IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-11-2011 11:31 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2011 20:05 schreef Schuurman het volgende:
Ik vind het toch redelijk hypocriet dat iemand vanuit aaibaarheids-perspectief weigert lamsvlees te eten, maar vervolgens wel een minder aaibaar stuk vlees naar binnen schuift. Dat schaar ik ook niet onder "moeite nemen om" maar om emotie, en daar is niet zoveel mis mee, maar het heeft niets met vegetarisme te maken.
Dat heet niet hypocriet, dat heet inconsistent. Hypocriet zijn vereist een bepaalde mate van de schijn ophouden en ik denk niet dat dit speelt. HEt is nou eenmaal een feit dat wij dusdanig gevormd zijn dat sommige dieren blijkbaar een groter aaibaarheidseffect op ons hebben. Daar aan 'toegeven' betekent niet automatisch dat je hypocriet bent.


When your people matter, menstrual health matters


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-11-2011 11:55 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 21:48 schreef bokkie666 het volgende:
Het is mij opgevallen dat sommige vleeseters opeens heel overdreven van "Hmmmm lekker vlees" gaan doen als er vegetariërs aan tafel zitten, terwijl ze dat normaal niet zouden doen als er alleen vleeseters aan tafel zitten.
Daar stoor ik me ook enorm aan. Ben zelf een vleesliefhebber, maar probeer wel geregeld vegetarisch te koken en als de portemonnee het even toestaat om biologisch vlees(eieren/melk enz.) te kopen. Heb ook een paar vriendinnen die vegetarisch zijn, als die langskomen dan eten we gewoon een dagje geen vlees.

@Schuurmans: ik ben zo'n hypocriet die liever geen lamsvlees eet. Op de een of andere manier vind ik het minder lekker smaken bij het idee dat het zo'n klein huppelend beestje is.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 25-11-2011 11:55]


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-11-2011 12:00 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 11:31 schreef Fusion het volgende:
Dat heet niet hypocriet, dat heet inconsistent. Hypocriet zijn vereist een bepaalde mate van de schijn ophouden en ik denk niet dat dit speelt. HEt is nou eenmaal een feit dat wij dusdanig gevormd zijn dat sommige dieren blijkbaar een groter aaibaarheidseffect op ons hebben. Daar aan 'toegeven' betekent niet automatisch dat je hypocriet bent.

Volgens mij heeft Schuurman het ook meer over mensen die zich vegetariër noemen, maar dat in de praktijk houden bij het overslaan van enkel lam en konijn. Als je zonodig vlees wil eten moet je ook gewoon consequent zijn en schattige dieren eten.


You have time. You are doing fine.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 25-11-2011 12:21 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 12:00 schreef intothevoid het volgende:
Volgens mij heeft Schuurman het ook meer over mensen die zich vegetariër noemen, maar dat in de praktijk houden bij het overslaan van enkel lam en konijn

Doet me denken aan zogenaamde vegetariërs die wel vis eten. Dan heb je geloof ik ook iets niet helemaal begrepen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2011 12:41 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Wauw, ik wist niet dat vleeseters nog dogmatischer waren dan de paus.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 25-11-2011 12:47 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Tolerantie, knul, tolerantie!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2011 12:51 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik eet trouwens zelf ook vlees hoor. En vis. Maar ik zie geen probleem als mensen wel vis eten en geen vlees maar zich wel vegetariër noemen. Er zijn genoeg goede redenen om wel vis en geen vlees te ten. Ook om wel vlees en geen vis te eten overigens.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 25-11-2011 12:55 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Wat mij betreft heb je geen reden. Dat moet iedereen zelf maar bepalen. Ik blijf het echter hypocriet vinden dat sommige mensen wel erg snel met een verheven vingertje komen, terwijl het verhaal niet klopt.

Het zal mij worst (hu-hu) wezen dat iemand geen lamsvlees eet, maar wel schaap. Of kip. Of tarbot, whatever.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-11-2011 13:09 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Ik kom die mensen gelukkig nooit tegen; wellicht minder met krakers omgaan?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 14:19 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

Mijn visie op biologisch eten:
Het is een marketing stunt. Het is 3 keer zo duur en het smaakt het zelfde. Biologisch mag mijn spreekwoordelijke bips kussen.


Gelegenheids Satanist


Silence
Usericon van Silence
Posted 25-11-2011 14:20 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Misschien is er dan iets mis met je smaakpapillen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 14:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ach uiteindelijk moeten we toch minder vlees eten, maakt niet uit of het biologisch is of niet. Een een beetje rundvlees voor 4 personen staat gelijk aan 3 uur joy riden met een suv terwijl je de lichten thuis aan laat staan (letterlijk).

Mocht je iets voor het milieu willen doen kun je het meeste bereiken met enkele dagen minder vlees eten.


Huisdieren zijn overigens ook niet alles. Zo is een enkele kat jaarlijks gelijk aan 10.000 km met een volkswagen golf.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 14:39 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

Waar haal je al die (in mijn ogen) onzinnige weetjes vandaan?


Gelegenheids Satanist


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 14:45 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Heb mn scriptie had deels te maken met dit onderwerp.

Onzinnig is het zeker niet, 70% van onze landbouwgrond wordt momenteel gebruik voor vlees en diervoeder. Met de huidige bevolkingstoename, en daarbij de enorme verhoging van levensstandaard in landen als China en India zal de vraag naar vlees enorm stijgen. De vraag naar vlees verdubbeld in china elke 10 jaar.
Zoveel vlees eten als we nu doen is niet meer houdbaar.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 25-11-2011 14:46]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 14:47 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

Is het dan niet de tijd om onze vleesproductie op de schop te nemen en een nieuwe manier van "farming" uit te vinden i.p.v. gewoon minder vlees eten?


Gelegenheids Satanist


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 25-11-2011 14:49 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht

Ja, laten ze dat eens even uitvinden..

Ik las trouwens wel ooit iets over een soort incubatie-machine waarin vlees gekweekt kan worden. Zou dat ooit werkelijkheid kunnen worden?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-11-2011 14:51 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 14:19 schreef SatanBanaan het volgende:
Mijn visie op biologisch eten:
Het is een marketing stunt. Het is 3 keer zo duur en het smaakt het zelfde. Biologisch mag mijn spreekwoordelijke bips kussen.


Ik kan er iets bij voorstellen dat je het geld er niet voor (over) hebt, maar jij proeft echt geen verschil tussen rund wat altijd gezond heeft gegeten en veel heeft bewogen in het groene gras en een rund wat is volgepompt met groeihormonen en binnen in een klein hokje heeft geleefd?

In dat geval:

quote:
Op 25 november 2011 14:20 schreef Silence het volgende:
Misschien is er dan iets mis met je smaakpapillen.


Dikke +1.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 14:51 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja in mijn scriptie stelde ik dan ook voor om dieren zonder zenuwstelsel te kweken, zorgt ervoor dat dieren niet kunnen lijden en dat het kleinere ecologische impact heeft omdat hersenen veel energie vreten.

Maar uiteindelijk is het meest praktische dan kweekvlees, echter vraag ik me af of dat beter zal smaken als gewoon vleesvervangers op plantaardigde of schimmel basis. En dan heb je nog insecten die ook een stuk beter uitvallen in het sommetje.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 14:53 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 14:49 schreef El Chulo het volgende:
Ja, laten ze dat eens even uitvinden..

Ik las trouwens wel ooit iets over een soort incubatie-machine waarin vlees gekweekt kan worden. Zou dat ooit werkelijkheid kunnen worden?



Ik zal je zeggen dat het al de werkelijkheid is.
Leest: http://www.oneworld.nl/index.php?page=1&articleId=6587


Gelegenheids Satanist


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 14:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 25 november 2011 14:49 schreef El Chulo het volgende:
Ja, laten ze dat eens even uitvinden..

Ik las trouwens wel ooit iets over een soort incubatie-machine waarin vlees gekweekt kan worden. Zou dat ooit werkelijkheid kunnen worden?


Kweekvlees, momenteel groeit het vrijwel alleen op kalveren bloed. Het is gigantisch duur en zal in mijn ogen nauwelijks verschillen van plantaardige producten.

Het blijven voorlopig nog een laagje bij elkaar geperste cellen zonder doorbloeding ed.

Nederland is wel een van de koplopers hiervan.



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 25-11-2011 14:53 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 14:49 schreef El Chulo het volgende:
Ja, laten ze dat eens even uitvinden..

Ik las trouwens wel ooit iets over een soort incubatie-machine waarin vlees gekweekt kan worden. Zou dat ooit werkelijkheid kunnen worden?


Zijn al wel serieuze (geslaagde zelfs, meen ik?) experimenten mee gedaan, vlees opkweken in schaaltjes. Vraag me wel af in hoeverre mensen dat willen eten, haalt toch wel alle charme van je product af. Dan heeft 'vlees' op basis van insecten imho veel meer potentie, en is duurzamer ook.

-edit: toch maar eens een typecursus gaan volgen, tegen de tijd dat ik klaar ben met tikken is ElitE alweer drie stappen verder..

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 25-11-2011 14:58]


You have time. You are doing fine.


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 14:55 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

quote:
Op 25 november 2011 14:53 schreef intothevoid het volgende:
Zijn al wel serieuze (geslaagde zelfs, meen ik?) experimenten mee gedaan, vlees opkweken in schaaltjes. Vraag me wel af in hoeverre mensen dat willen eten, haalt toch wel alle charme van je product af. Dan heeft 'vlees' op basis van insecten imho veel meer potentie, en is duurzamer ook.

-edit: toch maar eens een typecursus gaan volgen, tegen de tijd dat ik klaar ben met tukken is ElitE alweer drie stappen verder..


Dat vind ik zelf ook een goede vervanger. Alleen in de westerse landen zijn insecten "iew" en "eng" en vies.


Gelegenheids Satanist


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 15:04 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

@ in de leegte: Ik heb ook nooit een typecursus gevolgd hoor!

Ik wordt als het goed is binnenkort gebeld voor het meelwormenallergie onderzoek

Kweekvlees is veelbelovend maar het staat behoorlijk in de kinderschoenen het duurt echt nog zeker 10 a 15 jaar voordat het eerste product een beetje op de markt kan verschijnen. Het heeft veel potentie maar in praktijk lijkt het voorlopig nergens op en voordat het plantenproducten, die nog altijd goedkoper en minder milieubelastend zijn, kan vervangen duurt het al helemaal een lange tijd.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SatanBanaan
Usericon van SatanBanaan
Posted 25-11-2011 15:08 by SatanBanaan Wijzig reactieProfiel van SatanBanaanQuote dit bericht

10 a 15 jaar vind ik best wel snel. Misschien kan mijn zoontje dan toch in een verbeterde wereld opgroeien.


Gelegenheids Satanist


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 25-11-2011 15:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vleesvervangers zoals vales zijn er al meer dan 10 jaar maar slaat nog nergens echt aan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen