|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Keuzes maken heet dat .. |
|
Tja, ik zou ook graag een BMW kopen, maar kan dat ook niet betalen. Edit: Misanthrope was me voor [Dit bericht is gewijzigd door spectre op 21-08-2006 19:19] Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
quote:Ik moet wel een paar verrekes goeie keuzes maken wil ik in die Aston Martin rijden. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:BMW is voor sufhoofden. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote:tja ... sommige keuzes zijn voor je gemaakt .. |
|
quote:Niemand heeft voor mij gekozen dat ik nooit in een Aston zal rijden. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Idd, en mijne keuze is dat ik koop wat binnen mijn budget past! Ik download ook regelmatig muziek uit genres waarmee ik niet mee bekend ben. Zo kan ik zien of het mij ligt, en zo ja, dan koop ik het wel. Moest ik dat niet kunnen downloaden zou ik nooit van z'n leven er nog maar aan denken zo'n cd te kopen! Nu wel |
|
Dat is wel totaal wat anders dan wat je net zei natuurlijk. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Ik hou van de muziek en de bands die het spelen, en zou hen met plezier geld ervoor geven, maar ik weiger daar de commercie mee te spekken. Voor optredens maak ik soms een uitzondering. ======= @Jenje: |
|
Ja, dat is gewoon een andere reden waarom ik download. Ik snap eigenlijk niet waar je je zo druk over maakt. Als er al 3 maanden een Aston Martin met de sleuteltjes erop op je oprit staat, ga je er ook wel eens een ritje mee maken edit: momenteel is er trouwens voor bijna 100 euro vinyl onderweg naar mij, meer dan genoeg voor een studentje denk ik. En trouwens, van wat ik hier zo gelezen heb krijgen Nederlanders een "Studiefincanciering" waarmee ze ook nog eens cd's kunnen kopen ? Hier in België krijg je wat korting op je studie als je beide ouders landlopers zijn, anders krijg je helemaal niks. [Dit bericht is gewijzigd door Pred op 21-08-2006 19:50] |
|
quote: Je bent me er 1 zeg. Hoe denk je dat die bands de studio etc moeten betalen? Of is dat soms gratis waar jij vandaan komt. Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Vond het ook nogal erg vaag ja. Commercie spekken hahahaha....de bands die jij wil steunen steun je dus totaal niet door alleen maar te downloaden....heeft niks met commercie spekken te maken Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Zie je dan niet in wat voor ellendige situatie het is de bands zijn lief, maar de platenbazen zijn gemeen. Ik word verscheurd door een ethisch belangenconflict |
|
Dat valt allemaal wel dik mee hoor. Zoveel kosten cd's niet dus zoveel zal een label/platenbaas etc. wel niet krijgen. En dan nog, de bands krijgen ook wel een zakcentje hoor. Ik snap dat het voor je tere zieltje moeilijk te begrijpen is, maar de wereld is hard. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Gaat steun alleen maar om geld? Ik steun ze in hun grootsheid door te genieten van hun muzikale produkt. Dat is al een hele hoop roem en zegen. Volgens jullie argument is het ook verwerpelijk om tweedehands CD-albums te kopen. Iedereen die tweedehands CD's koopt, of altijd kijkt bij dumppartijen of er nog iets bij zit dat hij wil hebben - graag even in de rij gaan staan: Jenje wil zijn vuist even in je steken. |
|
quote:Als de cd's niet meer verkwijgbaar zijn is het best ok om tweedehands te kopen. Je bent me wel een muppet hoor. Subtiel kamerolifantje |
|
quote:Jij bent echt een eerste klas drol die er werkelijk helemaal niets van snapt. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote: Ja, daar is het bands om te doen, natuurlijk. Man, man. quote: Die zijn toch nieuw gekocht. Man, man. |
|
quote: En als ze wel nog verkrijgbaar zijn is dat niet ok dan? Oud vuil : Als je ze tweedehands koopt steun je de band ook niet hé, want die cd is al eens gekocht dus veel steun krijgen ze daar ook niet van. En als je dit niet snapt dan weet ik het ook niet meer. [Dit bericht is gewijzigd door Pred op 21-08-2006 20:37] |
|
quote:Nou, dan heeft hij theoretisch gelijk. Maarja, als men cd's weg gaat gooien is dat ook zo zonde. En verder is het mij allemaal één grote rotzorg eigenlijk, want ik heb toch nooit geld om cd's te kopen. Subtiel kamerolifantje |
|
quote: Maar iemand heeft die cd nieuw gekocht en daarmee heeft die persoon de band wel gesteund. Dat die persoon de cd weer later door verkoopt doet daar verder niets aan af. Als je je nieuw gekochte aston martin verkoopt, dan hoeft de koper toch ook niet aan meneer aston martin nog geld te gaan geven? Meneer aston martin heeft zijn geld al gehad. [Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 21-08-2006 20:44] |
|
quote: Voor "beginnende" bands komt de vergoeding vaak neer op een paar honderd cd's die ze zelf maar moeten zien kwijt te raken. Dus relatief komt een label er beter uit dan de band. Maar goed, een label heeft ook weer onkosten als promotie en aangezien zij daar zelf geen geld voor krijgen zal dat geld ook ergens vandaan moeten komen. @rodelion: als je tegen die commerciële meuk bent zou je beter kunnen kiezen geen shirts, posters, etc. meer te kopen. Een band heeft goede verkoopcijfers namelijk niet enkel nodig voor geld, die cijfers zijn ook bijzonder belangrijk voor de toekomst van een band. |
|
quote: Dat is voor mijzelf ook geen fijne oplossing. Eerst deed ik het op eenzelfde manier, eerst downloaden om het te checken en het daarna kopen, maar nu ik de gerechtigde leeftijd heb een baan(tje) te hebben, koop ik alles. Ik heb het geloof ik al gepost, maar voor mij is de charme van de cd of lp het grootst wanneer het mij totaal onbekend is wat ik te horen krijg. Als ik een miskoop heb begaan is dat jammer, dat is dan een tientje minder. Als het echt bagger is, geef ik het wel weg aan iemand die het wel waardeert. Mij krijg je pas tevreden als ik een cd of lp koop die ik nog nooit heb gehoord, maar gelijk tot in mijn topX doordringt. |
|
quote: Absolute onzin, iets met marktwerking. Vraag en aanbod, enzo. Label X biedt aan distro Y 100 cd's van band Z aan, het distro koopt het. Het distro verkoopt het door aan 100 personen, persoon A vindt het niets, en verkoopt het aan persoon B. Persoon B vindt het wel gaaf, dus het probleem is opgelost. Als je het zo oppervlakkig wilt stellen, is er evenmin een verschil tussen een distro dat cd's verkoopt en het tweedehands kopen van cd's op, bijvoorbeeld, een forum. Die cd's hebben zij gekocht van het label, het distro verkoopt het weer door. Ofwel: stel je niet zo aan, 80% van de cd's in jouw collectie zijn volgens jouw theorie tweedehands en dus niet-de-band-steunend. Edit: ja, wat Oud Vuil zegt. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 21-08-2006 20:48] |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |