quote:
Op 8 november 2016 17:22 schreef Fusion het volgende:
Ik ken wellicht de situatie niet zo in detail, maar dit klinkt als een lekker haatvol statement waarbij je even alle Koerden in Syrië over één kam scheert. Ik kan me niet voorstellen dat Turkije (de regering? alle Turken in Turkije? alle Turken ter wereld?) een probleem heeft met een Koerdische huisvrouw in Syrië, of een jongetje van 14 jaar dat droomt van vrede ipv PlayStations en meisjes.
ik bedoelde het ook als turkse regering versus de PYD/PKK.
Blitzkrieg is een beetje een casual term die gebruikt word voor hoe de duitsers aanvielen in de 2de wereld oorlog. Met behulp van artillerie, bommenwerpers en infanterie vallen gemotorizeerde/gemechaniseerde/panzer divisies geconcentreerd aan op een klein stuk front. Na de doorbraak is het idee dat de vijand omsingeld word en vervolgens met infanterie word uitgeschakeld.
Het verschil met wat de fransen en zo deden was dat zij hun tanks verspreiden om direct de infanterie te steunen. Hierdoor ontstonden er situaties waar de zwaarder bepantserde (vooral franse) tanks overvleugeld werden en daardoor uitgeschakeld werden.
In feite is de blitzkrieg niets anders dan de terug keer van oude mobiele oorlogsvoering met moderne technologie.