![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 | ||||
Auteur: |
|
|
Taliban is later pas gekomen, denk ik.. F*ck hippies ![]() |
|
Ah, je haalt het van Encarta, niet van een site jammer. F*ck hippies ![]() |
|
wat is daar fout aan dan ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Heb ik niet op me pc staan ![]() Kan ik zelf de info er niet vanaf halen. F*ck hippies ![]() |
|
quote: huren bij de bieb, computer ermee volgooien en voor 2,50 heb je encarta 2004 ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
De mens tegenwoordig kan in principe geen enkele bron volledig aannemen als waarheid tenzij hij of zij daar zelf naar onderzoek heeft gedaan en dan kunnen de persoonlijk vooroordelen in zake de te bewijzen hypothese nog tot een vertekend beeld leiden. (We weten allemaal dat de aarde rond is, maar hoeveel mensen weten waarom?) Wat wij te zien krijgen zijn de beelden van kapotgeschoten steden, stervende amerikanen of irakezen (in afwisselende hoeveelheid), mensen die protesteren tegen de oorlog of de oorlog goedkeuren. Afhankelijk van de zender waarna je kijkt worden onderwerpen anders behandeld, de waarheid is altijd subjectief, en nooit subjectiever dan in tijden van oorlog. Uiteindelijk is het slechts een opiniewereld, de heersende opinie bepaald voor een groot gedeelte wat er uitgezonden wordt (tenzij grote schandalen ontdekt worden die het tegendeel "bewijzen") Natuurlijk is er altijd weerwoord, een andere zijde van de munt in iedere situatie: voorbeeld: Tegenwoordig zien we vaak beelden van irakezen die ons (als zijnde vredesmacht) liever het land uitzien. Die mensen komen vaak (zeer geëmotioneerd) in beeld en maken vurige toespraken waarom de amerikanen slecht zijn en saddam misschien wel beter was. Hoeveel weten wij werkelijk van de situatie die geleidt heeft tot die woorden? Misschien heeft die irakees net zijn vader of moeder of kind of oom of tante verloren in een vuurgevecht, en zijn het de emoties (woede, wraakgevoelens) die die woordenstroom voeden... Het kan net zo goed zijn, dat als die man of vrouw een dag eerder geïnterviewd was ze een heel ander beeld hadden geschetst. Uiteindelijk pikken de nieuwsstations (en de machten waardoor ze gecontroleerd worden) het nieuws uit wat past binnen het referentiekader van dat bedrijf. Als het merendeel van de abbonnees van een zender van iraakse afkomst is, zullen er andere onderwerpen behandeld worden dan als de abonnees amerikanen zijn, dit is alleen maar logisch. "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" ![]() |
|
Vertel eens iets wat ik niet weet. Een en al logica wat je zegt. Als je een globaal overzicht van de toestand in Irak wilt krijgen, moet je gewoon meerdere zenders bekijken. In Duitsland behandelen ze dit onderwerp bevoorbeeld heel anders dan in Nederland. Frankrijk zal wel het zelfde zijn, aangezien die wat meer pro-Irak zijn. F*ck hippies ![]() |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 18-05-2004 3:39] ![]() |
|
quote: ik denk dat het ook objectiever is om behalve naar journalisten ook naar verhalen te luisteren van andere beroepsgroepen . Journalisten hebben baat bij conflicten , omdat er dan meer nieuws is ( simpel gezegd , het geldt niet voor alle journalisten ),mensen uit beroepen die het land moeten ontwikkelen hebben baat bij vrede ,dus ze zullen een ander verhaal vertellen om hun doel en visie te verwezenlijken . ![]() |
|
Whoehoe er is een granaat met zenuwgas gevonden ![]() Die wapens zijn er nog wel (ergens). Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Allereerst sorry dat de reactie effe uitbleef, het duurde effe voordat ik de tijd had gevonden om ook effe daadwerkerlijk hierop te reageren. Bush heeft in speaches regelmatig aangeduid hoe erg de extremistische groeperingen tegen de vrijheid van meningsuiting zijn. In de media heeft het bol gestaan van alle docu's over hoe slecht saddam en de taliban wel niet waren. Niks mis mee want dat is de waarheid, maar mensen krijgen een eenzijdig beeld hierdoor. Zo zijn er mensen die dit opvatten zoals Gene Simmons in de eerder in dit topic geciteerde uitspraak. Die mensen die denken dat de hele moslimwereld zo is als de aanhangers van Al-Quada. Sorry maar ik laat het hier nu bij, ik zou graag nog uren doorgaan maar dat zou mijn werkgever die mij over een half uur wil zien niet op prijs stellen. Verder wil ik iedereen er nog effe op wijzen dat de berichtgeving vanuit het Amerikaanse leger en het Britse leger zo slecht is dat je amper van objectief nieuws kan spreken. Zo werd me duidelijk dat er ook gewoon gevangenen doodgemarteld zijn, maar daar hoorde je niks over. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
quote: Ze krijgen een eenzijdig beeld van Saddam, Taliban en extremistische groeperingen. Dat is een juist beeld. Hiermee wordt geen beeld van ALLE arabieren geschappen. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
Het begint als maar erger te worden met deze irakezen, filmpjes van een onthoofding.. En maar zeggen dat ze geen geweld willen ![]() Man gehoorzaam gewoon dan is er niets aan de hand. Tenminste... Die amerikanen flikken ook veel te veel met die lui in de gevangenis... Maarja dat komt indirect doordat ze niet gehoorzaamden. Ik vind het allemaal te ver gaan en die Amerikanen maken het ook alleen maar erger door er te blijven. Het is dacht ik wel duidelijk dat die irakezen niet blij zijn dat ze blijven. Saddam is weg dat is goed maar dan willen ze het zelf op bouwen. Van mij mogen ze bush en saddam op de volgende manier vermoorden: 1. Gaarkoken in een ketel heet water 2. met 10 zwepen tegelijk slaan 3. 1000 naalden in hem prikken 4. zo hard in zijn pens slaan totdat ie kotst 5. daarna zijn ledematen 1 voor 1 afhakken 6. als ie dan nog leeft heel langzaam dooddrukken onder een wals, achteraan beginnen zodat ie het allemaal nog goed kan voelen. 7. om daarna de ruimte ingeschoten te worden om op de zon te crashen Het kost wat centen maar dan heb je ook wat ![]() Bassist ![]() |
|
Ja, dat zal veel uitmaken voor in de oorlog in Irak. F*ck hippies ![]() |
|
quote: Ja maar veel mensen vatten het helaas wel zo op. Dat zeg ik ook nadrukkelijk. Alleen vatten sommige mensen zoals dus Gene Simmons, maar ook andere mensen die ik spreek bijvoorbeeld collega's, het zo op alsof het allemaal een stelletje barbaren zijn die alleen de islam dulden. Het zou goed zijn als er een keer wat aandacht komt voor juist de wat betere landen. Alhoewel ik de politiek van Marokko en Turkije nog erg slecht vind zijn die landen wel een mooi voorbeeld van hoe de Islam ook kan zijn. Het is jammer dat het zo moet maar er zijn helaas mensen op deze aarde die denken dat alle moslimlanden barbaars en anti westers zijn. "Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers ![]() |
|
quote: Maar dat is dus niet aan Bush te wijten maar aan hunzelf aangezien zij er dingen inzien die hij NIET zegt. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! ![]() |
|
'Terreur gedijt bij komst én vertrek VS' Reuters, AP LONDEN - De bezetting van Irak heeft Al Qa'ida flink geholpen bij het rekruteren van nieuwe strijders, maar een eventueel voortijdig vertrek van de Amerikanen zou leiden tot 'een strategische nachtmerrie'. Dit schrijft het Internationale Instituut voor Strategische Studies (IISS) in een jaaroverzicht dat woensdag is gepubliceerd. Het in Londen gevestigde instituut schat dat Al Qa'ida momenteel beschikt over achttienduizend strijders. De schatting is gebaseerd op informatie van inlichtingendiensten dat zeker twintigduizend recruten zijn getraind in kampen in Afghanistan voor de Verenigde Staten daar een einde maakten aan het Taliban-regime. Sindsdien zijn zo'n tweeduizend strijders gedood of opgepakt. Ondanks de successen van de door de VS geleide strijd tegen het terrorisme heeft het terreurnetwerk van Osama bin Laden zijn financiën op orde. Het 'middenkader' voorziet de strijders overal ter wereld van een terroristische opleiding. Bin Laden zelf heeft niets van zijn aantrekkingskracht voor radicale moslimjongeren verloren; sterker nog, dat hij uit handen van de Amerikanen weet te blijven vergroot zijn aanzien onder hen. Al Qa'ida heeft Afghanistan als basis verloren, maar is sterker gedecentraliseerd, 'virtueel' en onzichtbaar aanwezig in zeker zestig landen. Toch is er nog steeds een harde kern van leiders. In Irak zouden nu duizend Al Qa'ida-strijders vechten. Dat is een van de belangrijkste redenen waarom de VS en hun bondgenoten zich niet kunnen terugtrekken uit Irak. Het land zou een basis voor terrorisme kunnen worden, zoals Afghanistan was. Irak is nu de sleutel voor stabiliteit in het Midden-Oosten en daarmee in de wereld, meent het IISS. Een 'mislukte staat' of een 'terugval in dictatuur' zou alle gunstige ontwikkelingen tenietdoen. Het IISS vindt het zorgwekkend dat het imago van de VS op een dieptepunt is geraakt door het beleid van president Bush. De Amerikanen zouden bijvoorbeeld veel meer moeten doen om conservatieve moslims voor zich te winnen, zodat zij niet overstappen naar het radicale kamp. Bovendien valt nog te bezien of het ten val brengen van Saddam Hussein een positief effect zal hebben op andere 'schurkenstaten', zoals de Amerikaanse regering aanneemt. Noord-Korea zou er juist oorlogszuchtiger van kunnen worden. Bron: www.volkskrant.nl [Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 27-05-2004 18:27] F*ck hippies ![]() |
|
gewoon platbranden daarzo en geen terreur meer ![]() ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< ![]() |
|
Ik denk dat je dan wraak acties krijgt uit andere landen... ![]() F*ck hippies ![]() |
|
iemand die gast van "bowling for columbine"(ben z'n naam kwijt ![]() "STOP THIS IMMORAL WAR" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
De vetzak Michael Moore. F*ck hippies ![]() |
|
Hier een erg goede flashpresentatie m.b.t. de oorlog in Irak / Bush... http://www.bushflash.com/year.html Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. ![]() |
|
quote: blood, fire, death ![]() |
|
Iran heeft overigens grote plannen met Irak (als we het onderstaande bericht mogen geloven ten minste): ![]() http://washingtontimes.com/upi-breaking/20040615-055649-4707r.htm ![]() |
![]() |
Dit topic is 32 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |