IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Het verzamelen van metal muziek: nooit genoeg?? Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 04-08-2003 19:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Beschouw dit topic maar als tegenwicht voor het "metal beu zijn" topic.
Ik kan op een dag bij wijze van spreken 10 cd's kopen en dan de volgende dag nog eens. Ik weet niet wat het is. Het is niet dat die cd's me niet tevreden stellen, integendeel, maar ik heb een erg grote verzamelneiging wat metalmuziek betreft. Ik ben ook altijd nieuwsgierig hoe bands klinken en stel me niet tevreden methet downloaden van een nummertje van een bepaalde band. Ik wil gewoon de cd horen.
gelukkig bestaat er zoiets als mp3's ruilen wat de kosten enigszins beperkt. Maar als ik een goede titel als mp3 krijg wil ik de cd tochorigineel hebben als het kan.
Vast een bekend verhaal voor enkelen onder jullie (Iron glory?, Enforcer? Bonobo?)

ps: verder geef ik mijn centen aan niks uit behalve boeken/comics. daarvoor geldt hetzelfde verhaal als bij cd's behalve dan hetmp3 treden

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-08-2003 19:24 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik heb het ook voor...
Ik hang mn geld dus aan nix anders, behalve nu en dan een concert

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 04-08-2003 19:24 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Ja, komt mij bekend voor. Sinds ik werk toch... Ik probeer het wel te beperken tot een cd of drie per week.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-08-2003 19:25 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Oh, ik herken het helemaal. Ik heb nooit genoeg, ik wil steeds meer. Maar het is ook, hoe verder ik mijn grens stel (lees: 2 jaar terug kocht ik max. voor zeg 60 euro lp's tegelijk, nu voor 150) hoe meer ik de volgende keer dat ik die dingen ga aanschaffen uitgeef. Het neemt volgens mij nooit af.

Ik, Wil Schuurman

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 04-08-2003 19:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik heb ook die neiging tot verzamelen,heb dan ook zo'n 6000 cd', 600 LP's en 350 singletjes.
Al mijn geld gaat op aan mijn verzameling.Heb nooit genoeg hahaha.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

attila_de_hun
Posted 04-08-2003 19:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:25 schreef Snagger het volgende:
Oh, ik herken het helemaal. Ik heb nooit genoeg, ik wil steeds meer. Maar het is ook, hoe verder ik mijn grens stel (lees: 2 jaar terug kocht ik max. voor zeg 60 euro lp's tegelijk, nu voor 150) hoe meer ik de volgende keer dat ik die dingen ga aanschaffen uitgeef. Het neemt volgens mij nooit af.

hehe, en mocht er ooit een miskoop bij zitten. Je weet ons te vinden he?

overigens. Ik heb het zeer goed getroffen met mijn partner. Zij heeft er gelukkig geen moeite mee. Stel je voor dat dit niet zo zou zijn. Dan zou er een serieus conflict kunnen ontstaan! dus voor mijn liefste.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 04-08-2003 19:29]

No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 04-08-2003 19:27 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

Ik heb het zelf ook.
Wanneer een band nieuw voor me is luister ik naar een aantal MP3tjes maar op een gegeven moment wil ik de cd hebben. En daarnaast krijg ik ook de drang tot het kopen van cd's als ik een tijdje niks nieuws meer heb aangeschaft.
Ik moet zeggen dat dit alles ook een beetje is verergert door XnegativeX en ZM, door deze twee ben ik veel sneller op de hoogte van bepaalde bands en nieuwe albums die ik dan weer luister en wil hebben.

The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-08-2003 19:28 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Sommigen die ik ken worden het tijdelijk beu maar als dat aanhoudt kun je IMO wel spreken dat je de metal beu bent.
Ik heb al jaaaaren een lange-termijn lijst (meestal klassiekers die dan te duur zijn of muziekaal niet 100% mijn smaak maar dat ik ze toch wil aanschaffen) en wekelijks een korte-termijn lijst van must-haves.

De bekers van W:O:A zijden het het beste:
"Metal, if it's not in your blood you'll never understand."
(woorden niet 100%)

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-08-2003 19:31 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

if it's not in thy bloode you will never understande

the stormwarrior way?

btw ik heb 9 vsl bekers mee maar dat staat op geen enkele??????

[Dit bericht is gewijzigd door IronGlory op 04-08-2003 19:32]

attila_de_hun
Posted 04-08-2003 19:36 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Maar jullie verhalen bewijzen wel dat ten minste een deel van de metalfans toch superfanatieke en trouwe kopers zijn. Als ik wel eens in mijn lievelingswinkel in Vosselaar ben zie ik wel eens lieden lopen met een stapel cd in de handenwaar ik zelfs verbijsterd naar sta te kijken.
Door deze menataliteit vermoed ik dat metal over 100 jaar nog steeds zal bestaan en dat durf ik van trendy muziek zoals r&b bijv. niet te beweren

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-08-2003 19:38 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

Ik heb de laatste week alweer 19 nieuwe schijven kunnen in mn lijst zetten, en ik heb het niet eens opzettelijk gedaan
Ik ben drie keer naar de metal Blade stand geweest, "dat nog, dat nog, en dat nog", die kerel kende me al.
die kerel had ook een Tyrant's Reign tshirt die hij me niet wou afgeven

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 04-08-2003 19:38 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:31 schreef IronGlory het volgende:
if it's not in thy bloode you will never understande

the stormwarrior way?

btw ik heb 9 vsl bekers mee maar dat staat op geen enkele??????

Ik heb de tekst toch echt met m'n eigen ogen gelezen
//edit
Was een simpel rond, zwart embleem met het W:O:A logo en de tekst eromheen

[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 04-08-2003 19:42]

Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 04-08-2003 19:38 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik luister liever de betere platen die ik al heb wat vaker dan steeds maar nieuwe bands proberen te ontdekken. Dat komt vanzelf wel.

Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-08-2003 19:39 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 4 augustus 2003 19:38 schreef MBMarduk het volgende:

op welkde dan?

Sater
Usericon van Sater
Posted 04-08-2003 19:39 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Inderdaad, als ik op een metalmarket loop kan ik ook bij elke rondje weer 10 cd's eruit pikken die ik graag wil hebben. Als ik dan eindelijk alle toffe dingen gekocht heb en ik zit 's avonds achter de computer en ontdek weer een gave band, ben ik in staat om die cd meteen te bestellen. Het is maar goed dat ik niet zo heel veel geld heb.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 04-08-2003 19:40 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Dit verhaal slaat helaas ook op mij.

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 04-08-2003 19:40 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Zijn prijzen voor jullie trouwens een belemmering?

Willen jullie voor dingen die je echt graag wilt veel, érg veel geld neerleggen of kijk je liever verder?

Zo heb ik afgelopen weekend voor nuns have no fun van MF 25 euro neergelegd, wat mij betreft redelijk, zeker als je de staat van die lp bekeek. Maar 35 euro voor Vengeance of hell van living death in afgerachte staat vind ik dan bijv. weer veel te veel.

Ik, Wil Schuurman

BellaDamaNocturna
BIERKOMENNNNN
Usericon van BellaDamaNocturna
Posted 04-08-2003 19:42 by BellaDamaNocturna Wijzig reactieProfiel van BellaDamaNocturnaQuote dit berichthttp://img18.photobucket.com/albums/v53/BellaDamaNocturna/meversusme/th_Foto_1338.jpg

Ik kan me ook nooit inhouden behalfe reizen en bier geef ik daar ook het meeste aan uit.

AARGHHH

MBMarduk
Usericon van MBMarduk
Posted 04-08-2003 19:43 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:38 schreef MBMarduk het volgende:
//edit
Was een simpel rond, zwart embleem met het W:O:A logo en de tekst eromheen

Vraag anders aan Cadaveria die het ook zag.
Was gewoon 1 van de zoveel W:O:A bekers.

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 04-08-2003 19:43 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

de duurste die ik heb gelegd was de Demon Flight EP (drie nrs) voor €20,00 (spotgoedkoop). Maar ik kan me inbeelden dat ik tot €50 ga voor een item of zo...

attila_de_hun
Posted 04-08-2003 19:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:40 schreef Snagger het volgende:

Willen jullie voor dingen die je echt graag wilt veel, érg veel geld neerleggen of kijk je liever verder?

Zo heb ik afgelopen weekend voor nuns have no fun van MF 25 euro neergelegd, wat mij betreft redelijk, zeker als je de staat van die lp bekeek. Maar 35 euro voor Vengeance of hell van living death in afgerachte staat vind ik dan bijv. weer veel te veel.

Ligt eraan. Ik ga geen cd van 25 euro bij de freerecordshop kopen. Dan wacht ik effe als ik bij een speciaalzaak ben waar deze bij wijze van spreken 18 euro is. Maar special items koop ik wel, ook al zijn ze duurder. Zo is mijn duurste cd 80 piek. Een japanse cd van de (japanse) band Casbah. Ik wist dat er een paar nummers opstonden die ik erg goed vond en al lang op cd wilde hebben. Die heb ik dus gekocht en geen dag spijt van gehad. Die cd komt toch nooit hier uit. Dus voor iets speciaal vind ik het niet erg.

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-08-2003 19:45 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

meer dan 25 euro voor een dubbel lp is de grens, net5 zoals 20 voor een lp en 18 oid voor een cd

Je moeder.

attila_de_hun
Posted 04-08-2003 19:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:38 schreef Claw het volgende:
Ik luister liever de betere platen die ik al heb wat vaker dan steeds maar nieuwe bands proberen te ontdekken. Dat komt vanzelf wel.

Maar voor mij is toch ook de sport om zelf eens wat bands te ontdekken. Zo ben ik echt de eerst in heel Roosendaal(jaja )die demo's had van Terrorizer, Death, Master etc etc. dat vond ik toch wel extra leuk als enkle jaren later opeesn iedereen een de lpee(cd) kocht.

Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 04-08-2003 19:50 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2003 19:40 schreef Snagger het volgende:

Helaas wel..

Ik had op wacken nog tientallen cd's willen kopen, maar mn portemonnee was vrijdagmiddag al zo goed als leeg..

Dingen die ik graag wil hebben ben ik bereid iets meer te betalen, maar niet te veel, want ik heb het geld simpelweg niet..

"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 04-08-2003 19:54 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

dat weet je toch LOl op wacken weer 26 CD's gekocht een LP en 5 shirts!

Ik ga al richting de 2000 CD's het is niet normaal, maar ikheb bijna geen tijd om alles te luisteren wat ik koop!
Vroeger kend ik allee cd's die ikm kocht van achter tot voren, nu allang niet meer!

Ik moet zeggen dat de nieuwe SODOM live CD wel in mijn CD speler genageld zit wat een vette plaat IMO beter dan die nieuwe van Kreator!

Veel puurder en rauwer, maar toch een vette sound, ongelofelijk ben in lange tijd niet zo nblij geweest met een CD!

Grappig ook om Tom engels te horen praten en Sodom echt strak te horen spelen!

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 04-08-2003 19:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Een verslaving, dat is het.

Toevallig zit ik nu bij Prophecy Productions een bestelling te doen. Ik krijg soms wel 3 pakketjes per week binnen met CD's.
En dan hebben wij hier ook nog een goeie platenzaak waar ik veel koop.

Daarnaast heb ik ook nog een behoorlijk brede smaak wat de extremere kanten van de muziek betreft. Van extreme en moderne hardcore tot alle soorten black naar af en toe dark ambient tot ultra vette death metal.
Uiteraard wil ik van veel stromingen goed op de hoogte blijven, waardoor ik zeer veel aanschaf, maar blijf toch wel kritisch met aanschaffen.
Hoewel ik het af en toe ook wel leuk vind om een cd op de "gok" te kopen. Gewoon omdat ik veel te benieuwd ben hoe die klinkt. Vooral nu met internet is het veel te interessant om die mailorders af te zoeken en daar bestellingen te plaatsen.

De verslaving is begonnen rond 1994/95 en zal wat mij betreft nog jaren aanhouden.
Het is btw wel de mooiste verslaving die er bestaat.

NP: Perished - Seid

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com