IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Auteur:
Topic : Oorlog in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Oebe
Usericon van Oebe
Posted 16-06-2004 18:31 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ja en dat bericht mag je dus niet zomaar geloven. Ten eerste is het de Bushkrant bij uitstek, het is de privekrant van Sun Myung Moon, de leider van de moonsekte.

http://www.gorenfeld.net/blog/2004/05/im-and-i-approve-this-messiah.html

http://www.usasurvival.org/moon-un.html

Dat wil desondanks niet zeggen dat het automatisch niet waar is, maar de bron is wederom Al Sharq al Awsat van die horrorverhalen over een zelfmoordacademie en over dat Iran atoombommen wil gooien op Arabische landen i.p.v. op Israel (als dat laatste het geval was dan was daar uiteraard meer ruchtbaarhheid aan gegeven) en dat is een anti-Iran krant. Het zou me niet verbazen als ook dit weer door MEMRI is "ontcijferd" maar dat weet ik niet.

Iran ontkent de aantijgingen, staat netjes in de wereldwijde Psyops CIA omroep Voice of America vermeld:

http://www.voanews.com/article.cfm?objectID=4B909B9A-5082-4806-8BF749F3A28841D4

Een soortgelijk verhaal hebben we ook gehad in de eerste Golfoorlog (na de Iran-Irak oorlog dan) waarbij Iraakse troepen concentraties er alleen maar op konden duiden dat Saudie-Arabie op het punt stond te worden binnengevallen. Grote paniek!
Een Amerikaanse journaliste van de St Petersburg times dacht "dat moet ik zien" en kocht een relevante satellietfoto. Resultaat: lege zandbak. Een verwaaid bosje en verdwaalde kameel en that's it.

Misschien dat een beetje nuchter dagelijks verstand en techniek hier ook even uitkomst kan bieden.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-06-2004 18:33 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik denk dat Iran over een x aantal maanden het volgende land op Amerika's anti-terrorisme-oorlogen-lijstje wordt. Ligt er natuurlijk aan hoeveel geld ze overhouden aan het Irak avontuur, maar het zou me niets verbazen mochten ze Iran zwaar bewapend binnen komen wandelen, nadat ze natuurlijk de net goedgekeurde mininukes in hebben gezet.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 22:17 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 juni 2004 1:16 schreef ouwe het volgende:
Hier een erg goede flashpresentatie m.b.t. de oorlog in Irak / Bush...

http://www.bushflash.com/year.html

Een beeld zegt meer dan 1000 woorden.

je moet ook niet van een oorlog verwachten dat ze elkaar met handtasjes gaan aanvallen...

zelfde als "stop this immoral war" een oorlog is toch altijd immoreel


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 16-06-2004 22:18 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

Oorlog? Waar?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 22:20 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2004 22:18 schreef Meester het volgende:
Oorlog? Waar?

"voetbal is oorlog"


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-06-2004 22:21 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

@meester Je hebt al 50 posts, rot op naar onzin.

Maar heeft Iran dan ook vele oliebronnen?
Iran lijkt me veel moeilijker te realiseren dan Irak.


F*ck hippies


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 16-06-2004 22:21 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 22:20 schreef ElitE het volgende:
"voetbal is oorlog"
Dan resteert mij alleen nog deze vraag, waar word er gevoetbald?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 22:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2004 22:21 schreef Manifest het volgende:
@meester Je hebt al 50 posts, rot op naar onzin.

Maar heeft Iran dan ook vele oliebronnen?
Iran lijkt me veel moeilijker te realiseren dan Irak.

vooral omdat irak op het moment moeilijk in bedwang is te houden, maar bush zou maar al te graag door willen stoten.

quote:
De winning van aardolie en aardgas vormt de belangrijkste tak. De totale aardoliereserves werden in 1993 geschat op 11,3 miljard ton (10% van de wereldvoorraad). De winning en verwerking zijn sedert 1973 in handen van de National Iranian Oil Company (NIOC, een staatsbedrijf). Voornaamste vindplaatsen zijn: het gebied om de Perzische Golf, de kust van de Kaspische Zee en het noordoostelijk grensgebied. De aardolie wordt via pijpleidingen naar de kust getransporteerd. Midden jaren negentig produceerde Iran ruim 4 miljoen vaten per dag.

De aardgasreserves worden in grootte tot de tweede ter wereld gerekend (ca. 13% van de wereldreserves).

Het land is rijk aan bodemschatten, die echter nog niet alle geëxploiteerd worden. Aanwezig zijn aanzienlijke voorraden lood, wolfraam- en mangaanertsen, bauxiet en uranium. Op steeds groter schaal worden steenkolen, ijzererts, nikkel, chroom en kobalt gewonnen

Encarta®


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Meester
Houd den hertog hoogh in vaendel!
Usericon van Meester
Posted 16-06-2004 22:28 by Meester Wijzig reactieProfiel van MeesterQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2004 22:27 schreef ElitE het volgende:
vooral omdat irak op het moment moeilijk in bedwang is te houden, maar bush zou maar al te graag door willen stoten.


Stoot = kracht * impuls


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-06-2004 22:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2004 22:28 schreef Meester het volgende:
Stoot = kracht * impuls


ga es dood


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 19:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Vuile vieze tering rotte laffe fuck moslimfundamentalisten.

Ik hoop dat jullie geslachtsdelen als eerste wegrotten en daarna de rest van je waardeloze lichaam:


Zuid-Koreaanse gijzelaar onthoofd

Volgens de Arabische tv-zender al-Jazeera is een 33-jarige Zuid-Koreaan, die in Irak werd gegijzeld, door zijn ontvoerders onthoofd. De ontvoerders eisten dat Zuid-Korea zijn troepen uit Irak zou terugtrekken. Gisteren was op tv te zien dat de man, Kim Sun-il , een dramatische oproep deed aan Zuid-Korea om de eis in te willigen, om zo zijn leven te redden. Vannacht liep een het ultimatum aan het regime in Seoul af.

Eerder vandaag werd nog gemeld dat de ontvoerders hun eisen hadden afgezwakt en dat er onderhandelingen over vrijlating van de Zuid-Koreaan zouden zijn.

Achter de ontvoering zou de groep 'Jama'at al-Tawhid' zitten, welke wordt geleid door de Al-Qaeda-topman in Irak al-Zarqawi.


als het echte "vrijheidstrijders"zouden zijn zouden ze het leger (voor mijn part de zuidkoreanen) aanvallen. maar een burger zo mishandelen, eerst geestlijk en uiteindelijk fysiek, bewijst dat het vuile gestoorde machtswellustelingen zijn.



Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 19:43 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Jep, dat noem je je eigen ruiten in gooien.
Alles wat conservatief is zal wegrotten, of die fundies het nou willen accepteren of niet.
En dat is ook het enige wat zij willen Atilla.

Net zoals dit:
MOSKOU, 22 JUNI. Hevige gevechten in de Russisiche deelrepubliek Ingoesjetië hebben afgelopen nacht aan tientallen mensen het leven gekost. Ook de Ingoesjetische minister van Binnenlandse Zaken, Abukar Kostoyev, is bij de gevechten omgekomen, samen met enkele andere hoge regeringsfunctionarissen.

Onbekend is vooralsnog wie er achter de aanvallen zit. Nog niemand heeft de verantwoordelijkheid opgeëist. Sommigen noemen Sjamid Basajev, een Tsjetsjeense krijgsheer die ook verantwoordelijk was voor de aanslag op Kadyrov en voor het gijzelingsdrama in het Moskouse theater Nord Ost, eind 2002. Hij zou de enige zijn die zoveel manschappen op de been kan brengen en hij heeft bovendien verklaard zijn acties niet tot Tsjetsjenië te willen beperken. De mujahedeen van Basajev streven ernaar een islamitische staat te stichten op de noordelijke Kaukasus.

Bron: nrc.nl
(niet het hele artikel overigens)

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 22-06-2004 19:45]


F*ck hippies


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-06-2004 19:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tja, was te verwachten .. nu wachten op de eerste Nederlander


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 19:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 19:43 schreef Manifest het volgende:
Jep, dat noem je je eigen ruiten in gooien.
Alles wat conservatief is zal wegrotten, of die fundies het nou willen accepteren of niet.


weet je, ook al heb ik in principe nog steeds mijn bedenkingen met de aanwezigheid van de VS in hetmidden-oosten, ik kan niet anders concluderen als het volgende: de VS (en de geallieerden) zijn heiligen in vergelijking met die fundo's.
als ik moet kiezen in de bak bij de amerikanen of bij zulke arabieren , dan weet ik het wel. ik ga liever met mijn blote pik op de foto dan dat ze mijn hoofd er afzagen, (na eerst mijn smeekbeden vernederend op de tv hebben uitgezonden).



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 19:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 19:43 schreef Manifest het volgende:
een Tsjetsjeense krijgsheer


"Tsjetjeense krijgsheer" is een mooi woord voor lokale maffiabaas die de bevolking met behulp van het geloof wil onderdrukken en zo lekker de machtswellusteling uit kan hangen.

Laat de russen maar effe op die gasten los.

leuke site overigens:

http://www.islamtoday.net/english/

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-06-2004 20:16]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 20:17 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 19:48 schreef attila_de_hun het volgende:
weet je, ook al heb ik in principe nog steeds mijn bedenkingen met de aanwezigheid van de VS in hetmidden-oosten, ik kan niet anders concluderen als het volgende: de VS (en de geallieerden) zijn heiligen in vergelijking met die fundo's.
als ik moet kiezen in de bak bij de amerikanen of bij zulke arabieren , dan weet ik het wel. ik ga liever met mijn blote pik op de foto dan dat ze mijn hoofd er afzagen, (na eerst mijn smeekbeden vernederend op de tv hebben uitgezonden).



Als je de misdaden bij elkaar gaat opsommen zijn degene van de moslims het meest gruwelijkst. Maar hou er wel rekening mee, dat burgers die familie in een oorlog hebben verloren, alles niets meer uitmaakt. Zolang ze maar op een vandere manier wraak kunnen nemen. Ik heb het nieuws de laatste tijd zeer goed gevolgd en ik denk dat dit soort personen ook vast zullen rondlopen.
Niet dat dit deze afschuwlijke acties goed praten..

Hypocriete is van die fundementalistische groeperingen dat ze armen onder hun hoede nemen, die toch niets te verliezen hebben en dan deze idiote acties laten uitvoeren.


quote:

"Tsjetjeense krijgsheer" is een mooi woord voor lokale maffiabaas die de bevolking met behulp van het geloof wil onderdrukken en zo lekker de machtswellusteling uit kan hangen.

Laat de russen maar effe op die gasten los.


Het is ook vaker gebleken, dat de extremistische moslims net zo snel van kamp veranderen als de Amerikanen met bijvoorbeeld revolutionaren en contra-revolutionairen.
Het doel heiligt de middelen overheerst. Stel dat deze Tsjetjeense krijgsheer aan de macht zou komen, zou je een grote kans hebben dat hij naar diplomatie zal gaan zoeken, want zijn machtsbasis is dan niet te handhaven.



F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 20:18 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 19:51 schreef attila_de_hun het volgende:
"Tsjetjeense krijgsheer" is een mooi woord voor lokale maffiabaas die de bevolking met behulp van het geloof wil onderdrukken en zo lekker de machtswellusteling uit kan hangen.

Laat de russen maar effe op die gasten los.

leuke site overigens:

http://www.islamtoday.net/english/
Mooi, ik zoek nog artikelen om te lezen als ik op vakantie ben in Turkije


F*ck hippies


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 22-06-2004 20:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Mijn god!!!!!! Is er oorlog in Irak??????

Oh my God.... The horror!!!!!














"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 20:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:17 schreef Manifest het volgende:
Als je de misdaden bij elkaar gaat opsommen zijn degene van de moslims het meest gruwelijkst. Maar hou er wel rekening mee, dat burgers die familie in een oorlog hebben verloren, alles niets meer uitmaakt. Zolang ze maar op een vandere manier wraak kunnen nemen.




Ja, maar dat ze hun wraakgevoelens dan uitoefenen op de juiste personen. Dat ze een basis vol mariniers aan vallen ofzo.
Maar die Zuidkoreaan was gewoon een burger. En die moet je met rust laten.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 22-06-2004 20:44]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 20:23 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:22 schreef Staalman het volgende:
Mijn god!!!!!! Is er oorlog in Irak??????

Oh my God.... The horror!!!!!




Post iets nuttigs of ga naar het onzin gedeelte.


F*ck hippies


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 20:26 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:22 schreef attila_de_hun het volgende:
Ja, maar dat ze hun wraakgevoelens dan uitoefenen op de juiste personen. Dat ze een basis vol mariniers aan vallen ofzo.
Maar die Zuidkoreaan was gewoon een burger. En die moet je met rust laten. volgens mij is het gewoon ee

Is EE een afkorting of?
Maar je hebt wat mij betreft volledig gelijk.
De Nederlanders zouden het trouwens wel vreemd vinden als een Nederlandse militair wordt gedood en er waarschijnlijk zwaar op tegen zijn. Dus ik denk dat dit VEEL meer effect zou hebben.

Als ze een burger vermoorden, bewijzen ze dat het daar nog niet in orde is. --> Dus hebben de democratische regeringen weer een reden om te zeggen dat ze moeten blijven op deze problemen op te lossen.

Als ze een militair vermoorden, bewijzen ze hetzelfde. Maar de bevolking uit het dat betreffende land wil vaak niet nog meer soldaten laten sneuvelen.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 20:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:26 schreef Manifest het volgende:
Is EE een afkorting of?
Maar je hebt wat mij betreft volledig gelijk.
De Nederlanders zouden het trouwens wel vreemd vinden als een Nederlandse militair wordt gedood en er waarschijnlijk zwaar op tegen zijn. Dus ik denk dat dit VEEL meer effect zou hebben.

Als ze een burger vermoorden, bewijzen ze dat het daar nog niet in orde is. --> Dus hebben de democratische regeringen weer een reden om te zeggen dat ze moeten blijven op deze problemen op te lossen.

Als ze een militair vermoorden, bewijzen ze hetzelfde. Maar de bevolking uit het dat betreffende land wil vaak niet nog meer soldaten laten sneuvelen.


(EE) nee, een zin die ik halfslachtig had verwijdered.

Ze moeten Saddam maar weer eens los laten op die groepen. triest maar zulke lui kun je alleen onder de duim houden meteen totale bruut. Dat ze zo in beeld komen en hun dingenkunnen doen toont alleen maar aan dat de geallieerde "bezetters" veel te midl en "lief"zijn. Daar kunnen zulk verknipte honden blijkbaar nuet meer overweg.

Potverdikkeme, het is lang geleden dat ik me zo druk/boos heb gemaak. Maar ik heb die smeekbede van dat zuidkoreaantje gezien en dat was redelijk aangrijpend. alleen een valse sadist doodt zulke slachtoffers.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 21:20 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 20:48 schreef attila_de_hun het volgende:
(EE) nee, een zin die ik halfslachtig had verwijdered.

Ze moeten Saddam maar weer eens los laten op die groepen. triest maar zulke lui kun je alleen onder de duim houden meteen totale bruut. Dat ze zo in beeld komen en hun dingenkunnen doen toont alleen maar aan dat de geallieerde "bezetters" veel te midl en "lief"zijn. Daar kunnen zulk verknipte honden blijkbaar nuet meer overweg.



Tjah, waarschijnlijk is de overgang van een totalitaire staat naar een democratische staat een beetje te snel gegaan en zijn onze geliefde moslimbroeders daar nog lang niet klaar/rijp voor.
Ik had het volgensmij al eerder gezegd, je had Saddam nog beter kunnen laten zitten.
Is het niet "rechtser" om te zeggen liever die paar moslims dood dan onze burgers vrienden die worden onthoofd.


F*ck hippies


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-06-2004 21:26 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 21:20 schreef Manifest het volgende:
Is het niet "rechtser" om te zeggen liever die paar moslims dood dan onze burgers vrienden die worden onthoofd.


Ik weet niet of het "rechts" of "links" is. Maar als je moet kiezen tussen: terroristische fundamentalisten dood of onschuldige slachtoffers, dan is de keuze snel gemaakt. ongeacht je politieke voorkeur.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 22-06-2004 22:46 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2004 21:26 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik weet niet of het "rechts" of "links" is. Maar als je moet kiezen tussen: terroristische fundamentalisten dood of onschuldige slachtoffers, dan is de keuze snel gemaakt. ongeacht je politieke voorkeur.
Maar nu is het al te laat (voor de regering).


F*ck hippies


Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen