IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-02-2007 11:28 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Nog even een vraagje over dat guitarrig:

Dat met een DI inpluggen volg ik nu, maar neemt ie dan alleen het droge signaal op, en zet ie er daarna pas het spul van guitarrig eroverheen, of hoor je dit meteen met het inspelen?

En bestaat er ook zoiets voor basgitaar? Ik zag zo snel maar een basamp erin.

(ja, ik weet het, proberen, maar nog geen tijd gehad, vanavond ff wat tijd om snel wat te klooien, mar ook niet veel )

@Illu: emule voor vst, daar staan er echt veel, ook echt goeie.

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 22-02-2007 11:29]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-02-2007 11:30 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Van hun site : ja (realtime geluid) en ja (bas kan ook)

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 22-02-2007 11:30]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2007 11:30 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 februari 2007 11:28 schreef Murdering Monk het volgende:
Nog even een vraagje over dat guitarrig:

Dat met een DI inpluggen volg ik nu, maar neemt ie dan alleen het droge signaal op, en zet ie er daarna pas het spul van guitarrig eroverheen, of hoor je dit meteen met het inspelen?

En bestaat er ook zoiets voor basgitaar? Ik zag zo snel maar een basamp erin.

(ja, ik weet het, proberen, maar nog geen tijd gehad, vanavond ff wat tijd om snel wat te klooien, mar ook niet veel )

@Illu: emule voor vst, daar staan er echt veel, ook echt goeie.


Ben tot nu toe de VSTs die ik zoek nog niet tegengekomen. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik een paar vrij exotische zoek.
O.a. de Voice of Passion van Steinberg, Halion Strings 2 en EWQL Symphonic Orchestra Platinum edition.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-02-2007 11:31 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 22 februari 2007 11:30 schreef Illusione het volgende:
Ben tot nu toe de VSTs die ik zoek nog niet tegengekomen. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik een paar vrij exotische zoek.
O.a. de Voice of Passion van Steinberg, Halion Strings 2 en EWQL Symphonic Orchestra Platinum edition.

Isohunt.com > staat iig dat Orchestrading (edit:goldedition), net ff gecheckt.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 22-02-2007 11:32]


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2007 11:32 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 februari 2007 11:31 schreef FRNK het volgende:
Isohunt.com > staat iig dat Orchestrading, net ff gecheckt.


Heersch, die ga ik vanmiddag even aanzetten


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 22-02-2007 11:34 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

zie edit > gold edition helaarsch. En die andere 2 ook niet. Audionews.ru was toch ook zoiets?


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2007 11:35 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ja, maar die zijn continue gesloten voor inschrijvingen.

Gold edition is ook wel ok, heb nu Silver.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-02-2007 11:45 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 22 februari 2007 11:30 schreef FRNK het volgende:
Van hun site : ja (realtime geluid) en ja (bas kan ook)

Ja, dat de bas ook kon had ik wel gezien, maar bedoelde meer of er ook een versie speciaal voor basgitaar was, omdat er maar een basamp inzat.

Dus bij deze, mocht iemand nog een goede VST weten voor basgitaar..

En nu duurt werken me echt te lang, hehe, ik wil thuis die zooi uitproberen


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2007 11:49 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 februari 2007 11:45 schreef Murdering Monk het volgende:
Ja, dat de bas ook kon had ik wel gezien, maar bedoelde meer of er ook een versie speciaal voor basgitaar was, omdat er maar een basamp inzat.

Dus bij deze, mocht iemand nog een goede VST weten voor basgitaar..

En nu duurt werken me echt te lang, hehe, ik wil thuis die zooi uitproberen


Ik weet een GEWELDIGE VST voor bas: Broomstick Bass.

Ik heb 'm thuis draaien, als je 'm eens wilt horen/proberen, laat maar weten. Laat in godsnaam Virtual Bassist van Steinberg aan je voorbijgaan, dat zuigt apeballen (je kan maar 1 octaaf spelen).


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-02-2007 11:51 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Die wil ik wel eens proberen, kun je die op cdtje zetten?

EN ben je zaterdag thuis, dan kom ik in de buurt, geef ik gelijk ff dat cdtje met vst af wat ik hier voor je heb klaarliggen.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-02-2007 11:53 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

quote:
Op 22 februari 2007 11:51 schreef Murdering Monk het volgende:
Die wil ik wel eens proberen, kun je die op cdtje zetten?

EN ben je zaterdag thuis, dan kom ik in de buurt, geef ik gelijk ff dat cdtje met vst af wat ik hier voor je heb klaarliggen.


Zaterdag ben ik inderdaad thuis. CDtje heb ik volgens mij niet, als je die zaterdag eentje meeneemt fik ik 'm wel effe.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-02-2007 11:58 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

sgoe, ik laat nog wel ff weten hoe laat dat wordt.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 23-02-2007 14:16 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 22 februari 2007 11:28 schreef Murdering Monk het volgende:
Nog even een vraagje over dat guitarrig:

Dat met een DI inpluggen volg ik nu, maar neemt ie dan alleen het droge signaal op, en zet ie er daarna pas het spul van guitarrig eroverheen, of hoor je dit meteen met het inspelen?



dit werkt

Nog een laatste vraag hierover, maakt het nog uit of ik die DI rechtstreeks mn pc in stuur, of kan ik er bv mn buizen line/mic preamp nog tussenzetten, of maakt dat niets meer uit voor het geluid nu?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 23-02-2007 14:25 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

quote:
Op 23 februari 2007 14:16 schreef Murdering Monk het volgende:
dit werkt

Nog een laatste vraag hierover, maakt het nog uit of ik die DI rechtstreeks mn pc in stuur, of kan ik er bv mn buizen line/mic preamp nog tussenzetten, of maakt dat niets meer uit voor het geluid nu?


Ik heb er een buizen mic preamp tussen zitten. een simpele van ART à 86 euro. Dat kleurt je geluid, in mijn geval vind ik het beter - een opener, transparanter, gedefinieerder geluid. Kan komen omdat de standaard ingang op mijn recorder (protools digi 01) niet zo best is. Niet kut, maar toch. De mic preamp werkt als een buffer die het zwakke (infeite microfoonlevel) signaal behoudt en ongeschonden langs de recorder ingang duwt. Het kan ook zonder de mic preamp, zo hop erin, maar dat moet je zelf even beoordelen: wel resultaat vind je het mooist (Oh ja, het is metal: het bruutst)?


Only sick music makes money today - Nietsche.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 23-02-2007 14:28 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Thanks! Hier kan ik iets mee! Ik heb ook niet zon hele dure mic preamp, maar het scheelt wel in het geluid, zeker met opnemen met een microfoon, was gewoon benieuwd of ie nu nog nut had, ofdat dat programma mn hele signaal verving, niet dus, hij "kleurt" m alleen.

Dat wordt vanavond en de komende tijd weer flink spelen, hehe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-02-2007 18:47 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 24 februari 2007 16:05 schreef jbassist het volgende:
J48: ERG hoogwaardige active d.i waarmee ik het clean signaal ga afnemen wat ik later kan re-ampen met de X-Amp.
Aha op die fiets! Hmm ja. zo'n DI is natuurlijk wel belangrijk om een goed signaal te krijgen.. Hou me op de hoogte want ik heb dit altijd al een interessante techniek gevonden.. Hoe ga je het tijdens de opnames doen.. splitsen naar 1 clean via die DI en 1 naar een pod (of iets dergelijks)? Of zitten die split-functies op die DI?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 24-02-2007 18:51 by jbassist Profiel van jbassist

Je hebt een thru/split (die naar in mijn geval een POD xt stuurt , om het niet totaal clean tehoefen inspelen...) en een XLR met je gebalanceerde cleane gitaarsignaal dat je later kan reampen dus.







[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 24-02-2007 18:52]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 24-02-2007 18:54 by spectre Profiel van spectre

aha super. Dit is echt spul wat ik overweeg om ook aan te schaffen om een volgend album mee te doen. Superideaal natuurlijk: Thuis de zooi strak opnemen (check met de pod) en daarna naar een gecontroleerde super setup precies afstellen en ultiem opnemen, dat kan binnen een dag gebeuren. I d e a a l als je het mij vraagt...


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 26-02-2007 8:06 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Ok, volgende vage dingetje...

Als ik met midi op wil nemen, in dit geval Battery, dan herkent ie een aantal toetsen van het keyboard niet, en een aantal drumpads van het digitale drumstel niet.

Iemand hier dit probleem ook gehad, of hoe kan ik het oplossen?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-02-2007 10:01 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Het zou zomaar kunnen dat je MIDI-apparaatje noten speelt waar geen geluid aan gekoppeld is in de VST, of dat een van beiden noten doorstuurt die buiten de range van de VST vallen (octaaf hoger of lager).
Als je opneemt met MIDI (of daar nu een VST aan hangt of niet) en je speelt alle pads op je drumkit, kun je in de Key of Score editor zien welke noten corresponderen met de desbetreffende pads. Koppel daar een sample aan.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-02-2007 12:12 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb op korte termijn eindelijk ruimte en budget om een redelijk serieuze homestudio te gaan bouwen.

Ik zit sterk in dubio over de aanschaf van óf een analoge mixer, óf een digitale DAW controller (bijv de Mackie MCU, Tascam 2400US).

Voor het doel dat ik voor ogen heb, maximaal 8 kanalen simultaan opnemen, maar vooral mixen, wat raden de studioguru's hier mij aan?

Thnx


Dick Wolkendeck
Bach, Bacher, Bachst
Usericon van Dick Wolkendeck
Posted 28-02-2007 12:45 by Dick Wolkendeck Profiel van Dick Wolkendeckhttp://www.seraphique.com

Ik gebruik de meest simpele ProTools opzet: DIGI001 en een PC. Neemt max. 16 sporen simultaan op (8 sporen op de DIGI001 en 8 via een ADAT analoog->digitaal converter; de ADAT gaat met een optische kabel de computer in). Als preamp gebrui ik o.a. een tweekanaals ART buizenmic en ik heb laatst ook nog een 2e hands Focusrite compressor gekocht voor met name basgitaaropnamen. Mixen doe je dan met max 32 sporen. Als ik meer sporen nodig heb (en dat is zo) dan sla ik de sessie op als "nummer1_gitaar" en ook als "nummer1_toetsen", zodat ik deze songdelen apart afmix naar 4 of 6 sporen en die dan weer inlaadt in een moedersessie. Nou ja, mogelijkheden te over. Nadeel van ProTools is dat je geen VST plugins kan gebruiken (heb ik volgens mij ook niet nodig, we gebruiken gewone gitaarversterkers ipv virtual amps en echte keyboards ipv midi) Bij het afmixen gaan we waarschijnlijk gebruik maken van Focusrite Liquid mix, heeft mijn broer (onze drummer) aangeschaft.


Only sick music makes money today - Nietsche.


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2007 13:36 by spectre Profiel van spectre

Je kunt VST's wel laden in PT mits je ze even omzet met een klein proggie die daar speciaal voor zijn.

Maar de serieuze fabrikanten maken meestal hun produkten ook in Rtas, zodat PT ze wel lust.

Ik vind het grote nadeel van PT dat het bouncen realtime gebeurd, nogal vervelend als je een master van 75 minuten hebt waar je 1 klein dingetje aan wilt veranderen.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-02-2007 14:45 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 27 februari 2007 19:58 schreef jbassist het volgende:
Ook handig voor feedback live
Maar vet ja!
hehe, daarom gebruik het ook niet natuurlijk. Volgens de fabrikant behoort feedback met deze mic tot het verleden


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 28-02-2007 23:16 by Davidian Profiel van Davidian

Ik heb een probleem. Ik heb een nummer met 4 tracks voor de gitaar die allemaal het zelfde spelen. Ik heb het netjes opgenomen(zonder clipping) en ik heb een limiter er op gegooit maar als ze alle 4 afspelen komt er toch een vieze gekrakel door het geluid heen.

Als ik 2 per keer afspeel is er niets aan de hand...


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen