IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2010 15:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hehe ik zal mn fiets elke dag wel even controleren voordat ik wegrij.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


valfar
Usericon van valfar
Posted 21-05-2010 15:22 by valfar Wijzig reactieProfiel van valfarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/knevelaer

Haha, verbazingwekkend hoe weinig mensen reageren met een 'Oh my God ' Of een 'wat een zieke vent *&@*HDU@*@EHDH@* W00T '
De meeste lui vinden het wel mooi.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2010 15:25 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hehe jah, maar niet meer dan logisch toch, het gaat elke dag via een gruwelijkere weg op je bordje. Het stelt niet veel voor maar zolang ik reacties krijg vind ik het wel vermakelijk.

Jammer genoeg is het nu gesloten:

quote:
Dicht, niks strafbaars en we zijn geen klopjachtforum.


Ik heb de vrouw van de zanger van mn bandje wel aardig het harnas in gejaagd, die had echt even ruzie erom

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 21-05-2010 15:26]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Morridin
SchorrieMorrie
Usericon van Morridin
Posted 21-05-2010 15:46 by Morridin Wijzig reactieProfiel van MorridinQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Vond deze reactie wel mooi

quote:
Haha, rare lui. Cavia's zijn natuurlijk alleen maar om tegen de muur de gooien.



Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 23:26 by Gerrit Piemel Wijzig reactieProfiel van Gerrit PiemelQuote dit bericht

Offtopic.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 23-11-2011 13:51]


jelmer2
VUILIGHEID
Usericon van jelmer2
Posted 11-04-2011 23:50 by jelmer2 Wijzig reactieProfiel van jelmer2Quote dit bericht

:') Wanneer ga je weer?


Wil je muilperen?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 11-04-2011 23:55 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Vroeger zat hier een user, 'Mental', al komt hij hier inmiddels geloof ik niet meer, maar die zou er wel zesentwintig op kunnen, nou!!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Gerrit Piemel
Usericon van Gerrit Piemel
Posted 11-04-2011 23:59 by Gerrit Piemel Wijzig reactieProfiel van Gerrit PiemelQuote dit bericht

quote:
Op 11 april 2011 23:50 schreef jelmer2 het volgende:
:') Wanneer ga je weer?


over een week ofzo


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 22-11-2011 23:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hee Gerrit Piemel!


... hoe de hazen lopen ...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 13:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 23-11-2011 13:57 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Thx AG.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:17 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

On topic: zonder mijn vrouw was ik waarschijnlijk pescetarier geworden. Nu moet ik leven met t compromis dat ik zo weinig mogelijk vlees eet (als t bijvoorbeeld als 'los' onderdeel van de maaltijd is, of als t makkelijk in half met vlees en half zonder vlees te bereiden is, eet ik t niet). En als ik koop, koop ik biologisch.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2011 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

?

Dus je mag van je vrouw dat niet??


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:23 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Is dat de enige conclusie die je kunt trekken?


When your people matter, menstrual health matters


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-11-2011 16:23 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Jeetje mineetje, wat treurig. En als je dan zo'n interessant woord gebruikt, spel het dan op z'n minst correct.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2011 16:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha als je het doet omdat je het niet leuk vind voor je vrouw dan is het halfhalf werk.

Wat is dan de reden?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:48 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:23 schreef Schuurman het volgende:
Jeetje mineetje, wat treurig. En als je dan zo'n interessant woord gebruikt, spel het dan op z'n minst correct.
Bedankt! Tof van je, ouwe dibbes.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:52 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:24 schreef Jenje het volgende:
Nha als je het doet omdat je het niet leuk vind voor je vrouw dan is het halfhalf werk.

Wat is dan de reden?
Het is een compromis. Dus dan neem ik mijn ethische overwegingen, die van mijn vrouw, de weinige tijd die we hebben om boodschappen te doen, de moeite die het kost om gescheiden te koken etc etc mee. Verder zijn we hier pas eigenlijk net mee begonnen, dus ik heb nog hoop dat t nog meer 'in mijn voordeel' uitpakt met de tijd.


When your people matter, menstrual health matters


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 23-11-2011 17:18 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik probeer zo goed en zo kwaad als het kan om biologisch vlees te kopen. De smaak is aanzienlijk beter, en ik betaal graag extra voor de wetenschap dat een dier een enigszins prettig leven heeft gehad waarin het toegang heeft gehad tot fatsoenlijk voedsel, voldoende bewegingsruimte en de frisse buitenlucht. Hoewel ik geen problemen heb met het doden van dieren voor voedsel denk ik wel dat je voldoende aannemelijk kunt maken dat er een aantal excessen in de bio-industrie aan te wijzen zijn - zoals megastallen, onvoldoende beweegruimte voor dieren en het veelvuldige, overmatige en preventieve gebruik van pesticiden en antibiotica, om eens wat te noemen - die niet door de beugel kunnen. Dat is voor mij een reden om er - zo mogelijk - vanaf te zien. Dan betaal ik liever een paar eurootjes extra.

Daarnaast probeer ik de consumptie van kip(filet) sinds - ik schat - een jaartje tot een absoluut minimum te beperken. Misschien is het een beetje 'my mind playing tricks on me', maar met name bij (niet-biologische) supermarktkip had ik vaak de indruk dat het vlees een wat 'rare' bijsmaak had. Of het is waterig (wat niet zo vreemd is, aangezien kipfilet volgespoten wordt met water om het zwaarder te doen lijken), maar ik meende zo nu en dan ook wel een - bij gebrek aan een beter woord - 'medicinaal' bijsmaakje te constateren. Alsof je de antibiotica er nog in proeft, dat zinde mij hélemaal niks en dat is ook meermaals de reden geweest om een maaltijd met afgrijzen te laten staan.

Laatst ook dit werkje gelezen:

http://www.amazon.com/Eating-Animals-Jonathan-Safran-Foer/dp/0316069884

Het is natuurlijk gewoon een pleidooi voor vegetarisme, dat is wellicht handig om in je achterhoofd te houden, aangezien dat verklaart waarom er in de richting van bepaalde conclusies wordt geschreven. Toch houdt dat niet in dat het waardeloze troep is, het is an sich namelijk een interessant, toegankelijk en overzichtelijk werkje waarin in vogelvlucht misstanden wat betreft 'factory farming' vanuit verschillende perspectieven aan de kaak worden gesteld.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 17:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Men zou er goed aan doen om zelfs tijdens de school (16-18 jarigen) mensen eens duidelijk te maken hoe kip smaakt, hoe koe smaakt en varken.
Mij gaat het niet om biologisch maar om natuurlijk product. Allemaal goed en wel dat bio, maar die beesten leven ook niet in bio-lucht, dus daar stopt het al voor mij.
Gewoon basic product is al goed genoeg imo, zonder die industriële enzymen, smaakverbeteraars en vochtvasthouders en weet ik veel wat dat ST hier ook zegt. Gewoon bij de boer halen dus, zonder gans die vleesverwerkende nijverheid ertussen. En of ze dan vrij konden rondlopen of in een naziregime geleefd hebben, kan mij veel minder schelen dan "bio"
die bio-industrie heeft ook een verwerkende nijverheid met bewaarproducten en E'tjes, als je ziet hoe lang die dingen bewaren heb ik daar bijna even weinig vertrouwen in.


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 23-11-2011 17:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 16:52 schreef Fusion het volgende:
Het is een compromis. Dus dan neem ik mijn ethische overwegingen, die van mijn vrouw, de weinige tijd die we hebben om boodschappen te doen, de moeite die het kost om gescheiden te koken etc etc mee. Verder zijn we hier pas eigenlijk net mee begonnen, dus ik heb nog hoop dat t nog meer 'in mijn voordeel' uitpakt met de tijd.


Wie vlees wil eten eet gewoon vlees en wie dat niet wil laat het lekker liggen. Geen probleem, ook niet binnen een relatie (Of je partner moet niet kunnen respecteren dat jij een andere mening hebt dan haar). Mijn ex-vriendin at ook geen vlees. Prima, mooi een extra stuk voor mij. Gescheiden koken kost je hooguit een extra pannetje maar weinig tot geen extra tijd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 20:04 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 17:38 schreef XXL het volgende:
Wie vlees wil eten eet gewoon vlees en wie dat niet wil laat het lekker liggen. Geen probleem, ook niet binnen een relatie (Of je partner moet niet kunnen respecteren dat jij een andere mening hebt dan haar). Mijn ex-vriendin at ook geen vlees. Prima, mooi een extra stuk voor mij. Gescheiden koken kost je hooguit een extra pannetje maar weinig tot geen extra tijd.
Prima dat t bij jou wel allemaal zo makkelijk in 1x consequent te regelen was.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 20:53 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 november 2011 17:32 schreef Hypnos het volgende:
Men zou er goed aan doen om zelfs tijdens de school (16-18 jarigen) mensen eens duidelijk te maken hoe kip smaakt, hoe koe smaakt en varken.
Mij gaat het niet om biologisch maar om natuurlijk product. Allemaal goed en wel dat bio, maar die beesten leven ook niet in bio-lucht, dus daar stopt het al voor mij.
Gewoon basic product is al goed genoeg imo, zonder die industriële enzymen, smaakverbeteraars en vochtvasthouders en weet ik veel wat dat ST hier ook zegt. Gewoon bij de boer halen dus, zonder gans die vleesverwerkende nijverheid ertussen. En of ze dan vrij konden rondlopen of in een naziregime geleefd hebben, kan mij veel minder schelen dan "bio"
die bio-industrie heeft ook een verwerkende nijverheid met bewaarproducten en E'tjes, als je ziet hoe lang die dingen bewaren heb ik daar bijna even weinig vertrouwen in.

Maar hoe een beest geleefd heeft maakt ook veel verschil voor de smaak.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 23-11-2011 20:58 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ik kan me goed vinden in wat hier boven gezegd wordt, echter wil ik graag nog wel toevoegen dat de kwaliteit ook een niet te onderschatten factor is. Neem bijvoorbeeld een boerderij als De Lindenhoff te Baamsbrugge. Alles wat daar rondloopt (of groeit) wordt op een goede manier behandeld. Het vlees wordt ook gerijpt. Als je daar wat koopt, kan men precies vertellen wat voor leven dat beest gehad heeft. Iets waarom ik supermarkten en diens producten helemaal niet zo tof vind: geen idee wat ik soms koop (en toch doe ik het).


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-11-2011 21:02 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Mee eens wat ST over kip vertelt.

Ik eet het alleen bij hoge uitzondering maar als het even kan laat ik het liggen. En dat gaat me al enkele jaren prima af.

Kip, het meest ranzige stukje vlees, kip.


 


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen