IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : krakers... Vorige pagina | Volgende pagina
Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-10-2003 22:39 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Hoeveel woningen staan er leeg in Nederland?

Als ik door heerlen loop, in sittard ben, geleen, of zelfs m'n eigen woonplaats kom ik talloze woningen tegen die al een jaar of langer verkrotten en eenzaam leeg staan zonder dat er een ruk mee gedaan wordt.

Feit: mijn oom heeft er een half jaar over gedaan om een simpel appartement in mijn stadje te vinden, en nuth is echt niet zo groot, nu als de situatie hier nog geen tien procent is van wat er in de steden gaande is qua woningnood...

Hoeveel studenten zoeken op dit moment naar een kamertje (vaak moeten ze ook genoegen nemen met juist dat), terwijl er talloze panden leegstaan?

Ik zeg: KRAAK! Kraak zoveel je kan, praat met de eigenaars, regel gas en licht, die mensen zijn vaak al blij dat er uberhaupt iemand is om dat pand engiszins van de ondergang te redden en er op te letten dat er geen junks in gaan zitten...

Als excuus voor deze maatregel heeft het CDA aangegeven dat het om een kwestie gaat van terrorisme te bestrijden... Het zou namelijk heel goed mogelijk zijn dat terroristen uit andere landen hier in nederland zouden kraken en hun plannen beramen onder de bewalde ogen van balkenende...

Gaan we de kant van amerika op, gaan we alles maar vergoelijken omdat het een kwestie van veiligheid is?

Hoeveel kraakpanden zijn er die culturele avonden/festivalletjes organiseren? Hoeveel kraakpanden huizen kunstenaars en mensen die demonstreren tegen de tijden waar dit land in gezogen schijnt te worden?

Hoeveel krakers wonen er niet simpelweg zonder de buurt lastig te vallen, zonder overlast te veroorzaken of drugsfeesten te houden?

En dan komen de wetstampers en bureaucraten aangezeuld met regels en codes, met bewijzen van de illegaliteit van kraken...

Als je de keus hebt tussen jaren wachten op een kutkamer of het kraken van een pand geef ik de kraker vol gelijk, het moet maar eens afgelopen zijn met de stille tolerantie van de woningnood, het zijn toch maar de studenten die er last van hebben...

Kraak met al je hart,
laat noch bureacraat
of christenstaat
je in je daden stoppen

http://krakenpost.nl/faqserver/cache/16.html

lees en wordt wijzer...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Sporty Voleg
Dude Nukem v2.0
Usericon van Sporty Voleg
Posted 14-10-2003 12:46 by Sporty Voleg Profiel van Sporty Voleg

Geleend van een ander forum:





Chelman: we weten van elkaar wat we van kraken vinden, maar los daarvan: is het niet onlogisch om kraken te verbieden, terwijl het gedoogbeleid niet het daadwerkelijke probleem vormt? Er wordt momenteel immers relatief veel gekraakt ten gevolge van woningnood en "leegstaandepanden-overschot."


Touché, pussycat!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-10-2003 13:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 oktober 2003 12:46 schreef Sporty Voleg het volgende:
Geleend van een ander forum:

www.tuig.nl


Toepasselijke URL
quote:

Chelman: we weten van elkaar wat we van kraken vinden, maar los daarvan: is het niet onlogisch om kraken te verbieden, terwijl het gedoogbeleid niet het daadwerkelijke probleem vormt? Er wordt momenteel immers relatief veel gekraakt ten gevolge van woningnood en "leegstaandepanden-overschot."


Het probleem is m.i. het feit dat mensen denken dat zij aanspraak maken op iets wat niet van hun is en denken dat het hun godgegeven recht is om een pand te betrekken omdat zij 'een woning nodig hebben'. Een typisch geval van 'ik wil de rechten maar geen plichten'. Ik moet GVD full-time werken om mijn hypotheek te betalen. Mocht het later goed genoeg gaan met mij om een paar extra panden te kopen om ermee te speculeren dan wel te verhuren dan zal ik rotten alvorens ik iemand toesta om willekeurig gebruik te maken van dat pand als het onverhoopt enige tijd ongebruikt is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


hammer
Usericon van hammer
Posted 14-10-2003 13:15 by hammer Profiel van hammerhttp://www.naxtstage.nl

quote:
Op 12 oktober 2003 19:17 schreef filosofem het volgende:
Yep, 't moet eens afgelopen zijn met dat gedoog en het maar goedvinden-cultuur in Nederland. Kraken = inbreken = strafbaar.




naja, als een pand langer leeg staat is het wel oke dat het gekraatkt gaat worden in overleg met de eigenaar,
maar als de eigenaar het daar niet mee eens is, moeten de krakers er ook zonder enige reden uitgezet kunnen worden....

[Dit bericht is gewijzigd door hammer op 14-10-2003 13:16]



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 14-10-2003 13:27 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 14 oktober 2003 13:15 schreef hammer het volgende:


naja, als een pand langer leeg staat is het wel oke dat het gekraatkt gaat worden in overleg met de eigenaar,



Dat is geen kraken. Dat is geoorloofd gebruik.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 13:28 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

ongeoorloofd gebruik geeft eigenaren het recht om die profiteurs af te schieten
HOPPETEE
Optiefe met dat weak ass hippie bullshit


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 13:43 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

hoe onderbouwd...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 13:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb ik niet nodig, sommige dingen zijn voor mij namelijk erg simpel.

Namelijk .. van mij, dus niet van jou.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 13:45 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 13:46 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

.. en als jij iets van mij neemt zonder dat ik het goed vind, dan mag ik jou daar op een wijze die mij goedacht op wijzen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 14:09 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Eigen rechter spelen is vaak een van de grootste fouten die de mens maakt...

Doden is het ontnemen van een ziel, en wat de aanleiding ook is een verwerpelijke daad.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 14:10 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

... hippie ...

Als de Nederlandse politie eens wat grotere bek zou hebben dan was het niet ndig dat men recht in eigen hand neemt.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 14:23 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

Jenje,

Die laatste geef ik je gelijk in tot op zekere hoogte, het is zeker zo dat het gevangenisbeleid wel strenger zou mogen zijn, en dat het justitiele apparaat een stuk minder bureaucratisch en langzaam dient te zijn, maar de vraag is of dit met de huidige cda/vvd coalitie mogelijk is, het cda, van nature conservatief (ze representeren vooral oudere stemmers) zal niet de wind van verandering zijn, eerder het tegendeel.

De vvd is een partij die vooral de wensen van zijn vooral welgestelde/rijke stemmers probeert te vervullen en richt zich voornamelijk op de economie, een vooral conservatief-liberale koers voerende...

Zij hebben noch de druk om wat aan de woningnood problemen in dit land te doen, noch de middelen, die gaan immers allemaal richting de economie en ze werken ook nog een ter behoeve van (meerdere-)pandeigenaren...

Op dit moment is kraken een noodzaak in veel gevallen, en een in veel opzichten verdedigbare ideologie. Als de overheid faalt in zijn taak de inwoners van behuizing te voorzien heeft het volk het recht een signaal aan de overheid te sturen d.m.v. protest. Dit is de basis van ieder democratisch idee, zonder die eerste rechten is er geen democratie

Om het recht van de burgers van dit land te beschermen moete dit soort dingen zijn, als verdediging, als oppositie tegen het tij wat dit kikkeerlandje van ons dreigt mee te sleuren.

Ga jij maar een kraker neerschieten, en draag bij aan de militarisatie van deze samenleving, de wederopstanding van de oog om oog tand om tand mentaliteit die zo oud is als methusalem.

Ik blijf erin geloven dat wat die mensen doen een vitaal onderdeel is van een tegencultuur die er moet zijn.





"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-10-2003 14:31 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

Ik irriteer me mateloos aan mensen die denken met een stel voorgekauwde regels en een fuck-the-society-attitude maar zomaar te kunnen gaan kraken.

Fuck krakers, fuck hun maatschappelijk parasitisme, betaal godveredomme belasting, de straat waar je op loopt wordt niet zomaar betaald weet je.

FUCK onnadenkendheid, en FUCK jullie idealen!




Dit slaat nergens op.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 14:32 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

tja,

wat moet jedaar nou op zeggen


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 14:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

kut


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 14:33 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

dat zei jij


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

hmm kut soeg erop dat ik het zowaar eens eens ben met Örkel


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-10-2003 14:34 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 14 oktober 2003 14:09 schreef Phriar het volgende:
Eigen rechter spelen is vaak een van de grootste fouten die de mens maakt...

Doden is het ontnemen van een ziel, en wat de aanleiding ook is een verwerpelijke daad.



Is de daad dan verwerpelijker dan de natuur van de mens?

Daar kunnen de meningen over verdeeld zijn, maar ik denk dat als je logisch nadenkt je kan zien dat enkel een gestoord wezen als een mens het leven kan nemen van een soortgenoot. Ergo, het is uitermate menselijk, en ontegenzeggelijk een spiegel van jezelf.


Dit slaat nergens op.


mörke
van örk
Usericon van mörke
Posted 14-10-2003 14:34 by mörke Profiel van mörkehttp://www.nattekrant.net/~mark

quote:
Op 14 oktober 2003 14:34 schreef Jenje het volgende:
hmm kut soeg erop dat ik het zowaar eens eens ben met Örkel


Kijk, dat is bijzonder, ik heb dat geloof ik 2 keer gehad in alle tijd dat ik hier zit.


Dit slaat nergens op.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 14-10-2003 14:39 by Phriar Profiel van Phriarhttp://metal.20m.com

de mens heeft als enig dier (volgens mijn weten, hoewel ik af en toe twijfel) een redelijke mate van zelfbeschikking over zijn driften gekregen, de kans om zich boven zijn lusten en obsessies te tillen.

Hoeveel werk dit vergt is een tweede...

Alleen omdat ons instinct zegt dat moorden een acceptabele manier is om met problemen en mensen om te gaan, betekent niet gelijk dat er aan voldaan moet worden.

Maar ik kan volgens mij hier net zo makkelijk met jou in discussie over gaan als met de gemiddelde gouverneur van texas (je weet wel die mensen die iedere maand wel een doodstrafje ondertekenen), dit was geen belediging trouwens.

Alleen daar mee zeggen dat ik denk dat de manier waarop je de discussie opende mij in de weg staat nog met je te willen discussieren...


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-10-2003 14:39 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 oktober 2003 14:34 schreef mörke het volgende:
Kijk, dat is bijzonder, ik heb dat geloof ik 2 keer gehad in alle tijd dat ik hier zit.

Gekker moet het niet worden ...
Appels moeten appels blijven en peren moeten peren blijven.


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 14-10-2003 14:45 by BlueDuck Profiel van BlueDuck

quote:
Op 14 oktober 2003 14:39 schreef Jenje het volgende:
Appels moeten appels blijven en peren moeten peren blijven.


En dus blijven hippies hippies


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 14:23 by Chelman Profiel van Chelman

Met dank aan DeMuur:

quote:

hallo....

ik woon in groningen, ben onder de 21 maar vang al wel een uitkering (ik hoef geen preek)...
leuk zou je denken.....alleeen zit ik wel met het volgende probleem....De sociale dienst in groningen kent namelijk sinds 1 januari 2005 een korting voor krakers (tot 21)op hun uitkering......dit komt erop neer dat ik dus voor 190 euro per maand moet rondkomen omdat ik onder de 21 ben en in eenkraakpand woon......als in niet in een kraakpnd had gewoond had ik minstens 340 eu ontvangen(en als ik had gehuurd wel tot 550).......toen ik mij over dit feit ging beklagen bij de sociale dienst, omdat ik simpelweg niet kan rondkomen van dit bedrag en dat ik ook wel extra kosten heb (aanleg sanitair, muren bouwen:gipsplaten en hout, brandhout enz.enz.), anyway dat snappen de meesten wel......kreeg ik als antwoord dat ik maar mijn ouders moest aanklagen omdat zij financieel verantwoordelijk voor mij zijn........daar heb ik geen zin in, evenmin krijg ik geen geld van mijn ouders, maar toch...het zijn je ouders...dan komt er bij dat zelfs op dit lage bedrag nog 20% beslag is gelegd dooor schuldeisers zodat ik ongeveer 150 eu over hou om van te leven en dan nog niet eens mijn ziekenfonds heb betaald (wat nu dus ook al verplicht is en je een boete kan opleveren als je niet verzekerd bent)....aanvullende bijzondere bijstand aanvragen heeft voor mij geen succes gehad (je moet het geld ook eerst uitgeven voor je bijzondere bijstand aan kan vragen en dat bedrag is dan ook nog es minimaal ong.210 eu)
so....WHAT THE FUCK CAN I DO????????????????

vooropgesteld dat ik me uitkering wl houden...ik ben namelijk zo druk aan het werk dat ik geen tijd heb voor werk snappie

maar misschien iemand advies voor me???????


Vieze Crusty Krakers



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 31-01-2006 14:24 by MMayo Profiel van MMayo

Ja echt, vieze profiteurs!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen