IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-09-2003 13:22 by Judge M. Profiel van Judge M.http://www.lordsofmetal.nl

James LaBrie is gewoon de grote zwakke schakel in Dream Theater.. Erg jammer maar gelukkig maakt de rest van de band dat ruimschoots goed...



No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 05-09-2003 13:28 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

quote:
Op 5 september 2003 13:22 schreef Judge M. het volgende:
James LaBrie is gewoon de grote zwakke schakel in Dream Theater.. Erg jammer maar gelukkig maakt de rest van de band dat ruimschoots goed...


LaBrie is absoluut niet 'de grote zwakke schakel', als je kijkt naar de rest van de band vind ik inderdaad dat de rest wel beter is maar dat is iets heel anders, stem en instrument.
Iedereen in Dream Theater is geniaal met z'n eigen ding, mijns inziens.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-09-2003 14:12 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 september 2003 13:22 schreef Judge M. het volgende:
James LaBrie is gewoon de grote zwakke schakel in Dream Theater.. Erg jammer maar gelukkig maakt de rest van de band dat ruimschoots goed...


Agree.. "Waardeloos" zal ik hem niet noemen maar het zou niet verkeerd zijn als DT zang met wat meer power zou hebben of iets heel anders: vrouwenzang..

Voorbeeld: de versie van Sun Caged van "Caught in a web". I.m.h.oi. veel beter dan het orgineel


DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 05-09-2003 15:19 by DaVinz Profiel van DaVinz

quote:
Op 5 september 2003 14:12 schreef Snaack het volgende:
Agree.. "Waardeloos" zal ik hem niet noemen maar het zou niet verkeerd zijn als DT zang met wat meer power zou hebben of iets heel anders: vrouwenzang..

Voorbeeld: de versie van Sun Caged van "Caught in a web". I.m.h.oi. veel beter dan het orgineel


nou, daar ben ik het niet echt mee eens, maar inderdaad de zang kwaliteiten van James ben ik ook niet echt over te spreken, vooral live mist hij af en toe toontjes


I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down


ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 05-09-2003 18:24 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

En SC speelt m ook tig keer sneller....

das toch knap,want die triooltjes in die solo zijn al aardig op tempo.... *slijm*



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 05-09-2003 18:29 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

Haha, ik vind het echt een geweldige band. Ik denk haast dat ik niet objectief kan oordelen want ik ben ongelofelijk "impressed" door John Petrucci. En alleen om hem een keer live te zien ga ik naar het concert. Ik heb het vermoeden dat John Petrucci in de komende jaren zich nog meer gaat bewijzen dan dat hij nu al doet.



ratje
X-tinXion
Usericon van ratje
Posted 05-09-2003 18:36 by ratje Profiel van ratjehttp://www.conradhultermans.com

quote:
Op 5 september 2003 18:29 schreef Azagthoth het volgende:
Haha, ik vind het echt een geweldige band. Ik denk haast dat ik niet objectief kan oordelen want ik ben ongelofelijk "impressed" door John Petrucci. En alleen om hem een keer live te zien ga ik naar het concert. Ik heb het vermoeden dat John Petrucci in de komende jaren zich nog meer gaat bewijzen dan dat hij nu al doet.


ikke ook impressed by JP maar misschien nog meer van zijn voorbeeld....... Steve Morse,

heb je m nog gebeld dan?????



Wicked Mystic
Cold Turkey
Usericon van Wicked Mystic
Posted 05-09-2003 21:56 by Wicked Mystic Profiel van Wicked Mystichttp://www.metallive.nl

quote:
Op 5 september 2003 13:22 schreef Judge M. het volgende:
James LaBrie is gewoon de grote zwakke schakel in Dream Theater.. Erg jammer maar gelukkig maakt de rest van de band dat ruimschoots goed...


eens, maareh ik denk dat er weinig aan zangers te vinden zijn die wel gelijkwaardig aan de rest van de band zou kunnen zijn.
Wat ook jammer is (misschien ook begrijpelijk) is dat LaBrie het in een show na 1 à 1,5 uur een beetje laat afweten.

Enneh begrijp me goed, tis geen slechte zanger maareh het staat niet in de schaduw van de rest vind ik.



Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 05-09-2003 23:35 by Shadow_buildeR Profiel van Shadow_buildeR

Ik ga in januari weer naar de Ahoy

En James laat live zo af en toe idd wat steekjes vallen, maar het blijft een genot om die gasten hun nummers perfect te horen spelen.

Feit is ook dat James vaak hoger moet zingen omdat het nummer dat vraagt. Hij schrijft de zanglijen voor het overgrote deel niet zelf he

[Dit bericht is gewijzigd door Shadow_buildeR op 05-09-2003 23:37]


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 06-09-2003 2:38 by lykle_wolfheart Profiel van lykle_wolfhearthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 5 september 2003 13:22 schreef Judge M. het volgende:
James LaBrie is gewoon de grote zwakke schakel in Dream Theater.. Erg jammer maar gelukkig maakt de rest van de band dat ruimschoots goed...


Ik vind James een fantastische zanger, veel krachtiger dan veel van zijn genregenoten. En vervang hem maar eens... alleen Jorn Lande is daar imho goed genoeg voor.


no text supplied


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-09-2003 14:26 by El Chulo Profiel van El Chulo

dit zou mijn achtste keer worden
áls ik ga, want hun laatste cd's kunnen me niet echt meer boeien.
het niveau van awake zal wel niet meer gehaald worden...


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 08-09-2003 14:36 by Staalman Profiel van Staalman

Alleen Jorn kan hem vervangen??? Ik denk dat er maar 1 echte goede vervanger zou zijn voor DT en dat is Russel Allen van Symphony X. Die man is vocaal veel en veel sterker dan James en weet live ook elke noot zonder problemen te raken James is al goed bij stem als hij live 1 nummer zuiver zingt nml. Begrijp me niet verkeerd... ik ben door en door DT freak maar James???? Ik zal er nooit aan wennen live


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 08-09-2003 16:20 by Shadow_buildeR Profiel van Shadow_buildeR

Ik begrijp niet echt waarom sommige mensen hun laatste werk zo matig vinden.


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-09-2003 16:25 by El Chulo Profiel van El Chulo

omdat het zielloze muziek is geworden, de laatste cd is zelfs in speltechnisch opzicht niet meer zo hoogstaand.

iets anders wat me enorm stoort is dat een groot deel van hun melodiën tegenwoordig klakkeloos over wordt genomen van andere bands.
de keyboard-partijen zijn zo truttig dat ze niet zouden misstaan bij 'the sound of music'

ook dat 'briljante' conceptverhaal van metropolis pt-2 was gewoon een slap aftreksel van de film 'dead again'...

ik denk dat ze gewoon geen creativiteit meer hebben.


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 08-09-2003 16:26 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Ik heb sowiezo al het idee dan Images And Words VERRE weg hun beste werk is, de rest kon me niet echt meer boeien. De pijp was uit?


"This one is older than shit, heavier than time!"


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 08-09-2003 16:29 by El Chulo Profiel van El Chulo

voor mij zijn images&words en awake de hoogtepunten


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 08-09-2003 17:14 by Shadow_buildeR Profiel van Shadow_buildeR

Hmmm, de keyboard partijen zijn idd een beetje erg 'Rush' , maar ik stoor mij er niet al te erg aan.
Het concept van Scenes From A Memory kan me ook niet echt boeien. Er staan zat prachtige nummers op. 1 van mijn favoriete albums!


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 10-09-2003 17:20 by Parasiet Profiel van Parasiet

YAY ik ga d'r ook weer heen
vanwege dat DT geniaal is enzo


Na und?


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-09-2003 18:32 by Staalman Profiel van Staalman

Hoe dan ook... Dream Theater is gewoon weg een super goeie band. Daar kan menig prog-metal band nog een puntje aan zuigen. Al die andere bands die genoemd worden zijn ook erg goed, maar ik ben benieuwd waar zij over een paar jaar staan... Dream Theater mag toch gerust gezien worden als de troonopvolger van Rush. Misschien dat niet elke plaat super is, maar zelfs eeen minder goede Dream Theater plaat is moeilijk na te spelen en nog immer "one of a kind"


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 11-09-2003 7:38 by Parasiet Profiel van Parasiet

quote:
Op 10 september 2003 18:32 schreef Staalman het volgende:
Hoe dan ook... Dream Theater is gewoon weg een super goeie band. Daar kan menig prog-metal band nog een puntje aan zuigen. Al die andere bands die genoemd worden zijn ook erg goed, maar ik ben benieuwd waar zij over een paar jaar staan... Dream Theater mag toch gerust gezien worden als de troonopvolger van Rush. Misschien dat niet elke plaat super is, maar zelfs eeen minder goede Dream Theater plaat is moeilijk na te spelen en nog immer "one of a kind"

*pinkt een traantje weg*
sniff, mooi gezegd


Na und?


Shadow_buildeR
Behind The Mask
Usericon van Shadow_buildeR
Posted 12-09-2003 20:41 by Shadow_buildeR Profiel van Shadow_buildeR

Ik sluit mij daar volledig bij aan ! (en UP )


Bring Us Love .... Let Us See ... Set Us Free


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 12-09-2003 22:06 by No Nonsense Profiel van No Nonsense

*Kuch*

11 November!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 12-09-2003 22:19 by Parasiet Profiel van Parasiet

quote:
Op 12 september 2003 22:06 schreef No Nonsense het volgende:
*Kuch*

11 November!

*hardere kuch*

7 oktober dat komt eerder
maarja het gaat hier natuurlijk om dream theater en trein van gedachtes enzo dus bij deze 11 november

[Dit bericht is gewijzigd door Parasiet op 12-09-2003 22:22]


Na und?


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 08-11-2003 19:12 by Babylon Profiel van Babylon

Heeft iemand 'm al? De nieuwe Dream Theater, Train of Thought.
Ik was des ochtends 7 november gelijk naar de winkel gegaan..

En hij is echt fantastisch!
het 1ste nummer is nog wel wat simpel (Doet me telkens aan Metallica denken), maar daarna barst het helemaal los!

Echt een prachtalbum. De hardste DT tot nu toe. Toch zit er ook nog een lekker rustig nr, Vacant, in.

Dream Theater is imo geniaal en dat laten ze met dit album maar weer eens flink zien. Hoewel ik niet denk dat het Scenes From A Memory als mijn favo CD allertijden gaat verslaan is dit er toch weer eentje die ik nog heeel vaak zal luisteren.

Ik kan nou al niet meer wachten op het concert..

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 08-11-2003 19:17]


zo kan ie wel weer


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 08-11-2003 19:31 by 0Tolerence Profiel van 0Tolerence

Als het ook maar iets lijkt op Images And Words, dan is het wel de moeite waard.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen