IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 22-09-2003 12:15 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 12:11 schreef metal blade het volgende:
Geloof.. wie heeft het nou nodig.

1 grote manipulatie is het!!


D'er zijn andere geloven dan de manipulerende machtsgeile geloofssystemen.
En wie het nodig heeft ? Mensen die weigeren te leven in de hyper-rationalitiet van de moderne wereld.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 22-09-2003 14:29 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

geloof is voor onverklaarde dingen. maar vooral om richtlijnen voor de rest van het leven vast te stellen zodat je niet de hele tijd hoeft te denken je laat god of priesters voor je denken. maar die mensen geef je dus veel macht en het kenmerk van macht is misbruik.
de mensen zijn te lui om goed na te kunnen denken. daarom komt het voor dat een dictatuur onstaat.
en daarom ben ik zo tegen godsdienst denk gewoon eens na!!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 22-09-2003 21:21 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 19 september 2003 18:10 schreef Dwaallicht het volgende:
Suggereer je nu dat ongelijkheid verwerpelijk is, of lees ik dat verkeerd?

Waarom dan?

Omdat ik niet een leven zou willen leiden als de voetveeg van iemand omwille van een "geboorte foutje".
Aan bepaalde zaken kun je niets doen, zoals je geslacht, je uiterlijk, je geboorteafwijkingen, je familie, je geboorteplaats en ik vind dat je op die zaken dan ook niet als meerder of minderwaardig beschouwd mag worden.

bovendien, elke dag schoonmaken, echt niet he!!!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 22-09-2003 22:50 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 14:29 schreef ElitE het volgende:
geloof is voor onverklaarde dingen. maar vooral om richtlijnen voor de rest van het leven vast te stellen zodat je niet de hele tijd hoeft te denken je laat god of priesters voor je denken. maar die mensen geef je dus veel macht en het kenmerk van macht is misbruik.
de mensen zijn te lui om goed na te kunnen denken. daarom komt het voor dat een dictatuur onstaat.
en daarom ben ik zo tegen godsdienst denk gewoon eens na!!
Refereer dan gelijk naar het christendom en de islam.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2003 11:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

en het jodenDOM erbij


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 11:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 22 september 2003 14:29 schreef ElitE het volgende:
geloof is voor onverklaarde dingen. maar vooral om richtlijnen voor de rest van het leven vast te stellen zodat je niet de hele tijd hoeft te denken je laat god of priesters voor je denken. maar die mensen geef je dus veel macht en het kenmerk van macht is misbruik.
de mensen zijn te lui om goed na te kunnen denken. daarom komt het voor dat een dictatuur onstaat.
en daarom ben ik zo tegen godsdienst denk gewoon eens na!!


Dat is niet altijd het geval. Er zijn ook geloofssystemen zonder priesters en dogma's. En daar draait het er hem net om dat je wel voor jezelf nadenkt ipv gewoon hersendood de maatschappelijke regels van het alledaagse leven volgt.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2003 11:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar die geloven zijn meestal wat minder groot en minder erg


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 11:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 11:56 schreef ElitE het volgende:
maar die geloven zijn meestal wat minder groot en minder erg


Die zijn veel minder groot, en helemaal niet erg.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2003 12:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

je kan het ook niet echt meer een godsdienst noemen meer een eigen levensopvatting en daar kunnen mensen niet zonder


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 12:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 12:01 schreef ElitE het volgende:
je kan het ook niet echt meer een godsdienst noemen meer een eigen levensopvatting en daar kunnen mensen niet zonder


Goed punt


metal blade
Usericon van metal blade
Posted 27-09-2003 10:23 by metal blade Wijzig reactieProfiel van metal bladeQuote dit bericht

Geloof is niks anders dan 1 grote hersen tumor.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 13:14 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Okay even de knuppel in het hoenderhok... Ik hang zelf geen enkele religie aan. Ik ben wel geinteresseerd in enkele maar als men aan mijn vraagt wat voor geloof ik heb moet ik toch toegeven dat ik atheist ben. Maar wat ik binnen de metal soms niet snap is als er zo gemauwt wordt over geloof in het algemeen het dan automatisch over het christendom en de Islam gaat terwijl andere religies (o.a. de Scandinavische geloven/ Godenpantheons etc.) opgehemeld worden. Ik snap dat er mensen zijn die problemen hebben met het Christendom en de Islam (ben er zelf ook absoluut geen fan van) Maar dat er dan lekker gekankerd wordt om daarna weer helemaal te gaan zwijmelen over Odin ofzo??? Kun je roepen: ja maar dat is een levensovertuiging! Ja hey, maar dat is het Christendom ook!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:14 schreef Midnight het volgende:
Okay even de knuppel in het hoenderhok... Ik hang zelf geen enkele religie aan. Ik ben wel geinteresseerd in enkele maar als men aan mijn vraagt wat voor geloof ik heb moet ik toch toegeven dat ik atheist ben. Maar wat ik binnen de metal soms niet snap is als er zo gemauwt wordt over geloof in het algemeen het dan automatisch over het christendom en de Islam gaat terwijl andere religies (o.a. de Scandinavische geloven/ Godenpantheons etc.) opgehemeld worden. Ik snap dat er mensen zijn die problemen hebben met het Christendom en de Islam (ben er zelf ook absoluut geen fan van) Maar dat er dan lekker gekankerd wordt om daarna weer helemaal te gaan zwijmelen over Odin ofzo??? Kun je roepen: ja maar dat is een levensovertuiging! Ja hey, maar dat is het Christendom ook!


www.northvegr.org
www.heathenfront.org
www.traditie.be
www.heidendom.nl

Lees dat maar eens allemaal, als je dan nog vragen heb stuur je maar ns een mailtje.



DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-09-2003 13:18 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Die hele heidendom crap vind ik net zo goed bullshit...


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:18 schreef DMTR het volgende:
Die hele heidendom crap vind ik net zo goed bullshit...


Fijn voor jou


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-09-2003 13:21 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Ja, ik ben er zelf ook erg blij mee


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:21 schreef DMTR het volgende:
Ja, ik ben er zelf ook erg blij mee


Ideaal, zoveels te beter


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 13:22 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Dat was mijn vraag niet Campske...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:23 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:22 schreef Midnight het volgende:
Dat was mijn vraag niet Campske...


Wat dan wel ?


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-09-2003 13:23 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 27 september 2003 13:22 schreef campske666 het volgende:
Ideaal, zoveels te beter
Precies, krijgen we daar geen ruzie over!


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:24 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:23 schreef DMTR het volgende:
Precies, krijgen we daar geen ruzie over!


Idd,leve de vrijheid op religie (behalve voor woestijn culturen natuurlijk)


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 27-09-2003 13:25 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

quote:
Op 27 september 2003 13:24 schreef campske666 het volgende:
Idd,leve de vrijheid op religie (behalve voor woestijn culturen natuurlijk)
Ach ja...die mensen kunnen het ook niet helpen he...als je de hele dag naar een bak zand loopt te staren ga je vanzelf hopen dat er meer dan dat moet zijn in het leven..


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 13:26 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Heel in het kort: waarom er zo'n afkeer bestaat tegen geloof maar er daarnaast wel lyrisch gedaan wordt over andere geloven zoals het bovenstaande heidendom. Geloof je toch net zo goed in Goden? Of vindt je dat jouw geloof beter is dan dat van een ander?

(Meteen trouwens ook de reden waarom er zoveel haat en nijd onderling op de wereld is trouwens.)


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 13:26 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:24 schreef campske666 het volgende:
Idd,leve de vrijheid op religie (behalve voor woestijn culturen natuurlijk)


KIJK! Dat bedoel ik nu precies!


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 13:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 13:25 schreef DMTR het volgende:
Ach ja...die mensen kunnen het ook niet helpen he...als je de hele dag naar een bak zand loopt te staren ga je vanzelf hopen dat er meer dan dat moet zijn in het leven..




Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen