IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Opname technieken, microfoons e.d. [deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 28-01-2007 22:43 by jbassist Profiel van jbassist

Hehehe.. cool! thanks dude!

had al idd wat meer onderzoek gedaan over die telefunken en bleek toch niet heel cool.
Heb nu mijn oog een paar trident VFM channelstrips, kan ze zo vrij cheapo ophalen voor niet al teveel geld, maar kijken of dat een beetje omtezetten is naar iets 19 inch.

http://cgi.ebay.nl/Trident-VFM-series-channelstrip_W0QQcmdZViewItemQQitemZ190072915273

En over die urei: als hij echt niet bevalt en je doet hem weg geef dan even een seintje

JB!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 29-01-2007 21:29 by Lampje Profiel van Lampje

Nou, het heeft me uiteindelijk behoorlijk wat poen gekost om hem daadwerkelijk hier te krijgen, maar wie weet....

Die trident ziet er behoorlijk goedkoop uit qua componenten , maar dat wil niets zeggen over de kwaliteit van het geluid. Ik zie dat er een TL071 IC op zit, dus waarschijnlijk heeft deze strip +17 volt, -17 volt, 0 volt, en +48 volt voeding nodig, maar dat weet ik niet zeker, soms komt er ook nog wel eens een spanning bij voor de leds en dergelijke dingen. Soms hebben ze zo'n ding zo ontworpen dat hij enkel maar 1 spanning nodig heeft, maar vaak werken ze met de spanningen die ik net noemde. De spanningsverdeling is om de voeding makkelijker te stabiliseren zonder extreme kosten te moeten gaan maken. Hoe stabieler de voeding, hoe kleiner de afwijking van het geluid.

Als ik die potmeters zie, dan is de kans ook behoorlijk groot dat je de potmeters ook moet gaan vervangen, maar dat hoor je vanzelf wel zodra je er spanning en signaal op hebt gekregen.

Wel gaaf, dat soort knutseldingen. Ik begin er niet meer aan trouwens, eerst maar eens het een en ander afmaken (the story of my life, hahaha).
Mazzel !


lampje


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 02-02-2007 17:51 by Lampje Profiel van Lampje

Yeah, net een lading Burr Brown opamps gekocht voor de line in en micpre versterkers in mijn mengtafel. Ik heb vanmiddag even een vergelijk gedaan met de standaard TL072's, en dit is een waardige upgrade. Ik was nog net op tijd om de laatste 15 opamps te kopen voor weinig !

Het mid en hoog klinkt een stuk strakker van de BB's.


lampje


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 02-02-2007 18:18 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Zo, en de keuze is gemaakt voor de nieuwe geluidskaart.
Een M audio 1010
Alleen jammer dat ze die niet met een breakout box verkopen, maar met 8 tulpstekkers eraan.
Weet iemand hier of je gewoon van M audio losse breakout boxen kunt kopen erbij, en of dat je anders veel geluid verliest als je een andere blug inprikt op die tulp? (om jack te ontvangen)


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-02-2007 13:55 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 2 februari 2007 17:51 schreef Lampje het volgende:
Yeah, net een lading Burr Brown opamps gekocht voor de line in en micpre versterkers in mijn mengtafel. Ik heb vanmiddag even een vergelijk gedaan met de standaard TL072's, en dit is een waardige upgrade. Ik was nog net op tijd om de laatste 15 opamps te kopen voor weinig !

Het mid en hoog klinkt een stuk strakker van de BB's.


Vet, zijn dat ook niet de zelfde opamps die je in die toft audio en joe meek muk hebt?
Die schijnen iig tegek teklinken als ik gearslutz mag geloven.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2007 13:58 by Snaack Profiel van Snaack

Net geƫxperimenteerd met parallelle compressie op de drumbus. Supervet zeg, de mix blijft "ademen" maar de drums krijgen veel meer punch en body.


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-02-2007 14:01 by jbassist Profiel van jbassist

Gewoon met een compressor die dat ook toelaat? (oftewel 1 met een mix functie?)

In idd, is erg vet al hou ik zelfs iets meer van HAAAAARRRRRRDDEEEE individuele compressie.

Check trouwens ook de Altiverb 4 EMT 140 preset (small preset), doet ook wonderen voor je drumsound! echt tegek, als je hem dan in combi doet/aanvult met een iets minder natuurlijke en langere reverb heb je binnen notime een vedde drumsound

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 04-02-2007 14:04]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2007 14:03 by Snaack Profiel van Snaack

Ik heb het nu met een send op mijn drumbus naar een compressor (Waves C1) gedaan.

Edit: naar een FX channel in SX3 dus..

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 04-02-2007 14:04]


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 04-02-2007 14:05 by jbassist Profiel van jbassist

quote:
Op 4 februari 2007 14:03 schreef Snaack het volgende:
Ik heb het nu met een send op mijn drumbus naar een compressor (Waves C1) gedaan.

Edit: naar een FX channel in SX3 dus..


aight!
Geen last van latency? en dus phase problemen?
Ik kan het echt niet via een fx channel flikken met mijn soort mixen.. iets teveel plug ins mischien

[Dit bericht is gewijzigd door jbassist op 04-02-2007 14:05]


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 04-02-2007 14:14 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 4 februari 2007 14:05 schreef jbassist het volgende:
aight!
Geen last van latency? en dus phase problemen?


Nopes, althans, ik hoor het niet Ben ook maar n00b..

Heb trouwens een redelijk vlotte bak (Cure2Duo 6400 met 2GB ram) die ik naar 2.6Ghz opgevoerd heb..

quote:
Ik kan het echt niet via een fx channel flikken met mijn soort mixen.. iets teveel plug ins mischien


Het is mij nog niet gelukt mijn PC te stallen met 100% cpu load. Als de load te hoog wordt process ik alle cpu-intensieve plugins en kopieer ik de orginele tracks voor backup.

Alleen wel goed opletten als CuBase begint te miepen over meerdere tracks die dezelfde files gebruiken "update of new?".. Daar heb ik mezelf al redelijk mee gepwn3d


spectre
Usericon van spectre
Posted 04-02-2007 14:32 by spectre Profiel van spectre

quote:
Op 29 januari 2007 2:35 schreef spectre het volgende:
Ik wijs trouwens nogmaals op het gratis! proggie Reaper wat ik nu gebruik voor al mijn PC opnames "on the road". Het werkt gigantisch heersend!

Tip van FRNK destijds.


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 08-02-2007 14:14 by jbassist Profiel van jbassist

kun je daar nu deze VST's bij flikkerem

http://www.modernplugins.in-tw.com/


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2007 14:17 by spectre Profiel van spectre



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-02-2007 14:44 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 8 februari 2007 14:14 schreef jbassist het volgende:
kun je daar nu deze VST's bij flikkerem

http://www.modernplugins.in-tw.com/
Ja thanks man


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 08-02-2007 14:45 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

quote:
Op 8 februari 2007 14:17 schreef spectre het volgende:
Of deze:
http://www.knufinke.de/sir/index_en.html

gratis reverb
Ha! Pas ook gedownd! En diezelfde dag kreeg ik nog een testopname van een andere dude die em achter zn pod had gezet.. (impulse cab gebruikt), was ook


spectre
Usericon van spectre
Posted 08-02-2007 14:48 by spectre Profiel van spectre

Jammer alleen dat al die gratis plugs voor windhoos zijn


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-02-2007 11:54 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


spectre
Usericon van spectre
Posted 09-02-2007 11:56 by spectre Profiel van spectre

klinkt goed


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 09-02-2007 11:57 by FRNK Profiel van FRNKhttp://myspace.com/frnk

Bruut


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-02-2007 11:58 by jbassist Profiel van jbassist

Spanx

Nu heb ik alleen nog een week heen en weer zitten mailen met ze om de edits goed tekrijgen, zetten ze de ongeeditte online perongeluk


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 09-02-2007 11:59 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 9 februari 2007 11:54 schreef jbassist het volgende:
van moi:

http://www.myspace.com/asundermetal




Laip gast!!


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-02-2007 21:37 by jbassist Profiel van jbassist



"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 09-02-2007 21:41 by jbassist Profiel van jbassist

En ik moet trouwens zeggen dat ik de productie op de laatste Converge echt tegek vind!
Er zijn niet veel producties die zo in het oog/oor springen als deze imo, eeeeerrrggg vet en iets anders


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 14-02-2007 9:07 by jbassist Profiel van jbassist

Er zijn inmiddels al weer 2 nieuwe klussen achter die asunder vandaan gekomen, 2 dagen na het online zetten op de myspace. 1 erg coole!
YEAH!


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 14-02-2007 19:27 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

Vraagje:

Kun je het geluid van een gitaarversterker ook opnemen via een gitaar DI? Dan heb je toch direct het geluid van je amp, of niet?

En moet je dan ook perse je speakerkast aansluiten?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen