IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Auteur:
Topic : Wat zijn volgens jou slechte metalbands? Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2006 20:32 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 20:28 schreef Hypnos het volgende:
excuseer, maar zijn er in Nederland geen rock-academieën waar men mensen opleidt om met muziek geld te verdienen? (ok, das geen metalschool, maar toch...)

En de folkmetalscene is een product van die Rock Academy?

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-08-2006 20:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 20:32 schreef Chelman het volgende:
En de folkmetalscene is een product van die Rock Academy?

via connecties met Twarres en zo inderdaad

signature

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-08-2006 20:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

All about music
Muziek is van alle tijden en van alle mensen. Muziek wordt beluisterd en beoefend door jong en oud, door amateurs en professionals. Muziek is ook een product, een beroep en een industrie. Daar horen geschoolde mensen bij. Mensen die weten waar ze het over hebben. En hier komt de Fontys Rockacademie in beeld. De Fontys Rockacademie is een vierjarige voltijd hbo-opleiding op het gebied van popmuziek. Zij leidt muzikanten op tot professionals die een belangrijke rol gaan spelen in de muziekwereld.

all about music

nuja, ik zie nog geen metalband afstuderen.

signature

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 20:39 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Is dat nog wat geworden die Rock Academie ???zijn er bands vanaf gekomen die nu een platen contract hebben gescoord enzo ??

Fuck the world and fuck you

Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Usericon van Mr. Cuntreaper
Posted 20-08-2006 21:00 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

quote:
Op 20 augustus 2006 20:30 schreef Gemene Lepel het volgende:
Mijn post iets hierboven laat al zien dat er helemaal niet zoveel geld in die genres wordt verdiend (sterker nog, best weinig).
Dus, dat heb ik al voor hem uitgezocht, nu hoeft hij alleen nog maar te bewijzen dat ze 't voor het geld doen!
(Ensiferum zegt zelf van niet, maar of die geldwolven ook de waarheid spreken...)

Dat ze dat geld nog niet hebben verdiend, wil niet zeggen dat die wens er niet is? Daarbij gaat het mij er vooral om, dat ze bij niet-metal publiek willen scoren. (oh, hier zeg ik weer iets hehe, ik DENK dat dat hun intentie is! Zoals eerder gezegd, als hun dat fijne muziek vinden, kan ik dat niet verbieden, maar ik vind het gewoon geen metal wat ze maken) Er is een verschil tussen wat geld verdienen met je muziek, en rijk willen worden en tevens populair bij mensen die normaal een hekel hebben aan heavy metal en metalheads. Goed, zo zie ik het, en daar veranderen jullie weinig aan. Misschien heb ik het wel fout, ik kan die mensen idd moeilijk persoonlijk aan de leugendetector leggen allemaal.... maar een mening is vrij om te hebben, dacht ik zo! En misschien zijn die bands wel helemaal geen echte metalheads en willen ze zo ook wel niet gezien worden, zijn ze door de media alleen "metalband" genoemd, wat zal ik er van zeggen, ik heb waarschijnlijk te sterke principes

[Dit bericht is gewijzigd door Mr. Cuntreaper op 20-08-2006 21:06]

Bitches, i want to torture you!!!!!!!!!!!!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2006 21:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:00 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Daarbij gaat het mij er vooral om, dat ze bij niet-metal publiek willen scoren.

Wat betekent 'niet-metal publiek' eigenlijk? Ik dacht namelijk dat metal publiek uit iedereen bestaat die metal kan waarderen. Blijkbaar heb ik het verkeerd. Welk element van het 'metal-zijn' behalve de muziek mis ik?

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-08-2006 21:05 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 augustus 2006 20:22 schreef mental het volgende:
mensen leren het ook nooit he. niet tegen Chelman ingaan want die heeft namelijk altijd gelijk !

leuk geintje, edoch meestal waar

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 21:06 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

@Chriz: hoezeer ik het ook haat om toe te geven, dat is waar ja.

Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Posted 20-08-2006 21:10 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

quote:
Op 20 augustus 2006 21:03 schreef Chelman het volgende:
Wat betekent 'niet-metal publiek' eigenlijk? Ik dacht namelijk dat metal publiek uit iedereen bestaat die metal kan waarderen. Blijkbaar heb ik het verkeerd. Welk element van het 'metal-zijn' behalve de muziek mis ik?

Waarom vraag je dat, omdat je toch al bij voorbaat gelijk hebt? Dat moet ik nu zeker even bewijzen
Kijk, nogmaals het is mijn MENING, als je het daar niet mee eens bent, is dat je goed recht....

Voor mij is metal idd meer dan alleen muziek! Het is voor mij meer een levensstijl, vandaar die sterke principes.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2006 21:11 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:10 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Voor mij is metal idd meer dan alleen muziek! Het is voor mij meer een levensstijl, vandaar die sterke principes.
Ik had dit ook ooit. Ik heb me op laten nemen.

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 21:12 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

@Slechtheid : dat weten we nu wel knul.get over it !

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2006 21:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:10 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:

OK. Maar waar moet je aan voldoen om onderdeel van dat levensstijl uit te maken behalve het luisteren naar de muziek? Dat wil ik graag weten. Ik weet het namelijk niet.

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2006 21:18 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:17 schreef Chelman het volgende:
OK. Maar waar moet je aan voldoen om onderdeel van dat levensstijl uit te maken behalve het luisteren naar de muziek? Dat wil ik graag weten. Ik weet het namelijk niet.
Daarom.

Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-08-2006 21:24 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:00 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Dat ze dat geld nog niet hebben verdiend, wil niet zeggen dat die wens er niet is? Is er iets mis met geld verdienen? De meeste mensen doen het. (jij hoop ik ook) Daarbij gaat het mij er vooral om, dat ze bij niet-metal publiek willen scoren. (oh, hier zeg ik weer iets hehe, ik DENK dat dat hun intentie is! Zoals eerder gezegd, als hun dat fijne muziek vinden, kan ik dat niet verbieden, maar ik vind het gewoon geen metal wat ze maken) Ik denk dat een groot deel van de beluisteraars van folk/viking/melodische death toch wel tot het "metalpubliek" (wat een lompe term trouwens) behoren Er is een verschil tussen wat geld verdienen met je muziek, en rijk willen worden en tevens populair bij mensen die normaal een hekel hebben aan heavy metal en metalheads. Goed, zo zie ik het, en daar veranderen jullie weinig aan. Misschien heb ik het wel fout, ik kan die mensen idd moeilijk persoonlijk aan de leugendetector leggen allemaal.... maar een mening is vrij om te hebben, dacht ik zo! En misschien zijn die bands wel helemaal geen echte metalheads en willen ze zo ook wel niet gezien worden, zijn ze door de media alleen "metalband" De meeste zijn langharig en hebben een gitaar, maar ze kunnen natuurlijk ook hippies zijn genoemd, wat zal ik er van zeggen, ik heb waarschijnlijk te sterke principes Meer illusies

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 20-08-2006 21:28]

Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."

Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Posted 20-08-2006 21:25 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

Even de situatie toelichten aan mensen die nu heel verbaasd aan het nadenken zijn van "Zou Chelman dat echt niet weten? Hij die alles weet! Dat kan toch niet?". *Geruststellend* Chelman weet dat wel, maar hij wil me even testen

Dan vraag ik nu aan jou, de alwetende Chelman, wat zou ik bedoelen met dat "metal een levensstijl is"? Maak het me eens even makkelijk vandaag

Lord Absinth
Keyboards of Chaoz
Usericon van Lord Absinth
Posted 20-08-2006 21:27 by Lord Absinth Wijzig reactieProfiel van Lord AbsinthQuote dit bericht

Ville Valo met zn band HIM en z´n zogenaamde ´´love metal´´

Did I ever hurt you in any way??? If I did the hear my apology!!! FUCK YOU!!!

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 21:28 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

Chelman, HIJ DIE ALLES WEET

Mr. Cuntreaper
Heavy metal, Raise Hell!
Posted 20-08-2006 21:33 by Mr. Cuntreaper Wijzig reactieProfiel van Mr. CuntreaperQuote dit berichthttp://www.myspace.com/Jack_Hellfire

Overigens, wat Chelman zegt, daar heb ik nog wel sympathie voor, hij test me gewoon uit. Wat Gemene Lepel probeert: leuk zijn EN intelligent overkomen, door de punten aan te halen die hij zelf niet begrijpt, opdat ik ze speciaal voor hem van toelichting moet voorzien. Het is wel te merken dat jij in 1988 geboren bent, de typische puber. Ga jij maar lekker onder het genot van een glaasje koude melk in je witte joggingbroek naar de mooie melodieen van Slipknot en Korn luisteren, terwijl je de verstandige mensen hier hun discussie laat voeren.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-08-2006 21:33 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 20 augustus 2006 21:33 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Overigens, wat Chelman zegt, daar heb ik nog wel sympathie voor, hij test me gewoon uit. Wat Gemene Lepel probeert: leuk zijn EN intelligent overkomen, door de punten aan te halen die hij zelf niet begrijpt, opdat ik ze speciaal voor hem van toelichting moet voorzien. Het is wel te merken dat jij in 1988 geboren bent, de typische puber. Ga jij maar lekker onder het genot van een glaasje koude melk in je witte joggingbroek naar de mooie melodieen van Slipknot en Korn luisteren, terwijl je de verstandige mensen hier hun discussie laat voeren.

en zie, niet enkel Chelman kan gelijk hebben

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2006 21:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:25 schreef Mr. Cuntreaper het volgende:
Even de situatie toelichten aan mensen die nu heel verbaasd aan het nadenken zijn van "Zou Chelman dat echt niet weten? Hij die alles weet! Dat kan toch niet?". *Geruststellend* Chelman weet dat wel, maar hij wil me even testen

Dan vraag ik nu aan jou, de alwetende Chelman, wat zou ik bedoelen met dat "metal een levensstijl is"? Maak het me eens even makkelijk vandaag

Nee. Ik weet het niet. Ik houd me sinds mijn 8e jaar met muziek en metal in het bijzonder bezig maar ik weet het niet. Als jij aan mij kan uitleggen wat er nu zo bijzonder is aan metal dat het een
'levensstijl' moet heten zal ik het misschien vatten.

Als het om zaken als 'extreem' en 'rebels' gaat...tsja...los van het feit dat het vrij puberaal is om je te blijven opwinden over extremiteiten en rebellie kan ik nou niet bepaald stellen dat de 'metalscene' in de voorhoede van extremiteit of rebellie gestaan heeft. Het heeft wel IMHO altijd in de voorhoede gestaan wat betreft de kweek van vele kwalitatief hoogwaardige bands en dat is m.i. het enige wat de metal scene als punt van eer hoort te dragen. Dat is namelijk het enige wat mensen zolang (ruim 30 jaar alweer) blijft boeien.

Rebelsheid zonder kwaliteit gaat snel dood, zie punk en aanverwanten.
Extremiteit/Experimenten zijn ook een kort leven beschoren en spreken alleen kleine niches aan (John Cage, Merzbow etc.).

De enige wat metal door de jaren heen heeft weten te onderscheiden is niet een leefwijze, visie o.i.d. Het is simpelweg goede muziek geweest....

Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 20-08-2006 21:37 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Maargoed, metal als levenstijl zien is dus een psychische afwijking.

Als je er een 'metal' levensstijl op na houdt, doe je bepaalde dingen die 'metal' zijn. <--lees het zelf eens hardop en lach je kapot.

Metal zijn, komop zeg!

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 21:40 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:37 schreef Slechtheid het volgende:
Maargoed, metal als levenstijl zien is dus een psychische afwijking.

Als je er een 'metal' levensstijl op na houdt, doe je bepaalde dingen die 'metal' zijn. <--lees het zelf eens hardop en lach je kapot.

Metal zijn, komop zeg!

pfff, jij snapt het duidelijk niet , he ?

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 20-08-2006 21:40 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik denk dat de acceptatie van lomp gedrag (zoals overmatig zuipen en beuken) binnen de "scene" toch ook een aantrekkingskracht op bepaalde personen zal hebben.

edit: en verbaal lomp kunnen zijn (niet zozeer incorrect) zal daar ook aan bijdragen

[Dit bericht is gewijzigd door chriz op 20-08-2006 21:41]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-08-2006 21:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2006 21:37 schreef Slechtheid het volgende:

Precies. Wat doen 'metals' nu anders dan een willekeurig persoon van buiten de 'scene'?

mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 20-08-2006 21:41 by mental Wijzig reactieProfiel van mentalQuote dit bericht

lomp gedrag heb je overal man, niet alleen in de metal scene.

Dit topic is 21 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com