IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:12 schreef JustAGirl777 het volgende:
ik probeer jullie d.m.v deze forum gewoon te laten zien waar ik in geloof en dat betekend niet dat ik jullie allemaal wil bekeren dat is allemaal jullie eigen keus.


Ah, de aap komt uit de mouw.

Dit is een metal forum. Mensen komen hier om over metal en aanverwante artikelen te praten. Metal is de hoofdmoot. Zware Metalen.com, de Hangplek voor METALliefhebbers.

Waarom was jij ook al weer hier?

quote:
maar telkens komen jullie weer met het idee dat wij christenen enge mensen zijn!


Niet dat ze ENG zijn... Ik begin me af te vragen of je m'n post wel goed hebt gelezen.

quote:
KIJK EENS VERDER DAN JE NEUS LANG IS!


Jij bent hier de christen die andersdenkenden niet begrijpt. Jij bent degene die om de verkeerde reden op dit forum zit. Jij zou verder moeten kijken dan je neus lang is, christen. Jij presenteert jezelf als zodanig; dan word je ook als zodanig behandeld.



suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 25-01-2002 16:17 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Nou weer on topic! En ophouden met bekvechten!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 16:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 16:16 schreef Cadaveria het volgende:
heheh heb je het dan nog niet door?? om je af te zeiken uiteraarddughh


NAH!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:19 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:17 schreef suzanne het volgende:
Nou weer on topic! En ophouden met bekvechten!
heh shit, het was net zo leuk!


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 25-01-2002 16:20 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

waarom ik hier kom? omdat ik van metal hou.
en dan heb ik eens een vraagje aan jullie, deze topic heet geloof en gaat dus over geloof, en ik begin erover omdat ik christen ben en meteen worden jullie zo fel? waar zijn jullie bang voor. en dan nog wat ik ben heel ruimdenkend hoor misschien wel meer dan meeste van jullie hier die denken dat christen zijn apart is en er niet bij hoort! STUPID!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 25-01-2002 16:23 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:20 schreef JustAGirl777 het volgende:
waarom ik hier kom? omdat ik van metal hou.
en dan heb ik eens een vraagje aan jullie, deze topic heet geloof en gaat dus over geloof, en ik begin erover omdat ik christen ben en meteen worden jullie zo fel? waar zijn jullie bang voor. en dan nog wat ik ben heel ruimdenkend hoor misschien wel meer dan meeste van jullie hier die denken dat christen zijn apart is en er niet bij hoort! STUPID!

mag ik vragen van welke bands je dan houd?
enne je begint zelf ook aardig fel te worden?


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:26 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:20 schreef JustAGirl777 het volgende:
waarom ik hier kom? omdat ik van metal hou. en dan heb ik eens een vraagje aan jullie, deze topic heet geloof en gaat dus over geloof, en ik begin erover omdat ik christen ben en meteen worden jullie zo fel? waar zijn jullie bang voor.


Dan heb ik een advies voor je: post eens wat meer over metal ipv alleen maar je manier van geloof op te dringen. Bevestiging zul je hier toch niet vinden, tolerantie nog minder en op deze manier respect al helemaal niet (het mijne in ieder geval niet).

Elders in deze thread heb ik duidelijk gemaakt waarom ik zo'n graf-hekel aan het christendom heb. Ik voer discussies op scherpe toon, daar voel ik me prettig bij. Als je dan niet in staat bent om met tegenargumenten te komen en je persoonlijk aangesproken voelt, dan is dat jouw probleem. Het lijkt mij dat de zaken qua geloof wel duidelijk liggen, ik denk verder dat weinig mensen behoefte hebben om NOG een keer te horen waarom een christen christen is.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 16:29 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

Jullie verwijten christenen van niet-tolerant te zijn, maar zijn zelf nog een pak erger.. Djiezes...
Laat die mensen nu toch gewoon doen... 't Is niet alsof ze ons hier probeert te bekeren.. 'k Ben het ook niet met JustAGirl eens, maar voor dat idiote heen- en weergezeik voel ik me net iets te oud...

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 25-01-2002 16:29]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 16:30 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 16:29 schreef Sharteel het volgende:
Jullie verwijten christenen van niet-tolerant te zijn, maar zijn zelf nog een pak erger.. Djiezes...
Laat die mensen nu toch gewoon doen... 't Is niet alsof ze ons hier probeert te bekeren.. 'k Ben het ook niet met JustAGirl eens, maar voor dat idiote heen- en weergezeik voel ik me net iets te oud...


100% mee eens!!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 25-01-2002 16:30 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

En nou weer on topic! Hou op met op de man/vrouw te spelen!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 16:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Mee oneens, ik vind het niet off-topic, maar ja. Zou het wel symbolisch vinden als dit topic naar Onzin zou gaan eigenlijk.



Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-01-2002 16:36 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Ik geloof dat ik metal-muziek wel goed vind klinken. Verder geloof ik niet zoveel. Zonde van mijn tijd.

Losse quote, uit herinnering (dus ik quote hem waarschijnlijk ietwat verkeerd, maar goed

"Aangezien de huidige wetenschap in staat is om rationeel te verklaren hoe het geloof in hogere machten kan ontstaan in een samenleving en wat de waarde van een dergelijk geloof is voor de ontwikkeling van een civilisatie, is het overbodig geworden om het bestaan van een god te bewijzen."

Voor zover ik het zie was geloof ooit een zeer goed hulpmiddel om moraliteit en structuur in de samenleving te brengen, maar in de huidige maatschappij is religie totaal overbodig geworden. Het leidt alleen maar tot gezeik (Ierland, Afghanistan, Israel, etc enz).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 25-01-2002 16:39 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

[quote]Op 25 januari 2002 14:51 schreef Cadaveria het volgende:

hey lady aphrodite, in de bijbel staat toch dat je iedereen in zijn waarde moet laten, waarom zit je de rooms katholieken dat zo af te zeiken???
quote]

uhm sinds wanneer zeik ik hun af? ik zeg alleen dat ze niet bij het cristendom horen! is dat afzeiken? ik laat hun wel in hun waarde hoor.

[Dit bericht is gewijzigd door Lady Aphrodite op 25-01-2002 16:42]


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 25-01-2002 16:44 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 25 januari 2002 16:36 schreef Mark het volgende:
Ik geloof dat ik metal-muziek wel goed vind klinken. Verder geloof ik niet zoveel. Zonde van mijn tijd.

Losse quote, uit herinnering (dus ik quote hem waarschijnlijk ietwat verkeerd, maar goed

"Aangezien de huidige wetenschap in staat is om rationeel te verklaren hoe het geloof in hogere machten kan ontstaan in een samenleving en wat de waarde van een dergelijk geloof is voor de ontwikkeling van een civilisatie, is het overbodig geworden om het bestaan van een god te bewijzen."

Voor zover ik het zie was geloof ooit een zeer goed hulpmiddel om moraliteit en structuur in de samenleving te brengen, maar in de huidige maatschappij is religie totaal overbodig geworden. Het leidt alleen maar tot gezeik (Ierland, Afghanistan, Israel, etc enz).


Dat vind ik nu heel juist gezegd... Hoewel elk geloof ook wel enkele waardevolle ideeën en waarden in zich draagt (net als evenveel indoctrinerende bulshit)... Maar die algemeen menselijke waarden kunnen ook wel overleven zonder ze vanuit een geloof worden opgelegd...

Ik geloof persoonlijk wel in een kracht, vraag me niet hoe die eruit ziet of heet... Die voel ik gewoon soms heel sterk... Het loopt naar mijn mening fout als mensen zo'n kracht een naam gaan geven en er allerlei geboden aan gaan vasthangen en zich als groep rond die kracht gaa scharen...
Zolang je als christenen, hindoe of moslim, I don't care, wel die "kracht" voelt en onderkent en je bepaalde waarden eruit kan putten zonder vast te roesten in het instituut dat een godsdienst is, vind ik er niks verkeerd aan...

Misschien wel een beetje vage uitleg

[Dit bericht is gewijzigd door Sharteel op 25-01-2002 17:04]


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 25-01-2002 16:46 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 25 januari 2002 16:07 schreef Cadaveria het volgende:
ach chr*stenen hebben mijn vermoeden al jaren lang bevestigd. Maar goed, we zullen het ze maar niet kwalijk nemen...

hoezo fucking kortzichtig


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 17:12 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 16:46 schreef Lady Aphrodite het volgende:
hoezo fucking kortzichtig


Hier zijn behoorlijk wat posts gemaakt met zinnige dingen en vragen. In plaats van mensen 'terug te gaan zeiken' zou je daar eens op kunnen reageren. Zo ontstaat er nl. een discussie ipv zinloos gebekvecht.

(1 nachtvorst is meer dan genoeg!)

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 25-01-2002 17:12]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:01 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 14:05 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat vind je van dat soort argumenten, ipv het aloude 'wonderen kan je niet uitleggen dus bestaat god niet?'.


Tsja, niet lullig bedoeld, maar daar is maar op één manier achter te komen. En zwakte? Ja, een heleboel christenen hangen heel erg aan God, laten beslissingen ervan afhangen, hun hele doen en laten. En dat is volgens mij nou net niet de bedoeling. Maar ben ik een zwakkeling dat ik een God aanhang? Het simpele feit dat ik er hier op een forum vol voornaamlijk andersdenkenden m'n muil over open trek, bewijst volgens mij het tegendeel. Ook ben ik geen zieltjeswinner, in de zin van dat ik mijn mening aan jullie loop op te dringen. En ja, dat hele gedoe met de mensheid in de duistere middeleeuwen houden... Enig idee wanneer er weer een beetje vooruitgang kwam met de wetenschap en dergelijke? Erg toevallig dat het een beetje in de tijd was dat mensen als Luther en Calvijn openlijk het gelovige monopolie van die eeuwige Roomsen gingen bekritiseren... Je weet wel, het zogenaamde protestantisme. Er waren opeens mensen die wél een bijbel konden lezen, en opeens zagen dat die Roomsen het al eeuwen bij het verkeerde eind hadden. Daarna waren er massa's mensen die ook niet langer dom gehouden wilden worden, etc. etc... Dus zeg alsjeblieft niet dat Christenen Europa jarenlang in het duister hebben gehouden als je allang weet dat dat door de Roomsen is gebeurd. En nogmaals, Rooms Katholicisme is een godsdienst, GEBASEERD op de bijbel, met een keur aan eigen inbreng namens een aantal keizers, zogenaamde heiligen en pausen. Maar het staat ongeveer net zover van het Christendom af als het Jodendom van de Islam. Ja, er zijn een aantal overeenkomsten, maar verder...
En nee, mijn geloof is NIET superieur aan dat van wie dan ook, het is gewoon MIJN geloof, en als een ander iets anders wil geloven of helemaal niets, nou, fijn toch? Ik hoef het er toch niet mee eens te zijn? Maar waarom denken mensen dat ik me zo fucking superieur voel alleen maar omdat ik de, volgens mij dan, enige ware God aanbid? Willen die dompies ff niet zo snel klaar staan met hun irritante conclusies? Dan ben ik zéker superieur aan hen, al is het alleen maar omdat ik weiger overal een labeltje van beter en minder aan te hangen, en zij dat blijkbaar wel nodig vinden. We zijn gewoon allemaal gelijk, in mijn ogen en in God's ogen. Klaar. God houdt niet meer van mij dan van andere mensen alleen maar omdat ik in Hem geloof en anderen niet.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:04 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:05 schreef Dwaallicht het volgende:
mmmja inderdaad

schrijf ik verdomme een half essay, wordt er door die christenen niet op gereageerd... is zeker te moeilijk


Nee knul, ik zat op m'n werk.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:07 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:13 schreef Cadaveria het volgende:
heheh ben je er nu pas achter, en zijn de rollen eindelijk eens omgedraait. Want zo kijken Chr*stenen tegen metalheadz ect aan... Heb je daar wel eens over na gedacht?! Ik betwijfel het.


Goh, eerlijk? Ik zie iedereen als mensen. Help! Ik ben geen echte Christen meer!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 16:29 schreef Sharteel het volgende:
Jullie verwijten christenen van niet-tolerant te zijn, maar zijn zelf nog een pak erger.. Djiezes...
Laat die mensen nu toch gewoon doen... 't Is niet alsof ze ons hier probeert te bekeren.. 'k Ben het ook niet met JustAGirl eens, maar voor dat idiote heen- en weergezeik voel ik me net iets te oud...


Thou art wise.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 25-01-2002 20:16 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:04 schreef Greycloak het volgende:
Nee knul, ik zat op m'n werk.


Oh, maar in jou heb ik wel vertrouwen en ik ergerde me dan ook mateloos aan die andere christenen in deze thread. Op zo'n manier geloven, dat kan ik respecteren. Een particulier gebeuren, waar verder geen enkel ander persoon wat mee te maken heeft.

Ik blijf het verder *volkomen* onbegrijpelijk vinden, en mijn eerder genoemde bezwaren staan nog steeds. Maar inderdaad, jij 'trekt je muil open' zoals je zegt, gaat de discussies niet uit de weg en verschuilt je niet achter een 'mening'. Wat dat betreft neem ik mijn petje af.

Lady Aphrodite en JustAGirl777 echter mogen paaseieren gaan rapen... de manier waarop zij discussiëren en hun geloof uitdragen strijkt mij lijnrecht tegen de haren in. Hetgeen natuurlijk ook mijn probleem is.

En nu ga ik eten.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 25-01-2002 20:25 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

misschien graaf ik nu mijn eigen graf hier maar ik wil toch ff iets kwijt:

Ik ben zelf niet gelovig. Ik snap deze discussie niet.

De niet gelovige proberen de gelovige te overtuigen dat ze fout zijn en de gelovige proberen de niet gelovige te overtuigen van het bestaan van God.
Dit alles gebeurd op manier waarbij mensen elkaar afkraken en belachelijk maken.

Terwijl we hier allemaal komen omdat we iets met elkaar gemeen hebben en dat is Metal.

Juist van gelovige Metalheads verwacht je dat ze openminded zijn, omdat ze hun muziekkeuze vaak zat moeten verdedigen binnen hun geloofskring.

En voor de niet gelovige Metalheads geldt toch precies hetzelfde....

Deze maatschappij is als klote en kortzichtig genoeg......


bla...bla...bla...


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 25-01-2002 20:31 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:25 schreef Lady Rose het volgende:
De niet gelovige proberen de gelovige te overtuigen dat ze fout zijn en de gelovige proberen de niet gelovige te overtuigen van het bestaan van God.
Dit alles gebeurd op manier waarbij mensen elkaar afkraken en belachelijk maken.

Terwijl we hier allemaal komen omdat we iets met elkaar gemeen hebben en dat is Metal.

Juist van gelovige Metalheads verwacht je dat ze openminded zijn, omdat ze hun muziekkeuze vaak zat moeten verdedigen binnen hun geloofskring.


Eh... Dit slaat niet op mij, hoop ik?
Overtuigen... Neh.
Afkraken... Neh.
Openminded... Ja.

Gelukkig, voel me niet aangesproken.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 25-01-2002 20:39 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2002 20:31 schreef Greycloak het volgende:
Eh... Dit slaat niet op mij, hoop ik?
Overtuigen... Neh.
Afkraken... Neh.
Openminded... Ja.

Gelukkig, voel me niet aangesproken.


Het was ook niet als persoonlijk aan iemand gezicht


bla...bla...bla...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 25-01-2002 20:45 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 25 januari 2002 20:25 schreef Lady Rose het volgende:
Terwijl we hier allemaal komen omdat we iets met elkaar gemeen hebben en dat is Metal.


Het lijkt me slim dat die christelijke dames zich dan daar mee bezig houden. Niemand weet hier nl. iets van hun metalbeleving. Dit topic schiet met hun niet op.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen