IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-01-2007 13:20 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 januari 2007 13:06 schreef jbassist het volgende:
Ik ben zelf altijd errrrrrrrrg tevree geweest over mijn EMU 1212m,
Die komt zonder preamp, dus je zou even kunnen kijken op de 2ehands sites... de SPL goldmike en de M-audio DMP3 zijn erg aan teraden.


Okay. Ik zie nu dat ik een SPL Goldmike + EMU 1212M nieuw kan bemachtigen voor 485 euro.

quote:

Qua mic zou ik persoonlijk het liefst voor een Rode gaan.

Die zijn gewoon "clean" qua geluid en je kunt er dus alle kanten nog mee op in de mix.
Ik heb zowel de Ntk als de nt2a gebruikt, en beide bevielen erg goed.
Dus zou je binnen budget willen blijven kun je primadelux voor die Nt2a gaan.

Hoop dat dit een beetje helpt.


Thnx.

Ik denk dat ik gewoon moet gaan luisteren. Heb 0 ervaring met studio mics namelijk.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2007 14:57 by jbassist Profiel van jbassist

Laip!

Check sowiso marktplaats en thomann ook even voor die spl en Emu, kun je veeeeelll cheaper uitkomen als met die verrekte feedback.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-01-2007 15:06 by spectre Profiel van spectre

Precies, feedback is sowieso knaken. Het beantwoorden van mailtjes doen ze niet.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 03-01-2007 15:57 by Snaack Profiel van Snaack

Zo.. Geboden op een Rode NTK op EBay, hoop dat ik de veiling win!

En ik zag ook een MOTU 2408 mk2 kaart.. Wat zou die 2e hands doen? Rond de 400? Want er is al een opvolger natuurlijk, de mk3.


spectre
Usericon van spectre
Posted 03-01-2007 17:42 by spectre Profiel van spectre

Maar hopen dat er netjes mee is omgesprongen. Ik heb het niet zo op 2dehands condensator mics. Hopelijk is er goed mee omgegaan voor je. (als je hem krijgt natuurlijk)


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 03-01-2007 19:09 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 03-01-2007 19:35 by jbassist Profiel van jbassist

Jup!
Robert rules! ik vraag hem de oren van het hoofd en hij mij over mijn producties

Btw, ik heb mijn RME fireface 800 nu werkende en damn..

JESUS TITTY FUCKING CHRIST..

Het is werkelijk nog beter als de Emu 1212m die ik ook echt al suuuppppeerr vet vond klinken!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 03-01-2007 22:04 by Lampje Profiel van Lampje

Snaack, let er even op dat de pci kaart bij de motu zit, anders kan je er niet veel mee...


lampje


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 03-01-2007 22:09 by Oud Vuil Profiel van Oud Vuilhttp://www.judgementday.nl

Lampje, kun je even uitkomst bieden in dit topic?

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/4648

Thanks!



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2007 9:58 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 3 januari 2007 17:42 schreef spectre het volgende:
Maar hopen dat er netjes mee is omgesprongen. Ik heb het niet zo op 2dehands condensator mics. Hopelijk is er goed mee omgegaan voor je. (als je hem krijgt natuurlijk)


Sja.. Als hij ranzig is (wat ik betwijfel) kan je hem altijd schoonmaken.. Ik heb momenteel nog het hoogste bod, maar de veiling loopt tot zondag.. Dus, dat wordt snipen


quote:
Op 3 januari 2007 22:04 schreef Lampje het volgende:
Snaack, let er even op dat de pci kaart bij de motu zit, anders kan je er niet veel mee...


Ja, die zit er bij, de 424 kaart


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-01-2007 11:59 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 4 januari 2007 9:58 schreef Snaack het volgende:
Sja.. Als hij ranzig is (wat ik betwijfel) kan je hem altijd schoonmaken..
Nee dat bedoel ik niet. Deze mics zijn enorm gevoelig voor stoten, vallen etc.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2007 14:59 by Snaack Profiel van Snaack

Hmmz, dus, kapot == dure grap?


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-01-2007 15:01 by spectre Profiel van spectre

Nou.. stel iemand heeft jouw 2dehandsje ooit heeft laten vallen, dan kan het zijn dat zo'n mic niet meer het resultaat geeft wat ie zou moeten geven. Ze dienen niet voor niets in zakjes en in schuim opgeborgen te worden. Een ongelukje zit in een klein hoekje.

En dan is het een duur grapje idd.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 04-01-2007 15:02]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-01-2007 15:06 by Snaack Profiel van Snaack

Voor het geld waar ik die Rode NTK voor hoop te kunnen kopen neem ik die gok wel. (nog niet de helft van wat hij nieuw doet..)

En ik heb ook geboden op een MOTU 2408MK2 + PCI424.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-01-2007 16:49 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-01-2007 13:50 by Snaack Profiel van Snaack

ARGH

De veiling loopt vanmiddag af, ik hoop dan nog net thuis te zijn om te kunnen snipen, want er is nog iemand die dat ding erg graag wil hebben die me constant net een paar euro zit te overbieden.


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 05-01-2007 14:36 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 5 januari 2007 13:50 schreef Snaack het volgende:
ARGH

De veiling loopt vanmiddag af, ik hoop dan nog net thuis te zijn om te kunnen snipen, want er is nog iemand die dat ding erg graag wil hebben die me constant net een paar euro zit te overbieden.

http://wap.ebay.com


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 05-01-2007 17:11 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 5 januari 2007 13:50 schreef Snaack het volgende:
ARGH

De veiling loopt vanmiddag af, ik hoop dan nog net thuis te zijn om te kunnen snipen, want er is nog iemand die dat ding erg graag wil hebben die me constant net een paar euro zit te overbieden.


Gewonnen, voor 300 euro


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-01-2007 17:13 by spectre Profiel van spectre

bet0r


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 07-01-2007 20:09 by Snaack Profiel van Snaack

Yeah!

Maar, die Rode NTK laat ik schieten, die staat nu op dik 300 euro en dat vind ik teveel.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-01-2007 16:41 by Lampje Profiel van Lampje

Mooi dat je dat apparaat hebt, snaack. Volgens mij heb ik dat bedrag alleen al voor de pci kaart zelf betaald..... Maar dat weet ik niet zeker.

Ik zit met een probleem : mijn computer loopt steeds vast in cubase, en de reden is mij niet duidelijk. Het is een AMD Athlon 2 gHz met 1 gB aan werkgeheugen en een hostDSPprocessor van Universal Audio. Er zitten 3 7200 rpm 8 mb cache HD's in. Er hangt wel wat aan de USB aansluitingen, maar het lijkt me niet dat dat zoveel vermogen opvreet dat de voeding daar moeite mee zal hebben, maar ik weet het niet zeker.

Iemand suggesties ?

Ik heb trouwens bijna alles verkocht wat ik eruit wilde doen, nu is mijn set wat compacter, en kan ik thuis weer wat gaan doen. Yeah ! Uiteraard wel weer wat spullen erbij gekocht (ik ben tenslotte een gearhead), maar dat zal de moeite vast wel waard zijn (liquidmix, buizenmic met multipatterns, nog een paar compressors, software en hardware voor de pc). Voortaan dus niet meer thuis een band opnemen, maar dat doe ik dan ergens anders, zodsat ik die ellende van ruimtehurr etc niet meer heb.


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 08-01-2007 16:49 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 8 januari 2007 16:41 schreef Lampje het volgende:
Mooi dat je dat apparaat hebt, snaack. Volgens mij heb ik dat bedrag alleen al voor de pci kaart zelf betaald..... Maar dat weet ik niet zeker.


Ja, ben er ook erg content mee! Op de site van Feedback staat de MKIII voor 979 euro geloof ik dus het kan goed dat je alleen voor die PCI kaart al 300 euro neer mag leggen.

Ik ben incl verzenden 340 kwijt, mooie deal! Kan niet wachten het hier aan te sluiten

quote:
Ik zit met een probleem : mijn computer loopt steeds vast in cubase, en de reden is mij niet duidelijk. Het is een AMD Athlon 2 gHz met 1 gB aan werkgeheugen en een hostDSPprocessor van Universal Audio. Er zitten 3 7200 rpm 8 mb cache HD's in. Er hangt wel wat aan de USB aansluitingen, maar het lijkt me niet dat dat zoveel vermogen opvreet dat de voeding daar moeite mee zal hebben, maar ik weet het niet zeker.


Krijg je specifieke foutmeldingen?
Heb je iets aan je configuratie verandert en doet het probleem zich sindsdien voor?
Wat is de temperatuur van je mobo/proc??

Mijn pa heeft ook een AMD en had een probleem met de koeling waardoor zijn systeem instabiel werd. Dat is opgelost door een casefan + goede koeler op de CPU te plaatsen.

quote:
Uiteraard wel weer wat spullen erbij gekocht (ik ben tenslotte een gearhead), maar dat zal de moeite vast wel waard zijn (liquidmix, buizenmic met multipatterns, nog een paar compressors, software en hardware voor de pc).



quote:
Voortaan dus niet meer thuis een band opnemen, maar dat doe ik dan ergens anders, zodat ik die ellende van ruimtehuur etc niet meer heb.


Ideaal ja. Zo doen veel gasten het tegenwoordig. Thuis alleen mixen en masteren, dan heb je geen zee aan loze ruimte nodig.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2007 16:43 by Snaack Profiel van Snaack

*kick*

Paul, hoe gaat het met je PC? heb je het probleem al op kunnen lossen?

In mijn speurtocht op zoek naar een fraaie zangmicrofoon stuitte ik pardoes op de "Black Knight" van het mij onbekende merk "Violet".

Nu had ik mijn zinnen gezet op een Røde NTK, maar deze mic vind ik ook erg interessant. Kent iemand deze mic?

Dit lijkt me trouwens een foutje

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 15-01-2007 16:55]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-01-2007 17:04 by jbassist Profiel van jbassist

Vreemd dat dat verhoginkje in het hoog precies in de 3 k zit..


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-01-2007 18:48 by Snaack Profiel van Snaack

Waarom?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen