IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-01-2007 19:58 by jbassist Profiel van jbassist

Mischien dat niet iedereen zo afmix als mij (en vele andere lui..) maar het midhoog van je dist.gitaren zit daar in het algemeen behoorlijk prominent.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 15-01-2007 20:59 by jbassist Profiel van jbassist

Hey paul!

is dit een cool dingetje?
- Telefunken, EM1008, receiver met microfoon pre amp

En die sennheiser md21, op het feit na dat het een geniaal hebbedingetje is, waar kun je die voor gebruiken>?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 15-01-2007 21:13]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-01-2007 0:02 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 15 januari 2007 19:58 schreef jbassist het volgende:
Mischien dat niet iedereen zo afmix als mij (en vele andere lui..) maar het midhoog van je dist.gitaren zit daar in het algemeen behoorlijk prominent.


Sorry. Ik had er bij moeten zeggen dat ik hem voor zang wil gebruiken.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-01-2007 16:01 by jbassist Profiel van jbassist

Dat bedoel ik nou net
mischien dat het voor pop wel zou werken, maar voor de manier waarop ik nu afmix zou die 3 k niet echt werken ofzo.
Hoor wel goeie dingen over die violet mics trouwens!!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2007 13:08 by Snaack Profiel van Snaack

Ah, ok, iek begrijp wat jij bedoel.

Ik twijfel tussen die Violet Black Knight en een Røde NTK.. Wil iig een SPL Goldmike kopen.

Als ik dan toch bezig ben flikker ik er gelijk een paar mooie kabels van Zaolla tussen.

GAS GAS GAS. ARGh.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-01-2007 17:28 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 17 januari 2007 17:22 schreef jbassist het volgende:
HAARRRRDDDDDD
Nu nog een pod xt en Sans amp and your good to go


Die Sansamp overweeg ik aan te schaffen ja.. Zag een RBI op Ebay voor wènag.

Verder, gitaar track ik voorlopig nog met mijn Guitarport, rustig aan gear bijkopen..

Maar mijn 1st volgende aankopen worden een SPl Goldmike + Violet Black Knight + Zaolla kabels. Ben nu bij meerdere zaken naar de kosten aan het informeren, de goedkoopste mag het komen brengen

quote:

Mijn nieuwe aankoop word dit trouwens: http://www.thomann.de/de/radial_engineering_reamp_kit_reamping_kit.htm



Reamping ftw


Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 18-01-2007 19:35 by Sdonasa Profiel van Sdonasa

Ik heb ook even een vraagje over het opnemen van me gitaar. Momenteel speel ik over een digitale versterker en plug ik die rechtstreeks in mijn computer. Voor de distortion enzo gaat dat allemaal goed. Alleen bij Clean geluid klinkt het echt nergens na. Hoort de snaren heel erg, je hoort me alles aanslaan. Ook als ik gewoon rustig speel. Verder klinkt het altijd heel erg iel en totaal niet warm. Ik heb al veel verschillende geluiden en aanslag technieken gebruikt maar ik krijg het maar niet voor elkaar om het te laten klinken zoals het ook uit mijn versterker komt. Het is behoorlijk wazig dit verhaal en mensen mijn willen helpen, maar meer willen weten dan neem ik wel even een stukje op zodat jullie het kunnen horen. Ik hoop dat iemand kan helpen ofzo.
Alvast dank enzo


You're running in circles


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 18-01-2007 19:52 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Misschien staan je snaren te laag op de gitaar (?)


Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 18-01-2007 22:14 by Sdonasa Profiel van Sdonasa

De actie te laag? Maar zou je dan niet hetzelfde moeten hebben met distortion ofzo?
Ik maak morgen wel even een geluids bestand dat is wat duidelijk


You're running in circles


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 18-01-2007 22:17 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Wat voor versterker speel je normaal mee, en met wat voor iets neem je het op?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Sdonasa
Usericon van Sdonasa
Posted 18-01-2007 23:05 by Sdonasa Profiel van Sdonasa

Ik speel nu met een Behringer V- Ampire. En dan is het gewoon een kabel daarin en de andere kant in de computer en klaar. Dan kan ik opnemen.


You're running in circles


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-01-2007 12:57 by Snaack Profiel van Snaack

Wat zijn de meningen hier over de Presonus Digimax LT8?

In mijn zoektocht naar een leuke micpre stuitte ik op dit apparaat, wat me een mooie allrounder lijkt met een breder toepassingsgebied dan bijv de Goldmike of een Focusrite Voicemaster Pro.

De ADAT uit spreekt me ook aan, ideaal om hem daarmee aan te sluiten op mijn MOTU lijkt me.


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 19-01-2007 12:59 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 18 januari 2007 23:05 schreef Sdonasa het volgende:
Ik speel nu met een Behringer V- Ampire. En dan is het gewoon een kabel daarin en de andere kant in de computer en klaar. Dan kan ik opnemen.

Is dat dezelfde module als de Behringer Vamp? Die gebruik ik hier thuis ook wel om even snel wat dingen op te nemen, ik meen dat op preset nr 10, C of D een behoorlijk mooi clean geluid zit, standaard preset, beetje gain en bas naar beneden, en je ebt al een vrij acceptabel geluid.



True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 20-01-2007 23:26 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 19 januari 2007 12:57 schreef Snaack het volgende:
Wat zijn de meningen hier over de Presonus Digimax LT8?

In mijn zoektocht naar een leuke micpre stuitte ik op dit apparaat, wat me een mooie allrounder lijkt met een breder toepassingsgebied dan bijv de Goldmike of een Focusrite Voicemaster Pro.

De ADAT uit spreekt me ook aan, ideaal om hem daarmee aan te sluiten op mijn MOTU lijkt me.


RAARGH

Staat er 1 op EBay voor een mooie prijs.. Veiling loopt nog 8 uur.. To snipe or not to snipe, that's the question.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-01-2007 13:56 by jbassist Profiel van jbassist

mischien helpt dit je beslissen?:

http://gearslutz.com/board/showthread.php?t=45296

met een digimax gedaan.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2007 14:59 by Snaack Profiel van Snaack

Fucking aye!

Maar, aangezien het voltage van dat pokkeding "factory configured" is en ik niet zeker weet of hij dus op 220v ipv 110v werkt, om over een flippende klok ivm 50hz ipv 60hz als ik een omvormer zou gebruiken om van 110 naar 220v te gaan maar niet te spreken, heb ik er vanaf gezien op die Presonus te bieden.

Jammer, want hij is zonder reserve voor $400 weggegaan, dus dan had ik hem incl verschepen voor €400 in huis gehad. Mint, in de orginele doos.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-01-2007 15:11 by jbassist Profiel van jbassist

Komt wel meer leuks langs Snaack
In mijn ogen altijd net iets teveel zelfs


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 21-01-2007 17:50 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

G.A.S... Bekend probleem


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-01-2007 18:21 by jbassist Profiel van jbassist

uhhu,

Zit nu te ponderen over een rode NTK of toch maar een stel leuke overheads (nt5'S)


Life is good!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 21-01-2007 21:15 by jbassist Profiel van jbassist

Ik en een maat zijn trouwens aan het ponderen over het Huren of kopen van een pand of ruimte voor opname doeleinden.
Maar wat is nou acoustisch gezien het beste aan teraden (voor tracking, dus drums/bass,gitaarcabinetten etc..)? hoog en veel hout? dat zie je veel anyhoo.. maar verder ben ik behoorlijk clueless eigenlijk, iemand?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


skarmoon
*kwispel*
Usericon van skarmoon
Posted 22-01-2007 0:34 by skarmoon Profiel van skarmoonhttp://www.myspace.com/skarmoon

Beetje hoogte is fijn, kunnen de verschillende instrumenten hun geluidsdruk tenminste kwijt. Verder is acoustisch volledig dood niet leuk voor je opnames (en voor de bespeelbaarheid van de ruimte), dus een beetje schipperen met absorberende en reflecterende materialen. reflecterende vlakken nooit loodrecht tegenover andere reflecterende vlakken plaatsen ivm risico op staande golven. Asymetrische ruimtes zijn tof! Daarom zie je in concertzalen vaak van die pyramide-achtige houten klankkaatsers aan de wanden zitten, voor diffuse reflectie. heb je daar wat aan?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2007 13:03 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 21 januari 2007 15:11 schreef jbassist het volgende:
Komt wel meer leuks langs Snaack
In mijn ogen altijd net iets teveel zelfs


Ja, inderdaad

quote:
Op 21 januari 2007 21:15 schreef jbassist het volgende:
Maar wat is nou acoustisch gezien het beste aan teraden (voor tracking, dus drums/bass,gitaarcabinetten etc..)? hoog en veel hout? dat zie je veel anyhoo.. maar verder ben ik behoorlijk clueless eigenlijk, iemand?


Ik denk dat dat ligt aan
* jouw opnamestijl
* de klanten die je wilt kunnen bedienen

Ergo.. Voor met0ll close mike je vrijwel alles, drums, gitaarkabinetten, zang, bas wellicht zelfs alleen op DI.. Dus wat heb je dan aan een mooie akoustisch verantwoorde ruimte?

Ruimte is ook nog eens duur, moet je je tarief misschien omhooggooien omdat je anders onder kostprijs werkt, maar dan ben je weer duurder dan je "collega's" dus kost je dat klandizie etc etc etc..

2e keer dat ik dit ga posten, maar je ziet nu best veel project/ productiestudio's waar wel wat opgenomen kan worden, maar waar vooral gemixt en gemasterd wordt.

Je opnameruimte is het minst rendabele onderdeel van elke studio imho, die wordt immers het minst gebruikt. Dus is het best logisch dat je nu nieuwe studio's ziet die dat onderdeel geschrapt hebben.

Die hebben misschien nog net een voxbooth + gitaar/bas cab booth, in de controlroom en that's it.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 22-01-2007 13:26 by jbassist Profiel van jbassist

Thanks all

Yeah, je hebt idd een punt snaack..

Maar toch hoor je wel erg duidelijk het evrschil tussen een mooie ruimte en een bekrampt oefenhok opname, iets waar ik de laatste tijd toch echt wel achter ben gekomen..
Drumkit in een mooie ruime ruimte mixt toch veeeel sneller en mooier af als de oefenruimte opnamens.
Vooral snare en overheads hebben er onder te lijen met de oefenruimte drumopnamens, "ademt" o.a veel minder.

Bovendien hebben andere muziekstijlen juist wel die acoustiek nodig, meer rocky bands hebben VOORAL die acoustiek nodig, bands/platen van ISIS, nieuwe Deftones. Converge.. om maar een paar tenoemen hebben toch wel erg veel van hun drumsound aan hun roommics tedanken.

En ook merk ik dat je ook een met0l drummix een behoorlijk mooi randje kunt meegeven met een licht ingemixte (en zwaar genukede ) Roommic track.

Vandaar dat ik toch wel graag in een mooie acoustiek wil investeren.
Zal zich op de lange termijn ook wel terug betalen denk ik, en ik verwacht het eerste jaar toch geen winst temaken eerst maar eens profi resultaten afleveren


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-01-2007 16:43 by Snaack Profiel van Snaack

Er zijn studio's genoeg die beschikken over een geweldige akoestisch verantwoorde opname ruimte, peperdure mics, pre's, outboard enz..

Waarom zou jij die investering doen, die zich eerst terug moet betalen, als je ook gewoon in een studio van een collega je opnames kunt doen en de opnamekosten doorberekent aan "de klant"?

Op die manier heb je nog keuze ook (bij verschillende studio's opnemen) en hoef jij geen assortiment aan gear aan te schaffen om een zo breed mogelijk scala aan speel/ muziekstijlen te kunnen bedienen..

Je maakt de opnames, sleurt de ruwe opnames op je HD en viola, je kan er in je mix/ mastering studio mee aan de slag.

En zelfs een eigen mixing studio hoeft niet nodig te zijn als je jezelf alleen als engineer verhuurt en de klant adviseert m.b.t. de studio waar je wilt gaan mixen/ masteren.

Voordelen:
* een enorme flexibiliteit en keuzevrijheid mbt apparatuur, afgestemd op de sound die de klant wil
* jij hebt geen investering nodig (laat dat anderen maar doen..)
* je leert met veel verschillende gear werken, dus je krijgt er gratis enorm veel productkennis bij
* en dat leidt er uiteindelijk weer toe dat je, als je een eigen studio wilt, een accuratere inschatting kunt maken van de gear die je nodig hebt om jouw sound neer te kunnen zetten
* je kunt met gear werken die je zelf voorlopig nog niet kunt betalen

Nadeel: je bent afhankelijk van de kalender van andere studio's.

Nu ben jij natuurlijk een enorme gearslut (wie niet..) maar of het zakelijk gezien verstandig is om in een volledige studio te investeren valt te heroverwegen.

Just my 2 cents.. Nou ja.. Een euro tientje dan



Enne, als ik dan toch bezig ben, ik heb advies nodig.

Ik ga deze week de SPL Goldmike bestellen. Nu heeft deze zowel digitaal als analoog uit. Hoe kan ik hem het beste op mijn MOTU 2408 aansluiten?

Digitaal SPDIF/ optisch (en dus de AD van de Goldmike gebruiken) of analoog (en dus de AD van de MOTU gebruiken).. Wat klinkt beter denken jullie?

Ik KAN het natuurlijk uitproberen, maar ik wil er een paar mooie Zaolla kabels bij kopen en die zijn niet goedkoop..

THNX!

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 22-01-2007 16:44]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 28-01-2007 22:23 by Lampje Profiel van Lampje

Hey Snaack,

Doe het gewoon allebei. Het lijkt me stug dat de converters enorm verschillen aan kwaliteit, dus dan komt het meer er op aan welke je het mooiste vindt klinken, en dan vooral ook nog eens voor welke toepassing. Zaolla of wat goedkoper kwaliteitsspul, daar zal je het verschil niet zo in gaan merken, ervan uitgaande dat je vanuit je goldmike met een kort kabeltje de motu ingaat. Als je nou echt een lang eind moet afleggen met je kabel, dan zal het verschil wel een stuk duidelijker worden, maar met een kabeltje van 30 cm niet. Neem wel een goede kwaliteit kabel en pluggen, maar je hoeft niet per sé Zaolla of van der hul te hebben hiervoor.

JB : Hoge plafonds zijn prettig (3 tot 4 meter), met name voor drum opname, maar let er ook op dat als je (te) hoge ruimte hebt, dat het ook weer een stuk moeilijker is om alles goed te dempen. Je moet makkelijk een ruimte akoustisch gezien aan kunnen passen. Gordijnen rondom is dan bijvoorbeeld erg prettig. Harde kale wanden kan je niet gebruiken, hout klinkt beter, maar gipsplaat over de wand is ook prima. Het geluid moet inderdaad weg kunnen, en met de gordijnen kan je dan de demping regelen.

Die telefunken tubeding: niet doen, tenzij er ook een microfooningang op zit.... En dan nog is het maar de vraag of het bruikbaar is.
MD21..... Ik weet niet waar die overal geschikt voor is, ik heb hem zelf nog nooit uitgetest. Ik weet wel dat die microfoon nog steeds in productie is, en dat wil toch wel wat zeggen.

Violet.... De opvolger van BLUE. Hoe het precies zit weet ik niet meer, maar ik meen dat deze microfoons uit dezelfde fabriek komen als BLUE microfoons, het merk dat halverwege de 90er jaren opeens op kwam, om 2 of 3 jaar geleden weer ten onder te gaan. BLUE maakte dure design microfoons die ook klanktechnisch enorm goed zijn, maar daardoor ook erg duur.Het topmodel was de Blue Bottle...kostte zo'n 10.000 euro. Op gegeven moment gingen ze ook budgetmics maken (Blue Ball, eight ball, etcetc), en daarmee was het eind eigenlijk ingeluid. Blue bestaat volgens mij nog wel, maar de kwaliteit is niet meer wat het ooit was. Er is ook nog een ander merk wat hier weer mee te maken had, en wel van de oprichter van blue, en ik meen dat dat JZ is. Maar het zou ook weer helemaal andersom kunnen zijn....

Snaack : Ik geloof dat die hapering van mijn computer in Cubase zelf zit. Binnenkort koop ik de upgrade naar 4, en dan weet ik het zeker. Oja, ik heb die liquidmix nog maar even laten zitten, ik ben toch eerst even gegaan voor een setje Genelec 4030 speakers erbij.

Oja JB, ik heb ook eindelijk mijn Urei 530 binnen. Ik ga hem dinsdag voor het eerst in een mix gebruiken, met het uitproberen viel hij me toch wel een beetje tegen, en kreeg ik toch sneller en beter resultaat uit de eq's van mijn mengtafel.

de mazzels, over een maandje post ik wel weer, hahaha. Maar ik lees het wel af en toe !


lampje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen