IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2007 14:00 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 22 mei 2007 13:51 schreef Murdering Monk het volgende:
Ze klinken opzich ook wel goed, maar de snares die ik heb vind ik voor wat ik zoek echt niet alles, te veel galm ed. erop, lijkt wel of ze vertragen bij blasten daardoor.

Hebben we het over de DFH uitbreiding? Het is echt goed droog hoor vind ik. Of heb je de roommics aan staan? Probeer ook de Vintage-rock uitbreiding, lekker!

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-05-2007 14:01]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-05-2007 14:06 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 22 mei 2007 14:00 schreef spectre het volgende:
Hebben we het over de DFH uitbreiding? Het is echt goed droog hoor vind ik. Of heb je de roommics aan staan? Probeer ook de Vintage-rock uitbreiding, lekker!

Volgens mij niet, ik heb gewoon DFH, dat is het. Roommics staan uit, alleen close mics.

Zal eens opzoek gaan naar die vintage rock uitbreiding, heb je nog tips voor snare sounds om te zoeken voor een beetje oldschool thrash geluid?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2007 14:13 by spectre Profiel van spectre

Je hebt:

EZdrummer (programma + basiskit, vrij but vind ik)
EZdrummer DFH uitbreiding (19 delig metalheerskitje, goed geluid)
EZdrummer Vintage Rock uitbreiding (gave Beatles achtige instrumenten, vind ik gaaf klinken Ludwig )
EZdrummer Nashville uitbreiding (Country geluiden, ben ik benieuwd naar)
EZdrummer Latin uitbreiding (niet interessant)

Dan heb je ook nog DFH Superior, dat is veel uitgebreider dan EZ... en zit anders in elkaar.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-05-2007 14:15 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Volgens mij heb ik dan DFH Superior, of DFH 2, als dat uberhaupt bestaat, iig zeker geen EZDrummer, ik kan DFH ook gewoon als standalone draaien, althans Battery.

edit: ik heb iig niet zo heel veel geluiden om uit te kiezen, dus mochten er mensen nog tips hebben waar goede samples vandaan te halen graag. Die EZdrummer samples ga ik ook eens naar op zoek.

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 22-05-2007 14:16]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2007 14:19 by spectre Profiel van spectre

EZ is vrij populair. Ik ben nog op zoek naar de concurrentie BFD en Addictive Drums


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-05-2007 14:21 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Tsja, ik kom net kijken met samples enz. Ik doe alles maar beetje voor beetje, zodar ik weer wat dingen snap en toe kan passen (al dan niet met goed resultaat, maar iig wetend waar ik mee bezig ben)ga ik weer wat verder, ben nu heftig aan het stoeien met midi en samples voor drums.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2007 14:28 by spectre Profiel van spectre

Ik wil eigenlijk aan de gang Edrums.. Schijnt dat jezelf multilayered kits kan maken voor EZ. Super.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 22-05-2007 14:29]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 22-05-2007 14:45 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Wat ik eigenlijk wil is zelf zon drumstel maken met triggers, net als wat Lampje heeft. Ideaal, altijd drums op kunnen nemen, zonder vet veel kabaal en overlast ed. Hup, midi opnemen, samples toewijzen, en gaan, het lijkt me dat als je bv. je eigen kit sampled dat je dan geen verschil meer hoort met een akoestisch drumstel opgenomen.

Ik heb nu wel een digitaal drumstel hier, maar het speelt toch veel anders. Maar ja, de tijd om zon ding te maken ontbreekt me nu, misschien eens kijken in de zomer als ik een paar weken vrij ben.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 22-05-2007 17:25 by Lampje Profiel van Lampje

Haha, het klinkt zoals jij het zegt wel veel makkelijker dan hoe het uiteindelijk werkt. De velocitycurves van mijn drummodule werken bijvoorbeeld heel anders dan die in DFHS. Ik moet dus echt wel het een en ander bewerken om dezelfde dynamiek uit het spel terug te kunnen krijgen (met name op snaredrums !). Als je een Alesis drummodule gebruikt dan is het al helemaal erg. Wat dat betreft is DFH nog lang niet volmaakt, en ik kan nog wel een lading punten van verbetering opnoemen. Ze doen wel alsof het volmaakt is, maar het is nog lang niet zo ver.

Oja, Snaacksel, ik heb een lading SSL modulen opgekocht van Funky Junk, ik heb er nog een paar VCA's in zitten voor de SSL clone compressor. Dusseh, als je nog die pcb's gaat bestellen ....



lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 22-05-2007 17:43 by Snaack Profiel van Snaack



Ik ben in afwachting van wat geld dat mijn kant nog op moet komen (en hier allang had moeten zijn ), dan bestel ik een paar pcb's en ga ik knutselen


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 24-05-2007 15:15 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

quote:
Op 21 mei 2007 23:07 schreef blonde rockgod het volgende:
Volgens mij heb ik er nog wel ergens 1 liggen... zal eens kijken waar ik dat kreng gelaten heb.


Graag



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2007 11:04 by jbassist Profiel van jbassist

beetje duf.. maar ik krijg het niet voor elkaar om 16 bit wav bestanden tebenoemen (artiest/album/jaar etc.. etc..)
In mp3's krijg ik de samenvatting waarin ik de gegevens kan editten wel!
Anyone?
programma waarmee het kan anders?

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 25-05-2007 11:06]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2007 12:20 by spectre Profiel van spectre

JB, heb jij de nieuwe Waves bundle Mercury al gecheckt toevallig?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2007 12:25 by jbassist Profiel van jbassist

Nope, hij is me iets teduur om aanteschaffen, ik wacht de magesy release wel af

Heb jij je eigen master cd gemaakt voor chd btw?
Hoe heb jij je files benoemt in dat geval?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2007 12:31 by spectre Profiel van spectre

Ik heb die benoemt binnen het brandprogramma Roxio Jam, speciaal ontworpen voor het branden van audiocd's. Cdtext erbij, zelfs barcode ingevoerd

Exclusief voor mac trouwens.. Ik denk dat je het op eenzelfde manier moet doen, binnen, laten we zeggen, Nero.

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 25-05-2007 12:31]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2007 12:35 by jbassist Profiel van jbassist

Ik heb het net gevonden in Nero!
Hoera!
En nico had het idd ook al over cdtext.. care to explain?


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2007 12:38 by spectre Profiel van spectre

Sommige cdplayers hebben cdtext, mijn cdplayer ook. Met cdtext sla je de bandnaam, titel en titels op zodat je cdplayer dat kan weergeven. Zodat als ik een cd in mijn player duw er meteen netjes komt te staan welke band, titel en daarna welk nummer er speelt.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2007 12:40 by jbassist Profiel van jbassist

Ah ok, cool, moet ik cdtext apart toevoegen? naast de useall text in je wav file zegmaar?

en check dit, stukje over de loudness war waar we eigenlijk allemaal aan mee doen:
http://www.youtube.com/watch?v=3Gmex_4hreQ
makes sense!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2007 12:43 by spectre Profiel van spectre

Nee, hoe je wav heet is niet belangrijk, cdtext vervangt alles, dus vul dat goed in en klaar ben je.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 25-05-2007 12:44 by jbassist Profiel van jbassist

yay,

Dan kan de master richting Singapour


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 25-05-2007 12:45 by spectre Profiel van spectre

DrDoom?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-05-2007 18:28 by spectre Profiel van spectre

Ik lees net in de SoS dat Reaper eind dit jaar met een versie voor de Mac komt.. Ik ga ProTools alvast inpakken


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 30-05-2007 18:54 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 22 mei 2007 14:15 schreef Murdering Monk het volgende:
Volgens mij heb ik dan DFH Superior, of DFH 2, als dat uberhaupt bestaat, iig zeker geen EZDrummer, ik kan DFH ook gewoon als standalone draaien, althans Battery.

edit: ik heb iig niet zo heel veel geluiden om uit te kiezen, dus mochten er mensen nog tips hebben waar goede samples vandaan te halen graag. Die EZdrummer samples ga ik ook eens naar op zoek.

Jij hebt DFH deel uno, en die moet je in Battery laden (wat overigens niet bij DFH hoort hoor, maar een soortgelijk progje is gewoon nodig om DFH te kunnen bespelen.).

Gebruik je gewoon de files met een c'tje ervoor? c van close miking? Dan is't wa droog hoor! Niks in je track/mixer aan staan? Check anders es een hogere velocity (hardere aanslag), dan klinkt ie wat korter en voller.

En heb je em trouwens van mij? Zitten best wel wat snares etc in hoor, kun je via battery laden. Load Cell ofzo..

En anders kun je Drumagog proberen (moet je ff torrent zoeken), daarmee kun je moeiteloos al je geluiden 'vervangen' met elke sample die je wilt.

[Dit bericht is gewijzigd door FRNK op 30-05-2007 18:57]


Grindrapekill
!!!
Usericon van Grindrapekill
Posted 31-05-2007 17:23 by Grindrapekill Profiel van Grindrapekill

Sind kort heb ik 2 beelschermen op mijn pc aangesloten, lijpe shit , maar ik kan niet in cubase die mixer en/of andere windows naar dat 2e beelscherm slepen, kan ik dat ook ergens instellen in cubase of moet ik dat in windows zelf doen?
Op mijn "hoofdscherm" zit ook nog een poort waar je iets op aan kan sluiten, kan het zijn dat ik daar die plug van het 2e scherm in moet pluggen zo dat ie dan streamt ofzo?, gee id iig



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 31-05-2007 17:28 by Snaack Profiel van Snaack

Je hebt Cubase zeker gemaximaliseerd in 1 venster? Dan kan dat niet idd..


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen