IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Dream Theater Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 06-05-2009 20:40 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

http://www.roadrunnerrecords.com/blackclouds/

Hier dus, hehe. Sorry voor de late reactie, maar de stroom begaf het effe.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 19-05-2009 12:31 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

En hij is uitgelekt... Jammer!


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 19-05-2009 13:43 by Lionheart Profiel van Lionheart

Ik vind het helemaal niet jammer dat ie uitgelekt is.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 19-05-2009 20:23 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Tsjah ok, ook al is het alleen maar om Roadrunner te kloten. Dream Theater heeft het niet meer nodig.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 25-05-2009 21:45 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Wat ik tot nu toe gehoord heb van het nieuwe album bevalt me heel erg goed! Niks nieuws maar gewoon puur Dream theater. Maar wat mij zo aanspreekt aan de nieuwe nummers is dat er meer ziel, meer gevoel in zit dan in de laatste 4 albums. Nummers als A rite of passage en Wither zorgen zelfs voor ouderwets kippenvel.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 25-05-2009 22:10 by Staalman Profiel van Staalman

Heb de limited box-set met cd's / dvd / en 2 lp 180 gr vinyl met ander artwork en de reguliere lp versie besteld...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 26-05-2009 12:23 by Pem Profiel van Pem

Ik heb pas 1 nummer gehoord [A Rite of Passage] en dat klinkt niet heel anders dan wat ik verwacht had, maar ben wel blij met het "balls and chunk" gehalte ervan.

Ik las overigens in een interview met Mike Portnoy dat hij eigenlijk Opeth achtige "cookiemonster vocals" wilde doen op dit album maar dat de rest van de band dat net te vond ofzo..

Hm, nou vind ik Mike niet bepaald een goede zanger hihi maar wie weet kan hij wel leuk grunten. Zou van mij best mogen af en toe, maakt het geheel bij DT weer wat dynamischer en diverser ofzo..

Hoe dan ook kijk ik weer uit naar de nieuwe release


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-05-2009 12:32 by altx Profiel van altx

quote:
Op 26 mei 2009 12:23 schreef Pem het volgende:
Ik heb pas 1 nummer gehoord [A Rite of Passage] en dat klinkt niet heel anders dan wat ik verwacht had, maar ben wel blij met het "balls and chunk" gehalte ervan.

Ik las overigens in een interview met Mike Portnoy dat hij eigenlijk Opeth achtige "cookiemonster vocals" wilde doen op dit album maar dat de rest van de band dat net te vond ofzo..

Hm, nou vind ik Mike niet bepaald een goede zanger hihi maar wie weet kan hij wel leuk grunten. Zou van mij best mogen af en toe, maakt het geheel bij DT weer wat dynamischer en diverser ofzo..

Hoe dan ook kijk ik weer uit naar de nieuwe release


We hebben al een Opeth... Maar DT mag wat mij betreft best wel eens een nummer maken met Mikael als gastvocalist.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 26-05-2009 12:43 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 26 mei 2009 12:32 schreef altx het volgende:
We hebben al een Opeth... Maar DT mag wat mij betreft best wel eens een nummer maken met Mikael als gastvocalist.


Och, Dream Theater heeft de laatste jaren wel vaker nummers in de stijl van andere bands gemaakt [U2, Muse, Pantera ed] althans de invloeden zijn soms extreem goed te horen dus waarom niet een nummer met Opeth feel. Een tweede Opeth hoeven ze van mij ook niet te worden inderdaad

Oeh en Mikael heeft sowieso de mooiste grunt ooit


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 26-05-2009 12:44 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Vergeet de Dave Mustaine impressie op Train of thought niet!


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Daops
Usericon van Daops
Posted 26-05-2009 16:51 by Daops Profiel van Daops

Heb in ieder geval de 3-disc versie besteld, kan niet wachten


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 09-06-2009 22:09 by Aquila Chrysaetos Profiel van Aquila Chrysaetoshttp://www.sevenwaters.nl

DT is gaaf. Inderdaad vaak invloeden van andere bands maar toch altijd hun eigen geluid en stijl.

Systematic vind ik ook geweldig, vooral in muzikaal opzicht. INTPOE 1 bijvoorbeeld, daar zit volgens mij geen 4/4 maat in.
Het knappe daarvan vind ik dat ze het wel laten klinken alsof het in een gangbare maatsoort is geschreven.

Nieuwe nummers klinken goed, die cd komt wel in mijn kast te staan.



Daops
Usericon van Daops
Posted 14-06-2009 15:03 by Daops Profiel van Daops

Voor de liefhebbers, zometeen om 16.30 uur een live uitzending van hun optreden op het Download-festival

http://www.downloadfestival.co.uk/webcast/

Hiervoor trouwens ook Journey te zien


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-06-2009 15:50 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Dank, dank, dank! Dat gaan we aanschouwen!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-06-2009 17:33 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Wow zeg, GE-WEL-DIG! Wat waren ze goed in vorm zeg. Echt van elk nummer genoten. Vooral bij Metropolis pt 1. Kan niet wachten tot GMM en 7 en 10 oktober.


Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 14-06-2009 17:40 by Aquila Chrysaetos Profiel van Aquila Chrysaetoshttp://www.sevenwaters.nl

Was mooi, alleen de zang van Pull Me Under was wel heel erg slecht.



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 14-06-2009 18:11 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

quote:
Op 14 juni 2009 17:40 schreef Aquila Chrysaetos het volgende:
Was mooi, alleen de zang van Pull Me Under was wel heel erg slecht.


Ja best, James was aan de mindere kant vandaag. Maar bij A Rite of Passage paste zijn stem geweldig!

PS: Wanneer kunnen we de bootleg verwachten?

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 14-06-2009 18:11]


Daops
Usericon van Daops
Posted 14-06-2009 18:12 by Daops Profiel van Daops

Op enkele onzuivere James-momenten (de uithaal op het einde bij Hollow Years..ouch!) na..


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Aquila Chrysaetos
Axemeister M.
Usericon van Aquila Chrysaetos
Posted 14-06-2009 18:34 by Aquila Chrysaetos Profiel van Aquila Chrysaetoshttp://www.sevenwaters.nl

Mindah inderdaad maar Metropolis maakte veel goed!



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 15-06-2009 20:42 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 20-06-2009 13:55 by XnegativeX Profiel van XnegativeXhttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik had nooit gedacht dat DT het nog in zich had om een album te maken dat het in zich had om in mijn jaarlijst te komen. Begrijp me niet verkeerd, de laatste 4 albums waren goed, maar niet meer dan dat. Black clouds is weer eens een album dat de stempel fenomenaal mag dragen. DT doet niet meer z'n best om extreem metal over te komen of om op bands als Muse, Pantera of Megadeth te lijken. Nee, dit nieuwe album komt niet meer geforceerd over. Alles klinkt eerlijk. Het instrumentale geweld is van zeer hoog niveau, de songs zijn ijzersterk en lopen over van emotie. Meer vraag ik niet heren. Dit kon nog wel eens mijn, op 2 na (Scenes from a memory en Images and words) favoriete Dream theater album worden.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 21-06-2009 18:30 by ColdheartMinor Profiel van ColdheartMinor

Ben het op sommige aspecten niet echt met je eens... Vind dat ze vooral een beetje te veel Opeth-achtige dingen in hun hebben gelaten. En voor de rest vind ik het jammer dat het album "gangbaarder" is geworden. Daarmee bedoel ik; geen 20 verschillende maatsoorten over 20 verschillende maten... enz. Dat vind ik wel jammer, want daar hield ik behoorlijk van bij de oudere Dream Theater. Het is daarom nog geen slecht album. Dream Theater heeft hier zeker zijn best op gedaan, en dit album is dan ook voor mij meer van emotionele waarde groot dan voor muzikale waarde.


Daops
Usericon van Daops
Posted 28-06-2009 12:59 by Daops Profiel van Daops

Zo, heb hem nu sinds vrijdag in huis. Meesterwerk, wat voor de zoveelste keer bewijst dat de heren op eenzame hoogte staan


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-06-2009 14:08 by spectre Profiel van spectre

Dat Queen drieluikje is ook erg leuk, geen band ter wereld kan het natuurlijk ooit beter neerzetten en die typische 70ties vibe is weg maar toch echt gaaf gedaan


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Daops
Usericon van Daops
Posted 04-07-2009 12:49 by Daops Profiel van Daops

Dit veegt toch wederom de vloer aan met het handjevol azijnpissers :


Just got this below email from our A&R guy at Roadrunner....

Dream Theater's Black Clouds & Silver Linings entered the US Billboard Charts today at #6!!

This is truly amazing....that after almost 25 years together, this band is still growing and progressing and doing bigger and better numbers than ever.....I can't think of many bands that can claim that...

Plus - a progressive metal album with four songs over 12 minutes in the US Top 10???

(wedged between Jonas Brothers, Eminem and Hannah Montana!)

Hell must've frozen over!!!!

(this must be a first of its kind.....)



See the statistics below.....

Thank you everybody!

MP


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen