IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Je Allereerste Optreden Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-11-2002 10:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Gister avond dus mijn allereerste optrede gehad ... leek me wel geinig om daar een topic over te beginnen (kon er geen over vinden)

Optreden was dus in de Rocks in Enschede. Ging goed, nadeeltjes:
- 1x gruwelijk mijn tekst kwijt geraakt
- Geen monitors hebben is nooit grappig
- Podium was ERG klein (stond achter één van de twee luidsprekers, zodat je mij maar in een klein deel van de zaal kon zien.

Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 21-11-2002 10:52 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Mijn eerste optreden was toen ik 7 was. Ik speelde een hoofdrol in een musical georganiseerd door de muziek school waar ik toen opzat.
In de zaal zaten voornamelijk ouders en opa en oma's. Erg spannend omdat er ook scouts bij zaten. Al met al waren er zo'n 250 kaartjes verkocht. Ik kan me er niet zo veel meer van herrineren alleen dat ik erg zenuwachtig was.

Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!

Thelema
Usericon van Thelema
Posted 21-11-2002 11:06 by Thelema Wijzig reactieProfiel van ThelemaQuote dit bericht

Cafe Rocks rocks!

[Dit bericht is gewijzigd door Thelema op 21-11-2002 11:12]

Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 21-11-2002 11:06 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

Allereerste optreden met de groep waar ik tegenwoordig in speel, was in september op Leer, Botn & Pinn in Ingelmunster. Mijn plectrum vloog van tussen mijn vingers midden in een stuk waar de bas alleen moest spelen
Voor de rest viel dat wel behoorlijk mee: op het tweede optreden waren er méér Spinal Tap-momenten.

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-11-2002 16:47 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

hehehe

de eerste keer optreden schoot mn gitaarband van mn schouder

en verder, tijdens een stukje waar alleen ik speelde, kwam de zanger naar me toegerend dat het dubblebass pedal naar de klote was, en dat ik maar ff iets moest improviseren. zeer fijn, ik speelde toen ongeveer anderhalve maand gitaar

Verder was het wel gaaf, zo'n eerste optreden, we hebben het als demo uitgebracht

rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 21-11-2002 16:50 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

mijn eerste optreden was op het 5 mei festival 2000 met judgement day. Ik zat er toen net 3 maanden bij geloof ik. De band had treed al op sinds 1988 of iets later dus ik moest me aan de band en aan het publiek bewijzen. Ik geloof niet dat ik ooit ZO zenuwachtig ben geweest.

De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-11-2002 16:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

oew.. mijn 1e optreden met een band *graaf graaf graaf* volgens mij was dat in "the underground" in Delft

Was ik net 15, en onze band suckte als de pest Maar het was wel leuk!

Ik heb tot heden een lading aan leuke dingen op het podium meegemaakt:
-versterkers die vreemd gaan doen
-een geluidsman die zijn werk niet doet
-met oordopjes in jezelf niet kunnen horen
-verblind worden door lampen + stroboscoop
-brekende snaren
-brekende straps
-wegvliegende plectrums
-verotte snoeren/ op snoeren gaan staan
-lege batterijen in stomp-boxes
-@#$@#$#@ publiek
-riffjes vergeten
-eerder moeten stoppen omdat je niet goed ingepland bent (en dan dus je tofste nummer niet meer kunnen spelen)
-wegvliegende drumstokken (ja, die dingen hebben vleugels )
-met "verkeerde" bands geboekt zijn (hebben weleens met een pretpunk band gespeeld terwijl wij death speelden)
-voedselvergiftiging van backstage-voer

*edit*

NIET BETAALD WORDEN

enz enz enz

Dit is wel zo'n beetje de meuk die ik heb meegemaakt als drummer/ gitarist..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 21-11-2002 16:58]

Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 21-11-2002 17:17 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 16:57 schreef Snaack het volgende:
oew.. mijn 1e optreden met een band *graaf graaf graaf* volgens mij was dat in "the underground" in Delft

In de Koornbeurs?

Agamidion
Gayheid
Usericon van Agamidion
Posted 21-11-2002 17:20 by Agamidion Wijzig reactieProfiel van AgamidionQuote dit bericht

[quote]Op 21 november 2002 16:57 schreef Snaack het volgende:

Was ik net 15, en onze band suckte als de pest Maar het was wel leuk!

Ik heb tot heden een lading aan leuke dingen op het podium meegemaakt:
-versterkers die vreemd gaan doen
-een geluidsman die zijn werk niet doet
-met oordopjes in jezelf niet kunnen horen
-verblind worden door lampen + stroboscoop
-brekende snaren
-brekende straps
-wegvliegende plectrums
-verotte snoeren/ op snoeren gaan staan
-lege batterijen in stomp-boxes
-@#$@#$#@ publiek
-riffjes vergeten
-eerder moeten stoppen omdat je niet goed ingepland bent (en dan dus je tofste nummer niet meer kunnen spelen)
-wegvliegende drumstokken (ja, die dingen hebben vleugels )
-met "verkeerde" bands geboekt zijn (hebben weleens met een pretpunk band gespeeld terwijl wij death speelden)
-voedselvergiftiging van backstage-voer
NIET BETAALD WORDEN
quote]

altijd leuk he de koornbeurs, maar het bier is er wel lekker goedkoop

Nagels krabten bloedend, een teken van kracht door pijn.

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-11-2002 17:34 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

1ste keer was met stuntdag op school, hehe
1ste keer met een 'eigen' band was wel ok. Ik speelde op een geleende gitaar en ik was behoorlijk zenuwachtig, hehe

Tegenwoordig sta ik zo'n 20 tot 25 keer per jaar op het podium met de band en heb nooit meer last van zenuwen

Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 21-11-2002 18:33 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

30 nov word mijn allereerste optreden

aerodis
Usericon van aerodis
Posted 21-11-2002 18:34 by aerodis Wijzig reactieProfiel van aerodisQuote dit bericht

gaaf!!

veel plezier

AgonY
Usericon van AgonY
Posted 21-11-2002 18:41 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 18:33 schreef Dreadfull_Hours het volgende:

Veel succes! (je kan het )

Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 21-11-2002 18:43 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2002 18:33 schreef Dreadfull_Hours het volgende:
333 posts, True!

Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.

collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 21-11-2002 19:19 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

in lottum, in een hok, erg vet, voor een stelletje vrienden.

ik was invaller op zang bij de hardcorepunk band gramoxone... ik ben gebleven en de naam en muziek stijl is veranderd

Dreadfull_Hours
...
Usericon van Dreadfull_Hours
Posted 21-11-2002 19:28 by Dreadfull_Hours Wijzig reactieProfiel van Dreadfull_HoursQuote dit bericht

hehe dank
t is maar 15 min
we spelen:
-Refuse Resist
-Bloodline
-Territory
-Eigen nr (Within me)

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 21-11-2002 19:41 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Hehe, misanthrope en ik en de rest van de band coveren refuse resist ook al

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 21-11-2002 19:53 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Mijn eerste optreden (met de band LOMP) ging boven alle verwachtingen erg goed.We speelden in een klein cafe.Bleek dat er zoveel mensen zijn komen opdagen dat de kroeg helemaal vol zat,er buiten voor het raam mensen stonden te kijken en dat er zelfs op straat (waar de muziek ook nog goed te horen was) gemosht werd. Ook binnen was een grote pit en de bierkratten vlogen zelfs door de lucht!!!

iedereen nog bedankt voor die onvergetelijke ervaring

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-11-2002 19:57 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

gewedlig

ik zelf ben niet van plan ooit op te treden, hooguit voor de gein es op feestjes ofzo met den heerschers

Je moeder.

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 21-11-2002 19:57 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 21 november 2002 11:06 schreef Ineluki het volgende:
Allereerste optreden met de groep waar ik tegenwoordig in speel, was in september op Leer, Botn & Pinn in Ingelmunster. Mijn plectrum vloog van tussen mijn vingers midden in een stuk waar de bas alleen moest spelen
Voor de rest viel dat wel behoorlijk mee: op het tweede optreden waren er méér Spinal Tap-momenten.

Ben jij den diene van Wapenspraak en Drinkgelach?

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-11-2002 20:10 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

[shit was als Shredhead ingelogd]

[Dit bericht is gewijzigd door Shredhead op 21-11-2002 20:10]

Bonnie
YEAH
Usericon van Bonnie
Posted 21-11-2002 20:11 by Bonnie Wijzig reactieProfiel van BonnieQuote dit bericht

Mijn aller eerste optreden was toen ik 8 jaar was en met m'n trompetje onder begeleiding van een piano voor een redelijk volle zaal + jury moest spelen. M'n alleereerste optreden met een band (geen trompet maar gitaar, hehehe) is vlgs mij toen ik 17 was. Tegenwoordig sta ik wat vaker op het podium met Mytholic en straks met de nieuwe band met Shredhead, Triple-Dan en Hub de Gallier

Carnagath
Een beetje vreemd ...
Usericon van Carnagath
Posted 21-11-2002 20:31 by Carnagath Wijzig reactieProfiel van CarnagathQuote dit berichthttp://carnalleftovers.com

Mijn allereerste optreden was in De Buze in Steenwijk tijdens "Rock over de Buze" in 2000 met mijn toenmalige band Skinnot (death thrash). Ik was verdomde zenuwachtig en omdat ik EN de enige gitarist EN zanger was, was ik dus een halve band in 1 persoontje. Al goed. Het begon al goed: In het begin van het eerste nummer vergat ik mijn distortion aan te doen en stond ik "unplugged" te raggen. Ook zwengelde de microfoon de hele tijd naar rechts. Op het eind vloog mijn pols op slot. UBERpijnlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Carnagath op 21-11-2002 20:35]

gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 21-11-2002 20:33 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Die van mij moet nog komen .

HEUY
Die Födzenjäger
Usericon van HEUY
Posted 21-11-2002 20:46 by HEUY Wijzig reactieProfiel van HEUYQuote dit bericht

HEUY!!!!

Allereerste opreden was toen ik 7 was.....ik was toen Jozef.....de enige echte Vader!!!

Nu treedt ik alleen voor het podium op LLLOOOMMMPPP

Maar daar zal spoedig verandering in komen met TJOKKEFOLL!!!! of niet Hub?

Jebes
Usericon van Jebes
Posted 21-11-2002 20:54 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

Mijn eerste optreden was toen ik zestien was op de middelbare school, we speelden met het bandje 'SLET' (naar aanleiding van de zangeres is dat de naam geworden) smells like teen spirit van Nirvana... Ik speelde toen net twee maanden bas en dacht dat de versterker het niet deed... bleek dat ik mijn snoer niet goed in mijn bas had gedrukt

Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -

Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com