IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : (on)Zinnig Nieuws Deel V Vorige pagina | Volgende pagina
HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-08-2004 2:01 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

het gaat ook weer es niet over geld


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 07-08-2004 2:16 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 augustus 2004 2:01 schreef HgarrothwulfF het volgende:
het gaat ook weer es niet over geld


Werkende mensen hebben het recht om over geld te praten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-08-2004 2:17 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 augustus 2004 2:16 schreef Chelman het volgende:
Werkende mensen hebben het recht om over geld te praten.

mama ik wordt gedieskriminiert


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SQT
Usericon van SQT
Posted 07-08-2004 10:44 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Sony Music en BMG gaan samen

Sony Music Entertainment en BMG, onderdeel van het Duitse Bertelsmann AG, hebben donderdag verklaard hun activiteiten in de muziekindustrie officieel samen te voegen. Het nieuwe bedrijf gaat Sony BMG Music Entertainment heten en gaat in deze hoedanigheid de concurrentie aan met Vivendi's Universal Music Group.

Het hoofdkantoor van Sony BMG zal in New York worden gevestigd. Door de samenvoeging biedt het nieuwe bedrijf in één klap onderdak aan gerenommeerde artiesten en hitmachines als Britney Spears, OutKast en Aerosmith. Bovendien kan het nu van een aantal muziekveteranen het hele oeuvre uitbrengen. Het gaat dan onder anderen om Elvis Presley, Miles Davis, Johnny Cash en Stevie Ray Vaughan.

Sony Corp. en Bertelsmann zijn elk voor de helft eigenaar. Andrew Lack, voorheen de voorzitter van Sony Music, zal de nieuwe muziekgigant gaan leiden.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 07-08-2004 11:39 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 7 augustus 2004 2:16 schreef Chelman het volgende:
Werkende mensen hebben het recht om over geld te praten.
Niet werkende mensen ook, die hebben alleen niet het recht iets met dat geld te doen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 07-08-2004 13:21 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 7 augustus 2004 1:54 schreef Chelman het volgende:
Hoezo?




Bij creditcards komt de afschrift toch pas later. als je niet zo sterk bent in het bijhouden van je overzichten, zoals ik, kun je dus sneller geld uitgeven dat je eigenljk niet keer hebt. maar dit hangt vanzelfsprekend per persoon af (alhoewel veel mensen in de VS toch redelijk in de schulden zitten, toch?).


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 07-08-2004 16:53 by RrroooaaarrR Profiel van RrroooaaarrR

quote:
Slachtoffers gasramp België wacht hoge nota

Uitgegeven: 7 augustus 2004 12:20
Laatst gewijzigd: 7 augustus 2004 13:39

BRUSSEL - De vele tientallen zwaarverbrande slachtoffers van de gasexplosie in België, vorige week vrijdag, moeten zich voorbereiden op een zeer forse ziekenhuisrekening. Het Belgische ziekenfonds betaalt allerlei medicijnen om brandwondpatiënten te behandelen, niet terug.

Dagblad De Morgen heeft zaterdag berekend dat de nota zal oplopen tot 15.000 euro. Belgen moeten een veel groter deel van de zorgkosten zelf betalen dan Nederlanders.


Verouderde pillen

Vooral voor medicijnen moeten Belgen een flink deel uit eigen zak betalen. In De Morgen zegt Johan de Jager, hoofd van de Belgische brandwondenstichting, dat bij brandwonden alleen pillen worden terugbetaald die zwaar verouderd zijn. "Voor modernere geneesmiddelen moet de volle pot betaald worden. Er zijn nogal wat patiënten die daardoor in een zeer wankele situatie terechtkomen.

Arbeidsongeschikt

Omdat ze arbeidsongeschikt zijn gaat hun salaris verticaal naar beneden terwijl hun medische kosten verticaal omhoog gaan. Er zijn slachtoffers die hun huis moeten verkopen of noodgedwongen om geld gaan bedelen bij hun familie."

Vergelijking Nederland

Veel Nederlanders die klagen over hun gezondheidszorg, wijzen graag naar België, waar bijvoorbeeld de wachtlijsten aanzienlijk korter zijn of soms helemaal niet bestaan. Maar Belgen vinden juist Nederland het mekka van de zorg, omdat bijna alles gratis is.

Er woedt al jaren een discussie over het aan banden leggen van de zorgkosten. Wie langdurig ziek is, moet duizenden euro's kunnen opbrengen. Zelfs mensen met een redelijk salaris zijn gedwongen lange tijd zuinig te leven om de rekening van het ziekenhuis te kunnen betalen.


Dan ben je nog eens dubbel slachtoffer...



Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-08-2004 19:10 by Spirit In Black Profiel van Spirit In Black



HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 07-08-2004 19:13 by HgarrothwulfF Profiel van HgarrothwulfFhttp://vilosophe.hyves.nl

quote:
Op 7 augustus 2004 2:16 schreef Chelman het volgende:
Werkende mensen hebben het recht om over geld te praten.
over welke valuta zullen we het hebben dan?


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2004 0:49 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 augustus 2004 13:21 schreef attila_de_hun het volgende:
Bij creditcards komt de afschrift toch pas later. als je niet zo sterk bent in het bijhouden van je overzichten, zoals ik, kun je dus sneller geld uitgeven dat je eigenljk niet keer hebt. maar dit hangt vanzelfsprekend per persoon af (alhoewel veel mensen in de VS toch redelijk in de schulden zitten, toch?).


Mijn Credit Card afschriften komen net zo vaak binnen als mijn bankafschriften.




KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 08-08-2004 2:17 by Manifest Profiel van Manifest

Fallaci interviewt zichzelf
Van onze correspondent Michaël Zeeman

ROME - Europa noemt zij consequent 'Eurabia', de EU een 'financieringsclub' en de huidige linkse politici en hun partijen vergelijkt zij het liefst met Chamberlain en Daladier, de peace in our time-predikers uit de late jaren dertig: ze mag dan 75 jaar oud en doodziek zijn, van haar vermogen te provoceren is Oriana Fallaci nog niets kwijt.

Gistermorgen verraste zij de Italianen op het boekje 'Oriana Fallaci interviewt Oriana Fallaci', 126 pagina's woede en verdriet, voor een habbekrats verkrijgbaar bij de krant Corriere della Sera.

Het is vermoedelijk haar afscheidsinterview. Fallaci lijdt al elf jaar aan een ongeneeslijke kanker en het heet een medisch wonder dat zij nog in leven is. Zelf schrijft zij dat toe aan haar geestkracht. Om nog een keer de wereldproblematiek, die zij een halve eeuw lang als spraakmakend journaliste gevolgd en becommentarieerd heeft, door te nemen, onderwierp de befaamde interviewster zichzelf aan een langdurig vraaggesprek.

Alles en iedereen gaat onder het mes, de islam en zijn volgelingen en de lauwe linksen in Europa voorop. De toon is vertrouwd, uit De woede en de trots, haar reactie op '11 september' van eind 2001, en De kracht van de rede, haar analyse van de oorlog in Irak van verleden jaar.

'De zonen van Allah die zich aan Bin Laden hebben gewijd', 'de Chinese mafia', 'de Somaliërs en Nigerianen die de binnensteden onveilig maken', 'de Roemeense en Albanese inbrekers', ze maken deel uit van de invasie die Europa niet langer bedreigt maar verwoest. 'Europa is een kolonie van de islam geworden en Italië is een voorpost van die kolonie', zegt Fallaci tegen Fallaci. De 'islamitische invasie' is de schuld van het 'cynisme van links'.

'Wie komt er nog in opstand', vraagt zij, 'tegen de vreemdelingen die in ons land de baas spelen? Wie is er nog verontwaardigd over de Marokkaan die het Wetboek van Strafrecht schendt door er twee of drie vrouwen op na te houden en mij ook de burqa zou willen voorschrijven? Zo werkt zij de atlas van de immigratiedienst en de vreemdelingenpolitie helemaal door.

De multiculturele droom en het anti-Amerikanisme in Europa ziet zij allebei als uitdrukking van eenzelfde, voornamelijk linkse geesteshouding en zij brengt die regelrecht in verband met haar vroegste herinneringen, die aan het pacifisme en de verlamming van de jaren dertig.

Gistermorgen vloog het boekje, met een oplage van een half miljoen exemplaren, de kiosken uit.

Aiaiai, wat een vrouw van eenvoud. Amerika is een van de staten met de grootste multicultuur.




F*ck hippies


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2004 4:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Man met promillage van 5,4 aangehouden

De Italiaanse politie heeft een totaal verwarde vrachtwagenchauffeur aangehouden. De 35-jarige Poolse bestuurder was zo dronken dat hij over de snelweg zigzagde. Toen het alcoholpromillage in zijn bloed werd gecontroleerd, bleek dit 5,4 promille te zijn. Een promillage van 4 kan al dodelijk zijn.

De politie kwam de man op het spoor omdat hij op de weg tussen de Franse grens en Turijn veel te hard door een tunnel reed, waarbij hij de wanden raakte. Volgens het Italiaanse persbureau ANSA was er eerst een achtervolging nodig voordat de politie de chauffeur tot stilstand wist te brengen.

Volgens één van de agenten die de man aanhield lag er een bijna lege fles Schotse whisky op de stoel van de bijrijder en was de man in een "meelijwekkende" toestand. De chauffeur is meteen in een ziekenhuis opgenomen.

CHELLIE!!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2004 9:10 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2004 0:49 schreef Chelman het volgende:
Mijn Credit Card afschriften komen net zo vaak binnen als mijn bankafschriften.




nou, bij mij niet. zo duidelijk?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2004 11:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 augustus 2004 9:10 schreef attila_de_hun het volgende:
nou, bij mij niet. zo duidelijk?


Hoe vaak krijg je ze dan? Ik dacht dat ze altijd maandelijks binnenkomen? Ik heb nog nooit van een uitzondering daarop gehoord en daarom vond ik het verbazend..


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 08-08-2004 11:07 by Jebes Profiel van Jebeshttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 8 augustus 2004 11:05 schreef Chelman het volgende:
Hoe vaak krijg je ze dan? Ik dacht dat ze altijd maandelijks binnenkomen? Ik heb nog nooit van een uitzondering daarop gehoord en daarom vond ik het verbazend..


Mijn creditcard afschrijvingen, of eigenlijk de afschrijvingen van de creditcard van m'n moeder komen ook maandelijks binnen


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2004 11:43 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2004 11:05 schreef Chelman het volgende:
Hoe vaak krijg je ze dan? Ik dacht dat ze altijd maandelijks binnenkomen? Ik heb nog nooit van een uitzondering daarop gehoord en daarom vond ik het verbazend..


toch een keer per maand. bankafschriften vaker daarentegen.
ik ben gewoon slecht in zulke dingen bij te houden. dus ik heb het liefst als ik betaal dat het dan ook onmiddellijk van mijn rekening wordt afgechreven. dat is toch niet het geval bij creditcards? (in tegenstelling tot pinnen)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2004 17:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 augustus 2004 11:43 schreef attila_de_hun het volgende:
toch een keer per maand. bankafschriften vaker daarentegen.
ik ben gewoon slecht in zulke dingen bij te houden. dus ik heb het liefst als ik betaal dat het dan ook onmiddellijk van mijn rekening wordt afgechreven. dat is toch niet het geval bij creditcards? (in tegenstelling tot pinnen)


Uiteraard is dat niet zo. Vandaar het woordje: 'Credit' Het is een lening...


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2004 18:26 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2004 17:59 schreef Chelman het volgende:
Uiteraard is dat niet zo. Vandaar het woordje: 'Credit' Het is een lening...


vergeef me mijn onwetendheid. Ik zit natuurlijk ook niet in die loonschaal van jou (helaas) waarbij je wat losser met "lening"kaarten om kunt gaan. Maar ik streef ernaar!!!!

maar serieus, ik stond in de VS echt versteld hoe mensen met die dingen omgaan. ik denk niet dat er een persoon een saldo positief heeft. de betaalcultuur is daar toch iets anders als bij ons.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-08-2004 18:27 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

amerikanen kopen alls op afbetaling, no wonder dat dat land de wereldeconomie verneukt,


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2004 19:18 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 8 augustus 2004 18:26 schreef attila_de_hun het volgende:
vergeef me mijn onwetendheid. Ik zit natuurlijk ook niet in die loonschaal van jou (helaas) waarbij je wat losser met "lening"kaarten om kunt gaan. Maar ik streef ernaar!!!!



Geld lenen is niet afhankelijk van inkomen. Het bedrag dat je kan lenen is wel afhankelijk van inkomen.

Gelukkig verandert de mentaliteit in Nederland wel waarbij het niet meer vies is om te lenen.

Ook komen er steeds meer credit card producten die niet aan een bankrekening gekoppeld zijn en die echt credit verlenen i.p.v. alles na een maand incasseren.

quote:

maar serieus, ik stond in de VS echt versteld hoe mensen met die dingen omgaan. ik denk niet dat er een persoon een saldo positief heeft. de betaalcultuur is daar toch iets anders als bij ons.


Ze betalen daar alles met plastique idd. Daarbij moet je wel in acht nemen dat niet elke 'credit' card een credit card is. Het zijn vaak debit/charge cards waar het gelijk of aan het eind van de maand van je rekening afgaat.

Er wordt daar veel meer geleend. In principe terecht, dat stimuleert de economie en is globaal gezien beter dan traditioneel sparen. (dus Jenje: tijd om je boeken weer in te duiken ) Sparen onttrekt geld uit de omloop en dat is zonde. Geld op je betaalrekening is in principe ook zonde. Vermogen wordt daar veel meer opgebouwd met behulp van effectenproducten i.p.v. sparen. Dit is eigenlijk net zoals met bedrijven. Een bedrijf dat veel contanten op de bankrekening heeft doet iets niet goed. Ze hebben namelijk blijkbaar niet genoeg zitten investeren. Uitzondering vormt gevormd door Microsoft die zo extreem veel geld verdiende dat ze zelfs met grote investeringen dat geld niet opmaakten.

Het probleem in de VS is momenteel wel dat door de extreem lage rente veel mensen nu leningen hebben die te hoog zullen blijken te zijn wanneer de rente weer herstelt.

Ook importeert de VS momenteel te veel. En dit ook nog eens met een lage dollar waardoor ze juist meer zouden moeten exporteren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 08-08-2004 20:10 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 7 augustus 2004 19:13 schreef HgarrothwulfF het volgende:
over welke valuta zullen we het hebben dan?



Harrodwulf heeft een Melkertbaan voor drie weken en hangt opeens de noeste arbeider uit?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2004 20:23 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2004 19:18 schreef Chelman het volgende:
Gelukkig verandert de mentaliteit in Nederland wel waarbij het niet meer vies is om te lenen.



Je motiveert het met een lang betoog en dat zal wel kloppen, ik ben nu eenmaal geen econoom. Desalniettemin ben ik geen voorstander van permanent op de pof leven. ik vind dat je in feite jezelf volledig afhankelijk maakt van banken en schuldeisers. het gaat allemaal goed zolang je inkomsten hebt maar owee als je ontslagen wordt en de inkomsten dalen. dan ben je genaaid.

Neen, het spreekwoord: de huid niet verkopen voordat de (beschermde) beer is geschoten" geldt ook voor je financiën. Naar mijn mening. En het gekke is, je kunt toch alles kopen wat je wilt. Alleen iets later, nadat je je geld hebt gekregen, in plaats van ervoor.

(moet jij niet naar voetballen kijken overigens?)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-08-2004 20:25 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Attila is right ...

Ik haat het dat ik schulden heb (nha ja, studieschuld, onontkoombaar in Nederland) ..

Maar verder koop ik echt NOOIT iets op afbetaling ... je betaald je namelijk blauw aan rente .. het is niet goedkoper ...

Ik koop iets pas als ik het kan betalen ... en ik koop dingen voor de lol pas als ik weet dat ik alles rekeningen en shit betaald heb /.. werkt perfect


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-08-2004 20:29 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 8 augustus 2004 20:25 schreef Jenje het volgende:
Attila is right ...

Ik haat het dat ik schulden heb (nha ja, studieschuld, onontkoombaar in Nederland) ..

Maar verder koop ik echt NOOIT iets op afbetaling ... je betaald je namelijk blauw aan rente .. het is niet goedkoper ...

Ik koop iets pas als ik het kan betalen ... en ik koop dingen voor de lol pas als ik weet dat ik alles rekeningen en shit betaald heb /.. werkt perfect


sommige schulden zijn ontontkoombaar (o.a. ook als een huis wordt gekocht). Ik heb ook een studieschuld. Maar dat is meer een bedrag dat ik heb geïnvesteerd in mezelf te ontwikkeln. ik betaal nu maandelijks terug en ben daar volledig op ingesteld, dus ik mis het geld niet.
Maar ik snap niet dat mensen geld lenen als ze toch per se op vakantie willen (nadat ze een nieuwe vloer hebben gelegd ofzo). Sla dan gewoon een jaar over.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-08-2004 20:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 8 augustus 2004 20:29 schreef attila_de_hun het volgende:
sommige schulden zijn ontontkoombaar (o.a. ook als een huis wordt gekocht). Ik heb ook een studieschuld. Maar dat is meer een bedrag dat ik heb geïnvesteerd in mezelf te ontwikkeln. ik betaal nu maandelijks terug en ben daar volledig op ingesteld, dus ik mis het geld niet.
Maar ik snap niet dat mensen geld lenen als ze toch per se op vakantie willen (nadat ze een nieuwe vloer hebben gelegd ofzo). Sla dan gewoon een jaar over.


Hollandse nuchterheid heet dat geen wonder dat chelliebellie dat niet snapt


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen