|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
thx! |
|
Nieuw vraagje: hoe kan ik een datetime-veld dat ik in PHP uit een MySQL-DB trek naar een ander formaat converteren? Dus van US naar NL notatie? Is daar een standaard functie voor of moet ik zelf (ff) een converter schrijven |
|
quote:Ik neem aan dat dat een combinatie tussen strtotime en strftime wordt... I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Euhm.. Ik zat op PHP.net te zoeken en keek hier dus gewwon overheen Ik zit al te lang achter dit ding Bedankt! |
|
Dit slaat nergens op. |
|
quote: echt super ... I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down |
|
argh.. zit ik godver met veel moeite (nou ja.. veel escape tekens e.d.) een string op te bouwen waar een HTML-template inzit kom ik dit tegen in PHP:
Heb je niet eens escape-tekens nodig.. Ik heb nog veel te leren |
|
quote:lol... dat heb ik zelfs nog nooit gebruikt... ik prop gewoon alle html in de database... met php variables en al... REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
PHP heerscht hard zeg! Binnen een paar uur een image uploader/ thumbnailer geschreven |
|
quote:tja het is veel makkelijker php te leren als je al ASP kan dan andersom.... wat een klotetaal zeg ASP REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
quote: Het is een verademing!! De standaard libraries zijn vet Heb net de gd2-extension aangezet om zelf JPEG plaatjes te kunnen schrijven. Heersch! ASP = M$ = alle extra componenten kopen |
|
quote:Waarom JPEG? Als je dan toch bezig bent kun je toch net zo goed PNG maken? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
waarom dan png? |
|
quote: Omdat de Content Management Tool waar ik dit 'plaatjes upload en thumbnail scriptje' voor ga gebruiken gebruikt gaat worden om een Flash-site mee van dynamische content te voorzien. Flash kan momenteel (volgens onze vormgever) alleen met JPEG omgaan vandaar! En ik ben zeer te spreken over de beeldkwaliteit van truecolor resampled JPEG plaatjes (en thumbnails), meer dan over GIF of PNG (PNG = groooot!!) En ik kan de JPEG's optimizen met PHP-commando's, het enige bestandformaat waar dat mee kan. Lekkere kleine, doch mooie plaatjes dus quote: Dat vraag ik me ook af.. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 08-04-2003 23:35] |
|
quote: Huh? Moron, waarom denkje? Dit slaat nergens op. |
|
PNG = LZW-compressie over een full-color plaatje MET alpha. JPEG = JPEG compressie over een full-colorplaatje ZONDER alpha. MAAR, aangezien dat zo'n 60% in bestandsgrootte uitmaakt, kies ik voor JPEG. Dit slaat nergens op. |
|
quote:Rechtenvrij formaat meen ik. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote:PNG is de rechtenvrije tegenhanger van GIF. maar voor zover ik weet mag je JPEG wel gewoon gebruiken. en omdat JPEG kwa bestandsgrootte veel kleiner is dan PNG hou ik me daar wel lekker bij. REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
quote: Idd. Alleen voor (half-)transparante beelden hoef je PNG te gebruiken. (PNG kwaliteit heerscht trouwens.) Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote:Dat klopt.. er is echter niemand die kan garanderen dat dat in de toekomst niet verandert. Unisys heeft het bij het GIF formaat ook geflikt. quote: http://swpat.ffii.org/patents/effects/jpeg/index.en.html quote:Dat is dan weer helemaal waar I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
In een FORM, die je met e-mail verstuurd, kun je dan ook een cc-tje erin zetten ? <form method="POST" action="mailto:xxxx@xxxx.nl?subject=blaa" Hier moet dus eigenlijk dezelfde mail naar nog een adres (via CC) |
|
quote:Nee, volgens mij gaat dat niet. Overigens.. BAH! Die methode is dus echt zo'n Microsoft-puur-voor-IE-oplossing. Het is geen officiele standaard. Beter is het om gewoon met een script te werken. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
grmbl .. |
|
Dit werkt anders prima in IE6 bij mij: HTML: < A HREF="mailto:paul@zm.com?subject=blaat&cc=blaat@zm.com">dfsa< /A> Resultaat: dfsa [Dit bericht is gewijzigd door Paul op 09-04-2003 15:32] |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |