|
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | ||||
Auteur: |
|
|
ik vond disturbed zo focking slecht, ik heb niet gekeken maar hoorde net 2 nummers die ik toevallig ken voorbij komen, wat nou strak? en wat een ruisbak. |
|
ik was er ook. een paar bands die ik gezien heb: brainshake, viel tegen, na alle positieve verhalen die ik erover gehoord had. nile had dit keer een redelijk geluid (bij hun eigen concerten is het meestal bagger). autumn was dodelijk saai. disturbed ook, alleen dat oewhahaha-nummer kon me nog enigzins bekoren. mudvaine daarentegen klonk heel erg vet, terwijl ik niet echt van die muziek-stijl houd. opeth was goed, zoals altijd. jammer dat er zoveel nu-metal-losers om me heen stonden vooraan; zelfs op de ingetogen passages van advent zag ik enkelen rondspringen epica vond ik zeer indrukwekkend. dinsdag komt de cd eindelijk uit, dus die ga ik zeker checken. marilyn manson was best ok, maar daar heb ik niet zoveel van gezien. metallica speelde geweldig. alle nummers waar ik vroeger zo vaak naar luisterde en die ik nu al bijna vergeten was kwamen voorbij. het was gelukkig ook niet zo'n gelikte show die je tegenwoordig bij veel grote bands ziet. afgezien van wat vuurpijlen dan. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
SYL was super. Nile had t geluid niet echt mee de bas was zwaar weggedubbed ofzo. Arch enemy was weer zeer strak. En voor de rest kwam er weinig boeiends, t viel me wel op dat bij metallica iemand constant met z'n tengels aan de knopjes zat. t geluid ging constant op en neer. zwaar irri. |
|
ja, dat viel mij ook op bij metallica. ik dacht eerst dat het door de wind kwam ofzo, maar soms werden het toch wel erg sterke verschillen. Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
viel vanaf mijn plaats wel mee. |
|
Ik vond het een geweldig festival. Perfect weer, zeer enthousiaste sets. Alleen veel te weinig munt- en drank-standjes weer eens. Een kwartier in de rij moeten staan voor een lullig glaasje bier van €1,85 in de brandende zon is niet tof. Qua bands: gelukkig hadden ze het gemiddelde prutswerk op de main stage geplaatst zodat de tent stage met het goede materiaal zowaar nog best relaxed staan was. Strapping Young Lad heb ik alleen de laatste twee nummers van meegekregen maar ik heb in elk geval Gene Hoglan even in actie gezien. Nile was lekker strak, een goede geluidsmuur. Arch Enemy, wow By Ministry stond het geluid veel te schel afgesteld en was het in de tent zowat niet te harden. Vanaf het grasveld in de zon toch nog een paar leuke oude nummers langs horen komen (ben niet echt kapot van die nieuwe CD)... Prong was ook een aangename verrassing. Monster Magnet was wederom een toffe achtergrond om wat zonneschijn mee te pikken. Beste concerten van de dag: Opeth en Metallica. Opeth vanwege de gedurfde set, het goed aanvoelen van het publiek en de sfeer (veel ouder werk, niks van Damnation dat, hoewel een prachtplaat op zich, niet echt gepast had in de hele sfeer van de dag, naar mijn idee). Metallica, tja, woorden schieten te kort. Veel oud materiaal, geweldige podium act, enthousaiste uistraling. In een woord werelds. She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper. |
|
Was zeker vet ,al jammer dat Metallica , ondanks dat het publiek luid "we want ONE" riep, ze die weigerde te spelen . Rest van d elineup was goed. Opeth speelde heerlijk, hoogtepunt was voor mij "The Drapery Falls" , das nl mn favo Opeth nummer . Ook Arch Enemy was letterlijk en figuurlijk behoorlijk strak . Helaas heb ik het halve efsitval met een tasje met breekbaar spul rondgelopen, daar zat namelijk de LP MORNINGRISE van Opeth in, gesnigneerd door alle bandleden . Oftewel met mn leven beschermt midden tussen 2 pitten tijdens Metallica. maar dat is het wel waard [Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 16-06-2003 13:44] |
|
Ik heb het goed naar m'n zin gehad gister SYL was goed, zoals altijd. Arch Enemy kende ik niet zo goed en ik vond het echt een heel goed optreden. De sound van de band was ongelofelijk goed en wat een zangeres Nile had ik nog nooit eerder live mogen aanschouwen en ik vond het een goed optreden, alleen de zang stond iets te hard in de mix. Opeth was ook enorm goed, wat maken die lui prachtige muziek zeg Tijdens M.Manson wat een k*t muziek heb ik getracht om naar voren te komen zodat ik goed vooraan bij Metallica stond. Meerdere hekken maakten een voortijdig einde aan dit plan godverdegodver Ik heb dus heel Metallica moeten aanschouwen vanachter de hekken, maar ze speelden ongelofelijk goed Er waren maar twee mindere nummers en dat waren de nummers van de nieuwe cd, voor de rest een heel goede set, alleen jammer dat ze one niet wilden spelen. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - |
|
quote: Ik! Ik had het old-school T-shirt aan. Er was nog een gast met heel kort haar met een new-school shirt aan. Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Metallica was erg gaaf, heb nog bijna een rel veroorzaakt omdat ik perse in dat voorste vak wilde staan, maar dat was heel simpel op te lossen door tijdens het optreden over die lagere hekken te klimmen en rennen voor de security. Verder heb ik nog een leuk gesprek gehad met die blonde gast van Nile over de meesterlijke band Candlemass |
|
Ik vond Strapping Young Lad maaar een bak herrie eigenlijk, maar wat een drummer... Arch Enemy was weer geweldig, Angela Van het hoofdpodium heb ik alleen Metallica gezien, en die waren beter dan ik had verwacht Verder vond ik ook Ministry erg goed en Epica heeft een leuke zangeres |
|
quote: Ik riep ook 1 keer SLAAAAYOOOR!! tijdens metallica Het was toen ff helemaal stil, maar ja ... geluid sterf best wel hard weg Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
quote: Hey, jij stond vlak voor mij bij Metallica dus? Was idd schattig, die LP steeds beschermend . Recall: kleinere jongen met legerbroek, lang haar, SLAYER! |
|
quote: Hey, ik heb drie keer SLAYER geroepen!!! Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
Opeth was zo zwaar heerschend!!!!!!!! Wat een super stetlist, geluid, sfeer, alles gewoon! Metallica heeft ook een vet optreden gegeven. Alleen vuurwerk viel tegen, en ze hebben Fade To Black niet gespeeld, dat vond ik jammer. Leuke dag gehad! |
|
Nile Niet bruut genoeg voor mijn verwachtingen. Geluid stond zacht, en ze speelden niet genoeg ruigere nummers. "Black Seeds of Vengeance" was natuurlijk wel heel tof. Opeth Maken hun cd kwaliteit wel waar, maar is minder leuk om live te zien dan op cd naar te luisteren, met name in zo'n grote tent. Wel tof dat ze 14 mins lange Advent speelde Marylin Manson Was wel weer typisch een geval van "hoezo het gaat niet om de muziek?". Toen die halfnaakte (later naakte) danseresjes op het podium stonden vroeg ik me echt af wat die lelijke marylin manson er nog deed. Maar het geluid was wel goed. Muziek wat simpel, en ik stond naast een vervelende pit met dronken/stonede mensen die meer aan het vechten waren dan aan het pitten. Metallica "Who owns the new album St. Anger?" YEEEEEEEEEEEEUUUUHHH!!! "Do you guys like it?" YEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEUHHHH!!!! Beetje jammer van het publiek Gelukkig speelden ze er maar 2 nummers van. Ik vond het ook kut dat je James de helft van de tijd niet hoorde zingen omdat het hele publiek stond mee te bleren. Maar goed, waar het voor dat ze begonnen niet mogelijk was je een centimeter te verplaatsen, zo heb ik me ~30 meter meer naar midden/voren kunnen plaatsen tijdens de eerste pit Beetje stoffig was het trouwens wel zodra er weer een pit ontstond, ik was helemaal bruin, hehe Verder heb ik nog gekeken naar Disturbed, Strapping Young Lad en Monster Magnet wat allemaal wel leuk was. Al met al een leuk dagje voor de helft van het geld, mwuhahahahaaaa Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Eerst natuurlijk SYL gezien. Devin en z'n maatjes hebben m'n oortjes even opengeblazen voor de rest van de dag! Gene Hoghlan heerschte weer als altijd tevoren. Wat een strakheid! Ook wel een beetje patserig natuurlijk met z'n gegoochel met z'n stokjes onder de nummers door. Wat mij opviel bij Nile was dat de gitaren en bas veel te zacht stonden. Dit heeft het optreden toch wel wat verneukt eigenlijk. Je kon gewoon met elkaar praten tijdens de nummers zonder dat je echt hoefde te schreeuwen!!! Was natuurlijk weer schitterend om naar te kijken, maar ik dacht toch steeds weer aan die ene keer in Vera... . Het geluid bij Arch Enemy daarentegen was stukken beter! Ook mijn complimenten voor het enthousiasme en voor dit retestrakke optreden! Na even de CD bakken te hebben doorgespit bleek het al weer tijd te zijn voor Opeth. Deze band heb ik de laatste tijd toch wel het vaakst gezien. En het blijft altijd weer een genot om naar te kijken/luisteren. Helaas weer het geluid die het behoorlijk verknalde. Weer die gitaren te zacht!!! Verder nog Ministry gekeken. Toch voor mij een wat minder interessante band, maar hier maakte het geluid juist weer een hoop goed! Ik ben toch maar wat eerder richting hoofdpodium gegaan, want ik had wel genoeg van dat gestamp. En toen natuurlijk Metallica. Helaas kon ik niet echt ver vooraan komen, want het geluid verwaait altijd een beetje hoe verder je er van af staat. Maar uiteraard geweldig genoten van dit schitterende optreden! Ik had eigenlijk een beetje verwacht dat ze precies dezelfde setlist gingen spelen als die op Rock Am Ring, maar ipv Battery, The Thing That Should Not Be, One en Four Horsemen speelden ze Damage Inc., Ride the Lightning, No Remorse en Hit the Lights. En wat ging de heer Ulrich de mist in zeg! Na 2 mislukte pogingen ging dan uiteindelijk Frantic van start. James: "We're professionals!" Dat was het gratis kaartje wel waard... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
opeth was idd erg goed !!! een van de betere optredens die ik van hen heb gezien!!! ( was 5e of 6e keer) due stem van de zanger als ie gewoon praat is al geweldig om over de rest maar niet te spreken maar metallica was echt geweldig!!! het aller geweldigste concert ever voor mij.... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Volgens mij heb ik jouw gezien. Was je met een vriendin? Ik zal lekker te eten met wat vrienden (kale kop, baartje, ZM t-shirt aan, zonnebril) |
|
quote:k was met een vriendin ja, kleiner meisje....waar ergens? k heb geen zm shirt gezien....k had een vermaakt tallica shirt uit '85 aan.... wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: Haha, ik heb wel 1000 verschillende Metallica shirts gezien. Ik stond me echt steeds meer te verbazen toen ik aan het eind van de dag nog steeds nieuwe shirts zag Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal ) |
|
Ik ben volgens mij helemaal niemand tegen gekomen van ZM. Ik was met 5 vrienden waarvan er 2 net wat hebben en zo dus de hele dag aan zich voorbij lieten gaan omdat ze aanelkaar geplakt zaten. 1tje wsa de hort op en zo heb ik practisch de hele dag met een maat van mij gelopen. Ik ben 2 meter, had geen shirt aan, grote spikes om me nek en polsen en een overseaz broek aan. Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
|
k heb der ook veel gezien maar die van mij was het ruigste wait for me dragon, we'll meet in the sky |
|
quote: die vond ik buiten de hekken erg goed klinken, was net alsof de cd op stond, best knap |
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |