|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
quote: De redes zijn monologen. quote: Zal ik ooit nog eens doen Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: bastianus, over het feit dat het niet zo makkelijk is wat socrates lult. En daarnaast over het feit dat ik me er enigszins in kan vinden dat Plato zijn visie in Socrates zou projecteren. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Al Plato's "deze en deze persoon heeft dit en dit gezegd" worden dialogen genoemd, toch? Of in ieder geval in het Engels "dialogues". We hadden het eigenlijk over Symposium, toch? Die heb ik niet gelezen, maar Wiki noemt het ook een dialoog/dialogue. Oh, en Plato zelf was er helemaal niet bij en het stuk is 15 jaar na dato geschreven. En al is het een monoloog, het principe blijft staan, nog steeds kan Plato zo een karikatuur van Socrates opvoeren om bepaalde ideeën te kunnen presenteren edit: aap, is wel echt een dialoog dus "Socrates turns politely to Agathon and with Agathon's cooperation examines his speech. This is done using a series of questions and answers typical of Plato's Socratic dialogues." quote: Lijkt me beter van wel, ja. [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-05-2011 17:35] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Is al dat vage gelul van jullie gymnasten niet eigenlijk bedoeld als vluchtwereld? Net als het leren van oude dode talen? Je moet toch iets met al die tijd die je over hebt omdat meisjes niet van nerds houden? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
HATE to DATE I HATE TO DATE WALKING ALL THE TIME A BLUE ONE HOPE I WILL SOON BE GONE EMOTION! *schreeuwmodus uit* co-operation not competition! |
|
quote: Leuk dat je dat aanhaalt als 'eigen' kennis. Ik wist niet dat Plato er niet bij geweest zou zijn, nog dat het vijftien jaar na dato geschreven is. quote: Ik heb het symposium hier vertaald liggen. De redes van het symposium, waar ik over sprak, zijn wel degelijk monologen die direct gequoteerd zijn. Tussen de redes door praten de gasten met elkaar, en dat zou je kunnen zien als dialogen. Socrates weerlegt inderdaad Agathon's rede met een aantal vragen, precies op zijn befaamde manier, maar zijn eigen rede over de liefde is monologend. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Ik citeer de intro van de eerste rede (die van Phaidros): quote: Op deze manier wordt heel de rede opgeschreven door Plato. Het einde van de rede is als volgt: quote: Dus voordat je met je grote mond je wikipedia-waarheid verkondigt, wil ik nog even vertellen dat ik de redes zie als monologen. Want dat zijn het ook. De rede van Socrates eindigt als volgt: quote: Direct gesproken woorden dus. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 11-05-2011 17:57] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Fock it. Zie reply in een ander topic. Hier maar weer over datingperikelen [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-05-2011 18:00] Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Opbokken ja, ik wil ervaringen lezen niet de hele tijd dat geneuzel van jou, daar heb ik fb wel voor. |
|
fb = flebbie? |
|
Geen datingperikelen hier. Geen dates, that is. I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Aangezien de dating perikelen hier een beetje op z'n gat liggen, wel een leuke film die uitkomt/is in de trant van dit onderwerp. Ik ga hem nog kijken maar volgens mij is ie erg okay: Happythankyoumoreplease Trailer http://www.youtube.com/watch?v=sG3qBqtX50o&feature=player_embedded |
|
quote: Sterk 'succesverhaal' ook.. Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
quote:Linke naam voor je site. Straks loggen er allemaal Somaliërs in. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: 100% win! Ja hoor... |
|
quote: Nee, hoor! Mooie standaardopmerking van een verbitterde studiefaler die bol staat van onoriginele cliché's, dat wel Verder ongeveer 0% waarheid Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote:De uitzondering bevestigt de regel? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Geen idee. Maar ik denk wel dat je aandeel nerdschap van gymnasiasten goed overschat. Alle vrienden die ik ken die de informatica zijn ingegaan op één na kwamen via HAVO naar het HBO, en een redelijk deel alsnog naar WO. Dus, ik wil graag de stelling poneren dat alle havisten nerds zijn Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
. Boeiender |
|
quote:Ik ben havist geworden uiteindelijk, dus de stelling zou kunnen kloppen. Misschien is er ook wel veel veranderd in de loop van de tijd. In mijn middelbare schooltijd zaten alle stuudjes op het gym, veel alternatievelingen ook, maar de meeste metalfans (toen nog hardrockers genoemd) zaten op de lts, mavo en havo. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-06-2011 9:35] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Er zaten er ook veel op het VWO, maar daar zag je het niet zo aan af. Bareuh... |
|
Volgens mij heeft het meer te maken met welke soort opleiding dan op welk niveau, ik heb toen een blauwe maandag ict gedaan.. stonden ze daar allemaal opeens rond een beeldscherm, ik dacht: Geile wijven, maar nee hoor, de nieuwste videokaart was uit, daar kregen zij dan weer een boner van. Against God and Government |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Algemeen | Vorige pagina |