IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 15-06-2003 21:16 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 15 juni 2003 21:11 schreef Bintmeister het volgende:
wat veel mensen alleen ontgaat is dat veel vleeseters vlees eten omdat ze het lekker vinden, niet omdat het strikt noodzakelijk is omn te overleven. Hetzelfde geval is met roken (alleen dan zonder die ranzige teer in je lijer en de verslavingsfactor), je hebt het niet nodig, maar toch doe je het omdat je het lekker vind.


Als je kijkt naar oudsher was het normaal wanneer vlees deel uitmaakte van de maaltijd en dat was niet omdat het zo lekker was. Vlees zat vet in en dat was nodig voor verbranding. En natuurlijk zit er veel meer in vlees dan alleen vet.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-06-2003 21:19 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vlees is goed.
Biologisch vlees is beter, maar aangezien ik geen rijke paps en mams heb koop ik gewoon vlees.


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 16-06-2003 0:23 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

Laatst in een programma op TV (naam is me ontschoten) werd verteld dat de term 'biologisch' vaak gebruikt wordt voor producten die biologisch geproduceerd zijn binnen economisch haalbare grenzen. Dus als normaal voer te duur is gebruiken ze gemalen rest-afval. Niks geen mooie idealen, maar een compromis verstopt achter een marketing term! Een verbetering tov. niet-biologisch, dat wel.


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


Master Of Disharmony
Go forth and die.
Usericon van Master Of Disharmony
Posted 16-06-2003 15:06 by Master Of Disharmony Wijzig reactieProfiel van Master Of DisharmonyQuote dit bericht

Vlees is vlees.
Bovendien, niet biologisch vlees is ook goed.
Is het dan niet beter om dieren die geen leven hebben uit hun lijden te verlossen dan vrolijk ronddartelende kalfjes uit de wei te halen?


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 14:16 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

de enige reden waarom je vlees zou eten is omdat je het lekker vind, en die reden is voor mij niet goed genoeg dus ben ik vegetarier.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 14:19 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Mensen zijn omnivoor => vlees eten is normaal.

Probleem: De vlees industrie is een grote misdaad.

slechte oplossing: stoppen met vlees eten

goede oplossing: wereldbevolking terugdringen, zodat er meer plaats is voor vee, en minder volk dat er nood aan heeft.



Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 18-06-2003 15:10 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 18 juni 2003 14:16 schreef Sater het volgende:
de enige reden waarom je vlees zou eten is omdat je het lekker vind, en die reden is voor mij niet goed genoeg dus ben ik vegetarier.


Dus eet je maar smakeloze blaadjes? Tja, iets lekker vinden wat je eet is natuurlijk ook wel totaal achterlijk.


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-06-2003 15:24 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 15 juni 2003 0:58 schreef GREENSKiN het volgende:
Dat potentiëren is toch dat ze op 't flesje slaan, met een speciale beweging? En die mensen moeten daar zelfs een curus voor volgen ofzo? En dat willen sommige mensen in 't ziekenfonds krijgen...


Moehaaa! Echt waar? Ik had al eens zo wat gehoord, maar dit gaat wel erg ver


Dit slaat nergens op.


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 15:25 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:10 schreef Marco_Filth het volgende:
Dus eet je maar smakeloze blaadjes? Tja, iets lekker vinden wat je eet is natuurlijk ook wel totaal achterlijk.


Nou ik vind de smaak van vlees helemaal niet zo super en er zijn genoeg vervangende dingen ook kwa smaak.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 18-06-2003 15:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 18 juni 2003 15:10 schreef Marco_Filth het volgende:
Dus eet je maar smakeloze blaadjes?
Damn, weer iemand die vastgeroest is in de hollandse pot waar de groente doorgekookt wordt tot het geen smaak meer heeft.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-06-2003 15:32 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:26 schreef helmet het volgende:
Damn, weer iemand die vastgeroest is in de hollandse pot waar de groente doorgekookt wordt tot het geen smaak meer heeft.


yeap


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 18-06-2003 16:38 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 18 juni 2003 15:26 schreef helmet het volgende:
Damn, weer iemand die vastgeroest is in de hollandse pot waar de groente doorgekookt wordt tot het geen smaak meer heeft.


Hollandse pot?


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-06-2003 16:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:25 schreef Sater het volgende:
Nou ik vind de smaak van vlees helemaal niet zo super en er zijn genoeg vervangende dingen ook kwa smaak.


Het feit dat je kunstmatige vervangmiddellen nodig hebt om het gezond te houden lijkt me een goed argument om aan te nemen dat een mesn vlees nodig heeft.
Je darmen zijn trouwens te kort om alleen groenten te eten.
Maja, wie wil zich nu aan de wetten van de natuur houden ?


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 17:07 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 16:38 schreef Marco_Filth het volgende:
Hollandse pot?

Doe je nou net alsof of...


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 17:08 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 16:42 schreef campske666 het volgende:
Het feit dat je kunstmatige vervangmiddellen nodig hebt om het gezond te houden lijkt me een goed argument om aan te nemen dat een mesn vlees nodig heeft.
Je darmen zijn trouwens te kort om alleen groenten te eten.
Maja, wie wil zich nu aan de wetten van de natuur houden ?

Wat is er kunstmatig aan soja en wat is er niet kunstmatig aan vlees? Denkje nou echt dat vlees er in 'het wild' hetzelfde uitziet als op je bord en soja niet?


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-06-2003 17:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

vanmiddag lekker een boterhammetje met koe op yumyumyum


Sater
Usericon van Sater
Posted 18-06-2003 17:13 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

ik met heerlycke graskaas


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-06-2003 17:16 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik eet vlees idd allen omdat ik het lekker vind trouwens, want zoals vanavond bij het koken heb ik quorn. heb mezelf vanmiddag alleen even getrakteerd op een broodje rosbief, en van de weinige soorten broodbeleg waar weinig aan toegevoegd is. de rest is allemaal zooi. en het is super lekker, beetje zout beetje peper beetje boter


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 18-06-2003 17:25 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Het dondert mij allemaal geen flikker. Bio of geen bio...zolang het lekker smaakt schuif ik het naar binnen...dood ga ik toch wel een keer


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-06-2003 17:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

en vegetariers krijgen net zo goed kanker


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 18-06-2003 17:30 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

Iedereen krijgt kanker.


Dit slaat nergens op.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-06-2003 17:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

daarom ik zit nu waarschijnlijk kanker te krijgen van de straling uit mijn beeldscherm


DMTR
Stik er maar in
Usericon van DMTR
Posted 18-06-2003 17:35 by DMTR Wijzig reactieProfiel van DMTRQuote dit berichthttp://www.shadowsofdisgust.com

Waarschijnlijk wel...geniet er dus nog maar even van


You see what happens when you fuck a stranger in the ass?!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 18-06-2003 21:59 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 15:26 schreef helmet het volgende:
Damn, weer iemand die vastgeroest is in de hollandse pot waar de groente doorgekookt wordt tot het geen smaak meer heeft.

Hoho, geef de puber wat kans totdat ie een paar jaar op kamers gewoond heeft heh!

Maar het is wel vermakelijk, ik snap echt niet dat 90% van Nederland die teringzooi elke dag door z'n keel krijgt . (en ja, de afrikaanse kindertjes zouden er blij mee zijn etc. maar het kan hier gewoon veel lekkerder, en dat voor niet eens zo veel geld)

Ik heb weer een behoorlijke kookperiode, elke dag wat lekkers, maandag gazpacho, dinsdag aardappelgratin met bulgaarse yoghurtsaus en een ratatouille, en vandaag fijne geitenkaas-walnootsalade en banaan gevuld met pistachenoten + honingthijmsiroop toe! Ha, dat gaat best goed zo, met die smakeloze blaadjes.


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 18-06-2003 22:02 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Wij hebben hier altijd een koelkast vol met "biologisch" vlees. Mijn moeder heeft wel connecties met slagers die een keer een schotse hooglander slachten en verkopen, die heeft dan een mooi leven gehad, maar is teveel geworden ofzo.

Ik moet zeggen dat ik dat vlees niet altijd even goed vind.

Verse sla uit de tuin is wel lekker. Leuk idee dat je sla eet die een half uur geleden is geplukt.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen