|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik vindt die ambetante atheisten veel erger. Ze zijn altijd zo gortig overtuigd van hun eigen gelijk, zonder voor iets anders open te staan. |
|
Tja, het kan erg lastig zijn om een overtuigd atheist te laten inzien waarom je gelooft... Slava! Slava! Heil! Heil! Heil! |
|
Ik vin niet dat je anderen hoeft te overtuigen; ik ben christelijk opgevoed. Tja thoff mn ouders gaan naar de kerk en das hun ding. Ik blijf lekker thuis in mn cradle shirtje en das mijn ding. We zijn allemaal gelukkig en respecteren elkaar. Ik vin dat iedereen mag geloven daardie zin in heeft maar daar hoef je anderen niet mee lastig te vallen. Ik heb gesproken |
|
quote: |
|
quote: Ik ben overtuigd atheïst. Dit wil niet zeggen dat ik slechts geloof in wat ik zie, of wat 'wetenschappelijk bewezen' is of zo... of dat ik slechts geloof in empirie, of in de 'ratio'... ik geloof in heel veel. A-theïst: iemand die niet in een god gelooft. En voor mij is een 'god' een hoger wezen die ons gemaakt heeft, die op ons gericht is, die je bijv. ook in de bijbel vindt of in de koran etc. Een compleet belachelijke, kindse projectie (erg nuttig echter om mensen in het gareel te houden). Nee, god bestaat niet. Vandaar dus dat ik overtuigd atheïst ben. Gewoon omdat 'god' helemaal niet bovennatuurlijk oid is, maar snel ontmaskerd wordt als een intens menselijk bedenksel. God als sociaal begrip, in feite. Waar ik dan wel in geloof hou ik voor mezelf en evt mijn naasten, is te persoonlijk. |
|
zo denk ik er ook wel over. God is naar mijn mening een methode om mensen normen en waarden op te leggen. kijk bijv. naar de geboden, veel ervan is opgenomen in onze wetgeving. ik geloof dus niet in een God zoals in de bijbel etc. staat. wat er wel is? ik weet het niet, misschien wel gewoon niets Subtiel kamerolifantje |
|
Ik geloof zelf ook niet, maar ik vind het van de gelovigen wel enigzins knap dat zij het wel kunnen. Voorbeeld: Paar weken geleden is een goede vriend van me overleden. Zijn familie is sterk gelovig en zagen in hun "God" de kracht om door te gaan. En dat zag je ook echt aan hun. Ik zou het zelf niet kunnen, maar ik ben blij dat zij er iets in zien. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
quote: Dit argument hoor ik ook veel te vaak, dat ik niet openminded genoeg ben, gewoon omdat ik geen kinderachtige verhaaltjes geloof. Net daarom ben ik van het tegenovergestelde overtuigd. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Ik geloof in verschillende dingen... ik heb bijvoorbeeld invloeden van het Hindoeïsme (Reïncarnatie en geesten) en van hippie (respecteer elkaar en behandel elkaar als gelijken)... Maar iedereen heeft het recht om zelf te mogen kiezen wat ze willen geloven... en iedereen heeft het recht daarvoor uit te komen... dus ik vind het altijd maar flauwekul als mensen gaan roepen dat hun geloof beter is of dat een ander geloof geen geloof is FREEZE |
|
Belief is in your head, lets all keep it there and don't bother someone else with your twist of mind respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft... |
|
ik geloof in warme chocolade melk met slagroom |
|
quote: Daar geloof ik ook best in! ..."Hate can only create more hate"... |
|
oke dan ebben we nu een nnieuwe religie gestart. |
|
Ik geloof eigenlijk niet echt in iets, maar kan me ook niet storen aan mensen die dat wel doen. Zolang men mij er iig niet mee lastig valt. Life doesn't get much better than this! |
|
tss je gelooft tocvh wel in metal of niet dan. ik gheloof ook wel in sinterklaas |
|
quote:Ik geloof niet in typfouten. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: ik geloof in jou |
|
quote: Ik geloof dat het een verdomd leuk stukje muziek kan opleveren ja. Life doesn't get much better than this! |
|
Daar geloof ik niks van. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
quote: Heiden! Life doesn't get much better than this! |
|
quote: Dat bedoel ik dus. Christenen beweren dat ze de absolute waarheid weten, Moslims idem, en atheisten zijn dus niet veel beter, ze zijn er ook vast van overtuigd dat hun mening de enige correcte is. Is het zo moeilijk om toe te geven dat we eigenlijk helemaal niet weten, en dat alles mogelijk is? (behalve natuurlijk het bestaan van "god" zoals beschreven in de bijbel enzo, want dat is natuurlijk wel door mensen verzonnen) |
|
ik denk dat je het antwoord al hebt. voor sommige mensen is het gewoon moeilijk om toe te geven dat ze fout zijn of iets niet weten. vandaar ook stompizinnige zaken als eerwraak, trots, sloppewijken, taboes, kloosters etc. |
|
quote: Je bedoelt dat die dingen gevolgens zijn van religieus fanatisme ? of ... ? |
|
nee die komen voort uit het niet toewillen geven datze iets niet weten of snappen. |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek | Vorige pagina | Volgende pagina |