IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-06-2003 18:15 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Oeh.. lekker, lamskoteletten


Dit slaat nergens op.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 18:46 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Vis is gooeeeoeeeoeed. Net op de markt twee harinkjes naar binnen gewerkt

En nu ga ik vega-spaghetti maken


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 14-06-2003 19:48 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

Het rundvlees wat ik eet is van eigen koe. Niet biologisch, maar wel goed behandelt. Al het andere vlees komt uit de supermarkt. Ik persoonlijk zou wel biologisch vlees willen eten maar dat wil er bij mijn ouders nog niet echt in. Vooral eigenlijk omdat het toch best wel duur is.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-06-2003 19:49 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Snijden jullie dan elke keer een stukje van jullie koe


bonobo
drs.
Usericon van bonobo
Posted 14-06-2003 20:42 by bonobo Wijzig reactieProfiel van bonoboQuote dit berichthttp://www.moslimswiththeirlimbschoppedoff.gr/eatfun.htm

Het vlees wat ik eet is chemisch. Ik vreet het liefst beesten die volgepropt zijn met allerlei geinige middeltjes om hun leven zuurder en mijn portie avondeten smakelijker te maken.


Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2003 22:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 juni 2003 21:57 schreef Heer Krieg het volgende:
Het vlees wat ik eet is inderdaad biologisch.
Ik doe het voor de dieren.
Maar ook andere produkten eet ik soms biologisch.
Ik vind dat iedereen het maar eens moet proberen. Ieder voor zich natuurlijk.
Alleen de prijzen kunnen nog wat naar beneden.
Zijn er meer mensen die biologisch eten?


ja, ik.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-06-2003 22:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:00 schreef Snaack het volgende:
Heb je weleens een maand ofzo geen vlees gegeten? Dan merk je ineens dat je veel meer energie hebt..


Echt waar? Hoe komt dat dan? Ik eet elke dag vlees (wel biologosch, een klein stukje) maar als dat waar is dan ga iknoog meer inderen. ik heb wel energie zat maar kan natuurlijk altijd meer gebruiken.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-06-2003 22:29 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 17:25 schreef Snaack het volgende:
(Opsomming van een aantal fruitsoorten)

aaaaaaaaaaaaaaaargh als ik dat zou moeten missen

Kom jij niet enorm vitaminen tekort??


Ja, iniedergeval met name vitamine C en vitamine E. Deze informatie komt uit de Nevo voedingstabel 2001 gemaakt door stichting NEVO http://www.nevo-foodcomp.nl/
(gegevens o.a TNO) dit is een officiele voedingstabel gemaakt door het voedingscentrum (overheidsinstantie) die gebruikt wordt door dietisten, voedingsdeskundigen etc.!

quote:
Op 14 juni 2003 17:29 schreef Cadaveria het volgende:
Neen tot nu toe niet. sterker nog ik heb een prima weerstand. Ik probeer het af en toe wel eens maar ik krijg het er gewoon niet in.



Je hebt vitaminevoorraden voor een lange tijd (dit kan verschillen van een paar maanden tot een jaar of 10 voor zover ik weet). Het is toch aan te raden om iedere dag wat groente iniedergeval te eten want op een gegeven moment raken die voorraden echt op en dan zakt je weerstand ook snel in. Ik heb ook nog een boek met symptomen van vitaminetekort en dergelijke mocht je hier interesse in hebben.

OVER IJZER!

Alvast de conclusie hier mocht je geen behoefte hebben om dit door te lezen!

In de meeste graansoorten zit meer ijzer dan in vlees. In vis zit weinig ijzer in sommige groenten zit ongeveer het zelfde gehalte ijzer als in gemiddeld de meeste rundervlees lappen en aanverwanten!

De dagelijkse behoefte aan ijzer ligt tussen de 15-20 mg (uit mijn hoofd)

Alle gegevens komen uit de NEVO Voedingstabel 2001 gemaakt door stichting nevo
http://www.nevo-foodcomp.nl

Groenterijke ijzerbronnen per 100 gram(RAUW gekookt minder dus!) zijn

Agoemawiwiri (9,9 mg) (zeer voedzaam afrikaans dacht ik plantje familie van de nachstschade alleen hier vrijwel niet te krijgen),
Courgette (2,4 mg)
Doperwten (2,0 mg)
Klaroen (5,6 mg)
Raapstelen (3,0 mg)
Radijs (2,0 mg)
molsla (3,1 mg)
Snijbiet (4,0 mg)

Notenrijke/graanrijke en aanverwanten (onbereid) ijzerbronnen per 100 gram

tarwekiemen (5,3 mg)
gerst (6,0 mg)
Gierst (4,8 mg)
boekweit(2,0 mg)
macaroni (honig volkoren) (3,3 mg)
Pof Mais gedroogd (3,0 mg)
rijst zilvervlies (1,6 mg)
tarwezemelen (11,5 mg)
Bulgur (tarwesoort oorspronkelijk uit turkije) (4,7 mg)
Tahin (sesampasta), (11,7 mg)
pindakaas (1,4 mg)
Kroepoek bereid (4,6 mg)
cashewnoten (5,0 mg)
paranoten (4,0 mg)
sesamzaad (7,8 mg)
zonnebloempitten (4,6 mg)

Vlees ijzer per 100 gram
de meeste runderlappen etc. (2,5 mg ongeveer)
behalve nieren, lever (7,0 mg ongeveer)
de meeste varkenslappen etc. (0,8 mg ongeveer) behalve nieren lever (6,5 mg)

De vissoorten die er echt uitspringen qua ijzer. Het grootste gedeelte van de vis bevat rond de 1,0 of minder mg (per 100 gram wederom)

Mosselen gekookt (6,9 mg)
oesters (7,0 mg)
kabbeljauw gedroogd (4,9 mg)


Wat ook heel jammer is is dat je geen orgaanvlees meer kan kopen vrijwel overal. Dit zijn juist de stukken vlees met de meeste voedingsstoffen met name de lever. De lever is namenlijk o.a. het opslagdepot van het lichaam voor vitaminen en mineralen.

Als iemand meer informatie wil over wat voedingsstoffen en tekorten etc. dan stuur maar een mailtje naar mijn emailadres ik heb die officiele voedingstabel hier liggen en wil het wel opzoeken. ff disclaimer erbij (you never know)

Disclaimer: Ik ben niet aansprakelijk voor op enigerwijze zelf aangestuurde dieten door mijn overgenomen informatie uit de Nevo-tabel 2001 van het voedingscentrum waardoor iemand ernstig ziek zou kunnen worden. De informatie in deze post berust op waarheid vastgelegd in de NEVO Voedingstabel 2001.


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-06-2003 22:35 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 22:28 schreef attila_de_hun het volgende:
Echt waar? Hoe komt dat dan? Ik eet elke dag vlees (wel biologosch, een klein stukje) maar als dat waar is dan ga iknoog meer inderen. ik heb wel energie zat maar kan natuurlijk altijd meer gebruiken.


Volgens mij doelt hij meer op het vlees uit de bioindustrie. Het niet-wetenschappelijke idee hierachter is dat wanneer je vlees uit de bio-industrie eet wat door het behandelingsproces helemaal ontdaan is van zijn sterkte en kracht je zelf dit dus niet op kan nemen omdat het eruit is gehaald door elektroschocks na dood, weinig energieopname door kleine hokken en verkeerd voedsel etc.

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 14-06-2003 22:36]


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 14-06-2003 22:35 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

Dubbelpost

[Dit bericht is gewijzigd door NolthuarII op 14-06-2003 22:36]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:23 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 22:29 schreef NolthuarII het volgende:
Alvast de conclusie hier mocht je geen behoefte hebben om dit door te lezen!

In de meeste graansoorten zit meer ijzer dan in vlees. In vis zit weinig ijzer in sommige groenten zit ongeveer het zelfde gehalte ijzer als in gemiddeld de meeste rundervlees lappen en aanverwanten!

Je vergeet dat in planten vooral Fe3+ zit (lichaamsvreemd) en in vlees vooral Fe2+. Fe3+, daar heeft de mens niets aan, en aan Fe2+ wel. Dat gaat nl. in de heemgroep (een metaalbindend deel van een eiwit) op hemoglobine zitten zodat datzelfde hemoglobine zuurstof kan binden en aldus via je bloed je organen van zuurstof kan voorzien. Fe3+ past niet in die heemgroep en moet via een complexe enzymatische reactie in Fe2+ omgezet worden. De 'yield' daarvan is veel lager.

Dus uiteindelijk is vlees op het gebied van ijzer stukken 'makkelijker' om aan die behoefte te voldoen.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 15-06-2003 0:37 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Ik denk dat het sowieso verstandig is om iedere dag wat multivitaminen naar binnen te jassen. Zeker met 't eetpatroon van de gemiddelde mens...

Wat je teveel binnen krijgt pis je toch weer uit.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:41 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Heu, als het eetpatroon van de *gemiddelde* mens suckt, hoef *jij* toch geen pillen te gaan slikken? Of begrijp ik je nu verkeerd, of eet jij gewoon teringzooi?


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 15-06-2003 0:50 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Ik reken mezelf niet tot de gemiddelde mens
En eet volgens mij bestwel gezond, hou sowieso veel van groenten, enzo.
Maarja, waarom niet nemen? Wat je op die dag net niet binnen krijgt kan je zo aanvullen.

Ach... beter dan al die homeopatische meuk waar er na tientallen verdunningen niet één molecuul van de werkzame stof meer in zit


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:51 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 0:50 schreef GREENSKiN het volgende:
Ach... beter dan al die homeopatische meuk waar er na tientallen verdunningen niet één molecuul van de werkzame stof meer in zit

Heh!!! Die ken ik ja, dat prachtige verhaal van een D30 (een verdunning van één op tien, dertig keer uitgevoerd) werd me op de mouw gespeld tijdens een excursie naar Biohorma toen ik nog studeerde. We hebben toen uitgerekend dat er ongeveer één molecuul 'werkzame stof' in een kubiek voetbalveld spul zou moeten zitten, of iets in die orde van grootte.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 15-06-2003 0:54 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

De theorie van homeopathie is zelfs dat des te meer je 't verdunt, des te beter 't gaat werken

Beetje jammer dat veel mensen bij homeopathie aan natuurlijke planten (kruiden) met medische eigenschappen denken... dit gaat wel heel erg offtopic trouwens


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 0:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Homeau-pathie inderdaad. 'Tijdens het verdunnen wordt het oplosmiddel "gepotentieerd" waardoor het de eigenschappen van de werkzame stof overneemt' yeah sure mister, ik ga nog 'ns een flessie water bij jullie kopen.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 15-06-2003 0:58 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Dat potentiëren is toch dat ze op 't flesje slaan, met een speciale beweging? En die mensen moeten daar zelfs een curus voor volgen ofzo? En dat willen sommige mensen in 't ziekenfonds krijgen...


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 1:00 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ja, ik potentieer ook wel eens, heeft te maken met een zich herhaaldelijk voordoende beweging ergens in de kruisstreek.

Onbegrijpelijk dat al die mensen het bij Biohorma zo serieus nemen. Wel een hele teringzooi velden vol werkzame planten daar, jammer dat ze zo'n belachelijk verhaal eraan vastknopen.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 15-06-2003 1:05 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

ROFL!
Minister of Potentieer?


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 15-06-2003 1:06 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Whehehehe

Wat ik niet snap, als 't water (of zalf, whatever) de werkzame stof van de plant moet overnemen door erop te raggen en supervaak te verdunnen, waarom stoppen ze niet gewoon een heleboel van de plant erin?

Oja... omdat dan de negatieve effecten van de plant te groot zouden zijn... potentieren haalt natuurlijk alleen de gewenste effecten naar boven.

Naja... genoeg gelachen vandaag


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-06-2003 1:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 1:06 schreef GREENSKiN het volgende:
Wat ik niet snap, als 't water (of zalf, whatever) de werkzame stof van de plant moet overnemen door erop te raggen en supervaak te verdunnen, waarom stoppen ze niet gewoon een heleboel van de plant erin?

Hoho, dat kost veel te veel plant he. Het is natuurlijk veel minder efficient om 30 ml. van één plant te maken, ipv dertig kubieke voetbalvelden.

Ik zou wel eens een watermolecuul vòòr en na 'potentiëren' willen zien.

Iedereen die dit leest: blijf dus weg van producten van dr. Vogel en Biohorma et al.
En eet elke dag twee ons groente, en twee stuks fruit .


Nemesis
Sy was oock Rhamnusia geheeten
Usericon van Nemesis
Posted 15-06-2003 20:17 by Nemesis Wijzig reactieProfiel van NemesisQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 19:49 schreef Asherah het volgende:
Snijden jullie dan elke keer een stukje van jullie koe


Nee, wij slachten eens per jaar een koe, en soms een kalfje erbij. Dat vlees wordt verdeelt over de hele familie, ingevroren en bijna een jaar van gegeten.


"True friendship , strong as iron, will never turn to rust. An everlasting curse rewards betrayel of this trust".


NolthuarII
Tijd maak je!
Usericon van NolthuarII
Posted 15-06-2003 20:44 by NolthuarII Wijzig reactieProfiel van NolthuarIIQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 0:50 schreef GREENSKiN het volgende:
Ik reken mezelf niet tot de gemiddelde mens
En eet volgens mij bestwel gezond, hou sowieso veel van groenten, enzo.
Maarja, waarom niet nemen? Wat je op die dag net niet binnen krijgt kan je zo aanvullen.

Ach... beter dan al die homeopatische meuk waar er na tientallen verdunningen niet één molecuul van de werkzame stof meer in zit


Het probleem met multivitaminetabletten is dat sommige vitamines de opname van andere juist de-stimuleren etc.. Dat lijkt allemaal geweldig maar je krijgt er minder van binnen dan je denkt omdat bepaalde vitamines anderen remmen etc. daarnaast neem je het veel slechter op dan als je die vitamines in een stuk groente of een lap vlees of een bord met graan zou eten

En dwaallicht u heeft totaal gelijk, dit was me alweer ontschoten......................damn


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 15-06-2003 21:11 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

wat veel mensen alleen ontgaat is dat veel vleeseters vlees eten omdat ze het lekker vinden, niet omdat het strikt noodzakelijk is omn te overleven. Hetzelfde geval is met roken (alleen dan zonder die ranzige teer in je lijer en de verslavingsfactor), je hebt het niet nodig, maar toch doe je het omdat je het lekker vind.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen