.....



Ik heb maar 1 nummer van de nieuwe plaat gehoord, die klinkt erg lekker. (The Root of All Evil). Dus ik kan alleen maar hopen dat ik het heel erg met je oneens ga zijn nadat ik de hele cd gehoord heb...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 31-05-2005 19:40 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

ja idd, ik geloof dat het eerste nummer al bestaat uit riffs van train of thought. Althans dat is wat ik ff snel kon horen.


"This one is older than shit, heavier than time!"


watery black
Usericon van watery black
Posted 31-05-2005 19:45 by watery black Profiel van watery black

np - panic attack


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 31-05-2005 22:38 by Babylon Profiel van Babylon

quote:
Op 31 mei 2005 19:36 schreef ratje het volgende:
Ik heb m nu al een paar keer gedraaid, maar wat een schijtplaat zeg!! pfffffffffff

Ik volg DT nu al zo'n 15 jaar, kep ze al meer dan 20 keer gezien, hun behoorde tot 1 van mijn favoriete bands (en Petrucci tot 1 van mijn grote voorbeelden).
Maar dat gevoel raak ik steeds meer kwijt!!

Vroeger klonken ze vernieuwend en deden ze originele dingen, nu klinken ze als een NU-metalband die toevallig wel hun instrumenten beheersen.
Ik hoor alleen maar riffjes die ik al eens eerder heb gehoord.
Het beukt allemaal wel lekker hoor, maar tis allemaal zo herkenbaar.
Pleur dan die LaBrie eruit en bel eens aan bij Robb Flynn ofzo!! (als ze van stijl willen veranderen)

Kep dus t idee dat ze van een bepaald imago af willen, nou laat GVD dan Symphony X met die eer ervan doorgaan.....


Errug jammer dit.....




Ik vind de plaat goed maar dat neemt niet weg dat ik het grotendeels wel met je eens ben. Qua orginaliteit is dit in mijn ogen hun minste plaat. Als Petrucci dan ook niet net een nieuwe solo plaat had uitgebracht had ik Octavarium niet overleefd.


zo kan ie wel weer


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 01-06-2005 23:52 by Count Usher (Redacteur) Profiel van Count Usher

quote:
Op 31 mei 2005 19:40 schreef 0Tolerence het volgende:
ja idd, ik geloof dat het eerste nummer al bestaat uit riffs van train of thought. Althans dat is wat ik ff snel kon horen.


Is idd een vervolg op een nummer van Train of Thoughts (This Dying Soul) dat trouwens een vervolg was op een nummer van Six Degrees (The Glass Prison). Niks mis mee. Best origineel eigenlijk.


[Dit bericht is gewijzigd door Count Usher op 01-06-2005 23:53]


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 02-06-2005 0:07 by Bonnie Profiel van Bonnie

quote:
Op 31 mei 2005 19:36 schreef ratje het volgende:
Ik heb m nu al een paar keer gedraaid, maar wat een schijtplaat zeg!! pfffffffffff

Ik volg DT nu al zo'n 15 jaar, kep ze al meer dan 20 keer gezien, hun behoorde tot 1 van mijn favoriete bands (en Petrucci tot 1 van mijn grote voorbeelden).
Maar dat gevoel raak ik steeds meer kwijt!!

Vroeger klonken ze vernieuwend en deden ze originele dingen, nu klinken ze als een NU-metalband die toevallig wel hun instrumenten beheersen.
Ik hoor alleen maar riffjes die ik al eens eerder heb gehoord.
Het beukt allemaal wel lekker hoor, maar tis allemaal zo herkenbaar.
Pleur dan die LaBrie eruit en bel eens aan bij Robb Flynn ofzo!! (als ze van stijl willen veranderen)

Kep dus t idee dat ze van een bepaald imago af willen, nou laat GVD dan Symphony X met die eer ervan doorgaan.....


Errug jammer dit.....



Doe eens een nieuwe batterij in die klok van je, je blijft hangen in de tijd.....




ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 02-06-2005 0:13 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 2 juni 2005 0:07 schreef Bonnie het volgende:
Doe eens een nieuwe batterij in die klok van je, je blijft hangen in de tijd.....


hahaha, nee hoor!!!



Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 02-06-2005 0:13 by Bonnie Profiel van Bonnie

quote:
Op 2 juni 2005 0:13 schreef ratje het volgende:
hahaha, nee hoor!!!






Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 10-06-2005 15:26 by Tormented soul Profiel van Tormented soul

Of DT nog progressieve muziek maakt blijft een discxussiepunt, maar ze maken nogsteeds goede muziek! Octavarium klinkt erg lekker


Violent God
Usericon van Violent God
Posted 10-06-2005 15:29 by Violent God Profiel van Violent Godhttp://www.myspace.com/violentgod

Ik heb drie nummers van de nieuwe plaat gehoord, maar tot nu toe ben ik nog niet onder de indruk.



Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2005 15:58 by Staalman Profiel van Staalman

Ik heb 'm net gekocht.
Eerste indruk is dat hij een stuk sfeervoller is dan Train Of Thought en ook minder muzikale krachtpatserij, en dat bevalt me heel best.
Ben dus gewoon weer onder de indruk!!


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 11-06-2005 13:11 by Audiophile Profiel van Audiophilehttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ik zit nou Octavarium te luisteren, maar ik vind het af en toe echt op U2 lijken(i walk beside you). En ik mis de solo's...



Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen