IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : Het verzamelen van metal muziek: nooit genoeg?? Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:47 schreef Kramy het volgende:
Nouja, over een 'perfect albums' valt natuurlijk ook wel te twisten. Niet iedere band hoeft een album geproduceerd in de abbys-studio's te hebben. Mij persoonlijk lijkt het wel leuk om nummers van mijn band die ik echt goed vind op redelijk kwaliteit op te laten nemen. En er zijn genoeg studio's in Nederland waar je voor niet al teveel geld een fatsoenlijk geproduceerd album hebt. Sowieso klinken die vaak nog veel beter dan al die gladde abyss dingen ook nog als je het mij vraagt.

Ik zou dus mijn muziek goed op laten nemen voor mezelf. En als ik wil dat anderen het horen dan zet ik het gewoon online. Het staat me natuurlijk vrij om er een prijsje aan te hangen, net als een straatmuzikant zijn pet voor zich neerzet. Maar het staat voor voorbijgangers natuurlijk ook vrij om iets in die pet te gooien of niet. Dat er voor een album op zich betaald moet worden lijkt me logisch, dat is een product, daar zit geld in, de kosten van het persen, het doosje, het artwork. Maar de muziek op zich kost niets en daar hoeft naar mijn mening niet voor betaald te worden.

Tsja, zelfde punten, zelfde antwoord. Ambitie.

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Kramy
Usericon van Kramy
Posted 22-08-2006 16:50 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 22 augustus 2006 16:46 schreef Daops het volgende:
Het begrip 'ambitie' komt kennelijk (nog) niet in Kramy's woordenboek voor..

Mijn ambitie is om met een band een europese tour te kunnen maken. Dat lijkt me gewoon erg leuk. En het zou me niets uitmaken als dat daar wat geld bij in zou gaan zitten, voor een reis moet je ook betalen dusja.

Verder lijkt het me gewoon gaaf als ik van mensen te horen krijg dat ze mijn muziek mooi vinden, of ze daar nu 10 euro voor hebben betaald of niet.

chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 22-08-2006 16:50 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Nouja, over een 'perfect albums' valt natuurlijk ook wel te twisten. Niet iedere band hoeft een album geproduceerd in de abbys-studio's te hebben. Mij persoonlijk lijkt het wel leuk om nummers van mijn band die ik echt goed vind op redelijk kwaliteit op te laten nemen. En er zijn genoeg studio's in Nederland waar je voor niet al teveel geld een fatsoenlijk geproduceerd album hebt. Sowieso klinken die vaak nog veel beter dan al die gladde abyss dingen ook nog als je het mij vraagt.

Ik zou dus mijn muziek goed op laten nemen voor mezelf. En als ik wil dat anderen het horen dan zet ik het gewoon online. Het staat me natuurlijk vrij om er een prijsje aan te hangen, net als een straatmuzikant zijn pet voor zich neerzet. Maar het staat voor voorbijgangers natuurlijk ook vrij om iets in die pet te gooien of niet. Dat er voor een album op zich betaald moet worden lijkt me logisch, dat is een product, daar zit geld in, de kosten van het persen, het doosje, het artwork. Maar de muziek op zich kost niets en daar hoeft naar mijn mening niet voor betaald te worden.

En dat was voorlopig het laatste wat ik erover zeg, want ik moet ook nog eten vanavond en de winkels zijn niet zo bijster lang meer open

Op basis van deze vergelijking zou alle fysieke en mentale inspanning gratis moeten zijn en zouden enkel grondstoffen waarde hebben.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 16:50 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:48 schreef chriz het volgende:
relaxt, je hebt mijn rek.nr. wel he?
Pinpas, pincode, you name it...

Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 16:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
En dat was voorlopig het laatste wat ik erover zeg, want ik moet ook nog eten vanavond en de winkels zijn niet zo bijster lang meer open

In jouw ethische stelsel is het dan voldoende om te zeggen:

IK vind dat het nu nog steeds open moet zijn. IK vind dat ik zelf uit de schappen mag pakken wat ik wil. IK bepaal zelf of ik daarvoor betaal. Daarom gooi IK nu een baksteend door het ruit.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Daops
Usericon van Daops
Posted 22-08-2006 16:53 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:50 schreef Kramy het volgende:
Mijn ambitie is om met een band een europese tour te kunnen maken. Dat lijkt me gewoon erg leuk. En het zou me niets uitmaken als dat daar wat geld bij in zou gaan zitten, voor een reis moet je ook betalen dusja.

Verder lijkt het me gewoon gaaf als ik van mensen te horen krijg dat ze mijn muziek mooi vinden, of ze daar nu 10 euro voor hebben betaald of niet.
Daar is niks mis mee. Er zijn alleen ook muzikanten die meer willen.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 16:57 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:48 schreef Kramy het volgende:
Die jat je toch ook niet door te downloaden of wel soms? Zie mijn post hierboven ^^
Jawel, dat hoort bij het produkt namelijk. Een band besteedt hier (hopelijk) veel tijd aan en in het geval van artwork ook geld (onee, goede ontwerpers doen het voor de hobby, hoe kan ik dat nou vergeten).

Tegenwoordig staan hoezen ook op internet en teksten zijn ook makkelijk te vinden. Dat zijn nou juist de dingen die bands wel gratis weggeven.

Trouwens is het onfatsoenlijk om een album alleen maar te beschouwen als 'muziek'. In mijn optiek althans. Er is een groter plaatje.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-08-2006 16:58]

Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 17:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Maar op zich heeft Kramy dus ook geen bezwaar dat wanneer hij een plaat uitbrengt dat ik het dan van Internet rip van leuke artwork voorzie en het zelf uit ga brengen?

Ik mocht het van Kramy immers 10.000 keer kopiëren. Als ik dat doe en...hmmm...7 euro vergoeding voor het persen (niet voor de muziek!) van de CD's en drukken van de artwork vraag?

Daar is dan toch ook niks op tegen?

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 17:04 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Ik wens je veel sterkte dan, in je nieuwe handel onderzetters.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 22-08-2006 17:07 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ben ik 1 dag werken is meteen het hele topic met talloze pagina's uitgebreid......werd me iets teveel om allemaal door te lezen hahaha

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 17:11 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 17:07 schreef Hub de Gallier het volgende:
Ben ik 1 dag werken is meteen het hele topic met talloze pagina's uitgebreid......werd me iets teveel om allemaal door te lezen hahaha
Samenvatting:

Kramy praat onzin.

M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-08-2006 18:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 16:13 schreef Kramy het volgende:
Het is hier gewoon meer een hype geworden om achter de mening van de ow zo succesvolle Chelman en M. te gaan staan en stinkende krakers af te zeiken

LOL! Dankjewel en dat terwijl ik nog niet eens in de hoogste belastingschijf zit hahaha. Ik zal aan je denken als ik vanavond wat succesvolle biertjes naar binnen giet

Verder wat Zelthor zegt. Shit Kramy, OF je zit gewoon tegendraads te doen zodat je "ook een mening" hebt, OF je snapt er gewoon geen reet van. Ik wacht met spanning op je nummers, dan ga ik die inderdaad lekker zelf uitbrengen. Jouw muzikale kwaliteiten gekoppeld aan mijn *volgens jou* succesvolle formule moeten toch minimaal platina status garanderen

Fickt nicht mit dem Raketemensch!!

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 18:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

SUCCES = UITSTRALING

blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 22-08-2006 18:24 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 augustus 2006 18:20 schreef Chelman het volgende:
SUCCES = UITSTRALING

Andersom nog meer volgens mij.

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 18:26 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:24 schreef blonde rockgod het volgende:
Andersom nog meer volgens mij.
De wiskundige operator = geeft altijd een dubbel verband aan

edti: anders had hij wel gezegd succes --> uitstraling

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-08-2006 18:27]

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 18:30 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

nerd

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 18:30 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:30 schreef spectre het volgende:
nerd
yip

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-08-2006 18:33 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:26 schreef ZelThoR het volgende:

Haha...dat wilde ik net posten maar ik dacht: NEE...ik ben geen N3rd! LOL

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 18:35 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:33 schreef Chelman het volgende:
Haha...dat wilde ik net posten maar ik dacht: NEE...ik ben geen N3rd! LOL
Haha, zo zie je maar weer hoe alles op z'n pootjes terecht komt!

(NERD!)

blonde rockgod
Posted 22-08-2006 18:35 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 augustus 2006 18:26 schreef ZelThoR het volgende:

Ik bedoel dat je zonder uitstraling minder makkelijk succes bereikt, en dat succes geen voorwaarde is voor uitstraling......

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 18:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:35 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik bedoel dat je zonder uitstraling minder makkelijk succes bereikt, en dat succes geen voorwaarde is voor uitstraling......
Scherp, dan zou Chelmans formule niet kloppen

blonde rockgod
Posted 22-08-2006 18:38 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 augustus 2006 18:36 schreef ZelThoR het volgende:
Scherp, dan zou Chelmans formule niet kloppen

Duh, natuurlijk klopt die niet....

spectre
Usericon van spectre
Posted 22-08-2006 18:38 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:36 schreef ZelThoR het volgende:
dan zou Chelmans formule niet kloppen

cAst yur sPelL, oo daRk lorD!1

ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 22-08-2006 18:38 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 22 augustus 2006 18:38 schreef blonde rockgod het volgende:
Duh, natuurlijk klopt die niet....
Dat is niet aardig van je!

Maar inderdaad, ik denk dat jouw minder wiskundige aanpak dichter bij de werkelijkheid is.
quote:
Op 22 augustus 2006 18:38 schreef spectre het volgende:
cAst yur sPelL, oo daRk lorD!1

je ridiculiseert me!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 22-08-2006 18:39]

blonde rockgod
Posted 22-08-2006 18:41 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 22 augustus 2006 18:38 schreef ZelThoR het volgende:
Dat is niet aardig van je!

Maar inderdaad, ik denk dat jouw minder wiskundige aanpak dichter bij de werkelijkheid is.

Succes laat zich mischien wel vatten in cijfers, maar uitstraling niet.

Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com