|
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nou, dat is onzin. Tuurlijk, zo'n willekeurig kipfiletje op zo'n inlegkruisje: kut. Maar een mooie Bresse kip, daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog, die beesten zijn fantastisch. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
quote: Mijn post wat trouwens minder bot bedoeld dan hij, nu ik hem zo teruglees, over komt. Wat ik probeerde te zeggen is dat met een beetje goeie wil en creatief koken het probleem kleiner is dan veel mensen denken. Ik bedoel: Stel je maakt een pasta met vlees en kip in een sausje. Het enige wat je hoeft te doen is een extra pan op te zetten met vleesvervanger en de saus er pas op je bord overheen te gieten. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote:Ik kook hier al zes jaar recepten voor kinderen met allergieën en onszelf. Is prima te doen met wat creativiteit. B.v. melkproducten pas op het allerlaatst apart toevoegen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Sorry, ik vatte m ook n beetje bot op, slecht geslapen. Hier Dank vor de tips! Het is vooral wennen voor mijn vrouw. Voor haar is vlees eten heel normaal, en, eten delen (dus niet ieder zijn 'eigen' bord voor de neus, maar allemaal schalen die je met elkaar deelt) een heel belangrijk onderdeel van haar cultuur, dus het is even wennen enzo. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ook een kwestie van góéd (leren) koken zonder vlees. Zo'n gore sojalap of Valessburger is geen acceptabel alternatief voor een biefstuk. Hollandse pot consequent omvormen tot gevarieerde maaltijden waarin je vlees niet mist kan vrij moeilijk zijn. You have time. You are doing fine. |
|
kaas is dikwijls een optie signature |
|
quote:Ik ben blij dat mijn kinderen niet vegetarisch zijn. Ze mogen geen kaas, geen soja en ook geen ei. Dan blijft er weinig over zonder vlees. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ik heb twee jaar met een veganist in huis gewoond die allergisch was voor noten, pinda's, tarwe en dan nog zaken als rauwe wortel, appel, etc. Wat een ellende was dat. :') You have time. You are doing fine. |
|
quote:Kreeg die gast wel voldoende voedingsstoffen binnen dan? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Ze claimde van wel, maar zoals je kan verwachten zat er geen grammetje vet aan. Met peulvruchten, quinoa, boekweit, etc kom je op zich nog een heel eind, maar ik geloof niet dat je daar op de lange termijn echt gezond mee blijft. You have time. You are doing fine. |
|
Als we hier vegetarisch en allergeenvrij eten (paar keer per week) is het ook meestal met couscous of iets dergelijks, en dan paddestoelen en groente erdoor. Verder veel vis hier, van de visboer natuurlijk en niet uit de vriezer van de supermarkt. Toch wel twee keer per week. Met rijst kun je trouwens ook altijd veel, b.v. risotto maken. En je hebt veel kookroom van melkvervangers, da's ook wel te doen. Al probeer ik soja altijd te vermijden, dat schijnt best slecht voor je te zijn. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
Soja slecht voor je? Vertel? When your people matter, menstrual health matters |
|
|
|
Ik had ook al even gekeken op google en zag al een aantal 'BerserkerWoman' sites. Geen aanval verder, maar de wetenschap is het er gewoon nog niet over eens. |
|
Mmm interessant. Thanks When your people matter, menstrual health matters |
|
http://www.sojamelk.com/ Ook een site van mijnheer Fonteine. En lees dit ook eens: http://www.iocob.nl/nieuws/open-brief-aan-journalisten-van-fontaine.html |
|
Teveel soja eten schijnt invloed te hebben op je hormoonhuishouding. En verder waren onze kinderen aanvankelijk ook allergisch voor soja-eiwit. Inmiddels zijn ze er overheen gegroeid, maar teveel soja hier zou zomaar weer intolerantie op kunnen wekken. Zeggen b.v. ook onze huisarts en de diëtiste. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Mooi ja, die vegetariërs die wel hompen kaas en kaassoufflé eten... Ooit gehoord van stremsel, sukkels? Boeiender |
|
quote:Ook dat inderdaad. Maar niet bij alle kaas zit stremsel natuurlijk. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Ooit gehoord dat lang niet alle kaas stremsel bevat, sukkel? Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Datzelfde geldt overigens ook voor wijn. Lang niet iedere wijn is geschikt voor vegetariërs, daar er dierlijke producten gebruikt kunnen worden om de wijn bijv. te klaren. En dan hebben we het nog niet eens gehad over alle producten op basis van gelatine, dat zijn er nog al wat. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
Precies, gelatine tref je overal aan. Bloed zit ook in zeer veel producten, en een deel van het brood in supermarkten bevat varkenshaar. En laten we natuurlijk niet de M&M's met vermalen luizen vergeten. quote: Inderdaad. [Dit bericht is gewijzigd door Haeresiarch Sr. op 24-11-2011 12:25] |
|
quote:Schijnt ja, ze zijn er niet over uit. Al denk ik niet dat het voor kinderen in de groei verstandig is om alleen maar vegetarisch te eten. Vegetarisme is toch een levensovertuiging en moet je niet, net zoals religie, aan je kinderen opdringen. Je kunt ze er wel kennis mee laten maken. Verder moeten mensen gewoon doen waar ze zich zelf lekker bij voelen. Je lichaam geeft vanzelf wel aan als het niet goed gaat. quote:Hangt ook van de vorm af. Sojamelk is hier ook geen goed idee, maar gebakken tofu is dan weer geen probleem. En teveel is nooit goed natuurlijk. Al is het wel lastig met intolleranties. |
|
quote:Sterker nog: zelfs al staat het op de verpakking dat er stremsel in zit, dan nog hoeft het er niet in te zitten. De goedkoopste kaas bevat vaak geen stremsel, maar het staat er wel op, zodat vegetariërs de duurdere ( want altijd ook van biologische melk) kaas zonder stremsel kopen. Marketing en zo. |
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |