IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
mortje
Kaasch
Usericon van mortje
Posted 02-10-2003 12:18 by mortje Wijzig reactieProfiel van mortjeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mortje

quote:
Op 2 oktober 2003 12:02 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ik heb het geloof nooit begrepen.
In de bijbel staat "oordeeld niet opdat gij niet geoordeeld word" Maar vooral de fanatiekere christen vergeet dat regeltje gemakshalve nogal eens



Mja dat vin ik dan nog niet eens het ergste, ik bedoel oordelen mogen ze best van me... Maar hou die mening lekker voor je dan.
Nog erger vind ik die jehova's die op zondagochtend op je stoeptegel aan je deurbel lopen te hengsten om het woord van god te verspreiden
kei hard optieften


Ik heb gesproken


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 12:21 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik vindt die ambetante atheisten veel erger. Ze zijn altijd zo gortig overtuigd van hun eigen gelijk, zonder voor iets anders open te staan.


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 02-10-2003 12:30 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

Tja, het kan erg lastig zijn om een overtuigd atheist te laten inzien waarom je gelooft...


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


mortje
Kaasch
Usericon van mortje
Posted 02-10-2003 12:38 by mortje Wijzig reactieProfiel van mortjeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mortje

Ik vin niet dat je anderen hoeft te overtuigen; ik ben christelijk opgevoed. Tja thoff mn ouders gaan naar de kerk en das hun ding. Ik blijf lekker thuis in mn cradle shirtje en das mijn ding.
We zijn allemaal gelukkig en respecteren elkaar. Ik vin dat iedereen mag geloven daardie zin in heeft maar daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen.


Ik heb gesproken


campske666
Usericon van campske666
Posted 02-10-2003 12:38 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 12:38 schreef mortje het volgende:
Ik vin niet dat je anderen hoeft te overtuigen; ik ben christelijk opgevoed. Tja thoff mn ouders gaan naar de kerk en das hun ding. Ik blijf lekker thuis in mn cradle shirtje en das mijn ding.
We zijn allemaal gelukkig en respecteren elkaar. Ik vin dat iedereen mag geloven daardie zin in heeft maar daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen.




Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2003 19:32 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 12:21 schreef campske666 het volgende:
Ik vindt die ambetante atheisten veel erger. Ze zijn altijd zo gortig overtuigd van hun eigen gelijk, zonder voor iets anders open te staan.

Ik ben overtuigd atheïst. Dit wil niet zeggen dat ik slechts geloof in wat ik zie, of wat 'wetenschappelijk bewezen' is of zo... of dat ik slechts geloof in empirie, of in de 'ratio'... ik geloof in heel veel.

A-theïst: iemand die niet in een god gelooft. En voor mij is een 'god' een hoger wezen die ons gemaakt heeft, die op ons gericht is, die je bijv. ook in de bijbel vindt of in de koran etc. Een compleet belachelijke, kindse projectie (erg nuttig echter om mensen in het gareel te houden). Nee, god bestaat niet. Vandaar dus dat ik overtuigd atheïst ben. Gewoon omdat 'god' helemaal niet bovennatuurlijk oid is, maar snel ontmaskerd wordt als een intens menselijk bedenksel. God als sociaal begrip, in feite.
Waar ik dan wel in geloof hou ik voor mezelf en evt mijn naasten, is te persoonlijk.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 02-10-2003 20:07 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

zo denk ik er ook wel over. God is naar mijn mening een methode om mensen normen en waarden op te leggen. kijk bijv. naar de geboden, veel ervan is opgenomen in onze wetgeving. ik geloof dus niet in een God zoals in de bijbel etc. staat. wat er wel is? ik weet het niet, misschien wel gewoon niets


Subtiel kamerolifantje


Nix
Usericon van Nix
Posted 02-10-2003 20:12 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Ik geloof zelf ook niet, maar ik vind het van de gelovigen wel enigzins knap dat zij het wel kunnen.


Voorbeeld:
Paar weken geleden is een goede vriend van me overleden. Zijn familie is sterk gelovig en zagen in hun "God" de kracht om door te gaan. En dat zag je ook echt aan hun.

Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik ben blij dat zij er iets in zien.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-10-2003 20:38 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 2 oktober 2003 12:21 schreef campske666 het volgende:
Ik vindt die ambetante atheisten veel erger. Ze zijn altijd zo gortig overtuigd van hun eigen gelijk, zonder voor iets anders open te staan.

Dit argument hoor ik ook veel te vaak, dat ik niet openminded genoeg ben, gewoon omdat ik geen kinderachtige verhaaltjes geloof.
Net daarom ben ik van het tegenovergestelde overtuigd.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 02-10-2003 21:17 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Ik geloof in verschillende dingen... ik heb bijvoorbeeld invloeden van het Hindoeïsme (Reïncarnatie en geesten) en van hippie (respecteer elkaar en behandel elkaar als gelijken)...

Maar iedereen heeft het recht om zelf te mogen kiezen wat ze willen geloven... en iedereen heeft het recht daarvoor uit te komen... dus ik vind het altijd maar flauwekul als mensen gaan roepen dat hun geloof beter is of dat een ander geloof geen geloof is


FREEZE


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 02-10-2003 21:50 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

Belief is in your head, lets all keep it there and don't bother someone else with your twist of mind


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-10-2003 23:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik geloof in warme chocolade melk met slagroom


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 02-10-2003 23:46 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 23:45 schreef ghoulliette het volgende:
ik geloof in warme chocolade melk met slagroom





Daar geloof ik ook best in!


..."Hate can only create more hate"...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-10-2003 23:47 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oke dan ebben we nu een nnieuwe religie gestart.


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 23:47 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Ik geloof eigenlijk niet echt in iets, maar kan me ook niet storen aan mensen die dat wel doen. Zolang men mij er iig niet mee lastig valt.


Life doesn't get much better than this!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-10-2003 23:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

tss je gelooft tocvh wel in metal of niet dan.

ik gheloof ook wel in sinterklaas


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 02-10-2003 23:49 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 23:48 schreef ghoulliette het volgende:
tss je gelooft tocvh wel in metal of niet dan.

ik gheloof ook wel in sinterklaas
Ik geloof niet in typfouten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-10-2003 23:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 23:49 schreef Misanthrope het volgende:
Ik geloof niet in typfouten.

ik geloof in jou


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 23:56 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 2 oktober 2003 23:48 schreef ghoulliette het volgende:
tss je gelooft tocvh wel in metal of niet dan.

ik gheloof ook wel in sinterklaas


Ik geloof dat het een verdomd leuk stukje muziek kan opleveren ja.


Life doesn't get much better than this!


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 02-10-2003 23:56 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

Daar geloof ik niks van.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 02-10-2003 23:57 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 2 oktober 2003 23:56 schreef mislyd het volgende:
Daar geloof ik niks van.


Heiden!


Life doesn't get much better than this!


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 9:58 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2003 19:32 schreef Dwaallicht het volgende:
...En voor mij is een 'god' een hoger wezen die ons gemaakt heeft, die op ons gericht is, die je bijv. ook in de bijbel vindt of in de koran etc. Een compleet belachelijke, kindse projectie (erg nuttig echter om mensen in het gareel te houden). Nee, god bestaat niet.


Dat bedoel ik dus. Christenen beweren dat ze de absolute waarheid weten, Moslims idem, en atheisten zijn dus niet veel beter, ze zijn er ook vast van overtuigd dat hun mening de enige correcte is.
Is het zo moeilijk om toe te geven dat we eigenlijk helemaal niet weten, en dat alles mogelijk is? (behalve natuurlijk het bestaan van "god" zoals beschreven in de bijbel enzo, want dat is natuurlijk wel door mensen verzonnen)


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 10:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik denk dat je het antwoord al hebt. voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om toe te geven dat ze fout zijn of iets niet weten.
vandaar ook stompizinnige zaken als eerwraak, trots, sloppewijken, taboes, kloosters etc.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 10:36 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 10:25 schreef ghoulliette het volgende:
vandaar ook stompizinnige zaken als eerwraak, trots, sloppewijken, taboes, kloosters etc.


Je bedoelt dat die dingen gevolgens zijn van religieus fanatisme ? of ... ?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 10:39 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

nee die komen voort uit het niet toewillen geven datze iets niet weten of snappen.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen