IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Geloof? Vorige pagina | Volgende pagina
Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 12:33 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 januari 2002 12:09 schreef Lady Aphrodite het volgende:
er is wel een goed en fout! ....


Het is altijd zo jammer dat die goed en fout uit een of andere heilig boek komen, en dat die beredeneringen klakkeloos overgenomen worden. Nog jammerlijker is het dat die heilge goedheden altijd gepaard gaan met ascetische ideealen, en juist die ideealen is dat geniepige van het Christendom, een onjuist gevoel krijgen dat je iets bereikt, terwijl juist het tegenovergestelde waar is.



[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 23-01-2002 12:33]



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 12:37 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 12:27 schreef Jenje het volgende:
Pff laat ook maar.
De sfeer op het forum is toch al klote, dit kan er ook nog wel weer bij.


Weet je, ik vind dit een beetje gelul. Er wordt vaak gepraat over 'respecteren' en dergelijke. Nu ben ik degene die zich tegen z'n schenen getrapt voelt door verregaande DOMheid (is iets anders dan een laag IQ) en de onwil om verder te kijken dan je geloofje (mij hoor je echter niet klagen) en ik lever dan ook duidelijke tegenargumenten. Omdat het hier echter om een onschuldig 17-jarig meisje of zo gaat (weet ik niet hoor, maar zo komt ze wel over) wordt dat vertaald als 'afzeiken' of zo. Het zal wel. Als dat afzeiken is, dan weet ik het ook niet meer.

Als ze respect zou hebben zou ze haar hoofd eens wat meer openstellen voor andere zaken, want nu heeft ze echt een bord voor d'r kop.

*zucht* sommige christenen...



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 23-01-2002 13:13 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 12:48 schreef Dargull het volgende:
Allah, God, Jawhe, Jehova.

...What's the fucking difference, het is allemaal hersen spoeling.


sorry voor de cross-post (ben lui vandaag).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 13:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Denk er effe aan dat niet iedereen constant zin heeft om diepe antwoorden te gaan geven.

En als je iemand dom noemt, vind ik het toch zeker wel afzeiken.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-01-2002 13:30 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 1:59 schreef Azagthoth het volgende:
mijn informatie komt van Jehova lectuur, het boekje ging over de Antichrist (geen Nietzsche). Daar stond heel duidelijk dat de moderne kerk het bestaan van een duivel niet erkend.

leg eens uit dat er een satan moet zijn als er een god bestaat?


Quite simple. Het staat in de bijbel dat God ooit Satan als Lucifer heeft geschapen, als belangrijkste engel. Maar ja, arrogantie was hem toen al niet vreemd (Nee, God heeft hem een eigen wil gegeven, om voor zichzelf te denken dus kom niet eens aan met het mij allang bekende "nou, maar had God hem dan niet beter anders kunnen programmeren" en andere bladibla, want God geeft alle levende wezens een eigen wil, vrij om te kiezen wat hij of zij zelf wil) en als dan een Jehova iets anders zegt, dan kent hij de bijbel vast nog niet helemaal zo goed als dattie beweert. Zijn Jehova's trouwens niet die lui die alles wat ze geloven uit een boekje hebben dat niet eens líjkt op een bijbel? Als je al niet geloofd wat er in de bijbel staat, hoe kun je jezelf dan ooit een Christen noemen? Zelfde als een vegetariër die wel kip eet, want het smaakt beter dan almaar groente... Spreek je jezelf ook lekker tegen en ben je al geen vegetariër meer.
Enne Azagthoth, geen boekjes aannemen van vervelende mensjes, okee? Ook jij kunt een boekje printen met losgerukte dingen uit de bijbel en jezelf een Christen noemen. Maar dat je er dan ook ééntje bent... Maak ook je eigen richting, zou ik zeggen...
You catch my drift, I hope?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 13:39 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 13:13 schreef Jenje het volgende:
Denk er effe aan dat niet iedereen constant zin heeft om diepe antwoorden te gaan geven.


Daar vraagt niemand ook om. Maar onzin spuien is wat anders dan 'geen diepe antwoorden geven'.

quote:
En als je iemand dom noemt, vind ik het toch zeker wel afzeiken.


Yep, iedereen maakt zich wel eens schuldig aan afzeiken he (re: Panda, Duxmortem...).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 13:42 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm ga hier nou niet een "ik-ben-beter-als-jou-discussie"van maken, die zijn er al genoeg.
Mijn punt was, laat Lady Aphrodite ook haar mening geven, en kraak haar niet meteen helemaal af.
Als anderen dat doen wordt er ook gezegd dat het oneerlijk is (Elfenvorst, duxmortem, Pinda), dus bij haar ook.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 13:45 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heheh, ik kraak haar niet af, ik kraak haar posts af. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Als ik zou zeggen dat het een kutwijf is, dan kraak ik HAAR af. Maar dat zeg ik niet, alleen dat haar posts vooralsnog weinig consequentie en intelligentie laten zien. Bovendien word ik mateloos geïrriteerd door deze vorm van christendom (want ook ik ken christelijke mensen waar ik prima mee op kan schieten).


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 23-01-2002 13:49 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 23 januari 2002 13:30 schreef Greycloak het volgende:
Enne Azagthoth, geen boekjes aannemen van vervelende mensjes, okee? Ook jij kunt een boekje printen met losgerukte dingen uit de bijbel en jezelf een Christen noemen. Maar dat je er dan ook ééntje bent... Maak ook je eigen richting, zou ik zeggen...
You catch my drift, I hope?


Ach, ik ben zo iemand die wel nieuwsgierig is en ik ga ook niet gelijk gaan roepen dat iemand een vekeerde visie heeft als ik niets van die visie afweet. Het is wel leuk om te lezen wat voor onzin er af en toe in staat.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 13:55 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 13:45 schreef Dwaallicht het volgende:
Heheh, ik kraak haar niet af, ik kraak haar posts af. Dat zijn 2 verschillende dingen.

Als ik zou zeggen dat het een kutwijf is, dan kraak ik HAAR af.

Hmm, dat vind ik een beetje ontwijken van je eigen woorden. Als je haar posts aanvalt, val je haar aan. Wat ze zegt en wat ze is is één en het zelfde.
Een leraar op mijn oude VWO deed dat ook altijd als columnist, maar hij werd wel keiboos toen ik zei dat ik hem wel tof vond, maar de columnist een dooie lul vind.
Dus als iemand dat soort dingen zegt, dan distancieert hij zich van zijn eigen woorden.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 23-01-2002 13:58 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

En nu als de sodemieter weer on topic! Anders gaat hij dicht!


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 23-01-2002 14:42 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2002 21:27 schreef Dwaallicht het volgende:
donder op met je bijbel, denk je nou echt dat mensen hier niks van afweten? Ter informatie, ik heb veertien jaar op christelijke scholen gezeten, heb de fucking bijbel meerdere keren gelezen, heb er eindeloos over nagedacht, heb ellenlange discussies gevoerd... denk niet dat jij de enige bent die erover nadenkt.

Als god bestaat, beschouw ik het als mijn plicht om aan hem de oorlog te verklaren. Maar hij bestaat niet, want ik zit hier nog. Mocht hij dus bestaan, dan is het een god van niks.

Ik ben een trots heiden. Ipv dat wij de bijbel moeten lezen, zou jij misschien eens de Edda moeten lezen.

fijn voor je maar waarom doe je meteen zo hatelijk heb ik je wat gedaan? ken je mij? nee dus doe niet meteen zo hatelelijk en voor degene die boven dist berichtjes staat ik ben geen katholiek! en ik geloof niet in de paus, laat ik het anders zeggen ik vereer hem niet


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 23-01-2002 14:43 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 14:42 schreef JustAGirl777 het volgende:
fijn voor je maar waarom doe je meteen zo hatelijk heb ik je wat gedaan? ken je mij? nee dus doe niet meteen zo hatelelijk en voor degene die boven dist berichtjes staat ik ben geen katholiek! en ik geloof niet in de paus, laat ik het anders zeggen ik vereer hem niet


Heu.... ik doe niet hatelijk, val je niet persoonlijk aan en scheld je niet uit.
Doe niet zo lijdzaam...
Maar eh, heb je de Edda nou al gelezen?


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 23-01-2002 14:51 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 13:42 schreef Jenje het volgende:
Hmm ga hier nou niet een "ik-ben-beter-als-jou-discussie"van maken, die zijn er al genoeg.
Mijn punt was, laat Lady Aphrodite ook haar mening geven, en kraak haar niet meteen helemaal af.
Als anderen dat doen wordt er ook gezegd dat het oneerlijk is (Elfenvorst, duxmortem, Pinda), dus bij haar ook.

helemaal mee eens!!!!!!!! het is een lieve meid en het is mijn beste vriendin! dusse luister eens naar jenje!!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


JustAGirl777
I know the truth, I wanna know the answers.....
Usericon van JustAGirl777
Posted 23-01-2002 14:53 by JustAGirl777 Wijzig reactieProfiel van JustAGirl777Quote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 14:43 schreef Dwaallicht het volgende:
Heu.... ik doe niet hatelijk, val je niet persoonlijk aan en scheld je niet uit.
Doe niet zo lijdzaam...
Maar eh, heb je de Edda nou al gelezen?

oke maar het kwam wel een beetje hatelijk over en nee ik heb Edda nog niet gelezen, maar ik wil het zeker eens gaan doen! maar ik ga nu weer verder met mijn geweldige tentames leren waar ik owzo blij mee ben!


If the devil reminds you of you're past, remind him of his future! HE WILL LOSE!


Lady Aphrodite
Usericon van Lady Aphrodite
Posted 23-01-2002 16:35 by Lady Aphrodite Wijzig reactieProfiel van Lady AphroditeQuote dit berichthttp://www.aphrodite-.cu2.nl

quote:
Op 23 januari 2002 13:42 schreef Jenje het volgende:
Hmm ga hier nou niet een "ik-ben-beter-als-jou-discussie"van maken, die zijn er al genoeg.
Mijn punt was, laat Lady Aphrodite ook haar mening geven, en kraak haar niet meteen helemaal af.
Als anderen dat doen wordt er ook gezegd dat het oneerlijk is (Elfenvorst, duxmortem, Pinda), dus bij haar ook.

dank u Jenje!


The wages of sin is DEATH. The gift of God is eternal LIFE.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-01-2002 21:14 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 1:51 schreef Lady Aphrodite het volgende:
dat heb je mooi gezegt! ik zie je zaterdag!


deal.
Maar nog even doorgaan op wat ik eerder zei...
Het is best moeilijk om als "ongelovige" iets te hebben met een "gelovige". Vaak loop je toch tegen dingen aan waar je anders tegen aan kijkt.
Ik vraag me af hoe andere daarmee omgaan.

Ben je niet bang dat dat je relatie stuk loopt als je partner in iets anders gelooft dan jij?


bla...bla...bla...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 21:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik heb er zelf geen last van.
Hangt er een beetje vanaf hoe toegewijd men aan het zijn geloof is.
Wat is belangrijker ...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 21:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 21:14 schreef Lady Rose het volgende:
Ben je niet bang dat dat je relatie stuk loopt als je partner in iets anders gelooft dan jij?


FUCK geloofsdifferentiatie op liefdesgebied!!! Geloof dat een belemmering voor liefde is

Dat zou nooooooit een criterium moeten zijn!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 21:21 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 3:18 schreef Mutilator het volgende:
Zo mis ik bijvoorbeeld een christen die zich eens een keer inleeft in de nihilistische gedachtenwereld of de oosterse gedachtenwereld. Kom maar eens met gefundeerde argumenten waarom je het christendom verkiest boven deze en al die andere ideeen!!!!


Ik daag de christenen hierbij uit...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-01-2002 21:21 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

nee maar om me heen heb ik wel relaties zien stuk lopen op het verschil van religie.
Vaak bemoeide ouders en kerk zich met de relatie.


bla...bla...bla...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 21:23 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 12:09 schreef Lady Aphrodite het volgende:
er is wel een goed en fout!


...en een welles-nietus spelletje levert geen informatieve discussie op!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-01-2002 21:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar je laat ouders of een kerk zich toch niet in je relatie mengen ?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-01-2002 21:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 23 januari 2002 21:21 schreef Lady Rose het volgende:
nee maar om me heen heb ik wel relaties zien stuk lopen op het verschil van religie.
Vaak bemoeide ouders en kerk zich met de relatie.


Ik snap wat je bedoelt, maar ik noem dat dus kortzichtigheid om anderen hun geluk te verpesten door een overtuiging er tussendoor te drammen.

Hier kan ik NIETS positiefs uit halen!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 23-01-2002 21:41]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Lady Rose
Super Woman
Usericon van Lady Rose
Posted 23-01-2002 21:26 by Lady Rose Wijzig reactieProfiel van Lady RoseQuote dit bericht

quote:
Op 23 januari 2002 21:25 schreef Mutilator het volgende:
Ik snap wat je bedoelt, maar ik noem dat dus kortzichtigheid om anderen hun geluk te verpesten door een overtuiging er tussendoor te drammen.


ja idd, maar soms heb je geen controle over dat soort dingen


bla...bla...bla...


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen