![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
De oorlog is zogenaamd voorbij. Maar er zijn na de oorlog meer doden gevallen dan tijdens. En ach waarom ook niet, stuur nog wat meer soldaatjes, i.p.v. te zorgen dat je daar oprot en de VN en Irak de zaakjes op laat lossen. "...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..." ![]() |
|
Ik moet toch zeggen dat ik er erg veel moeite mee heb dat die Irakezen staan te dansen op de lijken van die Spanjaarden. Oorlog is oorlog maar je kunt toch wel enigzins fatsoenlijk met de lijken omgaan? Of ben ik nu weer gek? Je kunt zeggen van de amerikanen (plus aanhangers) wat je wilt maar zulke dingen ze toch niet. Anders zouden het wel een swingende boel worden daar in Irak. dir nieuwsbericht vond ik ook wel frappant: Iraakse functionarissen hebben vandaag woedend gereageerd op de actie van het Amerikaanse leger, die gisteren plaatsvond in de Iraakse stad Samarra. Volgens de functionarissen hebben de Amerikaanse militairen 'een ware slachting aangericht'. Vanochtend lieten we al weten dat Amerikaanse militairen 46 Irakezen hadden gedood, die hadden gepoogd een Amerikaans konvooi in een hinderlaag te laten rijden.Het Amerikaanse leger meldde volgens de functionarissen echter niet om hoeveel opstandelingen en burgers het ging. De autoriteiten van de stad schatten dat er onder de slachtoffers zeker acht gewone burgers zijn, onder wie een bedevaartganger uit Iran. De verzetsstrijders die de twee konvooien van de Amerikanen hadden aangevallen, trokken zich na de aanval terug, aldus ooggetuigen. Vervolgens zouden de Amerikaanse militairen in het wilde weg om zich heen hebben geschoten. Volgens de Irakezen leden de Amerikaanse soldaten zelf zware verliezen. De Amerikaanse daarentegen beweren dat er vijf militairen gewond raakten, waarvan geen met levensgevaarlijke verwondingen. Sommige strijders droegen uniformen van de Fedayeen, een militie van Saddam Hussein. De Verenigde Staten verdenken leden van de Fedayeen van het gewapende verzet tegen de bezetting. ik zie het al voor me, zo eenirakees tegen een amerikaanse ambtenaar: hoe durven jou soldaten op die lui te schieten die hun dood wilen maken. het is een schande, een schending van de mesnerechten bla, bla,bla etc. [Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 01-12-2003 17:06] ![]() |
|
quote: En als ze oprotten dan krijg je te horen: Nee, je mag niet weg je moet het land helpen opbouwen..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
![]() |
|
Is dat met die grnaat inslagen? ff kijken in ieder geval. Een goede vriend van mij zit op dit moment in Irak. Politie agenten opleiden in het zuiden, vlak bij Koeweit. Daar is het dus erg rustig, maar meer richting het noorden is het dus nog erg rumoerig... ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 25-03-2004 12:15] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html ![]() |
|
Hoeveel Irakezen heeft ie al neergelegd ? ![]() |
|
Hij is daar om mee te helpen aan de opbouw van een goede samenleving, niet om Irakezen plat te leggen. Nul dus ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 25-03-2004 12:16] Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html ![]() |
|
quote: Mijn conclusie: Death to Islam Death to Christianity Death to Judaism (Kon nog wel een tof metal-nummer worden ![]() ![]() |
|
quote: Je snap 'm niet he??? ![]() |
|
quote: Aardig gedaan, vooral erg mooie tekst aan het einde van het filmpje ![]() Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
Lekker idealistisch, helaas zit de echte wereld anders in elkaar en moet die vrede vanuit beide kanten komen. Door Islamfundamentalisme komt de vrede momenteel vanuit geen van beide kanten, het is aan de Islam om toenadering te zoeken. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Uiteraard, het kapitalistische westen doet al jaren niets anders dan vrede zoeken en vriendjes en vriendinnetjes maken. Helaas zit de echte wereld anders in elkaar. [Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 25-03-2004 19:21] Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
quote:Heb ik dat gezegd? Nee. Bovendien heeft het niets met kapitalisme te maken, aangezien elke cultuur en elk systeem dat op aarde is en is geweest zich heeft laten verleiden tot de oorlog. Het zit in de aard van de mens. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Niet mee eens, het kapitalistische systeem herbergt de noodzaak van oorlog in zichzelf. Dit aangezien er constant nieuwe markten gevonden moeten worden aangezien anders de productie stil valt en er crisissen uitbreken. Nieuwe markten komen nu vrij door het voeren van oorlog. Triest maar waar. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
quote:Je haalt mijn stelling niet onderuit, aangezien je alleen op het kapitalisme ingaat. Overigens, over het communisme kan dan ook gezegd worden dat het de noodzaak herbergt tot onderdrukking van het 'plebs'. Iemand zal de gelijkheid van de mensen moeten waarborgen, aangezien mensen van nature de neiging hebben om zichzelf beter te willen ontplooien dan andere mensen, ook op financieel gebied. Deze ontplooing moet men onderdrukken om elkaar gelijk te houden, dat levert een sociaal en economische controle van hogeraf op. Edit: Gaan we weer. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 25-03-2004 19:32] Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Argh! Imperialisme als hoogste stadium van het kapitalisme? Maar in economisch opzicht ben ik het er wel mee eens. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. ![]() |
|
quote: Ja inderdaad gaan we weer ![]() Mensen 'ontwikkelden' zich en er kwamen herdersvolkeren die zich na verloop van tijd gingen vestigen. (kapitaal werd toen ook opgeslagen, er kwamen goederen in overvloed) De Romeinse en Griekse slavenmaatschappijen waren hier voorbeeld van. Echter toen er kapitaal in overvloed kwam was de reden tot oorlog ook geboren. Bezit werd belangrijker en belangrijker waar dat het eerst niet was geweest. Oorlog zit naar mijn mening wel degelijk in systemen ingebouwd en naar mijn mening zijn er wel systemen die dat niet hebben. disclaimer: zeer beknopte overzicht van de ontwikkeling der mens, voor meer informatie raad ik je het boekje 'voor kapitalistische maatschappijvormen' van dhr. K. Marx aan. Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
quote: Juistem, vanwaar die 'argh'? Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
quote:Hehe, ik denk dat dhr. Marx over het hoofd heeft gezien dat oorlog al sinds het begin der tijden voor de mens bestond, namelijk in de vorm van de dominantiekwestie. Wie wordt de leider van de groep? En waarom wordt hij dat? Wat gebeurt er wanneer er een voedseltekort is in het territorium van 1 groep, en niet in het territorium van een andere groep? Waarom komen territoria sowieso vandaan? Hoe zijn de neanderthalers, een concurrent van de moderne mens, uitgestorven? Enz. De strijd om dominantie, fysiek of mentaal, zit in de aard van de mens en krijg je er niet zomaar uit, tenzij door middel van een gedwongen systeem, onderdrukking, wat eigenlijk om hetzelfde principe gaat, dominantie. Om te evolueren moet 'de sterkste' overleven, en daarom zit oorlog in de aard van de mens. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: Omdat ik, behalve in economisch opzicht, een gruwelijke hekel aan communisme heb. Het gaat uit van de goedheid van de mens wat natuurlijk een sprookje is. En het op de achtergrond willen duwen van afkomst, ras en cultuur is ook iets wat er bij mij niet in kan. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. ![]() |
|
quote: De stamoudsten waren in principe de 'leiders' van de groep. Op basis van respect werd daar ook niet aan getoornd en waarom zouden ze, wat voor een reden is daartoe? Territoria zijn onstaan toen er volkeren waren die zich ontwikkelden tot herdersvolken zoals ik in mijn post heb beschreven. Toen men zich ging vestigen ging men gebied claimen, kapitaal veilig stellen en daar is mijn inziens alle ellende mee begonnen. Ik zal later hier verder op ingaan maar moet er nu echt vandoor (maar ik wilde je niet ongerust laten worden door niets te posten ![]() Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks - ![]() |
|
Die volkeren vochten ook met andere stammen. Of ze nou jaagden of herder waren. [Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 25-03-2004 19:55] F*ck hippies ![]() |
|
quote:Avee. ![]() Bedoel je nu dat bv. leeuwen zichzelf hebben ontwikkeld tot herdersvolken en bezig zijn met het vormen van een kapitalistisch systeem? Net zoals andere diersoorten kende de mens ook al voor de vorming van herdersvolken territoria, die dmv dominantiestrijd onderhouden werden. Ik denk dat je met je 'perfecte systeem' als het ware doelt op het systeem dat mieren kennen (elke mier kent zijn plaats, doet zonder twisten wat hij moet doen en zal dat blijven doen totdat hij sterft), of niet? Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. ![]() |
|
quote: opzich zelf geloof ik dat ook wel. alleen is dan de vraag: Waarom deden ze dat? het "leeuwenleven"moet toch niet zo geweldig zijn geweest anders zou men de levenstijl niet zo drastisch veranderen. ![]() |
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |