IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-04-2007 15:12 by jbassist Profiel van jbassist

sample pack met een fijne kick had ik je gestuurd, tevinden hier: http://www.cjmmachinery.com/drumsamples.zip

de kikbig is degene die je wilt.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2007 15:15 by Snaack Profiel van Snaack

spanks!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-04-2007 15:55 by jbassist Profiel van jbassist

Have fun
Downtunen tot 68% in drumagog aanbevolen


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-04-2007 16:00 by Snaack Profiel van Snaack

Nice

Enne, mijn Focusrite is in Europa gearriveerd, hopelijk heb ik hem woensdag binnen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-04-2007 11:28 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 april 2007 16:00 schreef Snaack het volgende:
Nice

Enne, mijn Focusrite is in Europa gearriveerd, hopelijk heb ik hem woensdag binnen




YESaahhhhhhh

Nieuw in doos, w0000t! Kan niet wachten het monster aan te sluiten en een zooi proefopnames te maken


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-04-2007 12:55 by jbassist Profiel van jbassist

Nu kun je sowiso al elk half uur er even een kwartier aan frummelen en je verbasen over hoe mooi het welniet gebouwt is hehehe...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


blastmaster
Die Statis Prima!!!
Usericon van blastmaster
Posted 11-04-2007 12:59 by blastmaster Profiel van blastmasterhttp://www.myspace.com/drdoomgrind

verbazen* Domme fries



jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 11-04-2007 13:00 by jbassist Profiel van jbassist

Jajajajajajajajaja...


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-04-2007 13:28 by Snaack Profiel van Snaack

Die enorme doos naast mijn bureau is erg verleidelijk ja. Ik zou het apparaat bijna op mijn bureau zetten en liefkozend aaien.

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 11-04-2007 13:28]


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 11-04-2007 13:32 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 11 april 2007 13:28 schreef Snaack het volgende:
Die enorme doos naast mijn bureau is erg verleidelijk ja. Ik zou het apparaat bijna op mijn bureau zetten en liefkozend aaien.


quote:
doos (de ~, dozen)
1 uit een lichte stof vervaardigde bak met deksel waarin voorwerpen bewaard of vervoerd kunnen worden
2 [inf.] toilet
3 [grof] vagina
4 [bel., inf.] vrouw




Ontopic: wat kost een beetje studio eigenlijk voor het opnemen van zo'n 40 minuten goed ingestudeerd materiaal? (Ik kan wel prijzen op internet opzoeken, maar die zijn dan per uur, en ik heb er geen flauw idee van hoeveel uur er ongeveer in gaat zitten in totaal.) En hoe groot zijn de verschillen in prijs tussen een 'echte' studio of een thuisstudio zoals een aantal van jullie hebben?



Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 11-04-2007 13:37 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik prefereer m'n thuisstudio; ik voel me er lekker, kan uren er doorbrengen, kan ook goede kwaliteit afleveren en heb alles wat ik nodig heb.
Voor een volledige band is het echter niet toereikend, maar ik doe dan ook alles via MIDI/VSTi's.

Ik betaalde destijds 35 euro per uur, maar dat was lager dan normaal omdat ik alles solo deed.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 11-04-2007 14:31 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 11 april 2007 13:32 schreef Kramy het volgende:
Ontopic: wat kost een beetje studio eigenlijk voor het opnemen van zo'n 40 minuten goed ingestudeerd materiaal?



quote:

(Ik kan wel prijzen op internet opzoeken, maar die zijn dan per uur, en ik heb er geen flauw idee van hoeveel uur er ongeveer in gaat zitten in totaal.)




Oftwel, het is zo niet in te schatten. De 1 ramt strak van de red bull in 1 nacht zijn partijen op band, de ander heeft er een week voor nodig.

Dat hangt natuurlijk af van de volgende factoren:
* Hoe kritisch ben je?
* Hoe goed ben je getraind?

40 min is fors.. Als je echt goed in vorm bent heb je denk ik al 2 dagen non stop nodig voor alleen de gitaarpartijen.

(dubbeltracken, links en rechts.. minstens 4 keer inspelen per nummer dus)

quote:

En hoe groot zijn de verschillen in prijs tussen een 'echte' studio of een thuisstudio zoals een aantal van jullie hebben?


Je kunt je beter afvragen hoe groot de verschillen tussen een budgetstudio en een bling bling studio zijn haha

Die lopen namelijk uiteen van zeg 30 per uur tot pak em beet 150 per uur. (Zo @#$%#$ duur is Wisseloord dacht ik..)


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 11-04-2007 18:40 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

nee man, niet dubbeltracken!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 11-04-2007 19:57 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 11 april 2007 13:32 schreef Kramy het volgende:


Ontopic: wat kost een beetje studio eigenlijk voor het opnemen van zo'n 40 minuten goed ingestudeerd materiaal? (Ik kan wel prijzen op internet opzoeken, maar die zijn dan per uur, en ik heb er geen flauw idee van hoeveel uur er ongeveer in gaat zitten in totaal.) En hoe groot zijn de verschillen in prijs tussen een 'echte' studio of een thuisstudio zoals een aantal van jullie hebben?


Ghehe, onze CD duurt ietsje langer, en we hebben denkik 20/25 volledige dagen in de studio gezeten... Je verkijkt je er ZO op hoe lang het allemaal duurt! Even een goeie sound zoeken, partijen die overmoeten, dubbelen, tripellen (bestaat dat woord?), solo's, drums opbouwen en uit-mic-en, een bassist die zijn dag niet heeft, noem maar op... Zoals Snaack zegt, het ligt er uiteraard aan hoe perfect je het wil hebben, en hoeveel 'lagen' je in de muziek wil stoppen!

Reken er maar op dat het ALTIJD tegenvalt kwa tijd. Tenzij je een bende Derek Roddy's bij elkaar hebt die alles in 1 take erop plempen En dan nog, je wil vaak verschillende takes horen, verschillende dingen proberen, met sounds stoeien, you name it.. Daarom is idd een thuis-studio zo verrot relaxed, leker in je eigen tempo, geen kosten (behalve aanschafkosten), geen tijdsdruk.. Maarja, een professionele studio heeft over het algemeen iets betere gear en know-how dan de gemiddelde thuismuzikant.. Afweging die je maakt!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 11-04-2007 20:01 by spectre Profiel van spectre

Kun je nagaan dat het nog niet eens strak geworden is

[Dit bericht is gewijzigd door spectre op 11-04-2007 20:06]


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 12-04-2007 7:41 by Ethereal Profiel van Etherealhttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 11 april 2007 20:01 schreef spectre het volgende:
Kun je nagaan dat het nog niet eens strak geworden is


Dat zijn wisselende maatsoorten!

/borat mode on

Tight like man's anus!

/borat mode off



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


spectre
Usericon van spectre
Posted 12-04-2007 7:45 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 12-04-2007 15:12 by Lampje Profiel van Lampje

quote:
Op 11 april 2007 13:28 schreef Snaack het volgende:
Die enorme doos naast mijn bureau is erg verleidelijk ja. Ik zou het apparaat bijna op mijn bureau zetten en liefkozend aaien.


Welke ISA heb je eigenlijk ?


lampje


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-04-2007 22:27 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 12 april 2007 15:12 schreef Lampje het volgende:
Welke ISA heb je eigenlijk ?


Een ISA428 prepack, zonder optionele d/a kaart..


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 13-04-2007 6:35 by Lampje Profiel van Lampje

ah, cool. Wat kostte die je nou uiteindelijk ?


Ik heb eindelijk een paar van mijn SSL modulen aan de praat (520 stereocompressor/limiter, en 501 pre amp). Nu de resterende modulen nog, en dan heb ik eindelijk het masteringgedeelte van deze bak klaar. Daarna doorsparen voor een tweede 501, en een tweetal 502 eq's. Mits ik dat nog de moeite waard vind, want de line amp klinkt niet beter dan mijn "hotrodded" mixerkanalen.... Dan zou ik het dus eigenlijk alleen nog maar doen om het 19" rack compleet te krijgen, en dan is een extra 850 euro toch wel erg veel geld.

Zo'n ISA 430 is trouwens ook wel erg cool !


lampje


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-04-2007 7:49 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Heeft iemand ervaring met de Line6 Bass pod XT live? Beetje goede sounds? Ik zit erover te denken om het baspakket te kopen om in mijn Pod xt live te pleuren, lijkt me handig met opnames.



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 13-04-2007 7:54 by Julia Profiel van Julia

vraag het eens aan Bas, want die klooit ook wat met die programma'tjes en die line6 dinges

[Dit bericht is gewijzigd door Julia op 13-04-2007 7:54]


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-04-2007 7:54 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 april 2007 7:54 schreef Julia het volgende:
vraag het eens aan Bas, want die klooit ook wat met die programma'tjes


Heeft Bas ook line 6 zooi voor bas dan?



Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 13-04-2007 8:00 by Julia Profiel van Julia

hij is van oorsprong bassist, dus het zou me nix verbazen


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 13-04-2007 10:05 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 13 april 2007 6:35 schreef Lampje het volgende:
ah, cool. Wat kostte die je nou uiteindelijk ?


Ik had hem incl verzenden voor 1300 euro in huis, en dan ben ik niet gepakt door de douane. Als dat alsnog komt moet ik 40 euro bijbetalen, omdat ze $199 als waarde op de doos hebben gezet

Ik dacht trouwens dat hij gebruikt was, maar het is een splinternieuw apparaat, goeie deal dus!

quote:

Ik heb eindelijk een paar van mijn SSL modulen aan de praat (520 stereocompressor/limiter, en 501 pre amp). Nu de resterende modulen nog, en dan heb ik eindelijk het masteringgedeelte van deze bak klaar. Daarna doorsparen voor een tweede 501, en een tweetal 502 eq's. Mits ik dat nog de moeite waard vind, want de line amp klinkt niet beter dan mijn "hotrodded" mixerkanalen.... Dan zou ik het dus eigenlijk alleen nog maar doen om het 19" rack compleet te krijgen, en dan is een extra 850 euro toch wel erg veel geld.

Zo'n ISA 430 is trouwens ook wel erg cool !


Wat heb jij nu nog aan studiogear? Heb je alleen nog gear om te kunnen mixen, en maak je opnames ergens anders?


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen