IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Krakers Deel 2: Crusty the Dreadlock strikes again. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-03-2006 13:49 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 maart 2006 13:46 schreef 1i1ith het volgende:
Je kunt het ook anders zien: niks 'de staat tegen ons', de staat tolereert leegstand, daarom 'luis in de pels' van de eigenaren van leegstaande panden.
Krakers vinden zich dus de luis in de pels ... ook al vorm van drang naar "ah watb zijn wij zielig"


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 13:53 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 13:49 schreef Jenje het volgende:
Krakers vinden zich dus de luis in de pels ... ook al vorm van drang naar "ah watb zijn wij zielig"


Dat is weer jouw vooroordeel van dat krakers zich slachtoffer van deze maatschappij zouden voelen. Wat een onzin.

Acties als kraken houdt de mensen scherp. Net als acties tegen bont, tegen vervuiling etc. etc.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 13:54 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 13:17 schreef Misanthrope het volgende:Want nogmaals, hoe rechtvaardigd een kraker het dat hij/zij niet voor een onderkomen/ruimte betaald en de rest van Nederland dat wel moet?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 13:55 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 13:53 schreef 1i1ith het volgende:
Dat is weer jouw vooroordeel van dat krakers zich slachtoffer van deze maatschappij zouden voelen. Wat een onzin.

Acties als kraken houdt de mensen scherp. Net als acties tegen bont, tegen vervuiling etc. etc.
Ja, en auto's kunnen tegenwoordig ook op slot en hebben een alarmsysteem, omdat de mensen vroeger 'scherp werden gehouden' door autodieven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 13:58 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 13:33 schreef jbassist het volgende:
Als hij die tijd er eerder in had gestoken was het niet gebeurd

Dit ga ik echt niet met je eens zijn!!!!
Ik heb een pand leegstaan omdat ik mijn zaak pas over 3 jaar uit wil breiden op zn hoogst is mijn planning. Ik heb dat pand nu al wel gekocht omdat ik nu een voordelige rente enzo erop kon krijgen. Moet ik omdat het eventueel gekraakt zou kunnen gaan worden en omdat er woningnood is (en dit blijft mijn mening, maar daar gaat echt nks aan veranderen) in de ogen van de kraker dat pand 3 jaar later kopen met het risico dat het niet meer te kop is, dat ik veel duurder uitben of dat ik op een veel minder gunstige lokatie kom zitten?

Ik dacht het niet.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 13:58 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 13:55 schreef Misanthrope het volgende:
Ja, en auto's kunnen tegenwoordig ook op slot en hebben een alarmsysteem, omdat de mensen vroeger 'scherp werden gehouden' door autodieven.


Nou, dit is wel zo'n voorspelbare reactie. Eigenlijk zat ik te wachten op een vergelijking met terroristen, maar nee, we zijn nog bij de dieven...... Gawd, wat jammer.

Ga nu eens in op deze stellingen:

- we moeten samenleven op een beperkt stuk grond (aangenomen dat we niet alles willen volbouwen op deze wereld) dus is het leeg laten staan van gebouwen asociaal.



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 13:59 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 13:58 schreef Murdering Monk het volgende:
Dit ga ik echt niet met je eens zijn!!!!
Ik heb een pand leegstaan omdat ik mijn zaak pas over 3 jaar uit wil breiden op zn hoogst is mijn planning. Ik heb dat pand nu al wel gekocht omdat ik nu een voordelige rente enzo erop kon krijgen. Moet ik omdat het eventueel gekraakt zou kunnen gaan worden en omdat er woningnood is (en dit blijft mijn mening, maar daar gaat echt nks aan veranderen) in de ogen van de kraker dat pand 3 jaar later kopen met het risico dat het niet meer te kop is, dat ik veel duurder uitben of dat ik op een veel minder gunstige lokatie kom zitten?

Ik dacht het niet.


Ik denk dat je tot die tijd dat pand best zou kunnen verhuren als bijvoorbeeld atelier of iets dergelijks. Waarom dat hebben, hebben, hebben. Ieder voor zich, god voor ons allen?



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 13:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 13:46 schreef 1i1ith het volgende:
Je kunt het ook anders zien: niks 'de staat tegen ons', de staat tolereert leegstand, daarom 'luis in de pels' van de eigenaren van leegstaande panden.

Ik snap je kreet van de staat tolereert leegstand niet helemaal.

De staat zal het aan hun reet roesten of je dat pand nu wel of niet gebruikt, als je maar keurig op tijd je belasting betaaltd...


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:01 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 13:58 schreef 1i1ith het volgende:
Nou, dit is wel zo'n voorspelbare reactie. Eigenlijk zat ik te wachten op een vergelijking met terroristen, maar nee, we zijn nog bij de dieven...... Gawd, wat jammer.

Ga nu eens in op deze stellingen:

- we moeten samenleven op een beperkt stuk grond (aangenomen dat we niet alles willen volbouwen op deze wereld) dus is het leeg laten staan van gebouwen asociaal.
Oneens. Als je het niet eens bent met de benutting van grond, dan zijn er andere manieren om jouw visie van hoe bepaalde stukken grond gebruikt moeten worden te realiseren. Maar daar moet dan wel voor gewerkt worden...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:02 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 13:59 schreef Murdering Monk het volgende:
Ik snap je kreet van de staat tolereert leegstand niet helemaal.





Die kreet was meer om in te gaan op de misplaatste uitspraak van Jenje over slachtofferrol en 'de staat is tegen ons'.



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 14:03 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 13:59 schreef 1i1ith het volgende:
Ik denk dat je tot die tijd dat pand best zou kunnen verhuren als bijvoorbeeld atelier of iets dergelijks. Waarom dat hebben, hebben, hebben. Ieder voor zich, god voor ons allen?

Ok, dit ben ik met je eens, maar dat wil en kan ik niet omdat dit pand is goedgekeurd door de keuringsdienst van waren ivm met voedsel en supplementen opslag.

Dus als ik de keus maak om het niet te verhuren (in dit geval niet zo moeilijk voor mij) is dat mijn goed recht, en je kunt het altijd vragen, als je met een goed plan komt kan er een hoop.

Maar het kan niet zo zijn omdat ik dat pand geklocht heb en belasting over betaal enzo, en dus mag beslissen wat ik met dat pand doe, dat iemand of een groep mijn eventuele afwijzing niet accepteerd en het gaat kraken


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 15-03-2006 14:03 by Digerdoden Profiel van Digerdoden

quote:
Op 15 maart 2006 13:58 schreef 1i1ith het volgende:
Ga nu eens in op deze stellingen:

- we moeten samenleven op een beperkt stuk grond (aangenomen dat we niet alles willen volbouwen op deze wereld) dus is het leeg laten staan van gebouwen asociaal.

Er moet, om te voorkomen dat Nederland NOG voller raakt, een aggresiever uitzettings- en integratiebeleid worden gevoerd, zodat onze panden niet worden weggekaapt door immigranten. Maar dit heeft vrij weinig met kraken te maken..
Leegstaande bedrijfspanden waar geen toekomst voor is zouden gewoon gesloopt moeten worden zodat er eventueel plaats is voor nieuwe woningen.


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:03 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 13:59 schreef 1i1ith het volgende:
Ik denk dat je tot die tijd dat pand best zou kunnen verhuren als bijvoorbeeld atelier of iets dergelijks. Waarom dat hebben, hebben, hebben. Ieder voor zich, god voor ons allen?
Als er niet zo'n teringhoeveelheid aan regels was, was dit misschien ook wel de oplossing. Nu moet je vergunningen aanvragen, kosten maken enz. enz. om zoiets te realiseren. Dat maakt het niet rendabel, sterker nog, dat maakt het duur.

Het heeft verder niets te maken met 'hebben, hebben, hebben', want er zijn genoeg mensen die uiteindelijk profiteren van de banen die zo'n pand oplevert.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:04 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 14:01 schreef Misanthrope het volgende:
Oneens.


Korte manier van op een stelling ingaan.

quote:
Als je het niet eens bent met de benutting van grond, dan zijn er andere manieren om jouw visie van hoe bepaalde stukken grond gebruikt moeten worden te realiseren. Maar daar moet dan wel voor gewerkt worden...


Dit heeft niets met mijn stelling te maken...




1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:06 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 14:03 schreef Murdering Monk het volgende:
Ok, dit ben ik met je eens, maar dat wil en kan ik niet omdat dit pand is goedgekeurd door de keuringsdienst van waren ivm met voedsel en supplementen opslag.

Dus als ik de keus maak om het niet te verhuren (in dit geval niet zo moeilijk voor mij) is dat mijn goed recht, en je kunt het altijd vragen, als je met een goed plan komt kan er een hoop.

Maar het kan niet zo zijn omdat ik dat pand geklocht heb en belasting over betaal enzo, en dus mag beslissen wat ik met dat pand doe, dat iemand of een groep mijn eventuele afwijzing niet accepteerd en het gaat kraken


Daarvoor zou in de regels rond het kraken een clausule kunnen opnemen, dat het niet van toepassing is indien de eigenaar gegronde redenen voor leegstand kan aandragen. Alleen speculatie is dan natuurlijk niet voldoende.



Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 14:06 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 14:03 schreef Digerdoden het volgende:
Leegstaande bedrijfspanden waar geen toekomst voor is zouden gewoon gesloopt moeten worden zodat er eventueel plaats is voor nieuwe woningen.


Dit is in mijn ogen een zeer nuttige opmerking waar meer mee gedaan zou moeten worden door de regering, alleen moet er wel zorg voor worden gedragen dat als panden gesloopt worden dat er ergens een nieuwe lokatie aangegeven wordt waar men weer kantoor en bedrijfs panden neer kan zetten, anders komen er straks alleen maar woningen en worden er bedrijfspanden geruimd, en wordt de verdeling de andere kant op negatief


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:07 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 14:04 schreef 1i1ith het volgende:
Korte manier van op een stelling ingaan.



Dit heeft niets met mijn stelling te maken...


Ok. Oneens. Waarom heeft iemand anders evenveel recht op grond als ik, terwijl ik er harder voor gewerkt heb? Volgens jouw theorie zouden wij als Nederlanders delen van Afrika kunnen annexeren, omdat er daar nog grond over is en wij net zoveel recht hebben op grond als die Afrikanen...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-03-2006 14:08 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 maart 2006 14:06 schreef 1i1ith het volgende:
Daarvoor zou in de regels rond het kraken een clausule kunnen opnemen, dat het niet van toepassing is indien de eigenaar gegronde redenen voor leegstand kan aandragen. Alleen speculatie is dan natuurlijk niet voldoende.

Zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar, en ik baseer deze uitspraak alleen op mijn persoonlijke ervaringen met krakers, hoe realistisch acht jij de kans dat ze zich aan de regels houden die ik opstel als ik al naar de rechter toe moet om mijn eiegn panmd weer te mogen gebruiken?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:14 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 13:17 schreef Misanthrope het volgende:Want nogmaals, hoe rechtvaardigd een kraker het dat hij/zij niet voor een onderkomen/ruimte betaald en de rest van Nederland dat wel moet?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:15 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 14:07 schreef Misanthrope het volgende:
Ok. Oneens. Waarom heeft iemand anders evenveel recht op grond als ik, terwijl ik er harder voor gewerkt heb?


Op zich vind ik dat iedereen op de wereld evenveel recht op lucht, water, voedsel en grond heeft. Door hard te werken zou je er wat meer van kunnen verwerven, maar het moet niet zo zijn dat je lucht, water, voedsel en grond door je hebzucht aan anderen onttrekt waardoor anderen een tekort krijgen. Dit is heel algemeen gezegd, maar wel de manier waarop ik tot het standpunt kom dat kraken niet slecht hoeft te zijn. Met kraken wordt het uit het lood geslagen evenwicht van het hebben van ruimte wat hersteld. Maar misschien is dit wel te abstracte blabla.

quote:
Volgens jouw theorie zouden wij als Nederlanders delen van Afrika kunnen annexeren, omdat er daar nog grond over is en wij net zoveel recht hebben op grond als die Afrikanen...


In principe wel ja, maar zie mijn stuk hierboven. Hoe nodig zouden wij de grond in Afrika hebben? Om meer te kunnen produceren en consumeren. Mwoah, dat vind ik geen reden.



1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:16 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 14:08 schreef Murdering Monk het volgende:
Zou inderdaad een mogelijkheid zijn, maar, en ik baseer deze uitspraak alleen op mijn persoonlijke ervaringen met krakers, hoe realistisch acht jij de kans dat ze zich aan de regels houden die ik opstel als ik al naar de rechter toe moet om mijn eiegn panmd weer te mogen gebruiken?


Weet ik niet, ik ga niet dagelijks met krakers om. Maar aangenomen dat er redelijke mensen tussen zitten, lijkt me die kans vrij groot.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:20 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

quote:
Op 15 maart 2006 14:15 schreef 1i1ith het volgende:
Op zich vind ik dat iedereen op de wereld evenveel recht op lucht, water, voedsel en grond heeft. Door hard te werken zou je er wat meer van kunnen verwerven, maar het moet niet zo zijn dat je lucht, water, voedsel en grond door je hebzucht aan anderen onttrekt waardoor anderen een tekort krijgen. Dit is heel algemeen gezegd, maar wel de manier waarop ik tot het standpunt kom dat kraken niet slecht hoeft te zijn. Met kraken wordt het uit het lood geslagen evenwicht van het hebben van ruimte wat hersteld. Maar misschien is dit wel te abstracte blabla.
En door 1 pand te hebben, dat nog geeneens een miljoenste van de ruimte in Nederland in beslag neemt, ontneem je andere mensen de ruimte?

Zou in een ideale wereld voor jou de overheid ruimte distributeren?



quote:
In principe wel ja, maar zie mijn stuk hierboven. Hoe nodig zouden wij de grond in Afrika hebben? Om meer te kunnen produceren en consumeren. Mwoah, dat vind ik geen reden.
Hoezo, als er in Nederland gekraakt wordt, is er blijkbaar een tekort aan ruimte. Ik zou tegen de krakers zeggen, ga ruimte declareren van die hebzuchtige Afrikanen!


Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord op deze vraag:

quote:
Op 15 maart 2006 13:17 schreef Misanthrope het volgende:Want nogmaals, hoe rechtvaardigd een kraker het dat hij/zij niet voor een onderkomen/ruimte betaald en de rest van Nederland dat wel moet?


[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 15-03-2006 14:20]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


1i1ith
Usericon van 1i1ith
Posted 15-03-2006 14:22 by 1i1ith Profiel van 1i1ith

quote:
Op 15 maart 2006 14:14 schreef Misanthrope het volgende: Hoe rechtvaardigt .....



Mijns inziens hoeft een kraker dat niet te rechtvaardigen. Tegen de tijd dat het pand voor langere tijd door krakers bewoond/gebruikt gaat worden, moet er vanzelf een pot voor onderhoud van het pand komen, waaraan de krakers moeten betalen. Gratis wonen bestaat niet.

Dat ik in een grote ruimte voor een spotprijs woon rechtvaardig ik doordat ik (en mijn 249 medebewoners) in mijn vrije tijd energie in het gebouw steek (zoals het voeren van administratie, onderhouds werkzaamheden etc.) in plaats daarvoor (externe) betaalde krachten in te huren waardoor we dit ziekenhuis voor een lage prijs bewoonbaar kunnen houden.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 15-03-2006 14:23 by Misanthrope Profiel van Misanthrope

Dan betaal je voor onderhoud, niet voor de ruimte...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 15-03-2006 14:32 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 15 maart 2006 13:53 schreef 1i1ith het volgende:
Dat is weer jouw vooroordeel van dat krakers zich slachtoffer van deze maatschappij zouden voelen. Wat een onzin.
Ik baseer em anders op met name jouw uitspraken hierover ...
quote:

Acties als kraken houdt de mensen scherp. Net als acties tegen bont, tegen vervuiling etc. etc.
Want?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen