IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Auteur:
Topic : Het vlees wat ik eet is biologisch. Vorige pagina | Volgende pagina
Metal Maiden
Usericon van Metal Maiden
Posted 14-06-2003 3:05 by Metal Maiden Wijzig reactieProfiel van Metal MaidenQuote dit bericht

hey, post effe op de Muur dan!


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 14-06-2003 3:06 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Ja..........post eens wat man!


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-06-2003 3:06 by mörke Wijzig reactieProfiel van mörkeQuote dit berichthttp://www.nattekrant.net/~mark

ik snap er geen hol meer van.


Dit slaat nergens op.


Metal Maiden
Usericon van Metal Maiden
Posted 14-06-2003 3:07 by Metal Maiden Wijzig reactieProfiel van Metal MaidenQuote dit bericht

Jij eerst


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 14-06-2003 3:10 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

Nou, het gaat om de illusie die gewekt wordt: "Scharrelkippen hebben het beter dan legbatterijkippen."
Als je het zo leest zeg je: Ja, dat klopt, daar wil ik wel wat extra voor neertellen.
Maar het klopt niet; je wordt gewoon voor de gek gehouden met het beeld dat die beestjes ook echt buiten in de vrije natuur rondscharrelen, wat niet klopt. Daarom voel ik mij genaaid.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 14-06-2003 3:10 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Ik ga fijn pitten.
En morgen wer verder zuipen.
A.D.I.O.S.


Metal Maiden
Usericon van Metal Maiden
Posted 14-06-2003 3:12 by Metal Maiden Wijzig reactieProfiel van Metal MaidenQuote dit bericht

Dan heb je waarschijnlijk toch een vreemd idee van de vrije natuur.
Of wil je elke dag in het bos achter die kippen aanjagen om eieren te krijgen?


Metal Maiden
Usericon van Metal Maiden
Posted 14-06-2003 3:13 by Metal Maiden Wijzig reactieProfiel van Metal MaidenQuote dit bericht

Frietbal, ik hoop dat je morgen een houthakker in de kop hebt


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 14-06-2003 3:16 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 14 juni 2003 3:12 schreef Metal Maiden het volgende:
Dan heb je waarschijnlijk toch een vreemd idee van de vrije natuur.
Of wil je elke dag in het bos achter die kippen aanjagen om eieren te krijgen?

Hehe, wie heeft hier nou een vreemd idee van de vrije natuur? Kippen maken, zoals de meeste vogels, nesten waar ze hun eieren in leggen. Niks jagen dus.


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Metal Maiden
Usericon van Metal Maiden
Posted 14-06-2003 3:18 by Metal Maiden Wijzig reactieProfiel van Metal MaidenQuote dit bericht

Ok, maar zoek de nesten maar eens...

Even serieus, dit gaat namelijk nergens meer over: dat die kippen bij een boer loslopen vind ik veel beter dan zo'n kip in een kastje.
Je laat je hond toch ook niet de hele dag in de bench zitten? En toch laat je hem ook niet het hele dorp aflopen.


Ooypunk
Heidevolk
Usericon van Ooypunk
Posted 14-06-2003 3:33 by Ooypunk Wijzig reactieProfiel van OoypunkQuote dit berichthttp://www.heidevolk.com

quote:
Op 14 juni 2003 3:18 schreef Metal Maiden het volgende:
Ok, maar zoek de nesten maar eens...

Sja, daar betaal je dan die extra centen voor.
quote:

Even serieus, dit gaat namelijk nergens meer over: dat die kippen bij een boer loslopen vind ik veel beter dan zo'n kip in een kastje.

Vind ik ook.
quote:

Je laat je hond toch ook niet de hele dag in de bench zitten? En toch laat je hem ook niet het hele dorp aflopen.

Over die hond ben ik het met je eens.
Maar wat die kippen betreft: nee, die stop je, als het even kan, niet in een hokje of bench, want dat is gewoon dieronvriendelijk. Ook laat je ze niet helemaal vrij, want dan moet je iedere dag bij de buurman gaan vragen of hij je eieren gezien heeft. Dat schiet dus ook niet op.
De tussenweg die nu bewandeld wordt is voor de boer het beste, want het levert voor hem het meeste geld op. Voor de kip is het iets minder, want die zit niet meer samen met 4 soortgenoten in 1 hokje. Toch is het niet veel beter, want nu worden ze weliswaar losgelaten, maar in een schuur met zovelen, da'-ze de kont no' nie kunne kere.


[Dit bericht is gewijzigd door Ooypunk op 14-06-2003 3:33]


Gelders dreven zijn de mooiste van ons dierbaar Nederland


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-06-2003 7:09 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Neen!


Warlock
Usericon van Warlock
Posted 14-06-2003 9:13 by Warlock Wijzig reactieProfiel van WarlockQuote dit bericht

Het vlees wat ik eet is biologisch??

Welnee, vanavond weer een doodordinaire hamburger op mijn bordje hoor .


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 10:49 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Ik probeer zoveel mogelijk biologisch vlees te kopen. Of koken zonder vlees als 't niet nodig is.
Maarja, ik vind vlees dus gewoon erg lekker , en tegen een goed gehouden dier op mijn bord heb ik niet zo'n probleem.

Ik ben het met Ooypunk eens dat scharreleieren bullshit zijn. Een klein beetje beter dan legbatterijen, maar niet veel. Als je eieren koopt, koop dan biologische. Die beesten hebben het echt enigszins goed (vrije uitloop, gras, meer m2 per kip).

Vleeskippen zijn pas leuk. Mogen jullie raden hoelang 't duurt voordat zo'n dier volgroeid is, en wat er een week daarna gebeurd met dat dier.

....... 60 dagen. En daarna knalt z'n hart uit elkaar.

Beesten zijn speciaal gefokt om binnen no-time zoveel mogelijk vlees te krijgen. Maarja, de interne organen kunnen dat niet bijbenen dus dan gaat 't mis.

Eet smakelijk


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-06-2003 10:56 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Als er maar vlees te eten is...


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 11:03 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Nouja, als je van mening bent dat dieren geen rechten hebben dan kan ik me die opvatting voorstellen.




.... fucking hell, ik moet nu toch echt oppassen anders wordt ik straks echt benoemd tot officieel Zware-Metalen-hippie lid


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-06-2003 11:18 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

Ze hebben wel rechten hoor

Volgens mij moeten we grotere wielanden maken, daardoor kunnen hier minder mensen leven, en de "zojuist bijgekome populatie" kan dan mooi weg
2 problemen in 1 keer opgelost


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 11:38 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Goed idee. Al die mensen die de afgelopen 20 jaar in Nederland zijn gekomen (hetzij immigratie, hetzij geboorte) verwijderen.

quote:
Geboortedatum: Donderdag 16 Juli 1987


Of ben je 't daar niet mee eens?


Moordlustige Hamster
Usericon van Moordlustige Hamster
Posted 14-06-2003 11:39 by Moordlustige Hamster Wijzig reactieProfiel van Moordlustige HamsterQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 11:38 schreef GREENSKiN het volgende:
Goed idee. Al die mensen die de afgelopen 20 jaar in Nederland zijn gekomen (hetzij immigratie, hetzij geboorte) verwijderen.



Of ben je 't daar niet mee eens?

nee, ik bedoel niet Nederlandse mensen


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 12:20 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

Ik vrees dat als ik hierover ga discussieren ik een moderator op m'n dak krijg wegens off-topic-heid

Dus ik zal 't hier maar bij laten


the beast
Figuurzagen en anders niets.
Usericon van the beast
Posted 14-06-2003 12:44 by the beast Wijzig reactieProfiel van the beastQuote dit bericht

De meeste (niet alle natuurlijk) scharreleieren komen van kippen die nog minder vierkante cm ruimte hebben als een legbatterij kip, ze kunnen wel meer bewegen das waar, elkaar lekker de ogen uit pikken van de stres, hoe humaan.
Klop jezelf maar eens lekker op de borst als jij WEL scharrel ipv legbatterij eieren koopt, goed man!!


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-06-2003 13:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2003 12:44 schreef the beast het volgende:
De meeste (niet alle natuurlijk) scharreleieren komen van kippen die nog minder vierkante cm ruimte hebben als een legbatterij kip, ze kunnen wel meer bewegen das waar, elkaar lekker de ogen uit pikken van de stres, hoe humaan.

HUMAAN, het gaat hier om kippen, niet om mensen, dus het woord 'pollaan' of iets dergelijks is eerder op z'n plek denk ik.

Ik zie trouwens door de bomen het bos niet meer: je hebt scharreleieren van boer piet en van boer henk, biologische eieren, EKO-eieren en Gras-eieren en uiteraard de 3v0l legbatterij-eieren. Het is mij volkomen onduidelijk welk ei volgens welke norm door wat voor soort kip in wat voor soort schuur gelegd is. Alleen de prijs is anders.

Mocht ik m'n schroom overwinnen en een keer een kogelbiefstuk gaan bakken dan zorg ik echt wel dat-ie biologisch is; stukken kleinere kans dat het uit zo'n vleesfabriek die bol van de groeihormonen staat, komt.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 13:37 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

quote:
Ik zie trouwens door de bomen het bos niet meer: je hebt scharreleieren van boer piet en van boer henk, biologische eieren, EKO-eieren en Gras-eieren en uiteraard de 3v0l legbatterij-eieren. Het is mij volkomen onduidelijk welk ei volgens welke norm door wat voor soort kip in wat voor soort schuur gelegd is. Alleen de prijs is anders.


Sinds een tijd staat volgens mij op iedere eierdoos wat het nummer op het ei betekend.
In volgorde van 3v0lness: Legbatterij, Scharreleieren van wie dan ook, gras-eieren + vrije-uitloop eieren en biologische (liefst met EKO keurmerk) eieren.


GREENSKiN
steel mijn icoon :)
Usericon van GREENSKiN
Posted 14-06-2003 13:38 by GREENSKiN Wijzig reactieProfiel van GREENSKiNQuote dit berichthttp://www.endymaeria.nl

quote:
Mocht ik m'n schroom overwinnen en een keer een kogelbiefstuk gaan bakken dan zorg ik echt wel dat-ie biologisch is; stukken kleinere kans dat het uit zo'n vleesfabriek die bol van de groeihormonen staat, komt.


Eens, en hij is nog lekkerder ook


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 14-06-2003 13:39 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Toch altijd wel grappig hoe sommige mensen dieren menselijk eigenlschappen en emoties gaan opleggen, alsof ze preceis weten wat er rondgaat in die beesten.

En ja, mijn vlees is biologisch, aangezien een beest een biologisch wezen is.

Een andere leuke vraag is of vegetarisch wel menselijk is, aangezien de mens een alleseter is, dus plant- EN vleeseter. Veel vegetariers slikken nog extra pillen om alle zooi binnen te krijgen die ze dus neit met hun dagelijkse voedsel binnenkrijgen.


Dit topic is 26 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen