IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krakers Deel 2: Crusty the Dreadlock strikes again. Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-04-2006 11:30 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 14 april 2006 11:28 schreef Jenje het volgende:

Ga ergens anders wonen en je betaald stukken minder ... ik woon al jaren behoorlijk goedkoop ...
Ik niet. Hier is het fucking duur. Een huis kopen zit er dan ook nog even niet in vrees ik


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 11:31 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Heb jij vaste baan?

Je vriendin?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2006 11:31 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 14 april 2006 11:25 schreef XnegativeX het volgende:
Buiten de discussies die jij met krakers hebt...

Jij vindt het dus wel ok dat huurprijzen en de prijzen van koopwoningen worden opgeschroeft?
Natuurlijk vind ik dat niet leuk. Het leukste zou zijn als alles graties is, maar niet alles is graties.

Kijk, mijn situatie is momenteel als volgt; Ik heb op kamers gezeten, ik ben die kamer kwijtgeraakt, maar ik wil graag een nieuwe kamer hebben. Omdat ik een aantal eisen aan mijn kamer stel, is het voor mij vrij moeilijk aan een kamer te komen. Hierdoor woon ik nu tijdelijk bij mijn ouders. Dat is vrij kut, omdat ik nu dus niet in mijn studiestad woon. Maar ik kies ervoor bepaalde eisen te stellen aan mijn kamer, dus ik kan die verantwoordelijkheid niet op een ander afschuiven en in het wildeweg een huis kraken dat aan mijn eisen voldoet. Dat is namelijk ASOCIAAL. Asociaal tegenover de eigenaar van het pand en asociaal tegenover andere mensen die net zoveel moeite hebben een huis of kamer te krijgen, maar er wel voor moeten betalen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-04-2006 11:33 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 14 april 2006 11:25 schreef XnegativeX het volgende:
Ten eerste: Zei ik dat?

Ten tweede: Welke situatie van welke ander?
Je stelt dat het verzet van minderbedeelden toegejuicht kan worden, daarmee insinueer je dat je kraken vanuit een minderbedeelde positie steunt.

De situatie van de eigenaar van een pand, die voor dat pand betaald heeft waar die krakerts inzitten.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-04-2006 11:34 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 14 april 2006 11:31 schreef Jenje het volgende:
Heb jij vaste baan?

Je vriendin?
Ik heb een vaste baan ja. M'n vriendin eerst ook, maar die is weer gaan studeren, dus moeten we het de komende 4 jaar doen met mijn inkomen. Je moet hier wel tweeverdieners zijn wil je een beetje een gemiddeld huis kopen. Ach we hebben nog wel ff geduld...


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 11:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ja met een studerende is het wat lastiger, maar ja, dat is een keuze van jullie beide, waar een gevolg aan zit.

Wij hebben met 1 vaste baan en 1 uzbaan een prima hypotheek. Is ook maar net wat je wilt kopen ....


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-04-2006 13:17 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 14 april 2006 11:25 schreef XnegativeX het volgende:
Jij vindt het dus wel ok dat huurprijzen en de prijzen van koopwoningen worden opgeschroeft?


Vrije marktwerking he. Als het echt te duur zou zijn, zou het omlaag gaan ipv omhoog.
Als iemand anders er meer geld voor over heeft en dat ook betaald dan is het logisch dat de verhuurder/verkoper dat ook in den zak steekt, niet?


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 14-04-2006 13:25 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 14 april 2006 11:34 schreef NecRobert het volgende:
Ik heb een vaste baan ja. M'n vriendin eerst ook, maar die is weer gaan studeren, dus moeten we het de komende 4 jaar doen met mijn inkomen. Je moet hier wel tweeverdieners zijn wil je een beetje een gemiddeld huis kopen. Ach we hebben nog wel ff geduld...


Sja, dan is het dus de vraag waar 'hier' is en of je daar echt wilt blijven?
Ook de grote steden hebben nog wel huizen in de <100K (in den haag zelfs <75K) graaibak liggen.
Tel daar de koopsubsidie bij op en je kan, net als bekenden van me, nog steeds een huis kopen op een minimum loontje....

Wat is het toch erg in Nederland


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-04-2006 13:57 by M. Profiel van M.

quote:
Op 14 april 2006 11:06 schreef XnegativeX het volgende:
Kraken is inderdaad stelen. Maar mensen meer dan de helft van hun mediocere inkomen laten betalen voor onderdak is ook stelen.

Dat laatste vind ik wel een beetje een rare uitspraak.

Stelen is nog altijd het je onrechtmatig toeeigenen van andermans bezit.

Ik zie niet in waarom een hoge huur, waar je nota bene eerst zelf een overeenkomst voor moet aangaan, dan "stelen" is. Als je het te duur vindt, dat kan. Als je het woekerprijzen vindt, dat kan ook. Maar dat maakt het nog geen stelen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-04-2006 13:59 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 14 april 2006 11:41 schreef Jenje het volgende:
Ja met een studerende is het wat lastiger, maar ja, dat is een keuze van jullie beide, waar een gevolg aan zit.

Wij hebben met 1 vaste baan en 1 uzbaan een prima hypotheek. Is ook maar net wat je wilt kopen ....
Ik weet niet hoe duur huizen in Assen zijn, maar hier in Joure is het een uitzondering dat een huis onder de 2 ton zit. Alles wat daaronder zit is óf heel klein, óf oud met de nodige gebreken. Ik zit nu in een rijtjeshuis (huurwoning) en ik wil er sowieso niet op achteruit gaan als ik een huis koop. Dus nogmaals: wij hebben nog wel even geduld


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Morghodius
Usericon van Morghodius
Posted 14-04-2006 14:04 by Morghodius Profiel van Morghodius

het is trouwens wel dat de krakers scene van nu niks meer is vergeleken met de scene van de jaren 80.

Van de tienduizenden krakers die Amsterdam begin jaren tachtig telde, zijn er nog geen duizend over.

Maar ook als de wetswijziging er niet komt, denkt expert Eric Duivenvoorden, kan het snel afgelopen zijn met de kraakbeweging. Hij ziet een duidelijke parallel tussen de huidige scene en die van het einde van de jaren tachtig. 'Ook toen was er een klein clubje dat zich voortdurend aan geweld te buiten ging. Dankzij hen kregen de krakers een steeds slechter imago en is de scene uiteindelijk bijna uitgestorven.'
Van Duivenvoorden voorziet dat nu iets soortgelijks te gebeuren staat.
'Als die buitenlandse krakers steeds overlast blijven veroorzaken, zal de beweging nog meer aan populariteit inboeten. Dat zal op afzienbare termijn de doodsteek betekenen.'

http://www.createphpbb.com/phpbb/viewtopic.php?p=14&mforum=monthlywonder#12

[Dit bericht is gewijzigd door Morghodius op 14-04-2006 14:05]


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-04-2006 14:07 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 14 april 2006 13:59 schreef NecRobert het volgende:
Ik weet niet hoe duur huizen in Assen zijn, maar hier in Joure is het een uitzondering dat een huis onder de 2 ton zit. Alles wat daaronder zit is óf heel klein, óf oud met de nodige gebreken. Ik zit nu in een rijtjeshuis (huurwoning) en ik wil er sowieso niet op achteruit gaan als ik een huis koop. Dus nogmaals: wij hebben nog wel even geduld

Joure is Friesland toch? em is toch niet zo heel groot?
Ik meende altijd dat de huizen in het noorden veel goedkoper waren dan in het zuiden van NL.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 14-04-2006 14:23 by NecRobert (Hoofdredacteur) Profiel van NecRobert

quote:
Op 14 april 2006 14:07 schreef Murdering Monk het volgende:
Joure is Friesland toch? em is toch niet zo heel groot?
Ik meende altijd dat de huizen in het noorden veel goedkoper waren dan in het zuiden van NL.
hehe nee was 't maar waar. Ik heb de pech dat Joure een erg populaire plaats is om te wonen. De vraag is nogal wat groter dan het aanbod. Het ligt (hoe noordelijk het ook is) erg centraal aan de A7. Het is hier bijvoorbeeld stukken duurder dan in Leeuwarden.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 14:26 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 14 april 2006 14:07 schreef Murdering Monk het volgende:
Joure is Friesland toch? em is toch niet zo heel groot?
Ik meende altijd dat de huizen in het noorden veel goedkoper waren dan in het zuiden van NL.
Joure ligt best gunstig.

Moet zeggen dat de huizen hier rondom Assen echt significant goedkoper zijn ... en je woont er erg relaxed ,,,


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 15:32 by Heiden Profiel van Heiden

quote:
Op 11 april 2006 23:32 schreef WMP het volgende:
Yup, de warriors in het echte leven zijn nu internet-warriors geworden, wat een lef!

Heiden, geloof je die sprookjes die je typt nu ook zelf? Ik zie dat de rest van de internet-warriors erg onder de indruk zijn van je verhalen, dus dat is al één gescoord punt.


In de jaren rond de eeuwwisseling was ik één van de kernfiguren van de skinheadbeweging uit de oostelijke mijnstreek, dus....
http://www.xs4all.nl/~afa/alert/1_6/aken.html


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


WMP
Usericon van WMP
Posted 14-04-2006 15:46 by WMP Profiel van WMP

You did it: ik ben diep onder de indruk.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 15:50 by Heiden Profiel van Heiden

Joepie!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-04-2006 16:01 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

quote:
Op 14 april 2006 15:32 schreef Heiden het volgende:
In de jaren rond de eeuwwisseling was ik één van de kernfiguren van de skinheadbeweging uit de oostelijke mijnstreek, dus....
http://www.xs4all.nl/~afa/alert/1_6/aken.html


Heeft 't z'n vruchten afgeworpen?


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 16:10 by Heiden Profiel van Heiden

Zeker.
Het is nu onderhand doodgebloed, ik ben er in 2001/2002 al uitgestapt, maar we hebben toen toch een aardig vergevorderd stadium van nationale bevrijding weten te bereiken in deze regio.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 14-04-2006 16:11 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

uhm en wat moet ik me daarbij indenken?


Je moeder.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-04-2006 16:11 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

?

Hoe dan?


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 16:14 by Heiden Profiel van Heiden

Politieke tegenstand wegslaan, veilige zones creëren voor nationalistische jongeren. Zo ging dat.
Daar distantieer ik me nu al een paar jaartjes van.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-04-2006 16:15 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Mogelijkheid tot vergadering/bijeenkomsten, organiseren concerten/feesten/kampen?

Vermoed ik...


Edit:
[te 'laat'...]

[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 14-04-2006 16:17]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 14-04-2006 16:20 by Heiden Profiel van Heiden

Zeker, legio mogelijkheden. Ik ben verder nooit zo verbonden geweest met de "sieg heil" scene, wij waren minder van de swastika's en meer van de vuisten. Politiek was ik het met ze eens, maar ik vond en vind het onnodig om de hele dag de hitlergroet te moeten brengen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Cryptogram
Usericon van Cryptogram
Posted 14-04-2006 16:23 by Cryptogram Profiel van Cryptogram

Mm, ik vind de Nouvelle Droite-beweging het potentieelst op dit moment. Metapolitiek soldatenwerk dus.



[Dit bericht is gewijzigd door Cryptogram op 14-04-2006 16:27]


"And as things fell apart, nobody paid much attention"


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen