IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Wat zijn volgens jou slechte metalbands? Vorige pagina | Volgende pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-09-2005 0:49 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 19 september 2005 19:58 schreef Hexegot het volgende:
Okee, die drummer (Arno Eikenbroek was het toch?) is inderdaad niet slecht nee, maar Haatstrijd als geheel goed? Nee. Ervaring (je had het over Hellchrist XUL) is niet automatisch synoniem aan 'goed spelen', en bovendien hebben we met deze twee individuën nog maar 50% van de band behandeld hea.

jawel

Live On UVA 3 (233/300), persoonlijk besteld bij Nachtvorst

ah oke, kwam even anders over namelijk

nouja het zijn iig wel goeie muzikanten los, haatstrijd is verder weinig vernieuwend idd, nieuwe spul is in de voortgaande lijn van de 7" maar gezien ze daar ook nummers van hebben gespeeld en die ook op die tape staan, zal je die vast ook geen ruk aan vinden hehe

en het is dan 66,67% van de band tegenwoordig

Je moeder.

arnibes
lief jongetje
Usericon van arnibes
Posted 20-09-2005 1:08 by arnibes Wijzig reactieProfiel van arnibesQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 23:45 schreef Hypnos het volgende:
en ongeveer alle egotrippende sologitaristen en consoorten

alsook Stratovarius en dergelijke

Ok de laatste 2 jaar waren niet plezant....

quote:
Op 19 september 2005 23:41 schreef cataclysm child het volgende:
Kamelot vind ik ook wel best slecht eigenlijk

madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 20-09-2005 9:16 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Geprefabriceerde ' bands ' die vooral ontstaan zijn door een gesmeerd management en die perfect beantwoorden aan wat er vandaag goed in de markt ligt.

Ik zie de affiches al voor me: gezocht: leden voor de allereerste metalboysband! Audities op zaterdag van één tot zes

En die twee irritante teven van 'What not to wear' errond: You'll never make it with that pair of spandex trousers! Throw it in the bin and let's go shopping!

[Dit bericht is gewijzigd door madeline usher op 20-09-2005 9:18]

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-09-2005 9:18 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 0:49 schreef karnivoor het volgende:

ah oke, kwam even anders over namelijk

quote:
nouja het zijn iig wel goeie muzikanten los, haatstrijd is verder weinig vernieuwend idd, nieuwe spul is in de voortgaande lijn van de 7" maar gezien ze daar ook nummers van hebben gespeeld en die ook op die tape staan, zal je die vast ook geen ruk aan vinden hehe

en het is dan 66,67% van de band tegenwoordig

Oh ja, Theriomorph is d'ruit ja... Maar als ik naar die tape luister hoor ik eigenlijk niet meer dan een hoop ruis, 'rakketakketak' en geschreeuw en bijna geen fatsoenlijke nummers, behalve misschien "Satansplaag" en dat nummer van Von (en nee, dat komt niet door de geluidskwaliteit ).

Fat Bastard
I'm not fat, I just have big bones
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 9:25 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2002 22:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou, die ouwe Darkthrone platen zijn het epitoom van black metal, niet OVERschat maar eerder 'op waarde geschat'.

Darkthrone heeft maar 1 goede plaat gemaakt! De eerste: 'Soulside Journey' en dit was zeker geen black metal.

Sterker nog, het is een van de beste death metal platen die ooit gemaakt is.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 9:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:25 schreef Fat Bastard het volgende:
Darkthrone heeft maar 1 goede plaat gemaakt!
Ga terug naar bed man.

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 9:28 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

Ben er niet echt bij vandaag!

Ga een beetje zitten reageren op een comment uit 2002!

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-09-2005 9:28 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Ik zeg altijd 'Darkthrone is doeltreffend minimalisme'.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 9:29 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Nee, ik doel echt op wat je typt. Je bewering dat Darkthrone maar 1 goeie plaat heeft.

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 9:30 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:25 schreef Slechtheid het volgende:
Ga terug naar bed man.

Ach, is dat plaatje niet true genoeg voor de blekkies hier?

De waarheid is hard. Wist je dat de zanger van Darkthrone vroeger liefdesgedichtjes schreef? How 'true' can you be!

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-09-2005 9:31 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:30 schreef Fat Bastard het volgende:

De waarheid is hard. Wist je dat de zanger van Darkthrone vroeger liefdesgedichtjes schreef? How 'true' can you be!
Ik zeg niet dat SJ bout is. Ik snap echter totaal niet hoe je TH, UaFM en aBitNS kunt negeren!!!

spectre
Usericon van spectre
Posted 20-09-2005 9:39 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:30 schreef Fat Bastard het volgende:

dude, SSJ is een best ferme plaat, maar ga alsjeblieft niet op zijn Jenje's meteen alle BM clichés uit de kast trekken dat kennen we zo onderhand wel.

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 20-09-2005 9:42 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 20 september 2005 9:39 schreef spectre het volgende:
dude, SSJ is een best ferme plaat, maar ga alsjeblieft niet op zijn Jenje's meteen alle BM clichés uit de kast trekken dat kennen we zo onderhand wel.

On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 9:43 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:31 schreef Slechtheid het volgende:
Ik zeg niet dat SJ bout is. Ik snap echter totaal niet hoe je TH, UaFM en aBitNS kunt negeren!!!

Echt geniaal zijn ze niet te noemen.

Goed, ze hebben een standaard gezet voor black metal. En nee, ik vind die albums ook niet echt slecht (in de context van het genre), maar als ik ze vergelijk met de genialiteit die ze lieten horen op SJ, dan vind ik de resultaten op de latere albums bedroevend.

Een groot probleem binnen de scene, vind ik, dat kwalitatief goede albums en bands worden afgedaan als slecht, omdat ze te 'commercieel' zijn.
Terwijl bands die willens en wetens hun geluid verneuken en een CD bewust afraffelen als geniaal worden beschouwd.
Je kunt je afvragen wie nu wie voor de gek houdt?

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 20-09-2005 14:34 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 9:43 schreef Fat Bastard het volgende:
Echt geniaal zijn ze niet te noemen.

Goed, ze hebben een standaard gezet voor black metal. En nee, ik vind die albums ook niet echt slecht (in de context van het genre), maar als ik ze vergelijk met de genialiteit die ze lieten horen op SJ, dan vind ik de resultaten op de latere albums bedroevend.

Een groot probleem binnen de scene, vind ik, dat kwalitatief goede albums en bands worden afgedaan als slecht, omdat ze te 'commercieel' zijn.
Terwijl bands die willens en wetens hun geluid verneuken en een CD bewust afraffelen als geniaal worden beschouwd.
Je kunt je afvragen wie nu wie voor de gek houdt?

Dan vind jij Venom zeker ook geen reet aan? Of Bathory? Of welke band dan ook die aan de wieg heeft gestaan van een bepaald (sub)genre maar in de tussentijd kwalitatief is ingehaald door de nieuwe generatie.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 15:29 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 14:34 schreef altx het volgende:
Dan vind jij Venom zeker ook geen reet aan? Of Bathory? Of welke band dan ook die aan de wieg heeft gestaan van een bepaald (sub)genre maar in de tussentijd kwalitatief is ingehaald door de nieuwe generatie.

Nee hoor, geen enkel probleem met Venom, speel met mijn band live vaak een Venom-cover (Witching hour).

Venom en Bathory vind ik stukken origineler dan Darkthrone.
Wat ik zo jammer vind van Darkthrone, is dat het stuk voor stuk gewoon goede muzikanten zijn met een prima instrumentbeheersing, die er van alles aan doen om dit te verneuken voor een meer 'evil' imago.

Vind overigens dat Venom en Bathory meer aan de wieg stonden van black-metal, dan Darkthrone.
En als het dan om de True Norwegian versie gaat, dan noem ik eerder een band als Mayhem of Burzum.
Darkthrone heeft wel een vernieuwing in het genre gebracht, maar vond ze persoonlijk als DM band gewoon beter.

Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 20-09-2005 15:41 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

Well, it's all rock 'n roll to me.

Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-09-2005 15:42 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 15:29 schreef Fat Bastard het volgende:
Wat ik zo jammer vind van Darkthrone, is dat het stuk voor stuk gewoon goede muzikanten zijn met een prima instrumentbeheersing

Stuk voor stuk? D'er zijn er toch maar 2?

She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.

Fat Bastard
Usericon van Fat Bastard
Posted 20-09-2005 15:51 by Fat Bastard Wijzig reactieProfiel van Fat BastardQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 15:42 schreef Mark het volgende:
Stuk voor stuk? D'er zijn er toch maar 2?

Vroeger 4!

Burzum
Usericon van Burzum
Posted 20-09-2005 15:53 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Vroeger, vroeger.

Vroeger waren de kratten van hout, toen moest je doorzuipen om de kachel aan te houden.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 17:47 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 11:25 schreef Hexegot het volgende:
Is HAATSTRIJD eigenlijk al genoemd?
Het debut album wordt echt goed. Een nummer in de stijl van Satansplaag en de rest wordt sneller, afwisselender en 'complexer'. Ook aardig wat Funeral Winds invloeden.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 17:50 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2005 0:02 schreef Bodyrotdrummer het volgende:
Hammerfall of veel blackmetal
Gelukkig weet de gemiddelde grind/gore/death band echt wat toe te voegen.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 20-09-2005 17:52 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 17:47 schreef kwelgeest het volgende:

Het debut album wordt echt goed. Een nummer in de stijl van Satansplaag en de rest wordt sneller, afwisselender en 'complexer'. Ook aardig wat Funeral Winds invloeden.

Mja, wat wil je met Hellchrist én Balgradon in de band... Maar wat houdt dat 'complexe' in dan?

FW moet ik eigenlijk nog steeds een keertje luisteren.

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 20-09-2005 17:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 september 2005 17:52 schreef Hexegot het volgende:
Mja, wat wil je met Hellchrist én Balgradon in de band... Maar wat houdt dat 'complexe' in dan?

Er staat 'complexer', wel even goed lezen heh.

Nachtvorst schrijft trouwens bijna alle muziek zelf. Hellchrist heeft hier en daar misschien een rifje of lijntje gedaan maar zeker geen leeuwendeel van een nummer, Balgradon heeft de drums in de de stijl vd nummers gehouden en Theriomorph heeft niets 'geschreven'.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-09-2005 18:04 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 september 2005 17:52 schreef Hexegot het volgende:

koude haat is een meesterlijke schijf, zeker de moeite waard. en aardig anders dan haattstrijd trouwens hehe

Je moeder.

Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com