|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Nee, maar aan jouw theorie schort ook wel een en ander. Je kunt toch zelf wel verzinnen dat zoiets pure onzin is. Edit: Volgens jouw simplistische theorie doet het tweedehands verkopen van cd's af aan de verkoopcijfers van de band in kwestie. Als je zulke onnozele gegevens gaat doorvoeren, kun je het ook vanuit een ander oogpunt bekijken. De cd's en lp's die ik tweedehands koop, zijn meestendeels albums waar ik anders niet naar op zoek zou gaan. Dat is omdat het aanbod groter is dan me lief is, en ik voor 99,9% van de uitkomende releases nog geen seconde google om het te vinden. Als ik echter een dergelijk album hier op ZM tegenkom, en het staat in een rijtje van fijne andere platen, ben ik gauw geneigd die cd erbij te nemen. Eenmaal beluisterd vind ik het hartstikke gaaf en ga ik op zoek naar meer cd's van de band, of doe ik meer research naar het label. Domme theorie hè? Toch heeft het frappant genoeg dezelfde strekking als die van jou. [Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 21-08-2006 20:56] |
|
Dan zou je dus nooit meer iets wat je zelf gekocht hebt mogen doorverkopen. Ik vind dat een bijzonder vreemde stelling. |
|
quote: Zoals ik zeg; het kan mij niet schelen, maar aangezien er overal werd geroepen dat er geen enkel verschil was, kon ik het niet laten te reageren. |
|
quote: hier kan ik dus geen kont mee |
|
quote: Klopt, sorry, vandaar de toelichting. |
|
Ik ben blij een aantal reacties te zien van mensen die meteen begrepen wat ik bedoelde, en tot een normaal 'pluraloog' in staat zijn. (In plaats van sommigen hier, die anderen vervelen met alle stront die ze voortbrengen... Goeie genade, ik begin door te krijgen waarom zoveel mensen hier zo short-tempered zijn.) |
|
Plurawatte? Ik snap wel wat je bedoeld, ik ben het alleen niet met je eens. |
|
quote: Deze theorie mag dan correct zijn, maar is alleen van toepassing op jou en mensen zoals jij. Ik daarentegen koop enkel cd's die ik al gedownload en beluisterd heb en zal dan ook alleen een 2e hands cd kopen die ik sowieso al wil hebben en daarmee doe ik dus af aan de verkoopcijfers van die band. En simplistisch? dank je, ik wist niet dat het de bedoeling was de zooi moeilijk te maken....kun jij misschien op dit moment jou theorie boekstafen met feiten? cijfers? rapporten? marktonderzoeken? Nee, dat dacht ik...het moge duidelijk zijn dat hier meningen geventileerd worden, tenzij jij al onderzoek hebt gedaan naar dit fenomeen en alle invalshoeken en factoren mee hebt genomen in jou evaluatie. |
|
quote: Ik vind dat je iets te lang hiermee doorgaat om het een grap te laten zijn, dus ik reageer maar. Want.... platenbazen zijn gemeen?? Waar haal jij je metal vandaan? Het is je misschien niet opgevallen, maar het is mogelijk om op concerten bij de band zelf CD's te kopen. Daar zit geen platenbaas tussen. Daarnaast ben je hoogstwaarschijnlijk welbekend met het fenomeen "internet". Dit geldt niet alleen voor jou, maar ook voor allerlei kleine labeltjes en distrootjes. Dit zijn geen "gemene platenbazen", maar individuen die meestal geld toe leggen zodat ze bijdagen aan het verspreiden van metal (waar we met z'n allen dol op zijn) in de wereld. Het is heel gemakkelijk om bij deze nobele individuen een order te plaatsen en CD's binnen te halen. Feitelijk is jouw kleine bijdrage van enkele tientallen euro's dan een financiele injectie in de slagader van de metalwereld. Dit alles gaat geheel buiten de blijkbaar door jouw verfoeide "commercie" (onduidelijk wat je hiermee bedoelt) om. Dit was mijn bijdrage. De volgende keer zeg ik gewoon dat je moet kappen met dat extreem domme gelul van je, want dat is het namelijk. *GVD* domme typo eruit gehaald hehe [Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-08-2006 21:13] Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Sorry. Nouja, misschien koopt hij idd zijn cd's in een cd-zaak. Dat maakt het wel iets anders geloof ik. [Dit bericht is gewijzigd door stigma op 21-08-2006 21:11] Subtiel kamerolifantje |
|
Vraag me af of Rollebollie weet hoeveel mensen hun boterhammetjes verdienen bij labels als een Roadrunner, BMG etc etc ... |
|
quote: Ook niet per sé waar; een band als Solarisis bijv. had een deal waarmee ze cd's kregen om de studiokosten terug te verdienen. En dat deden ze dan door die bij concerten te verkopen. Er zijn zat constructies mogelijk en alles hangt af van het label, de artiest, het management, etc. |
|
quote: Dat bedoelde ik dus. Nu, ik verdedig die rodeldellion absoluut niet, zij/hij/het is dan weer het absurde uiterste waar ik ook niet veel begrip voor heb. Ik koop 1000x liever iets origineel dan dat ik wat sullige mp3's moet beluisteren, maar niet met de intentie van "de band te steunen", maar met de intentie van "een product aan te schaffen wat mij plezier kan verschaffen". En ik koop trouwens ook alles via kleine internetdistro's, een half uur geleden heb ik trouwens weer een "financiële injectie in de slagader van de metalwereld" gezet. Een 3LP box van dISEMBOWELMENT. Om de band te steunen ????? Belange niet want die zijn al jaren bezig met tuinieren en petanquen ipv metal maken. Maar goed, iedereen heeft in deze topic wel een beetje gelijk zeker... |
|
quote: Hehe, ff om te zeiken: Die gasten krijgen natuurlijk wel de royalties, mits ze zijn aangemeld bij de buma/stemra van hun land. |
|
quote: Ja, wat ze dan waarschijnlijk zullen investeren in nieuwe petanqueballen hehe. [Dit bericht is gewijzigd door Pred op 21-08-2006 21:36] |
|
quote: Het woord 'simplistisch' heeft als tegenovergestelde niet altijd 'moeilijk', dus schaaf je Nederlands even bij. quote: Nee, maar dat is logisch. Als je namelijk mijn bericht met open ogen had gelezen, had je onderaan kunnen lezen dat ik eenzelfde theorie op heb gehoest als jij, maar dan vanuit een ander oogpunt bekeken. quote: Ik ook, da's toevallig! quote: Welke evaluatie? Van een evaluatie is geen sprake, daar ik louter en alleen met een theorie kwam waarin ik jouw onnozele punt omver trachtte te werpen, dat ik hier jammerlijk in ben gefaald is een ander punt. |
|
quote: Ik gaf enkel retoriek met een bijpassende toon. Mijn eigenlijke punt stond boven wat je nu gequote hebt. |
|
quote: wat een slap gelul zeg, een beetje om statistieken gaan mekkeren terwijl jouw meningen door geen enkel soortgelijk argument worden gedekt |
|
quote:Dat was z'n punt ook niet. Hij zei dat het geen zin had om de boel moeilijk te maken, omdat we toch geen uitgebreide gegevens hebben. Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote: ow, waar denk jij dat elke commerciële onderneming op draait? juist |
|
het kwam bij mij over als een serie argumenten om zijn stelling te waarborgen, zal wel aan mij liggen |
|
quote: tering zeg, hoe verdedig jij dan een argument? |
|
quote: zie mijn vorige reply. Ik beargumenteer zélf niet, maar constateer (IMO) een fout in de beredenering. Zo niet, dan heb ik niks gezegd |
|
quote: context *zucht* |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |