IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Het verzamelen van metal muziek: nooit genoeg?? Vorige pagina | Volgende pagina
Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 22-08-2006 16:14 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

quote:
Het is hier gewoon meer een hype geworden om achter de mening van de ow zo succesvolle Chelman en M. te gaan staan en stinkende krakers af te zeiken

ik mag hopen dat het puur sarcasme is

Daops
Usericon van Daops
Posted 22-08-2006 16:18 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

@Kramy: je maakt echt kapitale denkfouten. Jij (en veel van je generatiegenoten) gaan er vanuit dat muziek een gratis consumptiemiddel is, wat je maar kunt pakken wanneer je wil. Ik ben ook geen heilige, download ook het nodige (perfect middel om even iets te checken), maar koop wel het origineel als ik het tof vind. Boeit me geen reet of dit nou een onbekend bandje is of een miljoenen verkopende band.

De vergelijking tussen de crossers in jouw buurt en (il)legaal aanschaffen van muziek klopt voor geen meter. Op vrijwel iedere release zitten namelijk auteursrechten, waardoor de muziek dus wettelijk beschermd is. Voor mij is muziek maken in de eerste plaats ook een uit de hand gelopen hobby. Maar ik stel het wel op prijs dat ik jaarlijks uitbetaald word door de Buma/Stemra. Is niet veel, maar ik heb er wel recht op.

Terugkomend op de crossers. Zij kopen duurdere spullen/motoren om zelf te kunnen crossen. Zoals een muzikant betere gitaren/versterkers koopt bijvoorbeeld. Echter, muzikanten laten cd's persen. Waarom denk je? Misschien om de kosten terug te verdienen, en om met een bescheiden winst weer een groter budget te hebben voor een nieuw album?

Zodra er ergens auteursrechten op zitten is het niet jouw keuze om te bepalen dat die muziek algemeen goed is..

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:18 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:13 schreef attila_de_hun het volgende:
als een "leek" op het internet opzoek gaat naar de nieuwste metalsensatie kan hij/zij 10.000.000.000 bands doorworstelen. dat vind geen enkele band leuk want de kans dat ze daadwerkelijk worden beleuisterd is zeer klein.
Nuclearblas tmaakt een selectie EN zegt eigenlijk voor die band: BELUISTER DEZE BAND! NU!!! ALS JE DAT NIET DOET BEN JE GEK!!!! en veel mensen gaan dat dan ook daadwerkelijk doen. dat is inderdaad commercieel maar wat dan nog? denk je dat Wacken ofzo het voor de liefde doen??
dat kost natuurlijk wel wat

Mjah, dat over nuclear blast heb ik misschien wat verkeerd gezegd. Ik heb er verder totaal geen problemen mee dat er commercie rond metal kan groeien. Maar als dat al gebeurt dan betekent dat voor mij dat er dus schijnbaar al voldoende cd's verkocht worden. Om nu mensen af te gaan zeiken die geen cd's kopen vind ik veel te ver gaan. Zoals ik laat merken vind ik het niet nodig om cd's te kopen, omdat ik het niet nodig vind om mensen de kosten van hun hobby te vergoeden ook al geniet ik ervan. Andere mensen denken daar anders over en vinden dat je per se cd's moet kopen en je ze anders niet mag luisteren, van mij mogen jullie hoor, als je het leuk vind om veel cd's te hebben dan is dat mooi voor je. De mensen die er geld voor over hebben om een band die ze leuk vinden te steuenen vind ik ook fantastisch. Ik koop ook wel eens zooi van bands die ik het wel gun. Maar ik voel me er totaal niet verplicht toe om hen te helpen, laat staan dat ik andere mensen voor pauper uitmaak omdat ze dat niet doen.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:18 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:13 schreef Kramy het volgende:
Ja, die bands die dat kunnen bereiken, die genoeg mensen zover krijgen om hun albums te kopen die gun ik het ook echt wel dat ze bij nuclear blast zitten. Maar dit hoeft echt niet iedere band van mij te bereiken, en als ze een minder album uitbrengen en mensen dat album liever downloaden en kopen dan hebben ze pech gehad. Ze moeten niet gaan verwachten dat ze van de muziek kunnen gaan leven. Ze mogen geluk hebben dat ze al zover met hun hobby zijn gekomen.

Ohja, nou hebben opeens mensen in minder goede bands minder recht op wat ze met hun eigen werk doen dan mensen in betere bands! Nou zijn kleinere bands natuurlijk meer bereid er op achteruit te gaan, het gaat nog steeds op wat ik zeg, hoor, hoe meer geld er terug stroomt, hoe groter de kans dat een band nóg een product uitbrengt.
quote:
Sowieso denk ik dat jullie veel moeilijker doen over mensen die muziek downloaden dan veel leden van metalbands er zelf over zouden doen. Het is hier gewoon meer een hype geworden om achter de mening van de ow zo succesvolle Chelman en M. te gaan staan en stinkende krakers af te zeiken
Erg laag, Kramy. Ik ben zelf ook muzikant. In een metalband, zelfs! Buiten dat is het eigenlijk sowieso laag!

Je flikkert maar lekker op als het zo moet!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-08-2006 16:19]

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 16:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Sowieso denk ik dat jullie veel moeilijker doen over mensen die muziek downloaden dan veel leden van metalbands er zelf over zouden doen. Het is hier gewoon meer een hype geworden om achter de mening van de ow zo succesvolle Chelman en M. te gaan staan en stinkende krakers af te zeiken
"Act de présence" in 2 metalbands.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-08-2006 16:27]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:21 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:18 schreef spectre het volgende:
"Act de presente" in 2 metalbands.
présence, lelijke blekkie!

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2006 16:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:18 schreef spectre het volgende:
"Act de presente" in 2 metalbands.
presence bedoel je

In 1 ... altijd nog zoekende naar de juiste mensen voor een tweede ...

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 16:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Het is hier gewoon meer een hype geworden om achter de mening van de ow zo succesvolle Chelman en M. te gaan staan en stinkende krakers af te zeiken

If all else fails, resort to personal attacks.

Oftewel: PWN3d!

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:22 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:21 schreef Jenje het volgende:
presence bedoel je

présence, lelijke doomie! Uhm...

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:22 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:18 schreef Daops het volgende:
@Kramy: je maakt echt kapitale denkfouten. Jij (en veel van je generatiegenoten) gaan er vanuit dat muziek een gratis consumptiemiddel is, wat je maar kunt pakken wanneer je wil. Ik ben ook geen heilige, download ook het nodige (perfect middel om even iets te checken), maar koop wel het origineel als ik het tof vind. Boeit me geen reet of dit nou een onbekend bandje is of een miljoenen verkopende band.

De vergelijking tussen de crossers in jouw buurt en (il)legaal aanschaffen van muziek klopt voor geen meter. Op vrijwel iedere release zitten namelijk auteursrechten, waardoor de muziek dus wettelijk beschermd is. Voor mij is muziek maken in de eerste plaats ook een uit de hand gelopen hobby. Maar ik stel het wel op prijs dat ik jaarlijks uitbetaald word door de Buma/Stemra. Is niet veel, maar ik heb er wel recht op.

Terugkomend op de crossers. Zij kopen duurdere spullen/motoren om zelf te kunnen crossen. Zoals een muzikant betere gitaren/versterkers koopt bijvoorbeeld. Echter, muzikanten laten cd's persen. Waarom denk je? Misschien om de kosten terug te verdienen, en om met een bescheiden winst weer een groter budget te hebben voor een nieuw album?

Zodra er ergens auteursrechten op zitten is het niet jouw keuze om te bepalen dat die muziek algemeen goed is..

Hu-uh.. dacht je dat ik niet doorhad dat die wetten bestaan? Maar zoals ik eerder hier al zei hier vind ik niet dat muziek op zich geld waard is. Net als dat ik niet vind dat het kijken naar crossers op een veldje geld waard is. Dat om 1 of andere reden muziek wel auteursrechtelijk beschermd wordt en crossers niet, dat vind ik krom. Ofja dat eigenlijk nog niet zozeer, meer dat men verwacht dat muzikanten hun geld maar terug moeten verdienen. Frapant ook dat muzikanten niet vaak zeuren hierover, maar hier op het forum des te meer mensen. Als jullie het zo leuk vinden om te laten weten dat je zoveel geld hebt dat je alle cd's die je leukt vind kan kopen dan open je maar een topic waarin je kan zetten hoeveel je verdient, ik zal er met plezier mijn salaris bijzetten als jullie dat zo graag willen..

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:23 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:22 schreef Kramy het volgende:
Hu-uh.. dacht je dat ik niet doorhad dat die wetten bestaan? Maar zoals ik eerder hier al zei hier vind ik niet dat muziek op zich geld waard is. Net als dat ik niet vind dat het kijken naar crossers op een veldje geld waard is. Dat om 1 of andere reden muziek wel auteursrechtelijk beschermd wordt en crossers niet, dat vind ik krom. Ofja dat eigenlijk nog niet zozeer, meer dat men verwacht dat muzikanten hun geld maar terug moeten verdienen. Frapant ook dat muzikanten niet vaak zeuren hierover, maar hier op het forum des te meer mensen. Als jullie het zo leuk vinden om te laten weten dat je zoveel geld hebt dat je alle cd's die je leukt vind kan kopen dan open je maar een topic waarin je kan zetten hoeveel je verdient, ik zal er met plezier mijn salaris bijzetten als jullie dat zo graag willen..

Hallo, wakker worden! Daops is ook muzikant!

istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 22-08-2006 16:23 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

Ik heb het wel gehad met het verzamelen van metal muziek. nou ja, alles behalve oude griekse black/death metal.Maar daar heb ik bijna de belangrijkste dingen al wel van...

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:23 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:22 schreef Chelman het volgende:
If all else fails, resort to personal attacks.

Oftewel: PWN3d!

Hehe, het valt me gewoon nogal op.. Ik vind iemand een 'pauper' noemen omdat die een andere mening heeft dan jou om wat muziek nu echt waard is ook nogal een persoonlijk aanval, dus in dat geval was jij al veel eerder pwned..

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:24 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:23 schreef Kramy het volgende:
Hehe, het valt me gewoon nogal op.. Ik vind iemand een 'pauper' noemen omdat die een andere mening heeft dan jou om wat muziek nu echt waard is ook nogal een persoonlijk aanval, dus in dat geval was jij al veel eerder pwned..
Ik heb je geen pauper genoemd.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:23 schreef ZelThoR het volgende:
Hallo, wakker worden! Daops is ook muzikant!

Dat was ook niet puur op daops gericht, alleen het eerste deel van die post.

Er is trouwens ook niets mis met geld vangen voor je hobby, ik weet ook goed dat er genoeg mensen genieten van de muziek, en dat er veel tijd en geld in zit, en het dus wel leuk is om er wat voor terug te krijgen. Maar jullie stellen het verplicht om mensen hun hobby terug te gaan betalen. Dat vind ik wel fout.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-08-2006 16:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:23 schreef istharol het volgende:
Ik heb het wel gehad met het verzamelen van metal muziek. nou ja, alles behalve oude griekse black/death metal.Maar daar heb ik bijna de belangrijkste dingen al wel van...

Daardoor ontstaat traden, iets wat imho ook een perfect manier is om bands te leren kennen. Het album is al betaald, de band heeft zijn moeite ggecompenseerd gekregen, en iemand anders krjigt de mogelijkheid een band te leren kennen en er wellicht ander materiaal van te kopen.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:25 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:24 schreef ZelThoR het volgende:
Ik heb je geen pauper genoemd.

Hier had ik het dan ook uitsluitend tegen chelman Moet ik nu overal naampjes bij gaan zetten?

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:27 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:25 schreef Jenje het volgende:
Daardoor ontstaat traden, iets wat imho ook een perfect manier is om bands te leren kennen. Het album is al betaald, de band heeft zijn moeite ggecompenseerd gekregen, en iemand anders krjigt de mogelijkheid een band te leren kennen en er wellicht ander materiaal van te kopen.

Dat vind ik ook zoiets kroms, aangezien al eerder aangemerkt is hier dat een band zonder traden/tweedehands kopen 2 keer zou verdienen, en nu maar 1 keer. Maar goed, die discussie is al geweest

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 16:28 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:21 schreef ZelThoR het volgende:
présence, lelijke blekkie!
Mijn frans was al nooit te best. (nee frnk)

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 16:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:22 schreef Kramy het volgende:
Dat om 1 of andere reden muziek wel auteursrechtelijk beschermd wordt en crossers niet, dat vind ik krom. Ofja dat eigenlijk nog niet zozeer, meer dat men verwacht dat muzikanten hun geld maar terug moeten verdienen.

Je vergelijking is echt zo krom als een hoepel van Jenje's bakfiets.

Wanneer je muziek/een schilderij/een column/een boek maakt creer je iets wat blijvend is. Om van die creatie gebruik te kunnen maken moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Een groepje crossers kan geen geld vangen voor het crossen op een OPENBAAR, PUBLIEK veldje. Ze kunnen wel geld vragen als ze dat op een besloten terrein doen of wanneer ze daar videoopnames van maken die ze vervolgens distribueren.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:29 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:25 schreef Kramy het volgende:
Dat was ook niet puur op daops gericht, alleen het eerste deel van die post.

Er is trouwens ook niets mis met geld vangen voor je hobby, ik weet ook goed dat er genoeg mensen genieten van de muziek, en dat er veel tijd en geld in zit, en het dus wel leuk is om er wat voor terug te krijgen. Maar jullie stellen het verplicht om mensen hun hobby terug te gaan betalen. Dat vind ik wel fout.

Dat met die hobby moet je eens mee kappen, daar is al een paar keer over gesproken, anders ga je gewoon op die argumenten in ipv weer je zelfde verhaaltje af te steken.
quote:
Op 22 augustus 2006 16:25 schreef Kramy het volgende:
Hier had ik het dan ook uitsluitend tegen chelman Moet ik nu overal naampjes bij gaan zetten?
Jouw persoonlijk aanval was niet alleen tegen Chelman, wel op blijven letten.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-08-2006 16:30]

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 16:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:23 schreef Kramy het volgende:

Nee, niet omdat hij een andere mening heeft maar:

quote:
Op 21 augustus 2006 18:03 schreef Chelman het volgende:
Je bent ook een pauper als je niet eens het fatsoen hebt om degenen die voor je entertainment zwoegen eens hun tijd en moeite te vergoeden.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:31 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:18 schreef ZelThoR het volgende:
Ohja, nou hebben opeens mensen in minder goede bands minder recht op wat ze met hun eigen werk doen dan mensen in betere bands! Nou zijn kleinere bands natuurlijk meer bereid er op achteruit te gaan, het gaat nog steeds op wat ik zeg, hoor, hoe meer geld er terug stroomt, hoe groter de kans dat een band nóg een product uitbrengt.

Ja, en zo krijg je bands die maar nog een product maken omdat ze met hun eerste zoveel geld hebben verdient. Heel leuk en aardig voor ze, maar ik vind het niet nodig om van die bands albums te kopen, zeker niet als ze al het geld dat ze erin hebben gestoken terug hebben verdient. Kan best zijn dat ik het dan alsnog koop hoor, maar dat is puur omdat ik het dan graag wil hebben, niet voor de band, maar voor mezelf. Niets mis mee ALS ze geld verdienen, maar wel als ze geld MOETEN verdienen. Het is een hobby, en hobby's zijn nu eenmaal niet betaald..

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 16:33 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Voor wie download je het dan, je dove buurman? Laat me niet lachen.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:33 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:31 schreef Chelman het volgende:
Nee, niet omdat hij een andere mening heeft maar:

Dat vind jij, dat je dan pauper bent. Ik vind van niet. In tegenstelling tot jou zal ik ook maar uitleggen waarom: Omdat ik van mening ben dan de band al blij mag zijn dat er mensen naar hun muziek luisteren en het leuk vinden. Daar hoort het naar mijn mening ook om te gaan bij een band, niet om dat ze geld terugkrijgen, dat is extra.

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com