|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Echt fantastisch om Portnoy en Petrucci weer samen te horen! Het klinkt allemaal zo natuurlijk, inderdaad veel beter dan wat Dream Theater sinds het vertrek van Portnoy heeft uitgebracht. |
|
Net even door de nieuwe live CD van Dream Theater geluisterd, "Distant Memories" genaamd. Wat een aanfluiting, jezus. Allereerst een totaal overbodige live release. Er is al een live CD waarop "Metropolis Part 2: Scenes from a Memory" helemaal wordt gespeeld. Dus waarom dan nog zo'n release? Daarbij is het geluid om te janken. De drums klinken als een boterham gedoopt in pan beschimmelde magere melk. En die toms, Jezus Christus... Oh en zelfs autotune kan de wanstaltige live performances van LaBrie niet meer redden. Portnoy had gelijk. Ze hadden in 2010 een flinke break nodig. Het is sinds dien bij lange na niet meer geweest wat het ooit was. [Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 26-11-2020 19:07] |
|
quote:Leuk dat ze weer samen spelen. Maar het is niet echt shredwerk waar een shredhead anno 2020 op zit te wachten zeg... misschien m er voor de progliefhebbers dan... instrumentale DT muziek zonder die vervelende LaCamembert en mét Portnoy When your people matter, menstrual health matters |
|
"The alien" teaser: The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Ik kon het zelf niet beter verwoorden. "A Dramatic Tour of Events" die een maandje later verscheen klinkt eveneens voor geen meter. Pijnlijk. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Zijn de platen die na Portnoy gemaakt zijn nog wel een beetje de moeite waard ? Of verzand de muziek sinds zijn vertrek toch weer in technische showkunde ? Ik heb wel wat stukjes geluisterd - voor zover Itunes spul laat horen dan- maar dat ging me nogal erg de richting in van drumfills met gitaartoonladders waarbij de keyboard volgt, etcetera. Dat mag van mij best af en toe, maar tussen dat gefladder hoor ik het liefst toch wel gewoon goede nummers met mooie stukken en vette riffs. Ohja, het verschil tussen Portnoy en Mangini qua drums boeit me niet. Allebei goede drummers, maar ik heb wel het vermoeden dat Portnoy de muziek toch af en toe wel stuurde richting vette metaltunes... lampje |
|
quote: Nee. Geen ander antwoord mogelijk. Ongeïnspireerde bagger. Leg de hele discografie van DT vanaf 2011 naast de nieuwe Liquid Tension Experiment en je snapt wat ik bedoel. |
|
Ooit een keer met tegenzin op GMM live gezien. De tegenzin was terecht. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
quote: En ik zeg ja. De laatste, Distance Over Time is een prima plaat. bub |
|
Persoonlijk heb ik maar 1 album wat me weinig tot niets doet. The Astonishing. Op 1 of andere manier wil het kwartje hier niet vallen. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Ik vind echt alleen de eerste 2 albums goed, vooral dat eerste. Dat zijn pas nummers, hoe die gitaar-, keyboard- en baslijnen door elkaar lopen, de opbouw, sfeervol. Daarna werd t per album steeds sterieler, en vernieuwende ritmiek doen ze al jaren niet meer, en de snelle techiek kennen we nu wel (en is ook niet echt meer van deze tijd, als techniek je ding is). Dit topic en t Metallica topic graag sluiten en gewoon de herinnering koesteren. Vroegah. Alles. Betah When your people matter, menstrual health matters |
|
Sluiten hoeft niet, deze is toch bijna vol. Gewoon geen nieuwe starten. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
Dat klinkt als een voet tussen de deur, een excuus om er toch over door te blijven zeveren, en toch op de automatische piloot een nieuw topic te openen. Je kunt het beter direct killen. When your people matter, menstrual health matters |
|
Niets meer Nederlands dan lekker zeiken! "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dream Theater zijn onNEderlandse zeikerds de laatste tijd idd When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: Zeik niet zo. Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit." |
|
"Pull me Under" blijft toch wel een tophit. Spelen ze dat live soms nog, of is dat ondertussen te simpel voor hun? The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. |
|
Das van die tweede toch? JA die is tof. Idd best een hitje Goed nummer When your people matter, menstrual health matters |
|
quote: De periode van platen die ik juist wel leuk vind is van 2003 - 2009. (op sommige albums vind ik wel een paar nummers wat minder geslaagd). En Live at The Marquee vind ik erg gaaf. De eerste ken ik niet, links laten liggen vanwege de zang. Images And Words heb ik wel, maar dan hoor ik toch echt liever de versies die op Live At The Marquee staan. Voor mij is de enige échte meerwaarde om Images op te zetten, het nummer 'Under a Glass Moon'. De andere nummers die niet op de liveplaat staan zijn zeker ook goede nummers, maar er zit iets in de sound dat mij tegenstaat. Te poprock ofzo, ik weet het niet, ik kan het niet goed omschrijven. Té hoog AOR gehalte denk ik. De volgende op de lijst van aanschaf is 'Awake'. Ik begreep dat die wat steviger is dan IaW, maar dat wil nog niet per sé zeggen dat die dan beter is. Toch wel erg benieuwd. quote: Okay, cool, dan ga ik die ook aanschaffen. De teaser van de nieuwe, ik ben benieuwd. Wie weet heeft Mangini nu ook wat kunnen inbrengen. lampje |
|
quote: Nee, dat nummer spelen ze nooit: https://www.setlist.fm/stats/dream-theater-bd6a102.html That we build great walls, but for our sins. We open up the gates and let the assassins in. |
|
quote:Grappig zo heeft ieder zijn eigen voorkeur Awake is nog net te pruimen ja, staan paar goede nummers op When your people matter, menstrual health matters |
|
Dat vind ik dus een geweldig album. En al zeker voor de tijd waarin hij werd uitgebracht. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
vol Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |