|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
wat als 1 van beide dat niet wil? Dan onstaat er een conflict binnen de relatie bla...bla...bla... |
|
quote: Moet oplosbaar zijn; als 't dat niet is en geloof wordt dus door die ene boven liefde gesteld en kan niet uit dat dogma breken, dan begin ik enorm te twijfelen over in hoeverre er eigenlijk van echte liefde sprake is! [Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-01-2002 21:40] The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
ja idd. Als iemand zijn geloof voor zijn of haar partner laat gaan zit er idd iets fout in zo'n relatie bla...bla...bla... |
|
quote: Sorry Mutilator, maar het geloof is wat ik voel dat echt is, net als dat ik niet structureel kan beargumenteren waarom ik At The Gates onnoemlijk veel beter vind dan gelijk welke hardcore groep, hoe goed ze voor een ander ook mogen klinken. Het voelt goed aan en ik kan me er vrijwel compleet in vinden, en in oosterse zooi absoluut niet. Meditatie e.d. is niet voor mij wat het voor anderen is. Ik ben er blij mee, doe er zeker niemand kwaad mee en ben ook zeker niet gehersenspoeld, wat sommigen van de mensen hier ook mogen beweren. Ben ik nu een simpel lulletje omdat ik het niet sterker kan bewoorden? Jammer dan. Hier moet je het maar mee doen. What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
quote: Ik geloof niet dat ze het aandurfen.. (en terrecht) Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: het hoeft niet stuk te lopen. je moet er denk ik vooral veel over praten, en elkaar niet proberen te bekeren! The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE. |
|
quote: Dat is hetzelfde voor vele dingen in het leven he... Bijvoorbeeld politiek... Als de ene eerder links is en de andere rechts... Tja, erover praten is al wat helpt.. Maar in hoeverre dat zo'n relatie kan overleven... Dat weet ik niet... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
ik heb ook een vriend en hij is ook christen en bij mij is het dus best wel gemakkelijk. want ik en hij willen allebei geen seks voor het huwlijk. ik heb wel eens een ongelovige vriend gehad en hij respecterde mijn mening over seks. als je de 1 niet gelovig is hoeft het geen probleem te zijn want nee is nee en je moet elkaar toch blijven respecteren If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE! |
|
quote:Veel er over praten? Vreemd, daar zou ik me nou aan gaan ergeren. Alles is toch al gezegd en ik houd mijn standpunt toch wel. |
|
quote: Sorry, 'k wil je niet aanvallen maar als je met sex wacht omdat je gelooft ben je toch heel verkeerd bezig... Wil je met sex wachten, mij goed hoor, maar hang zo'n beslissing niet op aan je geloof... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote:Ja, ik zou de ander ook respecteren. Maar wel direct met de relatie kappen. |
|
quote: Dat is nou een mooi voorbeel van een ascetisch ideaal, geheel nutteloos... Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: hehe, welke relatie Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Inderdaad. Het christendom staat dermate haaks op mijn principes dat we gauw genoeg ruzie erover zouden krijgen. god eruit, of ik eruit... Ik zou überhaupt al geen relatie met een christelijk meisje willen beginnen (de karaktertrekken waar ik op val impliceren een atheïstische partner ). |
|
quote: Moet ze zelf weten... wat ik me altijd afvraag is wat er door zulke mensen heengaat als het huwelijk (de relatie) door mindere tijden gaat, of zelfs stukloopt. Krijg je dan een herkansing van god? Ik las een tijdje terug in de krant over Ware Liefde Wacht... een stel jongeren die een contract met god ondertekenen, dat ze geen seks voor het huwelijk zullen hebben. En dan zijn ze daar nog trots op ook |
|
quote: geeneens een blasfemerende partner ? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote: Dat is optioneel |
|
quote: Dat vind ik nou zo vreemd, het gevoel krijgen dat je iets bereikt terwijl het tegenovergestelde waar is. Je gezondste instincten onderdrukken voor een vals gevoel van... hoe noem je het?? reinheid ? Whahahaha!!! Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Wat mij betreft, als die mensen willen wachten, mij goed... Maar het dan 'een contract met God noemen'... Iekes... Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you... |
|
quote:Ach, iedereen heeft een excuus nodig. En ze zijn bang uit de zogenaamde toom te vallen, dus doen ze allemaal lekker mee met het spelletje. |
|
quote: Wat mij stoort is het morele superioriteitsgevoel wat men eraan ontleent. Trots zijn op iets dat je jezelf aandoet. En dat je daar dan respect voor zou moeten hebben, of zo. Ze moeten het zelf weten hoor, en ik zal ze er ook niet lastig mee vallen, maar respect zullen ze van mij niet krijgen. |
|
quote:Moreel superioriteitsgevoel (moeilijk woord), sja het zijn kinderen van God (of gOD ), en dus superieur. En als iemand ze daarop tegenspreekt zullen ze in alle aarden ontkennen, en het onderwerp proberen te veranderen. |
|
quote: gelukkig gebeurt dat hier niet... [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 24-01-2002 15:27] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
quote:Nee, eh... |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |