IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Davidian
Groningse ellende
Usericon van Davidian
Posted 18-06-2007 14:55 by Davidian Profiel van Davidian

quote:
Op 17 juni 2007 18:10 schreef jbassist het volgende:
Als je Guitarrig al vet vind probeer dan RevalverII eens met externe Impulses
Beat de pod op sommige vlakken!


Nooit van gehoord, De samples klinken wel ok. Valt het een beetje te piraten? Want ik kan er nergens wat over vinden.

Edit: Ik heb het al gevonden, was wel even zoeken

[Dit bericht is gewijzigd door Davidian op 18-06-2007 17:45]


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 18-06-2007 22:21 by Lampje Profiel van Lampje



Er staat gewoon een Focusrite console te koop op ebay !

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=016&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=260126578462&rd=1&rd=1

Helaas heb ik net het motorblok van mijn auto moeten laten vervangen, anders had ik hem wel eventjes gekocht..

Snaackmans, hoe staat het met de ssl clone pcbset ? Ik heb trouwens een echte ssl buscompressor (kwam ik onlangs achter...), maar ik ben ook wel benieuwd naar de clone.


lampje


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 18-06-2007 22:31 by jbassist Profiel van jbassist

Ik moet me nu toch echt gaan schamen want ik wist echt niet dat focusrite ook consoles maakte


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 19-06-2007 1:48 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 juni 2007 22:21 schreef Lampje het volgende:


Er staat gewoon een Focusrite console te koop op ebay !

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=016&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=260126578462&rd=1&rd=1

Helaas heb ik net het motorblok van mijn auto moeten laten vervangen, anders had ik hem wel eventjes gekocht..


Ah, ik heb net weer een nieuwe Lamborghini gekocht, dus ik moet ook even op de kleintjes letten.

Zo'n ding is toch totaal onbereikbaar

quote:

Snaackmans, hoe staat het met de ssl clone pcbset ?


First things first. Mijn studio is bijnaaaaa klaar, morgen worden de laatste valse wanden gezet en dan kan de stoffeerder aan de slag.

Als mijn studiootje klaar is (weekie of 2) ga ik PCB's bestellen! Dan heb ik de tijd en ruimte om er aan te werken.

En materiaal om hem op uit te proberen, kom net de studio uit met een DVD vol stoner drumtracks

quote:

Ik heb trouwens een echte ssl buscompressor (kwam ik onlangs achter...), maar ik ben ook wel benieuwd naar de clone.


Hmpf.


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 19-06-2007 16:46 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 18 juni 2007 22:31 schreef jbassist het volgende:
Ik moet me nu toch echt gaan schamen want ik wist echt niet dat focusrite ook consoles maakte


Ja, twee typen, de FForte en de studio console. Van de eerste zijn er 5 gemaakt, en van de tweede 10. Het is dus nog exclusiever dan een moderne Spijker sjeesbak.


lampje


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 19-06-2007 18:02 by Lothar Profiel van Lothar

Ik ben zelf aan de slag om wat nummers thuis op te nemen. Drums zijn gemaakt met DFH en de gitaar en bas partijen heb ik zelf ingespeeld met een v-amp. Voor een amateur vind ik het zelf wel aardig klinken. Alleen de zang krijg ik niet mooi in het geheel verwerkt, het klinkt alsof de zang partij over de muziek heen hangt, en niet echt deel uit maakt van het nummer. Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, want ik weet dat mijn omschrijving nogal vaag is .

iemand tips voor me? Moet ik aan de slag met de eq? of moet ik gaan klooien met de de volumes van de tracks?

Alvast bedankt!!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 19-06-2007 18:04 by jbassist Profiel van jbassist

Delays gebruiken.. veel compressie.. en een shelf vanaf de 1.5 khz werkt bij mij altijd wel redelijk.
in de omgekeerde volgorde haha


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lothar
- Der Meisterbär -
Usericon van Lothar
Posted 19-06-2007 18:06 by Lothar Profiel van Lothar

ok delays begrijp ik, compressie ook, maar wat is een shelf?


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 19-06-2007 18:52 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

EQ


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-06-2007 23:29 by Snaack Profiel van Snaack

Damned, zit net ff te pielen met de drumtracks van mijn stonerproject (afgelopen maandag ingeramd) met mijn guides, en ik ben BLIJ! Het mixt zich zowat vanzelf, had binnen een kwartier al een behoorlijk vette basissound.

Heb echt mega veel zin het helemaal af te gaan werken

PS: bigkick ftw
PS2: parallelle compressie ftw!


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-06-2007 23:39 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Goed bezig tussenmixmp3'tje in de aanbieding?


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-06-2007 23:43 by Snaack Profiel van Snaack

MSN?


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 21-06-2007 23:45 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-06-2007 14:45 by Lampje Profiel van Lampje

Iemand interesse in een SSL DIY summing rack ? 6x sl521 stereo input modules met variabele hoog en laag affilters, inserts, directouts, balance en trimregelaars, volledig gebalanceerd. 1x sl524 summingamplifier (ook met direct out), 1 x sl552 Independent Main Output. Met guiderails, en ik kan er ook nog wel even rackoren voor maken. Wat je zelf moet doen : Voeding(en) kopen/bouwen (kits verkrijgbaar bij JLM), rackcase bouwen of alleen een achterplaat, audioconnectors solderen. Kant en klaar kost zoiets 2000 euro, ik wil voor de handel 500 euro hebben.

De 521's zijn getest en werken, de andere modulen moet ik nog even testen.

Oh, en ik heb ook nog een viertal MAT02 opamps, voor als iemand hier een 9k clone wil bouwen, en ook een 5 tal THAT 2151 VCA's (uit een SSL) voor de bouw van een GSSL busscompressor. (Snaack, voor jou heb ik ze al apart liggen)


lampje


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 22-06-2007 18:09 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

Leute, ik krijg mijn edirol UA-5 maar niet lekker aan de praat. Hij doet het wel, maar er blijft een latency van 7 á 8 mseconde op zitten op een redelijk acceptabele bitrate, maar ik had juist het idee dat ie eigenlijk volledig zou moeten kunnen zonder latency, daar heb je immers een dure externe geluidskaart voor...

Nu is er sindskort nog een probleem. Als ik een cubase track bestaande uit een hoop sporen wil spelen begint de edirol ook flink te haperen en testotteren (nieuwste drivers overigens geinstalleerd). Is de edirol dan toch de bottleneck (ik heb vandaag 1 gig extra geheugen gekocht (heb nu 1,5) omdat weinig intern geheugen volgens de heren van music maniacs in haarlem wel eens het probleem zou kunnen zijn.) en kan ik beter iets anders kopen?

zit nu te kijken naar de Emu 0404 usb, maar als die dezelfde problemen gaat geven....



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 22-06-2007 21:43 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Wat voor systeem heb je ?

De meest dure geluidskaart gaat in sequencing software etc. nog steeds latency houden als het onderliggende systeem of niet goed geconfigureerd is (teveel overbodige software erop, virusscanner, etc) of simpelweg een oude CPU heeft, te weinig RAM, te langzame harde schijven, etc.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 23-06-2007 0:55 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

ik gebruik nu een amd athlon 64 2800± met 1,5 gig intern geheugen. Over de schijfsnelheid heb ik geen idee. Ik heb zo min mogelijk op de achtergrond draaien alleen zone alarm zal het een en ander gebruiken.
Verder geen top systeem, maar het zou niet echt een beperking op moeten leveren dacht ik zo.



Lampje
Usericon van Lampje
Posted 25-06-2007 23:41 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 19 juni 2007 1:48 schreef Snaack het volgende:

Als mijn studiootje klaar is (weekie of 2) ga ik PCB's bestellen! Dan heb ik de tijd en ruimte om er aan te werken.




Ik heb nog even verder gezocht, ik heb nog een lading onderdelen voor je zodat je die ook niet hoeft te bestellen (3x THAT 2180 (nos), 2xNE5532's, 4xNE5534's, 1xTL072, 4x 100 micro condensatoren). Dat scheelt alweer aardig wat poen, en ik zoek nog even verder.

Dussehh....

Oja, mail me ook even je rekeningnummer, dan zal ik het geld overmaken voor zo'n setje.


lampje


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-06-2007 23:48 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 22 juni 2007 18:09 schreef Markam het volgende:
Leute, ik krijg mijn edirol UA-5 maar niet lekker aan de praat. Hij doet het wel, maar er blijft een latency van 7 á 8 mseconde op zitten op een redelijk acceptabele bitrate, maar ik had juist het idee dat ie eigenlijk volledig zou moeten kunnen zonder latency, daar heb je immers een dure externe geluidskaart voor...

Nu is er sindskort nog een probleem. Als ik een cubase track bestaande uit een hoop sporen wil spelen begint de edirol ook flink te haperen en testotteren (nieuwste drivers overigens geinstalleerd). Is de edirol dan toch de bottleneck (ik heb vandaag 1 gig extra geheugen gekocht (heb nu 1,5) omdat weinig intern geheugen volgens de heren van music maniacs in haarlem wel eens het probleem zou kunnen zijn.) en kan ik beter iets anders kopen?

zit nu te kijken naar de Emu 0404 usb, maar als die dezelfde problemen gaat geven....


Dude, 8ms is fokking netjes, en dat hoor je gegarandeerd niet.. Ik draai op 9 geloof ik, niks aan het handje! Zonder latency spelen is onmogelijk, aangezien je ook nog met kabels zit waar het signaal doorheen moet, etc. Iéts vertraging hou je altijd, maar het is zaak die zo laag mogelijk te houden.. En 8 ms is prima te doen!

Stotteren en haperen lijkt me niet te liggen aan 1,5 g geheugen, ik draai hier een 2.0 GhZ met 1 gig ram en draai zonder problemen sloten met VSTi's etc.. Buffersize iets groter zetten? Draai je ASIO drivers?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-06-2007 23:49 by spectre Profiel van spectre

8ms hoor je echt niet nee

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 25-06-2007 23:50]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-06-2007 0:54 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

Nope, met 8ms valt prima live te spelen! Ik draai op 9 geloof ik, speel alles live in..

Je audio of midi signaal zal echt door een aantal kabels/dac/adc's/patchbay's moeten, dat kost nu eenmaal tijd! Gaat om luttele milliseconden, maargoed.. 8 ms is 0,008 seconde, dat hoor je echt niet

Vergelijk het met een gitaar en een bak effectenpedalen.. Onze gitarist bijv. heeft -tig pedalen allemaal serieel aangesloten.. Daar MOET latency in komen te zitten, maar dat is zo miniem dat je dat niet hoort!

Enneuh, Spectre, waar was jij afgelopen vrijdag in Rocks?


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 26-06-2007 1:09 by spectre Profiel van spectre

Ik was het vergeten.. echt waar
Ik zat thuis een joint te roken, stom he


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 26-06-2007 12:19 by Markam Profiel van Markamhttp://www.vervamon.tk

hmm ik moet zeggen dat ik er ook nog niet zo super in thuis ben. Maar als ik bv die specs van de 0404 bekeek stond daar 0 latency bij, ik had dus het idee dat 8 dan nog veel was. Ik gebruik de drivers van de edirol. Asio4all maakt niet veel verschil, met de asio drivers in cubase heb ik een latency van boven de 100 ms, wat natuurlijk wel on acceptabel is. Buffersize vergroten deed niet heel veel tegen stotteren, alleen de latency schoot de lucht in. Wat is overigens nog een acceptabele latency?


heeft iemand overigens nog een leuke basgitaar vst plugin (gratis)? ben nu bezig met m'n eerste black dingetje...



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 26-06-2007 22:38 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 26-06-2007 22:40 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Hubbahubba.. try before you buy, zeg ik.

M'n nieuwe studio-PCtje gaat overigens erg, erg heerschen, echt een bakbeest.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen