IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krakers Deel 2: Crusty the Dreadlock strikes again. Vorige pagina | Volgende pagina
Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-03-2006 23:20 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 maart 2006 23:16 schreef Mutilator het volgende:
In het geval van een pand, in tijden van woningnood, is dat idd verantwoordelijkheid verzaken; doe er anders iets mee, of verkoop het aan iemand die er iets mee doet.


Er is alleen op dit moment geen woningnood in Nederland als geheel gezien....


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2006 23:21 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 9 maart 2006 23:16 schreef Mutilator het volgende:
Of men snapt het -nog- niet of het is simpelweg niet bekend...
Maar het komt nog veel vaker dat 'men' het bagger blijft vinden. Als het potentie heeft komt de 'ontdekking' vanzelf wel.
Dat hoeft, en mag van mij, niet ten koste te gaan van gemeenschapsgeld.



quote:
In het geval van een pand, in tijden van woningnood, is dat idd verantwoordelijkheid verzaken; doe er anders iets mee, of verkoop het aan iemand die er iets mee doet.
Als ik graag lege panden verzamel en ik heb er de centen voor dan is dat mijn goed recht.
Een beetje simpel gesteld misschien maar ik zie niet in waarom regels omtrend woningen opeens anders zouden zijn of zouden moeten zijn dan bij andere goederen. Andere goederen zijn ook schaars en niet iedereen heeft er evenveel geld voor.
Als je kraken gedoogd ga je echt hele fundamentele rechten aantasten.

[Dit bericht is gewijzigd door kwelgeest op 09-03-2006 23:21]


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-03-2006 23:24 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 maart 2006 23:20 schreef Argus het volgende:
Er is alleen op dit moment geen woningnood in Nederland als geheel gezien....


Als je de dorpjes erbij telt dan niet, maar ik heb het dan ook over de grote steden; waarom zijn er dan jarenlange wachtlijsten?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-03-2006 23:26 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 maart 2006 22:15 schreef zombie het volgende:
Ik ben helemaal voor kraken, zeker in Amsterdam. Door al die gekraakte pandjes kan ik tenminste nog wat leuke bands zien die nooit in de grotere zalen terecht zouden komen. En bovendien ben ik zelf ook nogal een crustie, inclusief Nausea / Misery patch op m'n spijkerjack.


Als bandjes niet uit de kraakpanden komen, dan doen ze toch iets niet goed. Of je moet er van houden, kraakpandjes dan. Ik heb liever een gewone zaal. Ook qua garderobe en toiletten enzo. Maar daar hou ik dan van.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-03-2006 23:31 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 maart 2006 23:24 schreef Mutilator het volgende:
Als je de dorpjes erbij telt dan niet, maar ik heb het dan ook over de grote steden; waarom zijn er dan jarenlange wachtlijsten?


Hier heb je wekelijkse nieuwe kansen met de woning loterij voor de sociale woningbouw. Wachtlijsten zijn zooooo jaren 80....
Maar zoals ik al eerder in dit topic zei, er zijn ook zat ANDERE aanbieders. Alleen wellicht wat prijziger maar het is nu eenmaal realiteit dat je in Nederland rond de 40% van je netto inkomen aan woonlasten kwijt bent.
Wil je dat niet dan ga je vrije sector in voor iets lagers zonder eisen (als dit ook inderdaad lager is voor je) of je koopt iets kleiners.
Ik zit daar zelf ook ver ver onder maar goed, 2 hobby kamers is ook wel zat zeg maar.

Hier komt nog bij dat je er zelf voor kiest op een klein plekje te gaan wonen waar er veel mensen zitten. Dat past niet nee. Maar dat gaat ook nooit passen totdat we fikse woontorens neerpoten in Nederland. Dat je niet op de straathoek kan wonen waar je wilt is niet gelijkstaand aan woningnood. Die hebben we ook in Nederland gehad maar die is er nu dus niet.

Vol is vol en o.a. Flevoland is zo goed als leeg. Plek zat.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 09-03-2006 23:31 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 maart 2006 23:26 schreef Oud Vuil het volgende:
Als bandjes niet uit de kraakpanden komen, dan doen ze toch iets niet goed. Of je moet er van houden, kraakpandjes dan. Ik heb liever een gewone zaal. Ook qua garderobe en toiletten enzo. Maar daar hou ik dan van.


Toiletten...

Ik moet meteen weer aan de baroeg denken


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-03-2006 23:33 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 maart 2006 23:21 schreef kwelgeest het volgende:
Maar het komt nog veel vaker dat 'men' het bagger blijft vinden. Als het potentie heeft komt de 'ontdekking' vanzelf wel.
Dat hoeft, en mag van mij, niet ten koste te gaan van gemeenschapsgeld.


Die ontdekking valt nogal tegen; vele kunstenaars zijn zelfs pas na hun dood op waarde geschat.
Tuurlijk heb je veel bagger, maar door beperking beperk je ook drastisch het potentiele gedeelte en heeft het eigenlijk helemaal geen zin meer.


quote:
Als ik graag lege panden verzamel en ik heb er de centen voor dan is dat mijn goed recht.


Het kan, maar praktisch gezien is dit natuurlijk voor niemand zinvol.

quote:
Een beetje simpel gesteld misschien maar ik zie niet in waarom regels omtrend woningen opeens anders zouden zijn of zouden moeten zijn dan bij andere goederen. Andere goederen zijn ook schaars en niet iedereen heeft er evenveel geld voor.
Als je kraken gedoogd ga je echt hele fundamentele rechten aantasten.


Omdat het woonruimte betreft en geen luxegoed.
Kraken is al decennia gedoogd en welke fundamentele rechten zijn hierdoor aangetast dan?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 09-03-2006 23:34 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 maart 2006 23:31 schreef Argus het volgende:
Toiletten...

Ik moet meteen weer aan de baroeg denken


De baroeg is dan ook geen gewone zaal, meer een..tsja.., het lijkt erop zaal.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 23:40 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 9 maart 2006 23:24 schreef Mutilator het volgende:
Als je de dorpjes erbij telt dan niet, maar ik heb het dan ook over de grote steden; waarom zijn er dan jarenlange wachtlijsten?
Gozer... Als je zo graag in de stad wilt wonen moet je maar op tijd beginnen met zoeken. Wil je niet op tijd beginnen met zoeken, ga dan niet een ander slachtoffer maken van jouw keuzes.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 09-03-2006 23:42 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Over kunst en cultuur: Als er behoefte aan is, koopt men het wel. De regering hoeft niet een gigantische bak geld aan 'kunst en cultuur' uit te geven, om vervolgens een gigantische bak geld aan opslagruimte voor die 'kunst' neer te leggen, omdat niemand er behoefte aan heeft.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-03-2006 23:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 maart 2006 23:31 schreef Argus het volgende:
Hier heb je wekelijkse nieuwe kansen met de woning loterij voor de sociale woningbouw...


Hmm in Utrecht heb ik hier nog nooit van gehoord; zou wel erg ok zijn....




The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 09-03-2006 23:53 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 9 maart 2006 23:33 schreef Mutilator het volgende:
Kraken is al decennia gedoogd en welke fundamentele rechten zijn hierdoor aangetast dan?

"Gij zult niet stelen."
Het is niets anders dan stelen, hoe je het ook wendt of keert.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-03-2006 23:56 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 maart 2006 23:05 schreef Mutilator het volgende:
Precies wat je zegt; het is maar wat je culturele verdiensten noemt en wat je onder bagger verstaat of juist niet; daar kun je niet louter je eigen smaak als maatstaf voor gebruiken, wel culturele diversiteit an sich.



Dat klopt op zich wel...

Alleen vormen de culturele activiteiten die uberhaupt ontplooid worden een minime minderheid binnen de krakersscene. Daarom gaat dat hele argument van diversiteit bla bla niet op.

Bovendien vraag ik me af hoe het komt dat in landen waar kraken illegaal, danwel nagenoeg onmogelijk is, er ook een enorme diversiteit aan culturele uitspattingen bestaat.

Of wou je beweren dat de culturele diversiteit in Nederland bijvoorbeeld groter is, dan in bijvoorbeeld Engeland (waar ook kraakpanden bestaan maar op een veel kleinere schaal)? Zo ja, dan zou ik graag willen zien waarop jij je baseert.

Hoe leg je dan uit dat er per 1000 inwoners in arme Polen er meer kleine zaaltjes zijn ,waar alternatieve muziekstromingen kunnen optreden, dan in Nederland? En dat terwijl kraken daar een nagenoeg onbestaand fenomeen is?

De relatie 'kraken --> meer diversiteit' bestaat simpelweg niet. Diversiteit in culturele uitingen hangt van enorm veel factoren af waar kraken er hoogstens een en dan nog eens een onbelangrijke is.



quote:

Verder staat artistieke expressie haaks op commercie en kan -zeker in het begin- niet zichzelf bedruipen.



Je reinste onzin. Tot voor kort (100-150 jaar) bestond nagenoeg geen andere kunst dan commerciële kunst. Verder hoef je alleen maar naar de biografieën van alle grote kunstenaars te kijken om te zien dat ze naast hun 'pure' activiteiten bijna altijd ook puur commercieële activiteiten ontplooiden om hun 'pure' werk te kunnen bedruipen (ze schilderden bijvoorbeeld portretten van notabelen of ze hadden een sponsor voor wie ze stukken op bestelling maakten).

Je hoeft niet eens verder te kijken dan onze eigen gebannede Mörke. Hij heeft een web-design tentje om het geld op te brengen zodat hij zich kan bedruipen en eventueel andere zaken op gebied van kunst kan ondernemen. In tegenstelling tot de meeste luie crusties is hij wel degelijk serieus met zijn vak bezig.

Verder is het een leuke discussie natuurlijk maar het doet er niet eens toe. Want: het wel of niet kunnen verkopen van je kunst en jezelf kunnen onderhouden heeft geen directe relatie met kraken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-03-2006 23:59 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 9 maart 2006 23:16 schreef Mutilator het volgende:
In het geval van een pand, in tijden van woningnood, is dat idd verantwoordelijkheid verzaken; doe er anders iets mee, of verkoop het aan iemand die er iets mee doet.


Ik lees telkens iets over woningnood maar kan nergens cijfers vinden waaruit zou blijken dat er toenemende aantallen mensen dakloos zijn of gaan worden.

Wat verstaan jullie eigenlijk onder woningnood? Ik zou dat graag willen weten zodat we over een en dezelfde ding praten.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 10-03-2006 0:00 by Argus Profiel van Argus

quote:
Op 9 maart 2006 23:46 schreef Mutilator het volgende:
Hmm in Utrecht heb ik hier nog nooit van gehoord; zou wel erg ok zijn....



Jullie hebben geen woonkrant? Met een woonbon?

Al kwam ik er net achter dat dat systeem hier sinds 1-1-05 OOK weer aangepast is. Er zit nu weer wel een reageertijd component in.
Leuk. Toen ik een woning wilde ging dat er dus uit (en ik stond uiteraard vanaf 18 jaar er in) en nu ik het niet nodig heb is het weer terug :S

Niet dat ik een doelgroep ben die uberhaupt voorkomt voor sociale woningbouw corporaties.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2006 0:00 by Immortella Profiel van Immortella

Ok, niet direct in relatie met voorgaande posts maar wel on topic:

In de plaats waar ik woon is nu ook een groepje (minderjarige, naar mijn idee) krakers bezig. Heel stoer bezetten ze het 'oude postkantoor' waar voornamelijk gezopen, gefeest en de boel versmeerd wordt. Heel leuk allemaal hoor, maarreh: Volg een opleiding/ga werken voor je geld en doe iets met je leven!!!

Zo.


..."Hate can only create more hate"...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-03-2006 0:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 10 maart 2006 0:00 schreef Immortella het volgende:
Ok, niet direct in relatie met voorgaande posts maar wel on topic:

In de plaats waar ik woon is nu ook een groepje (minderjarige, naar mijn idee) krakers bezig. Heel stoer bezetten ze het 'oude postkantoor' waar voornamelijk gezopen, gefeest en de boel versmeerd wordt. Heel leuk allemaal hoor, maarreh: Volg een opleiding/ga werken voor je geld en doe iets met je leven!!!

Zo.


Foei.

Je wilt hun uitingsvrijheid beperken!

Fascist!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 10-03-2006 0:02 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 10 maart 2006 0:00 schreef Immortella het volgende:
Ok, niet direct in relatie met voorgaande posts maar wel on topic:

In de plaats waar ik woon is nu ook een groepje (minderjarige, naar mijn idee) krakers bezig. Heel stoer bezetten ze het 'oude postkantoor' waar voornamelijk gezopen, gefeest en de boel versmeerd wordt. Heel leuk allemaal hoor, maarreh: Volg een opleiding/ga werken voor je geld en doe iets met je leven!!!

Zo.
Je begrijpt het niet, dat zijn culturele uitspattingen! Enclaves van kunst en cultuur!


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2006 0:04 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 10 maart 2006 0:02 schreef Misanthrope het volgende:
Je begrijpt het niet, dat zijn culturele uitspattingen! Enclaves van kunst en cultuur!


Hm, gore leefruimtes en bierdrinkende dumbasses zijn naar mijn maatstaven niet bepaald enclaves van kunst en cultuur

quote:
Op 10 maart 2006 0:01 schreef Chelman het volgende:
Foei.

Je wilt hun uitingsvrijheid beperken!

Fascist!


Uitingsvrijheid (is dat überhaupt een woord?) my ass! Het zijn opgeschoten hangjongeren gedegradeerd tot nepkrakers die niks anders zinnigs kunnen verzinnen om hun tijd mee te vullen.


..."Hate can only create more hate"...


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-03-2006 0:06 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 10 maart 2006 0:04 schreef Immortella het volgende:
Uitingsvrijheid (is dat überhaupt een woord?)

Ja.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-03-2006 0:07 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 10 maart 2006 0:02 schreef Misanthrope het volgende:
Je begrijpt het niet, dat zijn culturele uitspattingen! Enclaves van kunst en cultuur!


Mooi he? dat omdraaien.

Draai het internet of je beeldscherm maar eens om.


Suck my piss


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2006 0:08 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 10 maart 2006 0:06 schreef WhiteRider het volgende:
Ja.


Vrijheid van meningsuiting ken ik wel. Is uitingsvrijheid niet gewoon een zelfverzonnen verbastering van bovenstaande?

Mijn Dikke van Dale kent het niet in ieder geval


..."Hate can only create more hate"...


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 10-03-2006 0:09 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 10 maart 2006 0:07 schreef skullfuck het volgende:
Mooi he? dat omdraaien.

Draai het internet of je beeldscherm maar eens om.


tenretni? mrehcsdleeb?





..."Hate can only create more hate"...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-03-2006 0:11 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 maart 2006 23:56 schreef Chelman het volgende:
Dat klopt op zich wel...
...
Hoe leg je dan uit dat er per 1000 inwoners in arme Polen er meer kleine zaaltjes zijn ,waar alternatieve muziekstromingen kunnen optreden, dan in Nederland? En dat terwijl kraken daar een nagenoeg onbestaand fenomeen is?


Dat vind ik wel een zinnig punt; nl. dat je met meer zaaltjes een goed alternatief biedt voor kraakcafe's/zaaltjes.

quote:
Je reinste onzin. Tot voor kort (100-150 jaar) bestond nagenoeg geen andere kunst dan commerciële kunst. Verder hoef je alleen maar naar de biografieën van alle grote kunstenaars te kijken om te zien dat ze naast hun 'pure' activiteiten bijna altijd ook puur commercieële activiteiten ontplooiden om hun 'pure' werk te kunnen bedruipen (ze schilderden bijvoorbeeld portretten van notabelen of ze hadden een sponsor voor wie ze stukken op bestelling maakten).

Je hoeft niet eens verder te kijken dan onze eigen gebannede Mörke. Hij heeft een web-design tentje om het geld op te brengen zodat hij zich kan bedruipen en eventueel andere zaken op gebied van kunst kan ondernemen. In tegenstelling tot de meeste luie crusties is hij wel degelijk serieus met zijn vak bezig.

Verder is het een leuke discussie natuurlijk maar het doet er niet eens toe. Want: het wel of niet kunnen verkopen van je kunst en jezelf kunnen onderhouden heeft geen directe relatie met kraken.


Bovengenoemd punt is natuurlijk te betitelen als zwaar achterhaald, daarnaast is de vraag of Morke met zijn bedruipactiviteiten erbij de kwaliteit haalt waar volgens de marktwerking de gewenste eerdergenoemde behoefte uit ontstaat, maar ik sluit me bij je laatste stukje aan dat dit verder voer is voor een kunst topic.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 10-03-2006 0:13 by skullfuck Profiel van skullfuckhttp://

quote:
Op 10 maart 2006 0:09 schreef Immortella het volgende:
tenretni? mrehcsdleeb?






er is geen "ruimte" voor uitleg hier


Suck my piss


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen