|
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 | ||||
Auteur: |
|
|
Heb gelukkig een erg begripvolle vriendin maar het is idd wel een verslaving. Probeer het te houden bij max 10-15 exemplaren per maand waar ik verdomd goed over nadenk. Koop haast uitsluitend juweeltjes, goed muziek maar slecht artwork komt er bijvoorbeeld ook niet in. Niet dat het altijd lukt ... 'Sex can be very stressful for men. You judge us on technique, sensitivity, stamina...we're just happy if you're naked...half naked...one breast' |
|
quote: Ja, ik was vroeger ook zo. Ik kocht CD's, maar had er dan zoveel dat ik bepaalde CD's maar 1 à 2 maal opzette vooraleer ze op het rek belandden. Ik ben daar dus echt vanaf moeten stappen want het is gewoon weggegooid geld dan En ook, als je ééns een paar KEIGOEDE dingen gehoord hebt, dan neem je geen genoegen meer met minder. Ik toch niet. A black heart can only find beauty in darkness. |
|
Bij mij is de verslaving net aan het beginnen eigenlijk. Gelukkig probeer ik het altijd zo goedkoop mogelijk te vinden, dus koop niet snel overhaast heel veel dingen tegelijk, dit scheelt heel erg qua geld. En ik probeer ook zo weinig mogelijk blind te kopen, want dat pakt lang niet altijd goed uit. Verder ben ik steeds meer bezig om eens door mijn bescheiden verzameling te gaan om te kijken of er niet een paar cd's allang niet meer gedraaid zijn, en die komen dan op mijn tradelijstje. Toch vrees ik dat ik over een jaartje ook verslaafd ben. Maar probeer het zoveel mogelijk te beperken. Ik moet nu eerst nog aan een studie gaan beginnen, en dan heb je al niet veel geld dusja. Cd's kopen komt wel als ik van het studeren af ben en een baan heb gevonden. Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Van metal krijg je nooit genoeg,er is altijd wel een cd van een band die erg vet is en die je niet kent,en als je die cd koopt dan zul je waarschijnlijk meer van die band willen hebben. Als je er toch genoeg van hebt zou ik een hele zooi downloaden om te kijken of daar wat tussen zit en je kunt weer vooruit. Ikzelf heb altijd wel wat nieuws te kopen en mijn oudere cd's zullen dan nog steeds in mijn cd speler blijven knallen Born to grind |
|
Bij mij is het dus sterker dan mezelf. Ik zou bij wijze van spreken mijn laatste euro uitgeven aan cd's. Ik kopieer nagenoeg niks. Ik wil 'the real thing'. Ik koop dan ook gigantisch veel cd's. Ik ben gisteren eens nagegaan hoeveel cd's ik heb gekocht sinds de hogeschool weer is gestart (anderhalve maand geleden): 37. Da's een f*cking fortuin, maar zoals gezegd: het is sterker dan mezelf. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ik krijg er ook zeker nooit genoeg van maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds vaker een 'oudje' opzet dan een nieuwere release, er wordt de laatste tijd erg veel matig materiaal uitgebracht en vooral de producties zijn niet uniek meer, ik heb het nu echt wel gehad met de abyss-studio sound, digitaal en dichtgesmeerd bah. Vooral in de U.S. deathmetal scene klinken de platen of: kut of: hetzelfde, enige experimenteerdrang lijkt me wel oke, (maar niet zoals bij heretic van Morbid angel ) grind on . . . . . . . cerebral tumor |
|
Ik koop bijna niks. 'k Heb er niet echt het geld voor, en als ik al een beetje geld heb, dan weet ik niet aan welke CD ik het nu best uitgeef... en dan besteed ik het maar aan boeken en strips en cafeetjes. Resultaat: ik luister bijna constant naar "oude" CD's. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Een zeer knallende nieuwe cd is die van Deeds of flesh;Reduced to ashes,pas gekocht Retegoed,vooral omdat deeds of flesh hun stijl niet veranderen Born to grind |
|
quote: Hihi, de andere helft van mijn geld gaat ook naar boeken tegenwoordig. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote: En die nemen steevast meer plaats in dan CD's. [Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation. |
|
Ja, en vaak zijn ze een pak duurder tegenwoordig. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
quote:Lekker belangrijk hoe het artwork er uit ziet... I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Mee eens,als de cd maar heerschend klinkt. Ik heb wel eerbied voor de artwork van cannibal corpse Born to grind |
|
quote: Mooi artwork is in feite toch erg belangrijk. Hoe je een cd gaat beluisteren hangt vaak af van de sfeer van het artwork. Althans naar mijn idee. Strikt genomen klinkt de nieuwe King Diamond helemaal niet anders dan bijvoorbeeld 'House of God', maar omdat het artwork er compleet anders uitziet beluister ik 'em met een compleet ander gevoel. Maar slecht artwork is idd geen reden om een cd niet te kopen, anders had ik nu waarschijnlijk een cd of honderd minder, haha When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
Ja dat bedoel ik...het kan wel sfeerverhogend werken...maar noodzaak? Nee! I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
quote: Nou, artwork is grotendeels de reden dat ik niet kopieer. When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself. |
|
hehe klopt, nooit genoeg muziek! |
|
Goeie artwork is toch altijd mooi meegenomen, maar hoeft niet altijd. Het is ook een beetje een beloning voor de trouwe fans enzo... I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Nee. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
Ik ben ook behoorlijk cd-verslaafd, en zal/wil ook nooit genezen. Ik koop ook werkelijk van alles... van oud tot nieuw. Ik heb ook zo'n afwijking dat ik "oude cd's" zoveel mogelijk tweede-hands probeer te scoren, dat is bij mij echt een sport geworden onderhand. Ik vindt het te gemakkelijk om alles maar te bestellen... plus dat ik liever de orginele uitgaves bezit dan de re-release cd's. Nieuwe releases koop ik echter wel gelijk bij mijn locale platenboer. Ik denk dat ik gemiddeld dan ook wel per maand een kleine 15 cd's koop. (nieuw & tweede-hands) Mijn vrouw wordt af en toe wel redelijk gestoord van mij, maar zolang ik de hypotheek kan betalen is het eigenlijk wel okay. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
*schop* Ik lees veel verhalen van mensen die graag veel in huis halen en veel genres willen bijhouden en dus uitpuilende CD-kasten hebben. Dat snap ik wel (al ben ik zelf vrij selectief). Maar wat ik toch ook vaak lees is dat mensen veel geld neertellen voor iets wat ze nooit luisteren. Ik ben benieuwd wat jou (ik spreek nu de verstokte verzamelaar aan ) dan drijft. Waarom tel je 100 euro neer voor een item dat je wrsch. in andere vorm al hebt, wat je verder toch niet zult luisteren en waarvan de hoge prijs op geen enkel ander principe berust dan dat anderen het ook willen hebben? Denk bv. aan vage ouwe (brakke?) demo's, speciale uitgaves waarvan alles zo her en der al op ander materiaal staat (of zinloze remasters) die dus > 100 euro kosten. Wat drijft je om zoiets binnen te halen? Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Homoseksualiteit. Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote:Ben zelf verzamelaar en van sommige artiesten wil je gewoon graag alles compleet hebben...dus ook de brakke demos die nooit/zelden geluisterd worden. Denk dat het een streven is naar het completeren van een collectie. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
Fan zijn is tot daar aan toe. 100 pleuro voor iets wat je niet vaak luistert is een dwangneurose. Zeker als je van te voren weet dat je het niet veel gaat luisteren! |
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |