IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 24-11-2011 13:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 13:21 schreef bokkie666 het volgende:
Schijnt ja, ze zijn er niet over uit. Al denk ik niet dat het voor kinderen in de groei verstandig is om alleen maar vegetarisch te eten. Vegetarisme is toch een levensovertuiging en moet je niet, net zoals religie, aan je kinderen opdringen. Je kunt ze er wel kennis mee laten maken. Verder moeten mensen gewoon doen waar ze zich zelf
lekker bij voelen. Je lichaam geeft vanzelf wel aan als het niet goed gaat.
Exact. Dat is precies hoe we het thuis doen. Soms vlees, soms vis, soms vegetarisch.
Onze oudste is erg gevoelig voor dierenleed en dergelijke, ze heeft ook een groot rechtvaardigheidsgevoel en heeft er moeite mee dat je voor vlees of vis een dier moet doden. Maar omdat ze enorm veel allergieën heeft lijkt het ons nog even verstandig voor haar om haar voedingsstoffen in de vorm van dieren binnen te krijgen. Maar dan wel zo vaak mogelijk biologisch, vanwege smaak, dierenwelzijn en minder toevoegingen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 16:22 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Wellicht is het tijd voor een orgaanvleesrevolutie in Nederland. Kan erg voedzaam zijn, en bovendien ook erg smakelijk. Behoeft enkel wat "training".


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 24-11-2011 16:31 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 24 november 2011 11:43 schreef Schuurman het volgende:
Ooit gehoord dat lang niet alle kaas stremsel bevat, sukkel?


Natuurlijk wel prutser, maar ik ken geen enkele vegetariër die er naar vraagt als ze bij de febo staan te happen of bij mij thuis een tosti kaas eten.

Valt me wel mee dat ze soms vragen of er gelatine in zit.


Boeiender


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 16:41 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Tjah, de gemiddelde vegetariër is bij mijn weten knuffelvegetariër, een bijzonder hypocriet soort mens.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 18:55 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2011 13:38 schreef bastianus het volgende:
Onze oudste is erg gevoelig voor dierenleed en dergelijke, ze heeft ook een groot rechtvaardigheidsgevoel en heeft er moeite mee dat je voor vlees of vis een dier moet doden.
Wat fantastisch. Ik zou dat koesteren een aanmoedigen. Verder snap ik jullie tijdelijk keuze uiteraard wel.


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-11-2011 19:03 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 16:41 schreef Schuurman het volgende:
Tjah, de gemiddelde vegetariër is bij mijn weten knuffelvegetariër, een bijzonder hypocriet soort mens.


Ik vraag me eigenlijk af of zulke figuren dan weer wel met leren schoenen, jas en/of tas rondlopen.
Of zouden ze denken dat die aan een boom groeien?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 19:07 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Dat is slechts afval uit de vleesindustrie en het zou zonde zijn om daar niet iets nuttigs mee te doen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 19:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:03 schreef Forever After het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af of zulke figuren dan weer wel met leren schoenen, jas en/of tas rondlopen.
Of zouden ze denken dat die aan een boom groeien?


Er zijn uiteraard verschillende gradaties van striktheid wat dat soort dingen betreft. Dat kun je hypocriet noemen, of je kunt gewoon respect hebben voor de moeite die iemand toch doet om het zo goed mogelijk te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 24-11-2011 19:16]


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 19:15 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Amen!!


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 19:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Overigens eet ik zelf wel vlees
quote:
Op 24 november 2011 19:07 schreef XXL het volgende:
Dat is slechts afval uit de vleesindustrie en het zou zonde zijn om daar niet iets nuttigs mee te doen.

Voor zover ik weet klopt dit overigens wel.


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 19:20 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Schijnt niet altijd zo te zijn, lees ik, maar nog nooit echt een bewijs of goede argumenten gehoord.


When your people matter, menstrual health matters


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 19:21 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Er zijn uiteraard verschillende gradaties van striktheid wat dat soort dingen betreft. Dat kun je hypocriet noemen, of je kunt gewoon respect hebben voor de moeite die iemand toch doet om het zo goed mogelijk te doen.


Het enige wat ik regelmatig merk is dat het genoemde respect vaak niet geldt als vegetariërs dit moeten tonen in de richting van iemand die wel vlees eet.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 19:23 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Slangenleer niet denk ik. Voor koeien gaat het wel op. De kwaliteit van leer is dan ook achteruit gegaan omdat koeien sneller groeien. Paardentuig van 50 jaar geleden is veel sterker dan dat van nu.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 19:25 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:21 schreef XXL het volgende:
Het enige wat ik regelmatig merk is dat het genoemde respect vaak niet geldt als vegetariërs dit moeten tonen in de richting van iemand die wel vlees eet.

Dat merk ik nooit. Misschien ken ik lievere/respectvollere vegetariërs dan jij
quote:
Op 24 november 2011 19:23 schreef bokkie666 het volgende:
Slangenleer niet denk ik. Voor koeien gaat het wel op. De kwaliteit van leer is dan ook achteruit gegaan omdat koeien sneller groeien. Paardentuig van 50 jaar geleden is veel sterker dan dat van nu.

Goed punt. Laat ik het dan op 'normaal' leer houden


I wish I was a butterfly


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 24-11-2011 19:26 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 24 november 2011 19:21 schreef XXL het volgende:
Het enige wat ik regelmatig merk is dat het genoemde respect vaak niet geldt als vegetariërs dit moeten tonen in de richting van iemand die wel vlees eet.
Die indruk heb ik ook vaak. Ik kan dat echter wel snappen. Geen vlees willen eten uit ethische overwegingen is wat anders dan de kleur blauw boven groen prefereren. Het is logisch dat je als vegetarier met heel veel passie achter je keuze staat en dat je moorden voor vlees afstotelijk vind. Ik snap t eigenlijk wel.


When your people matter, menstrual health matters


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 19:28 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:21 schreef XXL het volgende:
Het enige wat ik regelmatig merk is dat het genoemde respect vaak niet geldt als vegetariërs dit moeten tonen in de richting van iemand die wel vlees eet.
Wanneer zou je respect moeten krijgen als je vlees eet?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 19:41 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:28 schreef bokkie666 het volgende:
Wanneer zou je respect moeten krijgen als je vlees eet?


Geen respect omdat ik vlees eet maar gewoon respect voor het feit dat ik een ander standpunt heb dan iemand die geen vlees eet.

Net zoiets als dat terug verwachten van iemand met een andere politieke voorkeur, het wel of geen geloof aan willen hangen, seksuele voorkeur en ga zo maar door.

Gewoon elkaars principes accepteren ongeacht hoe je er zelf over denkt lijkt me niets teveel gevraagd.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-11-2011 19:43 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:25 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat merk ik nooit. Misschien ken ik lievere/respectvollere vegetariërs dan jij



Of ze weten hoe jij er tegenin kan gaan en vinden dat veel te vermoeiend.


 


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 19:50 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:43 schreef Forever After het volgende:
Of ze weten hoe jij er tegenin kan gaan en vinden dat veel te vermoeiend.

Ook prima


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 24-11-2011 20:05 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat kun je hypocriet noemen, of je kunt gewoon respect hebben voor de moeite die iemand toch doet om het zo goed mogelijk te doen.


Ik vind het toch redelijk hypocriet dat iemand vanuit aaibaarheids-perspectief weigert lamsvlees te eten, maar vervolgens wel een minder aaibaar stuk vlees naar binnen schuift. Dat schaar ik ook niet onder "moeite nemen om" maar om emotie, en daar is niet zoveel mis mee, maar het heeft niets met vegetarisme te maken.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-11-2011 21:42 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 20:05 schreef Schuurman het volgende:
maar het heeft niets met vegetarisme te maken.
Waarom noem je het zelf dan 'knuffelvegetariërs'?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 24-11-2011 21:45 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 20:05 schreef Schuurman het volgende:
Ik vind het toch redelijk hypocriet dat iemand vanuit aaibaarheids-perspectief weigert lamsvlees te eten, maar vervolgens wel een minder aaibaar stuk vlees naar binnen schuift.


En nu snel tegen je vriendin zeggen dat je morgenavond graag kattenvlees wilt eten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 21:48 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 19:41 schreef XXL het volgende:
Geen respect omdat ik vlees eet maar gewoon respect voor het feit dat ik een ander standpunt heb dan iemand die geen vlees eet.

Net zoiets als dat terug verwachten van iemand met een andere politieke voorkeur, het wel of geen geloof aan willen hangen, seksuele voorkeur en ga zo maar door.

Gewoon elkaars principes accepteren ongeacht hoe je er zelf over denkt lijkt me niets teveel gevraagd.
Op die manier, ik snapte het even niet goed. Daar ben ik het mee eens.

Het is mij opgevallen dat sommige vleeseters opeens heel overdreven van "Hmmmm lekker vlees" gaan doen als er vegetariërs aan tafel zitten, terwijl ze dat normaal niet zouden doen als er alleen vleeseters aan tafel zitten.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-11-2011 23:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 24 november 2011 20:05 schreef Schuurman het volgende:
Ik vind het toch redelijk hypocriet dat iemand vanuit aaibaarheids-perspectief weigert lamsvlees te eten, maar vervolgens wel een minder aaibaar stuk vlees naar binnen schuift. Dat schaar ik ook niet onder "moeite nemen om" maar om emotie, en daar is niet zoveel mis mee, maar het heeft niets met vegetarisme te maken.

Dat vind ik ook wel wat anders dan mensen die geen vlees eten maar wel leer gebruiken, ja.


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-11-2011 23:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Paardenvlees was een nog beter voorbeeld geweest dan lamsvlees. Opvallend hoeveel mensen, vooral vrouwen, daar moeite mee hebben.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen