IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 29-01-2002 11:00 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 29 januari 2002 10:57 schreef Dwaallicht het volgende:
Daarom heb ik ook geen all-time favoriete band... of het moeten die 4 ouwe Darkthrone platen zijn


Toen ze net hippie - af waren?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 29-01-2002 11:29]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2002 12:11 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 9:03 schreef Cadaveria het volgende:
Dat is niet helemaal waar, Ik vind vreemd dat je naar muziek luistert waar je niet helemaal achterstaat, wat betreft de teksten. Ik luister ook niet naar muziek die vol is van nazisme omdat ik daar totaal niet achter sta! Maar goed dat moeten ze ook maar zelf weten.


De vergelijking geloof / nazisme vind ik niet erg gepast...


Touché, pussycat!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-01-2002 12:12 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Ik heb in mijn muziek luister loopbaan 3 redenen gevonden die sterk invloed hebben op of ik iets goed vind of niet.

Technische kundigheid.
Sfeer in de soort muziek.
Gedachtegang van band/artiest.

Technische behendigheid is iets wat me geen reet uit maakt of de artiest(en) Christen is/zijn, zolang het maar instrumentaal blijft

Sfeer in de muziek die mij aanspreekt rijmt absoluut niet met het christendom.

Gedachtegang, mogen het duidelijk zijn dat ik toch een andere visie heb dan die wil tot lijden. Want zeg nou zelf, de keyword in het Christendom is lijden, op welk soort verachtelijke of geniepige wijze dan ook. Het symbool van het christendom is lijden
en laat ik nou een heel antagonistische levens visie hebben tegenover het lijden.

Mijn favo bandje zal altijd degene zijn waar ik alle aspecten het
meest in terug vind. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat ik ooit een
christelijke groep als favo bandje zal hebben.

Ik heb geen favoriet bandje, ik luister een boel en ik kan onmogelijk
een beste aanwijzen op dit moment.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-01-2002 12:13 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 29 januari 2002 12:11 schreef Sporty Voleg het volgende:
De vergelijking geloof / nazisme vind ik niet erg gepast...


ikke wel



Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 29-01-2002 12:14 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 29 januari 2002 12:11 schreef Sporty Voleg het volgende:
De vergelijking geloof / nazisme vind ik niet erg gepast...


Elke geloof heeft zijn extremistische kantjes, maar niet elke gelovige is een extremist...


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2002 12:21 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2002 22:33 schreef Dwaallicht het volgende:
Weet je, je moet helemaal zelf weten naar wat voor bands je luistert. Maar ik vind christendom en metal dermate met elkaar onverenigbaar dat ik echt niet begrijp hoe jij die dingen met elkaar kunt rijmen. Dan denk ik dat je OF je ogen sluit voor bepaalde aspecten van het christendom, OF voor bepaalde aspecten van metal. Nu ken ik jou verder niet, dus ik weet niet hoe jij verder in elkaar zit.
Maar als je zegt christen te zijn en vervolgens zegt naar bands als Atheist, Entombed, Slayer, en weet ik wat al niet meer te luisteren, dan vind ik dat onbegrijpelijk.

Maar inderdaad, dat zal je (hopelijk) worst wezen.


Nog een keertje dan maar. Bij het moslim-metal-gedoe staat dit ook al een beetje;

Hoeveel niet-christelijke metals staan daadwerkelijk achter alles dat de bands in hun collectie uitkramen? Wie antwoordt er met een volmondig 'ja' als er gevraagd wordt: "Wie gaat er mee een eeuwigheid fikken in de hel? Gezellig, jongens!"

Aan alle mensen die dat zouden doen: Come on. Let's have a group-hug. En dan gaan we lekker een kers verbranden; true Panda-style.

En ja, ik blijf Believer wel geweldig vinden, en nee, het lijkt in geen enkel opzicht op Atheist. Lekker puh.

M.v.g. Sporty Voleg
(ambassadeur van true Volegian Metal)

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 29-01-2002 12:24]


Touché, pussycat!


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2002 12:23 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 12:14 schreef Sharteel het volgende:
Elke geloof heeft zijn extremistische kantjes, maar niet elke gelovige is een extremist...


Juist, ja, jajajajajajajaja, hèhè, eindelijk! Dat wou ik even lezen. Dank je.

Sporty


Touché, pussycat!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 29-01-2002 12:24 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 29 januari 2002 0:37 schreef Greycloak het volgende:
Ik sta achter mijn smaak en mijn geloof. En welke beweging tegen het christendom? Mis ik iets ofzo? Er is echt een partij mensen bezig het christendom stelselmatig te vernietigen? Ai. En ach, als jij denkt dat ik nergens echt achter durf te staan... Gelukkig ben ik de enige mens die met mezelf moet kunnen leven, en wat in jouw ogen een contradictie is, is mijn mijn ogen best te combineren, hoor. Geef me eens een goede reden, behalve jouw mening, waarom ik NIET naar bands als Slayer zou moeten luisteren, en waarom ik niet hun CD's moet kopen. En waarom ik dan weer wel de Donald Duck mag lezen, want als je het goed bekijkt spoort dat natuurlijk ook voor geen meter. Maar voor wie het goed bekijkt, snapt ook wel dat humor, smaak en geloof geen ruk met mekaar te maken hebben. Jij bent ook tegen mijn geloof, en nou zou ik geen biertje meer mogen kopen voor je op een concert? Want dan support ik een persoon die tegen mijn geloof is en ben ik niet meer overtuigend als Christen? Of zie ik dat nu weer verkeerd...

Ik heb ook nooit gepost dat jij geen christen mag zijn. Ik speel de bal en niet de man. Wat ik probeer te zeggen is dat binnen de manier waarop ik tegen muziek aankijk ik een erg sterke mening heb. De inhoud van muziek vind ik erg belangrijk. Een band hoeft niet altijd inhoudelijk sterke teksten te hebben (cannibal corpse ) maar het moeten ook zeker geen teksten zijn die tegen iets in gaan waar ik voor sta. Dan luister ik het gewoon echt niet meer. Voor mij heeft dat zeker dus wel betekenis. Hoe jij er tegenaankijkt moet je zelf weten. Maar voor mij is het erg belangrijk en zal voor sommige zaken nooit een middenweg bestaan.
(BTW, dat biertje hebben we het nog over).


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-01-2002 14:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 12:21 schreef Sporty Voleg het volgende:
Hoeveel niet-christelijke metals staan daadwerkelijk achter alles dat de bands in hun collectie uitkramen? Wie antwoordt er met een volmondig 'ja' als er gevraagd wordt: "Wie gaat er mee een eeuwigheid fikken in de hel? Gezellig, jongens!"



Het woord 'metafoor' is blijkbaar aan jou niet besteed.

quote:
Aan alle mensen die dat zouden doen: Come on. Let's have a group-hug. En dan gaan we lekker een kers verbranden; true Panda-style.


Maak er maar weer een sitcom van, da's wel zo makkelijk en veilig.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 29-01-2002 14:53 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nu we elders toch van anus.com aan het quoten zijn:

gOD = centralized force, guilt force, dependency on life (= external) for not only physical need but also for correlation to a "reality"

- satan = liberating force of individual chaos and uniqueness of all corners of universe, "NON SERVIAM," and the freedom of darkness: a kind of nihilism in which all things are mysterious for their potential and not their actuality, and nothing ever is, only in the process of being.

The theology of black metal involves a primary dualism in which "good" is a weak force which seeks to be inert, and "evil" is a dark and strong force which seeks destruction and constant change, chaos.

En ook:

Metal and Christianity are in direct opposition; metal is the lawless, romantic, free and spiritually personal existence that Christianity fights with a material God ensconced in a symbol so absolute that any chaos or chance can be attributed to him. Where metal expands, Christianity collapses.



[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 29-01-2002 14:58]


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 29-01-2002 15:02 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Vooral die laatste vind ik een mooie aanduiding van de tweespalt tussen Metal en het chirstendom.




Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 29-01-2002 15:12 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2002 14:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Het woord 'metafoor' is blijkbaar aan jou niet besteed.


Maak er maar weer een sitcom van, da's wel zo makkelijk en veilig.


ad 1: Jawel, hoor. Sterker nog, ik heb een keer studie naar het fenomeen gedaan.
Maar komt het er nu op neer dat bij niet-christelijke metalbands de boodschap metaforisch is, en bij christelijke bands alles letterlijk moet worden opgevat?

ad 2: Het was als humor bedoeld, maar goed, niet iedereen waardeert dezelfde grappen. Jammer dat je het op deze manier opvat.
Ik betwijfel trouwens nog steeds (los van de metaforen-benadering) hoe serieus de meeste bands zijn in wat ze zingen.

Grtn, Sporty

[Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 29-01-2002 15:16]


Touché, pussycat!


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-02-2002 14:54 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

De theologie van black metal? Ja, da's wel grappig en in volmaakte tegenspraak met de even verderop gedane bewering over absolute persoonlijke vrijheid. En wat houdt het in: afbraak is nodig om verandering te brengen. Het goede houdt alles bij het oude, het Eeuwige? Dit is een standpunt dat natuurlijk volledig bezijden de waarheid, de verifieerbare waarheid, is.
Voor verandering, progressie bedoelend, zijn twee krachten nodig. Afbraak, destructie zo je wil, van het overbodig gewordene en schepping van het nieuwe. Dat is het goede. Kijk voor een concreet voorbeeld naar de menselijke huid: cellen die hun levenscyclus hebben voltooid sterven en vallen af. Nieuwe cellen komen ervoor in de plaats, een heel nieuwe huid is het uiteindelijk gevolg. Toch is er geen moment dat een mens zonder vel door het leven hoeft, geldt natuurlijk voor alle lichaamscellen. Progessie van organisatiestructuren werken op een soortgelijke wijze en net als bij het epidermis is hier ook sprake van interactie met omgevingsfactoren dat zijn weerslag heeft op het proces zelf.
Maar wat heeft dit alles met muziek te maken? Muziek spruit voort uit een idee, wordt gecomponeerd (schepping), er wordt geschrapt (afbraak), herschreven (schepping), bijgeschaafd (beide) en ingestudeerd. En dan heeft het zijn uiteindelijke vorm en moet zijn levenskracht putten uit de wijze waarop het wordt uitgevoerd. Voorwaar, een noot is een noot, maar het maakt wel degelijk uit wie het voortbrengt. Het is het gesprek der zielen dat uiteindelijk beroert, niet het kale feit dat er een kakafonie van trillingen door de lucht suist.
Nu gaat de discussie over de vraag of persoonlijke overtuiging zieleroerselen stuurt, of andersom.

Het is niet de aard van de overtuiging die een mens gevangen houdt, het is het onvermogen tot zelfkritiek.

Het valt mij een beetje tegen dat men zich beroept op zulke vlakke dogmatische leuzen, om het standpunt te verdedigen dat men niet genieten kan van een eloquente verkondiging van een mening waarmee men het niet eens is. Een equivalent van de muzikale variant. Nu is het waar dat muziek ingrijpt op een dieper, basaler niveau van de informatieverwerking dan een welbespraakt betoog van een opponent.

Een goed punt in deze is, waarom veel mensen perse niet naar muziek, doorbulderd met nazistisch geblaat wensen te luisteren. Dat heeft in mijn optiek te maken met de kern van deze gehele twist en dat is dat men niet geassocieerd wil worden met een groep mensen die behoren tot een andere groep. Des te abjecter men deze groep vind, des te sterker zal het onvermogen zijn onderscheid te maken tussen relevante en irrelevante kritiek. Natuurlijk heeft neo-nazisme niets met het christendom te maken an sich en de daden van enkele kerkvorsten ten spijt. Het probleem is dat men de geestelijke volwassenheid moet op kunnen brengen om de voortbrengselen van anderen te waarderen om het een en verwerpen om het ander. In mijn bescheiden mening heeft Greycloak dit als een van de weinigen goed begrepen.

Cheers G.

[Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 15-02-2002 14:55]


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-02-2002 14:58 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Sorry voor de lingo Sporty.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 16-02-2002 0:10 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Mijn dank voor je bevestiging, heer Oebe. En je kunt lekker met woorden omgaan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Trotz
Usericon van Trotz
Posted 16-02-2002 0:19 by Trotz Wijzig reactieProfiel van TrotzQuote dit bericht

Ik weet eigenlijk niet waar ik in geloof. Misschien is er iets, een bepaalde macht, waartoe wij na dit leven wederkeren?
Ik weet het echt niet en ik denk niet dat ik er ooit achterkom. Of misschien wel, maar dan niet nu.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 16-02-2002 23:26 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Persoonlijk geloof ik in reincarnatie (zoals ik al vaker heb verkondigd)

Verder ben ik het eens met hoe Oebe en Greycloak tegenover het geloof opzich staan. Respecteer nu eens dat er ook mensen zijn die in iets anders geloven. Ook al rijmt dat niet volledig met de feitelijke teksten van de muziek die ze luisteren.

Waar ik me ook vaak aan stoor is dat veel mensen toch geneigt zijn om de gedragregels van een grote groep te kopieren en als eigen aanschouwen. Neem overal je eigen waarheid uit. Het leven draai om jou. Jij moet er iets van maken hiero.

Ik vind ook dat veel geloven veel overeenkomsten met elkaar hebben. Het is heerlijk om daar met iemand die iets anders als mij gelooft daar over te kunnen filosoveren.

Sta eens open voor een andere mening en blijf neit te dogmatisch vast houden aan ideeën die je ooit had. Durf toe te geven. Durf te veranderen. Durf zelfcritiesch te zijn.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-02-2002 13:46 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2002 14:58 schreef Oebe het volgende:
Sorry voor de lingo Sporty.

Sorry is niet nodig, het is duidelijk. Bovendien ben ik het volledig met je eens.

M.v.g. Sporty V.


Touché, pussycat!


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 19-02-2002 13:47 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 16 februari 2002 23:26 schreef Errorx het volgende:
Persoonlijk geloof ik in reincarnatie (zoals ik al vaker heb verkondigd)

Verder ben ik het eens met hoe Oebe en Greycloak tegenover het geloof opzich staan. Respecteer nu eens dat er ook mensen zijn die in iets anders geloven. Ook al rijmt dat niet volledig met de feitelijke teksten van de muziek die ze luisteren.

Waar ik me ook vaak aan stoor is dat veel mensen toch geneigt zijn om de gedragregels van een grote groep te kopieren en als eigen aanschouwen. Neem overal je eigen waarheid uit. Het leven draai om jou. Jij moet er iets van maken hiero.

Ik vind ook dat veel geloven veel overeenkomsten met elkaar hebben. Het is heerlijk om daar met iemand die iets anders als mij gelooft daar over te kunnen filosoveren.

Sta eens open voor een andere mening en blijf neit te dogmatisch vast houden aan ideeën die je ooit had. Durf toe te geven. Durf te veranderen. Durf zelfcritiesch te zijn.


Wijze woorden..


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 19-02-2002 13:48 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2002 0:10 schreef Greycloak het volgende:
Mijn dank voor je bevestiging, heer Oebe. En je kunt lekker met woorden omgaan.

Dat vind ik nou ook; er is ook een forum waar ze dat niet vinden. En dat is nu dood...


Touché, pussycat!


Metal Mark
wat zeggie?
Usericon van Metal Mark
Posted 19-02-2002 14:42 by Metal Mark Wijzig reactieProfiel van Metal MarkQuote dit berichthttp://www.albinoblacksheep.com/flash/you.html

.

[Dit bericht is gewijzigd door Metal Mark op 19-02-2002 14:46]


sebinsagoil


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 19-02-2002 23:06 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2002 13:48 schreef Sporty Voleg het volgende:
Dat vind ik nou ook; er is ook een forum waar ze dat niet vinden. En dat is nu dood...

-off topic-
Het GMC forum wellicht...?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 20-02-2002 12:22 by Sporty Voleg Wijzig reactieProfiel van Sporty VolegQuote dit bericht

Misschien...


Touché, pussycat!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 01-06-2002 15:30 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Mijn post op een ander forum over het geloof.
Ik heb geen zin om het effe naar het nederlands te vertalen.

To be honest I grew up in Catholic school and later in life all I
thought was that the church was old-fashioned and boring.

Now I see a shaking frail dying old man in the Vatican who refuses to
hand over 'holy' power to a younger man because he believes he's some
sort of God himself. That same man goes to places like Brazil and the
Philippines and preaches AGAINST using condoms, thus perpetuating
AIDS and over-population...


Then you have all this pedophilia and the cover-ups - it is truly
evil and disgusting. There's enough to say it's a 50/50 chance of
having a pedophile Priest.


So I decided I will NOT get married in Church, I will not Baptize my
kids and just live a normal life without religion. We all know what's
evil and what is not. I dont need a Bible written 2000 years ago to
tell me we cant murder. Besides, Catholicism is responsible for
genocides all throughout history so what gives?

Fuck Catholicism, fuck religion. If I can say Muslims are led by an
evil religion and are sheep, then I can say the same thing for
Catholics. Im free of religion! Good riddance!! I recommend you do
the same. Amen.


Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 01-06-2002 16:30 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Ga geloof aub niet verwarren met Kerkelijke hiërarchie.


Tum podem extulit horridulum...


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen